Σε τί ποσοστό προβάλλονται υγιή, ρεαλιστικά πρότυπα στη μόδα κατά την άποψη του καταναλωτικού κοινού; Σύμφωνα με τη νέα έρευνα Fashion (Re)search που πραγματοποίησε η ευρωπαϊκή πλατφόρμα αναζήτησης μόδας GLAMI, σχεδόν οι μισές Ελληνίδες καταναλώτριες (47%) θεωρούν ουτοπικά τα standards ομορφιάς που έχουν καθιερωθεί και προβάλλονται από τα brands Μόδας και Ομορφιάς παγκοσμίως, με το 37% των ανδρών να συμφωνεί.
Τα αποτελέσματα προέρχονται από την έρευνα ερωτηματολογίου που συμπλήρωσαν 2.301 Έλληνες χρήστες του GLAMI.gr και καθιστούν σαφές πως όσο πιο γρήγορα λάβουν υπόψιν οι εταιρίες μόδας την επιτακτική ανάγκη της συμπερίληψης, τόσο πιο εποικοδομητικό θα είναι αυτό για το χτίσιμο του πολυπόθητου brand loyalty.
Τα standards ομορφιάς στις αγορές μόδας
Σε έναν κόσμο που κινείται εξαιρετικά γρήγορα και, διαχρονικά, αρέσκεται στα καλαίσθητα πρότυπα που έχει θεσπίσει ως «κανονικότητα», το ζήτημα του Body Acceptance έχει αναδειχθεί σε ισχυρό παράγοντα που πλέον επηρεάζει τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε τον εαυτό μας αλλά και το πώς αλληλεπιδρούμε με τη βιομηχανία της μόδας.
Αποτελεί μείζον ζήτημα και μία «τάση» που όλοι προτίθενται να υποστηρίξουν, συμβαίνει όμως αυτό στην πραγματικότητα;
Στην ερώτηση «Ποια πρότυπα είναι λιγότερα ρεαλιστικά;» το 32% των γυναικών που συμμετείχαν στο Fashion (Re)search πιστεύει ότι τα πρότυπα είναι περισσότερο ουτoπικά για τις ίδιες. Αντίθετα, το 68% των ανδρών απάντησε ότι τα πρότυπα είναι εξίσου μη ρεαλιστικά για όλα τα φύλα, ποσοστό, 9% υψηλότερο, από αυτό που απάντησαν οι γυναίκες.
Το ποσοστό των γυναικών που θεωρεί πως τα γυναικεία πρότυπα ομορφιάς είναι λιγότερο ρεαλιστικά από εκείνα των ανδρών είναι υψηλότερο από το αντίστοιχο των ανδρών (32% VS 19%) και τα δύο φύλα όμως συμφωνούν στο εξής: η συντριπτική πλειοψηφία των γυναικών (87%) καθώς και ένα σημαντικό ποσοστό των ανδρών καταναλωτών (68%) συμφωνούν πως η παγκόσμια βιομηχανία της μόδας οφείλει να συμπεριλάβει την τάση του Body Acceptance στα πρότυπα που προβάλλει και προωθεί.
Πόσο διακριτή είναι η στροφή των brands στη συμπερίληψη;
Μολονότι φαίνεται να έχουν γίνει βήματα προόδου αναφορικά με την απήχηση που έχει το κίνημα του Body Acceptance σε καμπάνιες brands ομορφιάς και μόδας, υπάρχει ακόμη μεγάλη απόσταση που πρέπει να διανύσουν ώστε να εντυπωθούν ως «inclusive» στη συνείδηση των καταναλωτών.
Σε σχετική ερώτηση του GLAMI, οι καταναλωτές απάντησαν πως έχουν ξεκινήσει να παρατηρούν ποια brands αξιοποιούν μοντέλα διαφορετικών αναλογιών ή ηλικιών στις καμπάνιες τους.
Έχει φτάσει όμως αυτό να αποτελεί τον κύριο παράγοντα στις επιλογές των προϊόντων που αγοράζουν; Φαίνεται πως όχι, αφού στην ερώτηση «Έχετε επιλέξει ποτέ κάποιο brand με γνώμονα την προβολή του Body Positivity όταν αγοράζετε προϊόντα μόδας;» η πλειοψηφία των Ελλήνων καταναλωτών, σε ποσοστό 57%, απάντησε «Όχι, δεν διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην απόφασή μου, αναζητώ απλώς προϊόντα που μου ταιριάζουν».
Ηλικιακός περιορισμός & Fashion Shopping
Εντυπωσιακό είναι και το γεγονός πως, σύμφωνα με την έρευνα του Fashion (Re)search, οι μεγαλύτερες ηλικίες δεν προβάλλονται σε ικανοποιητικό βαθμό από την παγκόσμια βιομηχανία μόδας, αποκλείοντας έτσι μεγάλη μερίδα του πληθυσμού ανά τον κόσμο.
