Σταθερός ηγέτης στην κατανάλωση κρασιού είναι από το 2011, οι Ηνωμένες Πολιτείες, οι οποίες έχουν επιστρέψει στο επίπεδο πριν από την πανδημία. Η κατανάλωση παραδοσιακών ήρεμων κρασιών παραμένει στάσιμη, ενώ η απήχηση αυξάνεται για τα φρέσκα λευκά κρασιά, τα αφρώδη κρασιά, τα ροζέ ή τα κοκτέιλ σε εξατομικευμένες συσκευασίες.
Ακόμη μεγαλύτερη από την Καναδική αγορά, όπως επισημαίνει η ΚΕΟΣΟΕ, η αμερικανική αγορά κρασιού διακρίνεται επίσης από την ποικιλομορφία και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των 50 πολιτειών που την απαρτίζουν. Κάθε μία από αυτές πρέπει να θεωρηθεί ως αγορά από μόνη της.
Κρασί: Με «πληγές» γέμισε ο ελληνικός αμπελώνας – Με τα έξοδα έμειναν οι παραγωγοί
Η ομοσπονδία των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής είναι από το 2011 η μεγαλύτερη παγκόσμια αγορά κατανάλωσης κρασιού, αλλά το ίδιο ισχύει και για τη μπύρα και τα οινοπνευματώδη ποτά. Η Νέα Υόρκη, η Καλιφόρνια, το Τέξας, το Ιλινόις, το Νιου Τζέρσεϊ και η Φλόριντα είναι οι πολιτείες που καταναλώνουν περισσότερο σε αυτόν τον γίγαντα, ο οποίος απορρόφησε το 15% της παγκόσμιας κατανάλωσης κρασιού το 2022 (δηλαδή 34 εκατομμύρια hl, σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Αμπέλου και Οίνου, OIV).
Η χώρα διακρίνεται επίσης για τη θέση της ως ο 4ος μεγαλύτερος παραγωγός κρασιού στον κόσμο (OIV, 2022). «Το 85% των όγκων που παράγονται από τις Ηνωμένες Πολιτείες προέρχονται από την Καλιφόρνια», διευκρινίζει η Manilay Saito, επικεφαλής του τμήματος κρασιού της Βόρειας Αμερικής για το Business France. Ο οργανισμός διευκρινίζει επίσης ότι η E&J Gallo, η κορυφαία εταιρεία στη βιομηχανία κρασιού και μηλίτη, αντιπροσώπευε μόνη της το 23,7% της συνολικής παραγωγής κατ’ όγκο το 2021.
Οδηγούν τις τάσεις
Η Γαλλία ξεχωρίζει σε μεγάλο βαθμό στο παιχνίδι αυτής της τεράστιας αγοράς καθώς είναι ο 1ος προμηθευτής σε αξία κρασιών και 2ος προμηθευτής σε αξία οινοπνευματωδών ποτών, με το κονιάκ από μόνο του να αντιπροσωπεύει το 51% των γαλλικών εξαγωγών σε όγκο και το 78% σε αξία. Η Πολιτεία της Νέας Υόρκης και η Καλιφόρνια θεωρούνται ότι οδηγούν τις τάσεις που εμφανίζονται στη συνέχεια στην υπόλοιπη χώρα. Από το 2021, το Sauvignon Blanc γνωρίζει άνθηση και η τάση για δροσιστικά λευκά κρασιά ενισχύεται. «Τα αφρώδη κρασιά αυξάνονται και τα κοκτέιλ με βάση το κρασί εκρήγνυνται, ειδικά εκείνα της μιας μερίδας. Οι Αμερικανοί αναζητούν ευκολία και θέλουν επίσης να πειραματιστούν με νέα στυλ. Υπάρχει πραγματική ευκαιρία για εναλλακτική συσκευασία», εξηγεί το Business France.
