Αναμφίλεκτα, ο στρατός του Βολοντίμιρ Ζελένσκι έχει «ματώσει» επικίνδυνα -όπως και ο ρωσικός- ήδη μέχρι τα τέλη του Ιουλίου, όπως δείξαμε σε προηγούμενη δημοσίευση.
Γι’ αυτό και οι Ουκρανοί διοικητές αποφάσισαν να ρίξουν στη μάχη τις πιο επίλεκτες μονάδες, προκειμένου να γυρίσει η πλάστιγγα, όπως την περίφημη 82η Αερομεταφερόμενη Ταξιαρχία, με τους 2.000 καλά εκπαιδευμένους στρατιώτες της.
Θάνατος Πριγκόζιν: Τι σημαίνει για την Ουκρανία;
Θεωρείται το καμάρι του Ουκρανικού Στρατού που έχει πριμοδοτηθεί με 20 M1132 οχήματα ομάδας Μηχανικού Stryker, που διαλύει ναρκοπέδια, 14 βρετανικά μεγαθήρια άρματα μάχης Challenger 2, 40 τεθωρακισμένα οχήματα μεταφοράς πεζικού Marders και 90 τεθωρακισμένα οχήματα Stryker.
Κοινώς, ένα σημαντικότατο μέρος του οπλισμού που έδωσε το ΝΑΤΟ στην Ουκρανία μεταφέρθηκε αποκλειστικά στη συγκεκριμένη Ταξιαρχία.
Οι Ουκρανοί διοικητές κρατούσαν στα μετόπισθεν τη 82η Ταξιαρχία, ως εφεδρεία ώστε να χρησιμοποιηθεί για να ξεκουράσει αυτές που ματώνουν στη πρώτη γραμμή. Αυτή η στιγμή ήρθε πρόσφατα, όταν τα εντυπωσιακά οχήματα της 82ης Ταξιαρχίας έβαλαν μπρος τις μηχανές και ξεκίνησαν για την Robotyne. Πρόκειται για μια εξαιρετικά οχυρή τοποθεσία των Ρώσων βορειοανατολικά της Μελιτόπολης, η κατάληψη της οποίας θα φέρει πιο κοντά τους Ουκρανούς στην επιδίωξή τους να φτάσουν στη Αζοφική.
Φαίνεται πως πράγματι, η πανίσχυρη αυτή μονάδα να έχει σημειώσει προόδους, σύμφωνα με πληροφορίες από δυτικά Μέσα, όπως το Business Insider, το Ινστιτούτο για την Μελέτη του Πολέμου κτλ.
Αρχίσαν τα προβλήματα
Δεδομένου ότι το σημαντικότερο, ίσως, εμπόδιο που αντιμετωπίζουν μέχρι τώρα οι Ουκρανοί, είναι τα φονικά ναρκοπέδια, είδαν να αχρηστεύεται, μόλις σε λίγα 24ωρα, το 10% των οχημάτων M1132 που υποτίθεται θα «καταβρόχθιζαν» τις ρωσικές νάρκες. Το συγκεκριμένο όχημα έχει τοποθετημένο στο μπροστινό μέρους του κοίτους του κυλιόμενες συσκευές που πυροδοτούν τυχόν θαμμένες νάρκες, πριν αυτές εκραγούν όταν περάσει το όχημα από πάνω τους. Έτσι αχρηστεύουν τα ναρκοπέδια λύνοντας τα χέρια των διοικητών ώστε να διατάξουν την προώθηση των δυνάμεων.
Σε ανάλυσή του ο πολεμικός ανταποκριτής του Forbes, David Axe, αναφέρει ότι μόνο τη περασμένη εβδομάδα, η 82η Ταξιαρχεία διέγραψε τουλάχιστον δύο από τα 20 περίπου M1132 από το ενεργητικό της. Ήδη, μια άλλη μονάδα της πρώτης γραμμής, η 47η Μηχανοκίνητη Ταξιαρχία, -την οποία βοηθάει η επίλεκτη 82η Ταξιαρχία- έχασε τουλάχιστον, 25 από τα 99 τεθωρακισμένα οχήματα μεταφοράς πεζικού Bradley.
Το βάρος… μετράει
Δεν είναι σαφές τι χτύπησε τα M1132 και αν τα πληρώματα επέζησαν. Είναι πιθανό το να έπεσαν θύματα των ίδιων ναρκών που προσπαθούσαν να καθαρίσουν τα πληρώματά τους ή ακόμα και πυρών πυροβολικού ή από drones.