Το λεγόμενο Silver Wave, η «επέλαση» δηλαδή μεγαλύτερων μοντέλων που μπορεί να διανύουν την 6η, 7η, 8η ή ακόμη και την 9η δεκαετία της ζωής τους, είναι μία τάση που έχει ήδη αρχίσει να καταλαμβάνει τη βιομηχανία της μόδας και περισσότερο της ομορφιάς, είναι όμως ορατή στο ευρύ κοινό;
Αισθάνονται οι πιο ηλικιωμένοι καταναλωτές ότι κάποιος τους αντιπροσωπεύει, ειδικά από τη στιγμή που μετά την πανδημία οδηγήθηκαν να χρησιμοποιούν τα ίδια εργαλεία online shopping με τα πιο νεανικά ηλικιακά groups; Η απάντηση είναι όχι.
Στην ερώτηση του GLAMI «ποια κατηγορία θεωρείτε πως δεν προωθείται αρκετά στις διαφημίσεις μόδας;» η απάντηση «μοντέλα μεγαλύτερης ή μέσης ηλικίας» ήταν εκείνη με τις περισσότερες ψήφους σε 5 από τις 9 χώρες που έλαβαν μέρος στο Fashion (Re)search.
Latest News
Βαλτική Θάλασσα: Φρεγάτες και περιπολίες του ΝΑΤΟ
To NATO ξεκινά μια νέα αποστολή για την προστασία των υποθαλάσσιων καλωδίων στην περιοχή
Καραμολέγκος: Άγνωστα τα αίτια της πυρκαγιάς
Η πρώτη ανακοίνωση της εταιρείας μετά την εκδήλωση της πυρκαγιάς στο Κορωπί
ΠΑΣΟΚ: Κατέθεσε τροπολογία για αυξήσεις στα ασφάλιστρα υγείας – Τι προβλέπει
Η τροπολογία, που φέρει πρώτη την υπογραφή του προέδρου του κόμματος, Νίκου Ανδρουλάκη κατατέθηκε στο νομοσχέδιο του υπουργείου Τουρισμού
Φωτιά στο εργοστάσιο της Καραμολέγκος: Τι λένε πηγές της εταιρείας στον ΟΤ
Η φωτιά έχει πάρει διαστάσεις και στο σημείο επιχειρούν ισχυρές πυροσβεστικές δυνάμεις
Χαλάρωση σε ρυθμίσεις για την πράσινη μετάβαση ζητά ο Μητσοτάκης – Επιστολή σε φον ντερ Λάιεν
Για τις τιμές ρεύματος και αερίου που είναι αυξημένες 78% στην Ευρώπη σε σχέση με το 2019 έστειλε επιστολή ο πρωθυπουργός στην πρόεδρο της Κομισιόν
Κακοκαιρία: Δεμένα τα πλοία σε πολλά λιμάνια λόγω των θυελλωδών ανέμων
Κλειστή είναι η γραμμή Αρκίτσα-Αιδηψός, Καβάλα-Πρίνου Θάσου ενώ στη γραμμή Κεραμωτή-Λιμένας Θάσου τα δρομολόγια εκτελούνται μόνο από το πλοίο «Άναξ»
Κάτω από το μηδέν η θερμοκρασία – Χιόνια και σε χαμηλό υψόμετρο
Επιμένει η κακοκαιρία με κατά τόπους ισχυρές βροχές και καταιγίδες, χαμηλές θερμοκρασίες, χιόνια ακόμα και σε χαμηλά υψόμετρα και θυελλώδεις άνεμους
«Είμαστε έτοιμη για συνεργασία με τον Τραμπ», διαμηνύει η Γροιλανδία
Ο πρωθυπουργός στη Γροιλανδία έχει υποστηρίξει τη διεξαγωγή δημοψηφίσματος για ανεξαρτησία του νησιού από τη Δανία
Έτος διαχείρισης κρίσεων το 2025 για την Ευρώπη - Τι προβλέπει ο Economist
Η ήπειρος βρίσκεται στο πιο ευαίσθητο σημείο της εδώ και δεκαετίες - Υπάρχει ο κίνδυνος διαιρέσεων εντός του ευρωπαϊκού μπλοκ
Μητσοτάκης από Σ. Αραβία: Ενισχύουμε τη συνεργασία σε ενέργεια, εμπόριο και επενδύσεις
Μητσοτάκης και Μπιν Σαλμάν επιβεβαίωσαν τη μεγάλη αξία που έχει η διμερής συνεργασία Ελλάδας - Σ. Αραβίας στην κρίσιμη αυτή συγκυρία