Η πανδημία Covid-19 είχε σημαντικό αντίκτυπο «αναδιαμορφώνοντας τις συνήθειες κατανάλωσης αλκοολούχων ποτών των Αμερικανών». Για τον φόβο των ελλείψεων, έτειναν να αποθηκεύουν αλκοόλ στο σπίτι, πριν οι διαδικτυακές πλατφόρμες αγορών που αναπτύχθηκαν από πολλούς διανομείς φέρουν επανάσταση στις καταναλωτικές συνήθειες.
Η επιλογή του εισαγωγέα
«Ο ομοσπονδιακός κανόνας των τριών τρίτων, που ισχύει και υποχρεώνει έναν εισαγωγέα, έναν διανομέα και έναν λιανοπωλητή, παραμένει ουσιαστικός, αλλά η λειτουργία παραμένει πολύ μεταβλητή μεταξύ των φιλελεύθερων, ενδιάμεσων κρατών και των 17 πιο αυστηρών που διέπονται από μονοπώλιο», υποστηρίζει η Manilay Saito. Η σύμβουλος επιμένει σθεναρά στην ουσιαστική καλή κατανόηση των αγορών και των κανονισμών, προκειμένου να ελπίζει κανείς ότι θα εξάγει αποτελεσματικά τα κρασιά της στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Πρέπει κανείς να ξεκινήσει από την επιλογή του εισαγωγέα, ο μεγαλύτερος εκ των οποίων μπορεί να καλύψει περισσότερες από είκοσι πολιτείες, ενώ πολλοί άλλοι περιορίζονται μόνο σε μία ή λίγες πολιτείες. «Θα βρούμε τους μεγάλους εισαγωγείς συγκεντρωμένους γύρω από τις κεντρικές περιοχές των μεγάλων λιανοπωλητών. Αυτοί οι μεγάλοι εισαγωγείς είναι πρόθυμοι να χειριστούν μεγάλους όγκους, αλλά ο ανταγωνισμός είναι ισχυρός, ιδιαίτερα στις πιο καταναλωτικές Πολιτείες. Ίσως είναι καλό να ξεκινήσετε στοχεύοντας στις δευτερεύουσες Πολιτείες».
Οι 6 κύριες Πολιτείες καταναλώνουν σχεδόν το ήμισυ των ποσοτήτων κρασιού, η σύμβουλος της Business France υποστηρίζει ότι όλες οι Πολιτείες είναι καταναλωτές, με δυνατότητες εγκατάστασης παντού.
Σκεφτείτε προσεκτικά την τιμή σας
Για να ξεχωρίσει σε αυτή την αμερικανική αγορά, ο επικεφαλής του τμήματος κρασιού Business France τονίζει τη σημασία της «προσωποποίησης, της διάκρισης, της υπογραφής ενός κρασιού, που καθιστούν δυνατή την ανάδειξη», καθώς και την υπεροχή της θέσης της τιμής.
«Ως εκ τούτου, είναι απαραίτητο να επιλέξετε ένα ανταγωνιστικό σημείο αναφοράς για να τοποθετηθείτε καλά, επειδή η τιμή καθορίζει τον τόνο. Εάν επιλέξετε να είστε πάνω από την τιμή της αγοράς, πρέπει να είστε σε θέση να παρέχετε ισχυρά επιχειρήματα αιτιολόγησης: οργανικά κρασιά, μοναδικότητα, ισχυρή αφήγηση…», τονίζει η Manilay Saito.
Ομοίως, η προσοχή που δίνεται στο μάρκετινγκ και την επικοινωνία μέσω των κοινωνικών δικτύων και των ψηφιακών μέσων είναι ένα επιπλέον επιχείρημα για την υποστήριξη του έργου του εισαγωγέα. «Μια καλή βαθμολογία σε ένα μέσο αναφοράς όπως το Wine Spectator ή το Wine Enthusiast είναι ένας άλλος ουσιαστικός διευκολυντής υλοποίησης των στόχων.
