Οι αρχές της Καλιφόρνια ζήτησαν από τη General Motors να αποσύρει «αμέσως» μερικά από τα ρομποτικά ταξί της Cruise, αφότου αυτόνομα οχήματα ενεπλάκησαν σε δύο συγκρούσεις – συμπεριλαμβανομένης μιας με πυροσβεστικό όχημα – την περασμένη εβδομάδα στο Σαν Φρανσίσκο.
Το Τμήμα Μηχανοκίνητων Οχημάτων (DMV) της Καλιφόρνια επιβεβαίωσε στο CNN ότι διερευνά «πρόσφατα περιστατικά που αφορούν οχήματα της Cruise στο Σαν Φρανσίσκο».
Αυτό σημαίνει ότι η Cruise, η οποία είναι η θυγατρική αυτόνομων οχημάτων της General Motors, δεν μπορεί να έχει περισσότερα από 50 αυτοκίνητα χωρίς οδηγό σε λειτουργία κατά τη διάρκεια της ημέρας και 150 σε λειτουργία τη νύχτα, σύμφωνα με το τμήμα.
Το DMV είπε ότι η Cruise συμφώνησε με το αίτημα και ένας εκπρόσωπος της είπε στο CNN ότι η εταιρεία ερευνά και τη σύγκρουση με το πυροσβεστικό όχημα.
Ατυχήματα αμέσως μετά τη μεγάλη επιτυχία της Cruise
Τα ατυχήματα συνέβησαν λιγότερο από δύο εβδομάδες αφότου οι ρυθμιστικές αρχές της Καλιφόρνια έδωσαν επίσημα το «πράσινο φως» στην Cruise και στην ανταγωνίστρια Waymo να κυκλοφορούν ταξί- ρομπότ στο Σαν Φρανσίσκο όλο το 24ωρο. Πριν από την έγκριση, η Cruise ήταν εξουσιοδοτημένη να προσφέρει εξυπηρέτηση επιβατών με αυτόνομα ταξί κατά τη διάρκεια της νύχτας από τις 10 μ.μ. έως τις 6 π.μ., όταν υπάρχουν λιγότεροι πεζοί ή κίνηση που θα μπορούσε να προκαλέσει σύγχυση στο λογισμικό του αυτόνομου οχήματος.
Οι συγκρούσεις, που σημειώθηκαν και οι δύο την Πέμπτη, αποκαλύπτουν πιθανούς κινδύνους από την τεχνολογία χωρίς οδηγό.
Σε μια ανάρτηση στο blog, ο γενικός διευθυντής της Cruise για το Σαν Φρανσίσκο είπε ότι η σύγκρουση με πυροσβεστικό όχημα σημειώθηκε όταν το πυροσβεστικό όχημα που ανταποκρινόταν σε συμβάν κινήθηκε αντίθετα σε λωρίδα κυκλοφορίας για να παρακάμψει κόκκινο φανάρι. Το αυτοκίνητο χωρίς οδηγό της Cruise εντόπισε τον κίνδυνο, ανέφερε η ανάρτηση στο blog, αλλά «τελικά δεν μπόρεσε να αποφύγει τη σύγκρουση».
Αυτό το δυστύχημα είχε ως αποτέλεσμα ένας επιβάτης να μεταφερθεί στο νοσοκομείο με ασθενοφόρο με ελαφρά τραύματα.
Η Cruise είπε στο CNN ότι το άλλο ατύχημα την Πέμπτη σημειώθηκε όταν ένα άλλο αυτοκίνητο πέρασε κόκκινο φανάρι «με μεγάλη ταχύτητα». Το ταξί-ρομπότ «εντόπισε το όχημα και φρέναρε, αλλά το άλλο όχημα ήρθε σε επαφή» με το αυτόνομο όχημα. Δεν υπήρχαν επιβάτες και ο οδηγός του άλλου οχήματος δέχθηκε πρώτες βοήθειες επιτόπου.
Δεν είναι σαφές εάν τα δύο ατυχήματα θα είχαν αποφευχθεί εάν εμπλεκόταν άνθρωπος οδηγός και όχι αυτόνομο όχημα– αλλά τα ατυχήματα δεν ήταν τα μόνα δύο περιστατικά που αφορούσαν αυτόνομα οχήματα της Cruise στο Σαν Φρανσίσκο την περασμένη εβδομάδα.
Την Τρίτη, η Cruise επιβεβαίωσε μέσω X, πρώην Twitter, ότι ένα από τα ταξί της χωρίς οδηγό οδήγησε σε γιαπί και σταμάτησε σε υγρό σκυρόδεμα.
«Φρένο» σε αυτόνομα οχήματα
Τα πρόσφατα γεγονότα υπογραμμίζουν τις προκλήσεις της δημιουργίας πλήρως αυτόνομων ασφαλών επιβατικών οχημάτων.
