Η γερμανική κυβέρνηση υπερεκτιμά τον αντίκτυπο των προσπαθειών που ανακοινώθηκαν πρόσφατα για την προστασία του κλίματος και πιθανότατα θα σημειώσει μικρότερη πρόοδο στη μείωση των εκπομπών από ό,τι υποθέτει επί του παρόντος, είναι η άποψη που υιοθετεί το Bloomberg.

Η χώρα στοχεύει να μειώσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα σχεδόν κατά τα δύο τρίτα μέχρι το τέλος της δεκαετίας σε σύγκριση με τα επίπεδα του 1990, αλλά είναι πιθανό να αστοχήσει σε μεγάλο βαθμό, σύμφωνα με έκθεση ειδικών συμβούλων που δημοσιεύθηκε την Τρίτη. Τα σχέδια για τη βελτίωση των κλιματικών επιπτώσεων του τομέα των μεταφορών είναι ιδιαίτερα πιθανό να αποτύχουν.

Συγκεκριμένα, ιι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου στη Γερμανία θα είναι πιθανότατα μεγαλύτερες από τους κυβερνητικούς υπολογισμούς το 2030 ακόμη και αν τα σχεδιαζόμενα μέτρα για τις μειώσεις των εκπομπών εφαρμοστούν πλήρως, όπως ανέφερε το συμβούλιο ειδικών για το κλίμα που συμβουλεύει την κυβέρνηση. Η μεγαλύτερη οικονομία στην Ευρώπη σκοπεύει να μειώσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 65% μέχρι το 2030 σε σύγκριση με το 1990. Τα επίπεδα CO2 της χώρας πέρυσι ήταν ήδη 40% κάτω από τα επίπεδα του 1990.

Ως μια από τις πλέον ρυπογόνες μεγαλύτερους χώρεςτης Ευρώπης, η Γερμανία αντιμετωπίζει πίεση να στραφεί σε καθαρότερες μορφές ενέργειας και βιομηχανικών διεργασιών για να μειώσει τη συμβολή της στην κλιματική αλλαγή. Ενώ η κυβέρνηση είπε ότι τα τελευταία μέτρα της που ανακοινώθηκαν τον Ιούνιο θα βοηθήσουν να μειώσει το χάσμα από τον στόχο εκπομπών του 2030 σε περίπου 200 εκατομμύρια τόνους CO2, οι ειδικοί προειδοποίησαν ότι το χάσμα θα είναι πιθανότατα μεγαλύτερο.

Αντιμέτωπη με οικονομικές κυρώσεις

Η επιτροπή προειδοποίησε ότι η ασυμφωνία θα μπορούσε τελικά να οδηγήσει στη Γερμανία να αντιμετωπίσει οικονομικές κυρώσεις που επιβάλλονται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Το νέο σχέδιο της χώρας για το κλίμα εστιάζει στη μείωση των εκπομπών σε ολόκληρη την οικονομία, αντί στον καθορισμό στόχων για συγκεκριμένους τομείς όπως είχε γίνει στο παρελθόν. Ενώ οι ειδικοί είπαν ότι περιέχει «σημαντικές καινοτομίες» που μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της ρύπανσης, πρόσθεσαν ότι τα δεδομένα που τους παρείχε η κυβέρνηση ήταν ανεπαρκή για να επιβεβαιώσουν την αποτελεσματικότητα του προγράμματος.

Η Γερμανία ενέκρινε αυτόν τον μήνα ένα ταμείο 212 δισεκατομμυρίων ευρώ για το κλίμα και τον μετασχηματισμό για να προωθήσει τη μετάβαση της χώρας. Το ποσό δεν ήταν μέρος των υπολογισμών των συμβούλων, οι οποίοι είπαν ότι τα χρήματα θα μπορούσαν να βοηθήσουν στην επέκταση του σιδηροδρομικού δικτύου. Ωστόσο, υποστήριξαν ότι η μείωση των κινητήρων εσωτερικής καύσης είναι το κλειδί για τη μείωση των εκπομπών που σχετίζονται με τις μεταφορές, μια πτυχή που δεν έχει αντιμετωπιστεί επαρκώς από την κυβέρνηση.

Οι πολιτικοί τείνουν επίσης να υπερεκτιμούν τις κλιματικές επιπτώσεις μιας αμφιλεγόμενης απαγόρευσης των λεβήτων ορυκτών καυσίμων που τελικά αποδυναμώθηκε, σύμφωνα με την έκθεση.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green
Υπεράκτια αιολικά: Ποιες περιοχές θέτει εκτός το Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Green |

Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ

Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα