Οργή έχουν προκαλέσει οι εξωφρενικοί ναύλοι που χρέωσαν η Air Canada και άλλες αεροπορικές εταιρείες κατοίκους που έλαβαν εντολή από τις αρχές να απομακρυνθούν από τις περιοχές του βορειοδυτικού Καναδά και της επαρχίας British Columbia λόγω των μαινόμενων δασικών πυρκαγιών. Περίπου 20.000 κάτοικοι εκκένωσαν τις φλεγόμενες περιοχές και πολλοί εξ αυτών που επιχείρησαν να φύγουν αεροπορικώς από το αεροδρόμιο της πόλης Γέλοουναϊφ κλήθηκαν να πληρώσουν εισιτήρια σε τιμή δεκαπλάσια της κανονικής!
Στα κοινωνικά δίκτυα και στα καναδικά μέσα ενημέρωσης επιβάτες κατήγγειλαν ότι για μια απλή πτήση οικονομικής θέσης από το Γέλοουναϊφ στο Κάλγκαρι δίχως επιστροφή έπρεπε να πληρώσουν έως και 4.500 δολάρια Καναδά (3.056 ευρώ)! Μιλάμε για μια πτήση διάρκειας 2 ωρών και 15 λεπτών. Αιτία, ο αυτοματοποιημένος καθορισμός των αεροπορικών ναύλων που έχουν εγκαταστήσει στα συστήματα κρατήσεων οι αερομεταφορείς και ο οποίος βασίζεται στη ζήτηση που έχει η κάθε πτήση.
Αεροπορικές εταιρείες: Είναι εφικτές οι κλιματικά ουδέτερες πτήσεις;
Τιμολογήσεις με το χέρι
Είναι προφανές ότι τις δραματικές ώρες που οι καναδικές αρχές εκκένωναν τις φλεγόμενες περιοχές για να σωθούν ζωές, οι αναζητήσεις μέσω Διαδικτύου πτήσεων φυγής από το αεροδρόμιο του Γέλοουναϊφ εκτινάχθηκαν. Το αποτέλεσμα ήταν να εκτιναχθούν και οι τιμές των εισιτηρίων. Αμέσως μόλις έγιναν γνωστές οι χρεώσεις η κυβέρνηση έδωσε εντολή στις αεροπορικές εταιρείες να παρέμβουν ώστε τις κρατήσεις να τις κάνουν υπάλληλοι με το χέρι και οι ναύλοι να προσγειωθούν στην επείγουσα (έως και τραγική) πραγματικότητα. Κάτι τέτοιο όμως δεν μπορούσε να γίνει από τη μια στιγμή στην άλλη, απολογούνται οι αερομεταφορείς.
«Οι αεροπορικές εταιρείες τιμολογούν πακέτα εισιτηρίων με βάση διάφορες μεταβλητές, όπως είναι η ζήτηση και ο χρόνος που μεσολαβεί από την κράτηση μέχρι την πτήση. Στη συνέχεια γίνεται αυτοματοποιημένα η κατανομή αεροπορικών θέσεων που αντιστοιχούν σε κάθε ναύλο», εξήγησε στο Reuters ο Κρις Αμενίτσι, ιδρυτής της νεοφυούς εταιρείας SeatCash, η οποία προσφέρει στους πελάτες της προβλέψεις για τις μελλοντικές τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων.
«Μια άνοδος της ζήτησης έχει ως αποτέλεσμα να εξαντληθούν γρήγορα τα φθηνότερα εισιτήρια και να είναι διαθέσιμες θέσεις με αυξημένες τιμές. Το σύστημα δεν γνωρίζει ότι μια απότομη εκτίναξη της ζήτησης μπορεί να οφείλεται σε μια φυσική καταστροφή. Όταν αυτό όμως συμβαίνει, τότε οι εταιρείες θα πρέπει να παρεμβαίνουν ώστε να παρακάμψουν προσωρινά τους αυτοματισμούς», τόνισε ο Αμενίτσι που γνωρίζει καλά τη λειτουργία και τη «φιλοσοφία» των χρησιμοποιούμενων λογισμικών αφού υπήρξε στέλεχος εμπορικών αεροπορικών εταιρειών.
