Μετά το ξεπέρασμα της πανδημίας, οι πτήσεις από και προς Γερμανία ακρίβυναν πολύ. Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2023, η Ομοσπονδιακή Στατιστική Υπηρεσία κατέγραψε αύξηση τιμών κατά σχεδόν 25% για τις διεθνείς πτήσεις, ενώ σε ό,τι αφορά τις πτήσεις εντός Ευρώπης, οι οποίες παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τους τουρίστες, κόστισαν μέχρι και 32% περισσότερο από ό,τι ένα χρόνο νωρίτερα. Η ακριβή καλοκαιρινή περίοδος διακοπών οδεύει μεν προς τη δύση της, ωστόσο δεν υπάρχει καμία ένδειξη πτώσης των τιμών στα αεροπορικά εισιτήρια.
Αερομεταφορές: Οργή για το λογισμικό που κερδοσκοπεί στις φυσικές καταστροφές
Η Eurowings αναφέρει 30% περισσότερες κρατήσεις σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι, η οποία, για παράδειγμα, χρεώνει 443 ευρώ για μια απλή πτήση από το Αμβούργο προς τη Μάλαγα της Ισπανίας στις αρχές του Οκτώβρη. Η Condor χρεώνει μέχρι και 499 ευρώ για το ίδιο δρομολόγιο. «Οι πτήσεις πρέπει να έχουν μία τιμή και δεν γίνεται να είναι τόσο εξευτελιστικά φτηνές, όσο προσπαθούν να δίνουν την εντύπωση άλλες εταιρείες», σχολιάζει ο διευθύνων σύμβουλος της Eurowings Γενς Μπίσοπ.
Το κόστος των τελών αεροδρομίου αυξάνεται
Βέβαια, υπάρχουν και χαμηλότερες τιμές από αυτές σε κάποιες άλλες ημέρες, ωστόσο οι τιμές εισιτηρίων της τάξης των 9,99 ευρώ, στις οποίες αναφέρθηκε ο Μπίσοπ, δεν πρόκειται να επανέλθουν. Διότι στο μεταξύ, στα περισσότερα γερμανικά αεροδρόμια έχει οριστεί η τιμή-ρεκόρ ύψους 10 ευρώ, την οποία έχει θέσει η κυβέρνηση μόνο για τον έλεγχο των επιβατών και των χειραποσκευών. Επιπλέον, υπάρχει ο φόρος εναέριας κυκλοφορίας για κάθε επιβάτη ξεχωριστά (12,73 ευρώ για μια ευρωπαϊκή πτήση), καθώς και τα τέλη αεροδρομίου και ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας – όλα αυτά δηλαδή είναι κόστη, τα οποία καλείται να καλύψει μία αεροπορική εταιρεία πριν μπορέσει να βγάλει έστω και ένα σεντ.
Ο Γκέραλντ Βίσελ από τη συμβουλευτική εταιρεία Airborne βλέπει ωστόσο αντικειμενικούς λόγους πίσω από τις αυξήσεις των τιμών. «Αυτοί ξεκινούν από το προσωπικό, συνεχίζουν με τα σπάνια ανταλλακτικά και τις υπηρεσίες συντήρησης και σε καμία περίπτωση δεν τελειώνουν με τις αυξημένες τιμές αγοράς για την τροφοδοσία κατά τη διάρκεια της πτήσης», λέει χαρακτηριστικά. Επιπλέον, τα αεροδρόμια και ο έλεγχος εναέριας κυκλοφορίας έχουν αυξήσει ακόμη περισσότερo τα τέλη τους.
Παρ’ όλα αυτά, οι αεροπορικές εταιρείες σημειώνουν πολύ καλά κέρδη αυτό το καλοκαίρι. Με τα συστήματα κρατήσεων ανεβάζουν αυτόματα τις τιμές, αναφέρει ο Βίσελ. «Ήταν σαφές από την αρχή ότι η ζήτηση θα ξεπερνούσε σαφώς την προσφορά αυτό το καλοκαίρι. Κατά συνέπεια, τα εισιτήρια δεν πωλήθηκαν σχεδόν ποτέ στις κατώτερες τιμές στις χαμηλότερες κατηγορίες κρατήσεων», λέει. Ο σημαντικότερος λόγος για τις υψηλές τιμές παραμένει η δυσανάλογη για τους καταναλωτές σχέση προσφοράς και ζήτησης.
