Μια ανάσα από τα 2 ευρώ βρίσκεται πλέον η μέση τιμή της αμόλυβδης, με τη μέγιστη τιμή σε ολόκληρη τη χώρα να τα έχει ξεπεράσει κατά πολύ και να φτάνει ακόμα και τα 2,45 ευρώ το λίτρο στα Δωδεκάνησα και 2,40 ευρώ το λίτρο στις Κυκλάδες. Με τους εκδρομείς του Αυγούστου να μετρούν αντίστροφα για την επιστροφή τους, οι τιμές της βενζίνης, η οποία κάθε άλλο παρά αποκλιμάκωση βλέπει, εκτινάσσουν το κόστος της μετακίνησης για χιλιάδες οικογένειες που επέλεξαν να ταξιδέψουν είτε σε κάποιο νησί είτε στην ηπειρωτική Ελλάδα.
Την ίδια ώρα οι πρατηριούχοι επισημαίνουν ότι για εκείνους οι τιμές αγοράς είναι αυτές που καθορίζουν και τις τιμές πώλησης και ότι δεν φταίνε αυτοί για τις ανατιμήσεις, καθώς η κυβέρνηση έχει επιβάλει πλαφόν στο περιθώριο κέρδους τους και ανά πάσα στιγμή μπορούν να ελεγχθούν. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία από το Παρατηρητήριο Τιμών Υγρών Καυσίμων του υπουργείου Ανάπτυξης η μέση τιμή της αμόλυβδης βενζίνης των 95 οκτανίων αυξήθηκε κατά 0,033 ευρώ το λίτρο από την 1η Αυγούστου και έχει διαμορφωθεί στο 1,987 ευρώ το λίτρο από 1,954 ευρώ που ήταν στην αρχή του μήνα.
Μάλιστα η αύξηση είναι συνεχής από τις αρχές του μήνα, με την ελάχιστη τιμή στη χώρα να μην πέφτει κάτω από τα 1,636 ευρώ και τη μέγιστη να έχει ήδη σκαρφαλώσει στα 2,45 ευρώ το λίτρο. Ακόμα και εντός της Αττικής χθες σύμφωνα με το Παρατηρητήριο Τιμών του υπουργείου Ανάπτυξης η τιμή της βενζίνης έφτανε ακόμα και τα 2,079 ευρώ, με τους πρατηριούχους να αδυνατούν να κάνουν εκτιμήσεις για τις επόμενες ημέρες.
Βενζίνη: Ακριβότερο το ταξίδι της επιστροφής – Το παράδοξο με την τιμή
Είναι χαρακτηριστικό ότι σε 28 περιοχές της χώρας σε σύνολο 40 στις οποίες καταγράφονται οι τιμές η μέση τιμή υπερβαίνει τα 2 ευρώ το λίτρο. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία που έχουν ημερομηνία αναφοράς την 21η Αυγούστου 2023 οι χαμηλότερες μέσες τιμές εντοπίζονται σε Θεσσαλονίκη και Αττική, Πειραιά, Ημαθία, Χίο και Πιερία, ωστόσο ξεπερνούν τα 1,945 ευρώ το λίτρο. Η υψηλότερη μέση τιμή καταγράφεται στη νησιωτική Ελλάδα, όπου οι Κυκλάδες και τα Δωδεκάνησα με 2,228 ευρώ και 2,148 ευρώ το λίτρο μέση τιμή είναι οι πρωταθλητές.
Το πετρέλαιο
Και ενώ στην εγχώρια αγορά το ράλι συνεχίζεται και στη διεθνή αγορά η κατάσταση προκαλεί πονοκέφαλο για την εξέλιξη των τιμών το επόμενο διάστημα, αφού χωρίς τέλος είναι το ράλι στις τιμές του πετρελαίου, εξαιτίας των χαμηλότερων εξαγωγών από τη Σαουδική Αραβία και τη Ρωσία, γεγονός που προμηνύει νέες ανατιμήσεις στα καύσιμα, με τη UBS να προειδοποιεί για τιμές πάνω από τα 90 δολάρια ανά βαρέλι μέχρι το τέλος του έτους, επικαλούμενη την αυξημένη ζήτηση και τη μείωση της προσφοράς.
Την ίδια ώρα ανάστατοι είναι οι πρατηριούχοι και για τη στοχοποίηση, όπως λένε, που υφίστανται με τα νέα μειωμένα περιθώρια κέρδους στα καύσιμα. Σύμφωνα με εκπροσώπους του κλάδου η απόφαση της κυβέρνησης αναφορικά με την επιβολή πλαφόν είναι άδικη για τους πρατηριούχους, εξηγώντας ότι δεν μπορείς να υπολογίσεις περιθώριο κέρδους στη λιανική λαμβάνοντας υπόψη μόνο μία ημερομηνία αναφοράς, και μάλιστα στο τέλος της χρονιάς, και ότι σύγκριση περιθωρίων στα καύσιμα μπορεί να γίνει μόνο εάν υπολογίσεις μια ολόκληρη χρονική περίοδο, λαμβάνοντας υπόψη και τις μεγάλες επιβαρύνσεις στα μεταφορικά, στο κόστος της πρώτης ύλης και στο ηλεκτρικό ρεύμα ή τη μείωση των καταναλώσεων.
