Οργή έχουν προκαλέσει οι εξωφρενικοί ναύλοι που χρέωσαν η Air Canada και άλλες αεροπορικές εταιρείες κατοίκους που έλαβαν εντολή από τις αρχές να απομακρυνθούν από τις περιοχές του βορειοδυτικού Καναδά και της επαρχίας British Columbia λόγω των μαινόμενων δασικών πυρκαγιών. Περίπου 20.000 κάτοικοι εκκένωσαν τις φλεγόμενες περιοχές και πολλοί εξ αυτών που επιχείρησαν να φύγουν αεροπορικώς από το αεροδρόμιο της πόλης Γέλοουναϊφ κλήθηκαν να πληρώσουν εισιτήρια σε τιμή δεκαπλάσια της κανονικής!
Στα κοινωνικά δίκτυα και στα καναδικά μέσα ενημέρωσης επιβάτες κατήγγειλαν ότι για μια απλή πτήση οικονομικής θέσης από το Γέλοουναϊφ στο Κάλγκαρι δίχως επιστροφή έπρεπε να πληρώσουν έως και 4.500 δολάρια Καναδά (3.056 ευρώ)! Μιλάμε για μια πτήση διάρκειας 2 ωρών και 15 λεπτών. Αιτία, ο αυτοματοποιημένος καθορισμός των αεροπορικών ναύλων που έχουν εγκαταστήσει στα συστήματα κρατήσεων οι αερομεταφορείς και ο οποίος βασίζεται στη ζήτηση που έχει η κάθε πτήση.
Αεροπορικές εταιρείες: Είναι εφικτές οι κλιματικά ουδέτερες πτήσεις;
Τιμολογήσεις με το χέρι
Είναι προφανές ότι τις δραματικές ώρες που οι καναδικές αρχές εκκένωναν τις φλεγόμενες περιοχές για να σωθούν ζωές, οι αναζητήσεις μέσω Διαδικτύου πτήσεων φυγής από το αεροδρόμιο του Γέλοουναϊφ εκτινάχθηκαν. Το αποτέλεσμα ήταν να εκτιναχθούν και οι τιμές των εισιτηρίων. Αμέσως μόλις έγιναν γνωστές οι χρεώσεις η κυβέρνηση έδωσε εντολή στις αεροπορικές εταιρείες να παρέμβουν ώστε τις κρατήσεις να τις κάνουν υπάλληλοι με το χέρι και οι ναύλοι να προσγειωθούν στην επείγουσα (έως και τραγική) πραγματικότητα. Κάτι τέτοιο όμως δεν μπορούσε να γίνει από τη μια στιγμή στην άλλη, απολογούνται οι αερομεταφορείς.
«Οι αεροπορικές εταιρείες τιμολογούν πακέτα εισιτηρίων με βάση διάφορες μεταβλητές, όπως είναι η ζήτηση και ο χρόνος που μεσολαβεί από την κράτηση μέχρι την πτήση. Στη συνέχεια γίνεται αυτοματοποιημένα η κατανομή αεροπορικών θέσεων που αντιστοιχούν σε κάθε ναύλο», εξήγησε στο Reuters ο Κρις Αμενίτσι, ιδρυτής της νεοφυούς εταιρείας SeatCash, η οποία προσφέρει στους πελάτες της προβλέψεις για τις μελλοντικές τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων.
«Μια άνοδος της ζήτησης έχει ως αποτέλεσμα να εξαντληθούν γρήγορα τα φθηνότερα εισιτήρια και να είναι διαθέσιμες θέσεις με αυξημένες τιμές. Το σύστημα δεν γνωρίζει ότι μια απότομη εκτίναξη της ζήτησης μπορεί να οφείλεται σε μια φυσική καταστροφή. Όταν αυτό όμως συμβαίνει, τότε οι εταιρείες θα πρέπει να παρεμβαίνουν ώστε να παρακάμψουν προσωρινά τους αυτοματισμούς», τόνισε ο Αμενίτσι που γνωρίζει καλά τη λειτουργία και τη «φιλοσοφία» των χρησιμοποιούμενων λογισμικών αφού υπήρξε στέλεχος εμπορικών αεροπορικών εταιρειών.
Ο Καναδός επιχειρηματίας εξήγησε ότι ένα περιφερειακό αεροδρόμιο, όπως αυτό του Γέλοουναϊφ, έχει περιορισμένη κίνηση με λίγες προσγειώσεις και απογειώσεις και ως εκ τούτου αν ξαφνικά όλες οι πτήσεις γεμίσουν, μπορεί να μείνει διαθέσιμο μόνο ένα εισιτήριο πρώτης θέσης ή business class σε αστρονομική τιμή.
Οδύσσεια για τους επιβάτες
Το Reuters ήλθε σε επαφή με την Air Canada που επιβεβαίωσε τους ναύλους των 4.500 δολαρίων που ζητούσε βάσει των αυτοματοποιημένων συστημάτων η εταιρεία. Οι ρεπόρτερ του βρετανικού πρακτορείου ειδήσεων σημειώνουν μάλιστα ότι κάποιες από τις πτήσεις στις εξωφρενικές αυτές τιμές δεν ήταν απευθείας προς το Κάλγκαρι αλλά μέσω άλλων αεροδρομίων με πολύωρες καθυστερήσεις «τράνζιτ». Το αποτέλεσμα ήταν το ταξίδι από το Γέλοουναϊφ μέχρι το Κάλγκαρι αντί για δύο να διαρκεί συνολικά… 21 ώρες.
«Εργαζόμαστε σκληρά για να διορθώσουμε το συντομότερο τις χρεώσεις και να επαναφέρουμε τους μέσους ναύλους σε φυσιολογικά επίπεδα», διαβεβαίωσε εκπρόσωπος της Air Canada. Η εταιρεία διευκρίνισε επίσης ότι κατήργησε μια χρέωση business class που κόστιζε περίπου 1.000 δολάρια Καναδά (680 ευρώ) και τη μετέτρεψε σε οικονομική. Η Air Canada διαβεβαίωσε επίσης ότι θα επιστρέψει χρήματα σε κάποιους επιβάτες που ήδη πλήρωσαν υπερβολικά υψηλούς ναύλους για να εγκαταλείψουν εσπευσμένα το Γέλοουναϊφ.
Το περασμένο Σάββατο μπορούσε να βρει κανείς πτήση της Air Canada για την Τρίτη από το Γέλοουνάιφ προς το Κάλγκαρι με ναύλο 303 δολάρια Καναδά (205 ευρώ). Με την ανταγωνίστριά της, WestJet Airlines, μπορούσες να βρεις απευθείας πτήση για τη Δευτέρα με 122,98 δολάρια Καναδά (83,43 ευρώ), σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Reuters.
Ταχύτερη η αντίδραση στο Μάουι
Οι αεροπορικές εταιρείες έχουν και τη δυνατότητα και την «ισχύ» να μειώνουν τις τιμές των εισιτηρίων τους σε περιπτώσεις καταστροφών και έκτακτης ανάγκης εν γένει. «Πριν από λίγες ημέρες αρκετοί αερομεταφορείς των ΗΠΑ πρόσφεραν ναύλους μόλις 19 δολαρίων ΗΠΑ (17,46 ευρώ) για μια πτήση 40 λεπτών από το Μάουι στη Χονολουλού προκειμένου να βοηθήσουν όσους τράπηκαν εναγωνίως σε φυγή για να γλιτώσουν από τις φλόγες που άφησαν πίσω τους τουλάχιστον 114 νεκρούς», μεταδίδει το Reuters.
«Στην περίπτωση του Μάουι είναι πολύ σαφές ότι υπήρξε άμεση κινητοποίηση. Οι αερομεταφορείς των ΗΠΑ έκαναν ό,τι μπορούσαν για να βοηθήσουν στην εκκένωση των περιοχών από τους κατοίκους και τους ξένους επισκέπτες», δήλωσε ο Ρομπερτ Μαν, ειδικός αναλυτής σε θέματα πολιτικής αεροπορίας.