Ο Καναδός επιχειρηματίας εξήγησε ότι ένα περιφερειακό αεροδρόμιο, όπως αυτό του Γέλοουναϊφ, έχει περιορισμένη κίνηση με λίγες προσγειώσεις και απογειώσεις και ως εκ τούτου αν ξαφνικά όλες οι πτήσεις γεμίσουν, μπορεί να μείνει διαθέσιμο μόνο ένα εισιτήριο πρώτης θέσης ή business class σε αστρονομική τιμή.
Οδύσσεια για τους επιβάτες
Το Reuters ήλθε σε επαφή με την Air Canada που επιβεβαίωσε τους ναύλους των 4.500 δολαρίων που ζητούσε βάσει των αυτοματοποιημένων συστημάτων η εταιρεία. Οι ρεπόρτερ του βρετανικού πρακτορείου ειδήσεων σημειώνουν μάλιστα ότι κάποιες από τις πτήσεις στις εξωφρενικές αυτές τιμές δεν ήταν απευθείας προς το Κάλγκαρι αλλά μέσω άλλων αεροδρομίων με πολύωρες καθυστερήσεις «τράνζιτ». Το αποτέλεσμα ήταν το ταξίδι από το Γέλοουναϊφ μέχρι το Κάλγκαρι αντί για δύο να διαρκεί συνολικά… 21 ώρες.
«Εργαζόμαστε σκληρά για να διορθώσουμε το συντομότερο τις χρεώσεις και να επαναφέρουμε τους μέσους ναύλους σε φυσιολογικά επίπεδα», διαβεβαίωσε εκπρόσωπος της Air Canada. Η εταιρεία διευκρίνισε επίσης ότι κατήργησε μια χρέωση business class που κόστιζε περίπου 1.000 δολάρια Καναδά (680 ευρώ) και τη μετέτρεψε σε οικονομική. Η Air Canada διαβεβαίωσε επίσης ότι θα επιστρέψει χρήματα σε κάποιους επιβάτες που ήδη πλήρωσαν υπερβολικά υψηλούς ναύλους για να εγκαταλείψουν εσπευσμένα το Γέλοουναϊφ.
Το περασμένο Σάββατο μπορούσε να βρει κανείς πτήση της Air Canada για την Τρίτη από το Γέλοουνάιφ προς το Κάλγκαρι με ναύλο 303 δολάρια Καναδά (205 ευρώ). Με την ανταγωνίστριά της, WestJet Airlines, μπορούσες να βρεις απευθείας πτήση για τη Δευτέρα με 122,98 δολάρια Καναδά (83,43 ευρώ), σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Reuters.
Ταχύτερη η αντίδραση στο Μάουι
Οι αεροπορικές εταιρείες έχουν και τη δυνατότητα και την «ισχύ» να μειώνουν τις τιμές των εισιτηρίων τους σε περιπτώσεις καταστροφών και έκτακτης ανάγκης εν γένει. «Πριν από λίγες ημέρες αρκετοί αερομεταφορείς των ΗΠΑ πρόσφεραν ναύλους μόλις 19 δολαρίων ΗΠΑ (17,46 ευρώ) για μια πτήση 40 λεπτών από το Μάουι στη Χονολουλού προκειμένου να βοηθήσουν όσους τράπηκαν εναγωνίως σε φυγή για να γλιτώσουν από τις φλόγες που άφησαν πίσω τους τουλάχιστον 114 νεκρούς», μεταδίδει το Reuters.
«Στην περίπτωση του Μάουι είναι πολύ σαφές ότι υπήρξε άμεση κινητοποίηση. Οι αερομεταφορείς των ΗΠΑ έκαναν ό,τι μπορούσαν για να βοηθήσουν στην εκκένωση των περιοχών από τους κατοίκους και τους ξένους επισκέπτες», δήλωσε ο Ρομπερτ Μαν, ειδικός αναλυτής σε θέματα πολιτικής αεροπορίας.