Τονίζουν επίσης ότι παραμένει το αίτημά τους για τη μείωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης για όσο διάστημα καλπάζει η ακρίβεια. Από την πλευρά του πάντως το υπουργείο Ανάπτυξης έχει διαμηνύσει πως οι έλεγχοι για τον εντοπισμό φαινομένων κερδοσκοπίας συνεχίζονται και είναι εντατικοί, με έμφαση στις τουριστικές περιοχές της χώρας, ενώ το προηγούμενο διάστημα επέβαλε και πρόστιμα.
Πηγή: Έντυπη έκδοση ΤΑ ΝΕΑ
Latest News
Βαμβακίδης (BofA): Οι 2 προϋποθέσεις για να έχει η Ελλάδα μια μακρά θετική πορεία
Ο κ. Βαμβακίδης επιβεβαίωσε ότι η Ελλάδα τα πάει πολύ καλύτερα από ότι περιμέναν οι αγορές μετά την πανδημία
ΟΔΔΗΧ: Πάνω από 40 δισ. οι προσφορές για το δεκαετές ομόλογο - Αντλήθηκαν 4 δισ.
Για το 2025 η Ελλάδα σχεδιάζει να αντλήσει από τις αγορές ένα ποσό της τάξης των 8 δισ. - Στο 3,6% το επιτόκιο του ομολόγου
Η αντεπίθεση των... PIIGS στην Ευρώπη - Γύρισμα της τύχης ή πραγματικότητα;
Με τη γερμανική οικονομία σε τέλμα, Ελλάδα, Πορτογαλία, Ιταλία και Ισπανία αναδεικνύονται σε πυλώνες σταθερότητας στην ευρωζώνη
Έρχονται δάνεια έως 25.000 ευρώ σε μικρές επιχειρήσεις - Οι εταιρείες μικροπιστώσεων
Η Αναπτυξιακή Τράπεζα μέσα από το Ταμείο Μικροπιστώσεων θα χρηματοδοτεί άτοκα μικρές επιχειρήσεις μέσω των εταιρειών μικροπιστώσεων
Πράσινο φως από επιτροπή της Βουλής στο νομοσχέδιο για τα Airbnb
Στη «σωστή κατεύθυνση» κινείται το νομοσχέδιο για τη θέσπιση προδιαγραφών στα ακίνητα βραχυχρόνιας μίσθωσης τύπου Airbnb
Στη «γυάλινη σφαίρα» της Moody's - Πού θα κάτσει η μπίλια για πληθωρισμό και ανάπτυξη στην Ελλάδα
Η χώρα γνώρισε ένα ισχυρό τρίτο τρίμηνο λέει η Moody's, αλλά το εξωτερικό εμπόριο συνεχίζει να επιβαρύνει την ανάπτυξη
Πόσο μειώθηκαν οι τιμές στα τρόφιμα - Τι λέει το υπουργείο Ανάπτυξης για τους ελέγχους
Εντός του 2024, έχουν πραγματοποιηθεί από τις υπηρεσίες του υπουργείου εκατοντάδες έλεγχοι για την αντιμετώπιση φαινομένων αθέμιτης κερδοφορίας
«Παζάρια» των ασφαλιστών για να ψαλιδίσουν τις αυξήσεις στα ασφάλιστρα υγείας
Τι αντάλλαγμα ζητούν οι ασφαλιστικές για να φρενάρουν τις ανατιμήσεις στα ασφάλιστρα υγείας - Τι λένε έγκυρες πηγές στον ΟΤ
Νέα «φωτιά» στις τιμές ακινήτων - Πώς κινήθηκαν ανά περιοχή το τέταρτο τρίμηνο [πίνακες]
Οι μέσες ζητούμενες τιμές πώλησης σημείωσαν άνοδο 7,9% σε σύγκριση με το 4ο τρίμηνο του 2023 και αύξηση 2,2% σε σχέση με το 3ο τρίμηνο του 2024
Μιχάλης Γραμματικόπουλος (Moody’s): Ποιους κλάδους της οικονομίας απειλεί η κλιματική αλλαγή
Ο οικονομικός αναλυτής και assistant director στη Moody’s αναλύει στην έντυπη έκδοση του Οικονομικού Ταχυδρόμου στο Βήμα. τα σενάρια βάσει των οποίων διάφορες κλιματικές πολιτικές, εκπομπές αερίων, άνοδοι των θερμοκρασιών και φυσικοί κίνδυνοι μπορούν να πλήξουν τη χώρα μας