«Αυτοί οι ναύλοι των 19 δολαρίων ορίστηκαν χειροκίνητα, σύμφωνα με τις σαφείς εντολές και κατευθύνσεις του αερομεταφορέα», διευκρίνισε ο Ρόμπερτ Μαν. Και πρόσθεσε ότι οι αμερικανικές αεροπορικές εταιρείες είχαν ίσως διδαχθεί από την εμπειρία ενός ανάλογου περιστατικού «μη φυσιολογικής» εκτίναξης των ναύλων.
Ήταν το 2015, όταν εκτροχιάστηκε ένα τρένο της Amtrak από την Ουάσιγκτον προς τη Νέα Υόρκη. Τότε παρατηρήθηκε πάλι μια κατακόρυφη αύξηση της αεροπορικής ζήτησης στη συγκεκριμένη γραμμή με αποτέλεσμα οι αλγόριθμοι να εκτινάξουν τους ναύλους στα ύψη και να διατυπωθούν από τους επιβάτες στα κοινωνικά δίκτυα και στα ΜΜΕ διαμαρτυρίες ανάλογες με εκείνες των Καναδών.
Latest News
Πόσα δισ. την ημέρα κοστίζει στις εταιρείες η πολιτική πόλωση στις ΗΠΑ
Οι εργοδότες των ΗΠΑ προειδοποιούν το προσωπικό του να αποφύγει τις συγκρούσεις - Στα ύψη η πόλωση στις αμερικανικές εκλογές
Έφοδος φορολογικών αρχών στα γραφεία του Netflix σε Γαλλία και Ολλανδία
Το Netflix έχει βρεθεί στο στόχαστρο στο πλαίσιο προκαταρκτικής έρευνας για φορολογική απάτη, δήλωσε γαλλική δικαστική πηγή
Η θεωρία του... χάους στις αμερικανικές εκλογές ανεξάρτητα ποιος θα κερδίσει
Τα περιθώρια νίκης είναι στενά και η εμπιστοσύνη στο σύστημα είναι σε ιστορικό χαμηλό
Η Uniper ξεπληρώνει το Βερολίνο για τη «διάσωση»
H Uniper ανακοίνωσε ότι στο πλαίσιο της στρατηγικής αντιστάθμισης κινδύνου, έχει πουλήσει σημαντικές ποσότητες της μελλοντικής της παραγωγής ενέργειας
Πόσο μακριά μπορούν να φτάσουν τα αντίποινα της Κίνας με τους δασμούς
H Κίνα θα «ζυγίσει» την απάντησή της και με δεδομένο ότι επιδιώκει στενότερες οικονομικές σχέσεις με την Ευρώπη, την ώρα που κλιμακώνονται οι εντάσεις με τις ΗΠΑ
Πώς διαμορφώθηκαν τα κέρδη της Hugo Boss για το τρίτο τρίμηνο - Ο ρόλος της Κίνας
Αμετάβλητες οι πωλήσεις, καλύτερα τα λειτουργικά κέρδη για τη Hugo Boss το τρίτο τρίμηνο - Παραμένουν μειωμένες οι προβλέψεις
Καταρρέει το επιχειρηματικό μοντέλο της Γερμανίας - Τι σημαίνει για την Ευρώπη
Όλες οι μεγάλες βιομηχανίες της χώρας βρίσκονται σε κρίση, και η οικονομία στη Γερμανία ισοπεδώνεται
Πώς προετοιμάζεται ο πλανήτης για μια νίκη Τραμπ ή Χάρις
Η οικονομία της Αμερικής παραμένει η μεγαλύτερη στον κόσμο και οι πολιτικοί της είναι έτοιμοι να την εργαλειοποιήσουν
Τι θα φέρουν οι αμερικανικές εκλογές στις εταιρείες των ΗΠΑ;
Το αποτέλεσμα θα έχει μεγάλες συνέπειες για τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον τομέα της ενέργειας, των αυτοκινήτων και των φαρμάκων
Κατώτερα των προσδοκιών τα αποτελέσματα γ' τριμήνου για την DHL
Ο γερμανικός όμιλος logistics ανακοίνωσε καθαρά κέρδη 751 εκατομμυρίων ευρώ για το τρίτο τρίμηνο, έναντι 807 εκατ. ευρώ την ίδια περίοδο πέρυσι