Οι αεροπορικές χαμηλού κόστους αποφεύγουν τη γερμανική αγορά
Επιπλέον, οι αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους, όπως η Ryanair, η Easyjet και η Wizz Air, απέφυγαν τη Γερμανία λόγω του υψηλού κόστους εισόδου. Οι προσφορές τους στα γερμανικά αεροδρόμια έφτασε μόλις το 63% του επιπέδου του 2019 κατά το πρώτο εξάμηνο του 2023. Έχοντας περιορισμένες δυνατότητες, οι εν λόγω εταιρείες απευθύνθηκαν πρώτα εκεί που θα μπορούσαν να βγάλουν ευκολότερα κέρδη – κάτι σαφώς ευκολότερο σε πολλές άλλες ευρωπαϊκές αγορές από ό,τι στη Γερμανία, με την ισχυρή παρουσία της Lufthansa. «Ωστόσο τα δεδομένα θα αλλάξουν όταν η Boeing κάνει τις παραδόσεις της και η Ryanair αποκτήσει νέα αεροσκάφη, τα οποία θα μπορούν να τεθούν σε λειτουργία, όπως έχει προγραμματιστεί», λέει ο Βίσελ: «Τότε θα έρθουν και πάλι στη Γερμανία μαζί με τα πλεονεκτήματά τους, καθώς το υψηλό κόστος πλήττει και τον ανταγωνισμό».
Επιμέλεια: Χρύσα Βαχτσεβάνου
Πηγή: DW
Latest News
Μικρότερες διακοπές ρεύματος στην Yπερδνειστερία - Σε 3 απο 8 ώρες οι διακοπές του ηλεκτρικού
Η ρωσική Gazprom δήλωσε ότι δεν θα στείλει φυσικό αέριο στη Μολδαβία, επικαλούμενη «οφειλές της Μολδαβίας ύψους 709 εκατομμυρίων δολαρίων»
Τι ψάχνουν στην Ευρώπη τα ιδιωτικά κεφάλαια [γραφήματα]
Η συνολική αξία των μεγάλων συμφωνιών με ιδιωτικά κεφάλαια στην Ευρώπη αυξήθηκε με διπλάσιο ρυθμό από τον υπόλοιπο κόσμο το 2024
«Φρενίτιδα» για ξένα προϊόντα στις ΗΠΑ - Τρέχουν να προλάβουν τους δασμούς Τραμπ
Οι καταναλωτές στις ΗΠΑ προγραμματίζουν αγορές αγαθών καθώς φοβούνται τις αυξήσεις που θα προκαλέσουν οι δασμοί
Στο...έλεος της πολεμικής οικονομίας και του πληθωρισμού οι Ρώσοι - Ο ρόλος των κυρώσεων
Τα σημάδια υπερθέρμανσης της οικονομίας πυκνώνουν στη Ρωσία έπειτα από τρία χρόνια πολέμου στην Ουκρανία, όμως ο τερματισμός του θα μπορούσε να σηματοδοτήσει για τη Μόσχα νέες μείζονες προκλήσεις
Ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ κατακρίνει την Apple για έλλειψη καινοτομίας
O Μαρκ Ζάκερμπεργκ είπε για την Apple, μεταξύ άλλων , πως «Δεν έχουν εφεύρει κάτι σπουδαίο εδώ και καιρό»
O πρώην υπουργός Οικονομικών της Ελβετίας προειδοποιεί για το μέγεθος της UBS
Με περίπου 1,7 τρισεκατομμύρια δολάρια, ο ισολογισμός της UBS είναι διπλάσιος από το μέγεθος της ετήσιας οικονομικής παραγωγής της Ελβετίας
Πλάνο για τέσσερις μειώσεις επιτοκίων από την ΕΚΤ
Εν αναμονή των ανακοινώσεων και των μέτρων του νέου Αμερικανού προέδρου η ΕΚΤ σχεδιάζει τις επόμενες κινήσεις
Δήμαρχος στην Ιταλία παλεύει να σταματήσει πώληση ναπολιτάνικης νησίδας
Ο δήμαρχος του Bacoli, στην Ιταλία, υποστηρίζει πως θέλει να αγοράσει την Punta Pennata και να τη μετατρέψει σε «υπαίθριο μουσείο»
Κάτι τρέχει με τα κινεζικά ομόλογα
Πώς θέλει η Λαϊκή τράπεζα της Κίνας να στηρίξει το γιουάν
Πώς ο Μασκ προκάλεσε την ομόνοια των Βρετανών πολιτικών
Τα κόμματα του Ηνωμένου Βασιλείου ενώνονται προτρέποντας τον Τραμπ να επανεξετάσει την ανάμιξη του Μασκ