Η οικονομική και χρονική επένδυση πρέπει σε όλες τις περιπτώσεις να ληφθεί υπόψη, γιατί συνιστάται η υποστήριξη του εισαγωγέα στην αγορά. Ειδικά αν σκοπεύετε να συνεργαστείτε σε πολλές Πολιτείες. «Το φαινόμενο σπανιότητας παίζει επίσης ρόλο. Υπάρχει επίσης μια τρέλα για πορτοκαλί κρασιά, no-lo, βιολογικό κρασί ή άλλα αφρώδη κρασιά εκτός από τη σαμπάνια», αναλύει περαιτέρω η Manilay Saito.
Latest News
Σατολιάς στον ΟΤ: Πώς η φέτα Καλαβρύτων κατέκτησε την πρώτη θέση στα σούπερ μάρκετ
Η φέτα ΠΟΠ Καλαβρύτων και το μυστικό επιτυχίας - Τι λέει στον ΟΤ ο πρόεδρος του Γαλακτοκομικού Συνεταιρισμού Καλαβρύτων Παύλος Σατολιάς
Έως 12 Δεκεμβρίου οι αιτήσεις για τα προγράμματα οίνου
Οι αιτήσεις στήριξης των προγραμμάτων προώθησης, στο πλαίσιο της νέας ΚΑΠ, θα υποβάλλονται ηλεκτρονικά Ενισχύσεων - Οι δικαιούχοι
Πράσινο φως στο πλαίσιο πιστοποίησης για την ανθρακοδεσμευτική γεωργία
Μέσω ενός ηλεκτρονικού ενωσιακού μητρώου η ΕΕ θα διασφαλίζει τη διαφάνεια και την πλήρη ιχνηλασιμότητα των λεγόμενων πιστοποιημένων μονάδων
Θα μειωθεί η τιμή του ελαιόλαδου;
Τα τελευταία χρόνια η τιμή του ελαιόλαδου έχει εκτοξευτεί. Τώρα αναμένονται καλές σοδειές τόσο στην Ισπανία όσο και στην Ελλάδα
Τι κερδίζουν και τι χάνουν οι αγρότες από τη συμφωνία ΕΕ - Mercosur
Η εμπορική συμφωνία ΕΕ - Mercosur «ετοιμάζεται» εδώ και 25 χρόνια περίπου και αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι τα τέλη του χρόνου
Στα 160 εκατ. τόνους η παραγωγή γάλακτος στην ΕΕ – Ψηλά στο αιγοπρόβειο στην Ελλάδα
Πόσο και ποιοι παράγουν γάλα (αιγοπρόβειο, αγελαδινό, βουβαλίσιο) η ΕΕ – Πώς κινήθηκαν οι τιμές παραγωγού το 2023, σύμφωνα με τη Eurostat
Ποιες είναι οι υποχρεώσεις αιρεσιμότητας για να μη χαθούν αγροτικές επιδοτήσεις
Οι υποχρεώσεις των αγροτών στο πλαίσιο της αιρεσιμότητας 2024, σύμφωνα με τον ΟΠΕΚΕΠΕ - Επιβολή κυρώσεων αν δεν τηρηθούν οι απαιτήσεις
Πώς θα βελτιωθεί το πρόγραμμα των νέων αγροτών - Τι προτείνει η ΕΘΕΑΣ
Η ΕΘΕΑΣ καλεί την ηγεσία του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων σε τηλεδιάσκεψη προκειμένου να συζητηθούν οι προτάσεις της
Τι προβλέπει το ρυθμιστικό πλαίσιο για την κυκλοφορία λιπασμάτων
Η δυναμική που διαμορφώνεται στον κλάδο των λιπασμάτων σε ευρωπαϊκό και εθνικό επίπεδο αναδείχτηκε κατά την εκδήλωση - συνέδριο του ΣΠΕΛ
Ποιος φταίει για την έξαρση της ευλογιάς προβάτων, ρωτούν οι κτηνοτρόφοι
Το αίτημα για εστιασμένο εμβολιασμό των ζώων σε μολυσμένες περιοχές από την ευλογιά προβάτων επαναλαμβάνει ο ΣΕΚ