«Αυτοί οι ναύλοι των 19 δολαρίων ορίστηκαν χειροκίνητα, σύμφωνα με τις σαφείς εντολές και κατευθύνσεις του αερομεταφορέα», διευκρίνισε ο Ρόμπερτ Μαν. Και πρόσθεσε ότι οι αμερικανικές αεροπορικές εταιρείες είχαν ίσως διδαχθεί από την εμπειρία ενός ανάλογου περιστατικού «μη φυσιολογικής» εκτίναξης των ναύλων.
Ήταν το 2015, όταν εκτροχιάστηκε ένα τρένο της Amtrak από την Ουάσιγκτον προς τη Νέα Υόρκη. Τότε παρατηρήθηκε πάλι μια κατακόρυφη αύξηση της αεροπορικής ζήτησης στη συγκεκριμένη γραμμή με αποτέλεσμα οι αλγόριθμοι να εκτινάξουν τους ναύλους στα ύψη και να διατυπωθούν από τους επιβάτες στα κοινωνικά δίκτυα και στα ΜΜΕ διαμαρτυρίες ανάλογες με εκείνες των Καναδών.
Latest News
Η Jaguar αλλάζει το εμβληματικό της λογότυπο
Σε μια προσπάθεια επανεφεύρεσης του εαυτού της, η Jaguar επανασχεδιάζει το διάσημο λογότυπό της
Η θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, λανσάρει πιστωτικές κάρτες στην Βρετανία
Η αποκλειστικά ψηφιακή θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, κάνει την πρώτη της κίνηση στις πιστώσεις, αφού συγκέντρωσε καταθέσεις άνω των 20 δισ. λιρών
Ντανιέλα Καβάλο: Το πρόσωπο - κλειδί στις διαπραγματεύσεις για τις απολύσεις στη Volkswagen
Κόρη μετανάστη από την Ιταλία, η Ντανιέλα Καβάλο είναι επικεφαλής σωματείων των εργαζομένων στη Volkswagen
Η μεγαλύτερη απώλεια κερδών σε δύο χρόνια για την Target - Μειώνει το guidance
Οι διακριτικές αγορές μπαίνουν σε δεύτερο πλάνο - Τι είδε η Target στα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου και πώς θα κινηθεί μέχρι το τέλος της χρονιάς
Σε καθεστώς πτώχευσης στις ΗΠΑ η Northvolt - Το σχέδιο αναδιάρθρωσης
Η Northvolt δεν κατάφερε να συμφωνήσει με τους επενδυτές σε ένα πακέτο διάσωσης και ζητά υπαγωγή στο Άρθρο 11
Παραιτείται στις 20 Ιανουαρίου ο πρόεδρος της SEC Γκάρι Γκένσλερ
H παραίτηση του έρχεται δυο χρόνια πριν τη λήξη της θητείας του
Το «γεράκι» της ΕΚΤ ξαναχτυπά: «Πρέπει να διατηρήσουμε περιοριστική νομισματική πολιτική»
Η διατήρηση αυστηρής πολιτικής αποτελεί επί του παρόντος μέρος της δήλωσης που δημοσιεύει η ΕΚΤ μετά τις συνεδριάσεις της για τα επιτόκια
Σε χαμηλό επταμήνου οι αιτήσεις για τα επιδόματα ανεργίας στις ΗΠΑ
Οι μη προσαρμοσμένες αιτήσεις μειώθηκαν κατά 17.750 σε 213.035 την περασμένη εβδομάδα
O αμερικανική Deer, ο γίγαντας των αγροτικών μηχανημάτων προβλέπει μικρότερη κερδοφορία
Οι εκτιμήσεις της Deer για αδύναμα ετήσια κέρδη καθώς τα εισοδήματα των Αμερικανών αγροτών υποχωρούν
Πώς επηρεάζουν την πολιτική της ΕΚΤ τα trumponomics - Κινδυνεύει η μείωση επιτοκίων;
Η επιστροφή του Τραμπ στον Λευκό Οίκο έχει πυροδοτήσει στην ευρωζώνη τη συζήτηση στην ΕΚΤ πώς μπορεί να επηρεάσει τα σχέδιά τους για τον πληθωρισμό και την ανάπτυξη