Η General Motors απέκτησε την Cruise Automation το 2016 για 1 δισεκατομμύριο δολάρια, ενισχύοντας τη θέση της στον τομέα αυτόνομων οχημάτων, αλλά πολλές εταιρείες έκτοτε έχουν μειώσει ή εγκατέλειψαν τις φιλοδοξίες τους για αυτοκίνητα χωρίς οδηγό. Το εγχείρημα έχει αποδειχθεί δαπανηρό και το να προβλέψεις όλες τις καταστάσεις που μπορεί να αντιμετωπίσουν οι άνθρωποι πίσω από το τιμόνι είναι δύσκολο και χρονοβόρο.
Οι γίγαντες του ridesharing Uber και Lyft έχουν «ξεφορτωθεί» μονάδες αυτόνομων οχημάτων τα τελευταία χρόνια. Ακόμη και ο Ίλον Μασκ, ο οποίος ήταν αισιόδοξος για την τεχνολογία αυτόνομων οχημάτων, διαθέτει οχήματα της Tesla για $15.000, αλλά οι οδηγοί πρέπει να συμφωνήσουν να «παραμείνουν σε εγρήγορση, να κρατούν τα χέρια στο τιμόνι ανά πάσα στιγμή και να διατηρούν τον έλεγχο του αυτοκινήτου».
Latest News
Μιχάλης Μπλέτσας (MIT): Η AI μου έχει στερήσει τον ύπνο
Ο διοικητής της Αρχής Κυβερνοασφάλειας Μιχάλης Μπλέτσας προσδιόρισε ως ζητούμενο το «να αναπτύξουμε δεξιότητες που θα μας επιτρέψουν να δουλέψουμε με την τεχνητή νοημοσύνη και όχι για την τεχνητή νοημοσύνη»
Οι ελληνικές επιχειρήσεις αναγνωρίζουν την χρησιμότητα της AI αλλά δεν επενδύουν σε αυτή
Τι έδειξε η έρευνα «Technology & Beyond: The impact of AI» που παρουσιάστηκε στο «Future Unfold» της Grant Thornton για τις ελληνικές επιχειρήσεις και τη σχέση τους με την τεχνητή νοημοσύνη
Ευθυμίου (Εθνική): Απαραίτητη η AI για την καταπολέμηση του οικονομικού εγκλήματος
Οι επισημάνσεις της Τούλας Ευθυμίου, Chief Money Laundering Officer of Financial Crime Compliance της Εθνικής Τράπεζας
Ποια είναι η Bluesky που «έκλεψε» 700.000 χρήστες από το Χ
Σύμφωνα με ειδικούς, το Bluesky έχει μετατραπεί σε «καταφύγιο» για τους πρώην πλέον χρήστες του Χ
Ανησυχία στη Γερμανία για κυβερνοεπιθέσεις και fake news ενόψει εκλογών
Οι υβριδικές αυτές απειλές για τη Γερμανία προέρχονται «κυρίως από το καθεστώς του Πούτιν»
Γιατί πολλές κυβερνοεπιθέσεις δεν αναφέρονται στην Ελλάδα
Το επερχόμενο σχέδιο νόμου για την κυβερνοασφάλεια επιβάλλει κάποιες βασικές τεχνικές προδιαγραφές για τις κυβερνοεπιθέσεις
Μεγαλώνει η σύγκρουση για τα μικροτσίπ
Το αρμόδιο υπουργείο Εμπορίου των Ηνωμένων Πολιτειών διέταξε την TSMC να σταματήσει να αποστέλλει ημιαγωγούς που χρησιμοποιούνται σε εφαρμογές ΑΙ σε κινεζικές εταιρείες
Ποιες είναι οι επόμενες θεωρίες συνομωσίας; Ρωτήστε τους εφήβους - Ο ρόλος των social media
Οι έφηβοι δυσκολεύονται να αναγνωρίσουν τις ψευδείς πληροφορίες και τις θεωρίες συνωμοσίας στο διαδίκτυο - Πού υπερτερούν σε σχέση με τις υπόλοιπες ηλικίες
Huawei: Μάχη σε δικαστήριο των ΗΠΑ για να απορριφθούν οι κατηγορίες περί συνωμοσίας
«Η κυβέρνηση προσέγγισε την Huawei ως εισαγγελικό στόχο σε αναζήτηση εγκλήματος», ισχυρίστηκε ο εκπρόσωπος της Huawei
Αγώνας δρόμου της OpenAI για πιο έξυπνη ΑΙ - Πιάνουν «ταβάνι» τα σημερινά μοντέλα
Εταιρείες τεχνητής νοημοσύνης όπως η OpenAI επιδιώκουν να ξεπεράσουν απροσδόκητες καθυστερήσεις και προκλήσεις