
Σε τί ποσοστό προβάλλονται υγιή, ρεαλιστικά πρότυπα στη μόδα κατά την άποψη του καταναλωτικού κοινού; Σύμφωνα με τη νέα έρευνα Fashion (Re)search που πραγματοποίησε η ευρωπαϊκή πλατφόρμα αναζήτησης μόδας GLAMI, σχεδόν οι μισές Ελληνίδες καταναλώτριες (47%) θεωρούν ουτοπικά τα standards ομορφιάς που έχουν καθιερωθεί και προβάλλονται από τα brands Μόδας και Ομορφιάς παγκοσμίως, με το 37% των ανδρών να συμφωνεί.
Τα αποτελέσματα προέρχονται από την έρευνα ερωτηματολογίου που συμπλήρωσαν 2.301 Έλληνες χρήστες του GLAMI.gr και καθιστούν σαφές πως όσο πιο γρήγορα λάβουν υπόψιν οι εταιρίες μόδας την επιτακτική ανάγκη της συμπερίληψης, τόσο πιο εποικοδομητικό θα είναι αυτό για το χτίσιμο του πολυπόθητου brand loyalty.
Τα standards ομορφιάς στις αγορές μόδας
Σε έναν κόσμο που κινείται εξαιρετικά γρήγορα και, διαχρονικά, αρέσκεται στα καλαίσθητα πρότυπα που έχει θεσπίσει ως «κανονικότητα», το ζήτημα του Body Acceptance έχει αναδειχθεί σε ισχυρό παράγοντα που πλέον επηρεάζει τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε τον εαυτό μας αλλά και το πώς αλληλεπιδρούμε με τη βιομηχανία της μόδας.
Αποτελεί μείζον ζήτημα και μία «τάση» που όλοι προτίθενται να υποστηρίξουν, συμβαίνει όμως αυτό στην πραγματικότητα;
Στην ερώτηση «Ποια πρότυπα είναι λιγότερα ρεαλιστικά;» το 32% των γυναικών που συμμετείχαν στο Fashion (Re)search πιστεύει ότι τα πρότυπα είναι περισσότερο ουτoπικά για τις ίδιες. Αντίθετα, το 68% των ανδρών απάντησε ότι τα πρότυπα είναι εξίσου μη ρεαλιστικά για όλα τα φύλα, ποσοστό, 9% υψηλότερο, από αυτό που απάντησαν οι γυναίκες.
Το ποσοστό των γυναικών που θεωρεί πως τα γυναικεία πρότυπα ομορφιάς είναι λιγότερο ρεαλιστικά από εκείνα των ανδρών είναι υψηλότερο από το αντίστοιχο των ανδρών (32% VS 19%) και τα δύο φύλα όμως συμφωνούν στο εξής: η συντριπτική πλειοψηφία των γυναικών (87%) καθώς και ένα σημαντικό ποσοστό των ανδρών καταναλωτών (68%) συμφωνούν πως η παγκόσμια βιομηχανία της μόδας οφείλει να συμπεριλάβει την τάση του Body Acceptance στα πρότυπα που προβάλλει και προωθεί.
Πόσο διακριτή είναι η στροφή των brands στη συμπερίληψη;
Μολονότι φαίνεται να έχουν γίνει βήματα προόδου αναφορικά με την απήχηση που έχει το κίνημα του Body Acceptance σε καμπάνιες brands ομορφιάς και μόδας, υπάρχει ακόμη μεγάλη απόσταση που πρέπει να διανύσουν ώστε να εντυπωθούν ως «inclusive» στη συνείδηση των καταναλωτών.
Σε σχετική ερώτηση του GLAMI, οι καταναλωτές απάντησαν πως έχουν ξεκινήσει να παρατηρούν ποια brands αξιοποιούν μοντέλα διαφορετικών αναλογιών ή ηλικιών στις καμπάνιες τους.
Έχει φτάσει όμως αυτό να αποτελεί τον κύριο παράγοντα στις επιλογές των προϊόντων που αγοράζουν; Φαίνεται πως όχι, αφού στην ερώτηση «Έχετε επιλέξει ποτέ κάποιο brand με γνώμονα την προβολή του Body Positivity όταν αγοράζετε προϊόντα μόδας;» η πλειοψηφία των Ελλήνων καταναλωτών, σε ποσοστό 57%, απάντησε «Όχι, δεν διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην απόφασή μου, αναζητώ απλώς προϊόντα που μου ταιριάζουν».
Ηλικιακός περιορισμός & Fashion Shopping
Εντυπωσιακό είναι και το γεγονός πως, σύμφωνα με την έρευνα του Fashion (Re)search, οι μεγαλύτερες ηλικίες δεν προβάλλονται σε ικανοποιητικό βαθμό από την παγκόσμια βιομηχανία μόδας, αποκλείοντας έτσι μεγάλη μερίδα του πληθυσμού ανά τον κόσμο.
Το λεγόμενο Silver Wave, η «επέλαση» δηλαδή μεγαλύτερων μοντέλων που μπορεί να διανύουν την 6η, 7η, 8η ή ακόμη και την 9η δεκαετία της ζωής τους, είναι μία τάση που έχει ήδη αρχίσει να καταλαμβάνει τη βιομηχανία της μόδας και περισσότερο της ομορφιάς, είναι όμως ορατή στο ευρύ κοινό;
Αισθάνονται οι πιο ηλικιωμένοι καταναλωτές ότι κάποιος τους αντιπροσωπεύει, ειδικά από τη στιγμή που μετά την πανδημία οδηγήθηκαν να χρησιμοποιούν τα ίδια εργαλεία online shopping με τα πιο νεανικά ηλικιακά groups; Η απάντηση είναι όχι.
Στην ερώτηση του GLAMI «ποια κατηγορία θεωρείτε πως δεν προωθείται αρκετά στις διαφημίσεις μόδας;» η απάντηση «μοντέλα μεγαλύτερης ή μέσης ηλικίας» ήταν εκείνη με τις περισσότερες ψήφους σε 5 από τις 9 χώρες που έλαβαν μέρος στο Fashion (Re)search.


Latest News

Οι γυναίκες έχουν το λόγο - Καμπάνια του ΣΕΛΠΕ
Οι γυναίκες δεν περιμένουν να πάρουν θέση-την διεκδικούν-την δημιουργούν-την κατακτούν -Tο μήνυμα του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Λιανικής Πώλησης Ελλάδας(ΣΕΛΠΕ)

Ποια ξένα πανεπιστήμια κατέθεσαν αίτηση για ίδρυση παραρτημάτων στην Ελλάδα
Τα 12 φαίνεται ότι έχουν φτάσει τα ξένα πανεπιστήμια που έχουν καταθέσει αίτηση για ίδρυση παραρτημάτων στην Ελλάδα – Πώς γίνεται η αξιολόγηση

MEGA: Στην κορυφή της τηλεθέασης και τον Μάρτιο
To MEGA αναδείχτηκε κορυφαίος σταθμός στην ελληνική τηλεόραση για το σύνολο του Α’ τριμήνου του 2025.

Διπλή αναβάθμιση της Πειραιώς από την DBRS - Σε BBB, σταθερό το outlook
Η αναβάθμιση 2 βαθμίδων και η σταθερή τάση αντικατοπτρίζουν τις ισχυρές και συνεχείς βελτιώσεις στην κερδοφορία και το προφίλ κινδύνου του Ομίλου

Μητσοτάκης: Ο κατώτατος μισθός θα είναι στα 950 ευρώ το 2027
«Στηρίζουμε σταθερά και στο πλαίσιο των δυνατοτήτων το διαθέσιμο εισόδημα όλων των πολιτών», τόνισε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κατά την επίσκεψή του στο υπουργείο Εργασίας

Ζημιές από τις πλημμύρες σε Πάρο και Μύκονο
Σοβαρά προβλήματα προκάλεσε η κακοκαιρία στην Μύκονο και την Πάρο, με τις πλημμύρες να αφήνουν πίσω τους σοβαρές ζημιές

«Δεν αστειεύομαι» – Ο Ντόναλντ Τραμπ, το Σύνταγμα και τα σχέδια για μια τρίτη προεδρική θητεία
Παρά το συνταγματικό όριο, ο Ντόναλντ Τραμπ και υποστηρικτές του μιλούν ήδη όλο και πιο συχνά για το πώς ο Αμερικανός νυν θα μπορούσε να παραμείνει στην εξουσία μετά το 2028

Συνάντηση Γεραπετρίτη-Φιντάν στη σκιά της φυλάκισης Ιμάμογλου
Στο περιθώριο της υπουργικής συνάντησης του ΝΑΤΟ ο Γεραπετρίτης θα δει το Φιντάν με ατζέντα και το Ανώτατο Συμβούλιο Συνεργασίας

Τραμπ: Η καταδίκη της Λεπέν θυμίζει τη χώρα μας
«Πολύ μεγάλη υπόθεση» χαρακτήρισε ο Τραμπ την καταδίκη της Μαρίν Λεπέν, για την οποία όπως είπε «Ξέρω πολύ καλά πώς είναι» καθώς «θυμίζει τη χώρα μας».

«Έξυπνο» φανάρι καταγράφει όσους περνούν με κόκκινο
Η πρώτη ψηφιακή κάμερα εγκαταστάθηκε και λειτουργεί πιλοτικά στον Άλιμο – Προς το παρόν οι παραβάσεις όσων περνούν το κόκκινο φανάρι καταγράφονται χωρίς την επιβολή προστίμων