Το πρόβλημα λοιπόν, όπως εξηγεί ο David Axe, είναι ότι ενώ τα περισσότερα στρατιωτικά οχήματα εκκαθάρισης ναρκοπεδίων είναι κατασκευασμένα σε βαριά, χοντρά θωρακισμένα κύτη αρμάτων μάχης, το M1132 δεν είναι!
«Η αμερικανική εταιρεία General Dynamics Land Systems σχεδίασε το Strkyer ώστε να μπορεί να μεταφερθεί αεροπορικώς. Με άλλα λόγια, να είναι ελαφρύ. Αυτό το καθιστά ευάλωτο σε εκρήξεις ναρκών, θραύσματα πυροβολικού, αντιαρματικούς πυραύλους και ακόμη και βαριά πολυβόλα. Η ίδια ελαφρότητα σημαίνει επίσης ότι η προσθήκη ενός συνόλου συσκευών πυροδότησης ναρκών βάρους δύο τόνων επιβαρύνει σημαντικά ένα M1132, ειδικά σε ανώμαλο δρόμο» εξηγεί ο Αμερικανός ειδικός.
Ο Ουκρανικός Στρατός δεν είναι σαν τον Αμερικανικό
Το μικρό βάρος των M1132 ανάγκασε τους διοικητές του στρατού των ΗΠΑ να επινοήσουν δημιουργικούς τρόπους χρήσης του οχήματος. Την άνοιξη του 2004, ο λοχαγός Ρόμπερτ Θόρντον θυμήθηκε την εποχή που ηγούνταν μιας μονάδας M1132 Stryker, σε ασκήσεις.
Τα οχήματα M1132 «επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό την κινητικότητα του οχήματος», έγραψε ο Θόρντον στο επίσημο περιοδικό του αμερικανικού στρατού για άρματα Armor. Προσπαθώντας να δημιουργήσουν κάποιο ρήγμα στην εχθρική παράταξη, οι σκαπανείς ήταν εύκολος στόχος στον αντίπαλο.
Υπήρχε μόνο ένας τρόπος για να κρατηθούν ζωντανοί οι μηχανικοί και να προφυλαχθεί η επιχείρηση εκκαθάρισης ναρκοπεδίων, και αυτός ήταν να στοχεύσουμε ένα σημείο κατά μήκος της οχυρωμένης γραμμής του μετώπου με ελάχιστη επάνδρωση του εχθρού, λέει ο Αμερικανός. «Όταν θέσαμε όρους για την παραβίαση της γραμμής επαφής, οι σκαπανείς επιζούσαν», έγραψε ο Θόρντον.
Ωστόσο, αυτό είναι καλά στα λόγια, αλλά στη πράξη είναι ζόρικοδύσκολο, καθώς είναι δύσκολο να οργανώσεις πολλά τεθωρακισμένα οχήματα και εκατοντάδες στρατεύματα χωρίς ο εχθρός να παρατηρήσει και να μετατοπίσει δυνάμεις για να συναντήσει τους επιτιθέμενους.
Η εναλλακτική λύση για να προχωρήσει ένας στρατός μπροστά είναι να «σπρώξει» τους αμυνόμενους μακριά από τα αναχώματά, τα χαρακώματα και τις αποθήκες του τόσο πολύ, ώστε το μηχανικό να κάνει τη δουλειά του. Ο Αμερικανός πολεμικός ανταποκριτής του Forbes επισημαίνει βέβαια, πως αυτό μπορεί να το πετύχει ο στρατός των ΗΠΑ βομβαρδίζοντας την εχθρική γραμμή από αέρος ακριβώς πριν από μια προσπάθεια παραβίασης. Αλλά οι Ουκρανοί, με την πενιχρή αεροπορία τους, δεν έχουν τέτοια δυνατότητα.
«Ένα ακριβές και έντονο φράγμα πυροβολικού μπορεί να καταστείλει τα εχθρικά στρατεύματα για αρκετό χρόνο ώστε τα M1132 να καθαρίσουν ένα ναρκοπέδιο. Αλλά το πυροβολικό της Ουκρανίας είναι απασχολημένο στοχεύοντας τις ρωσικές μονάδες πυροβολικού».
Αυτό σημαίνει ότι η 82η Ταξιαρχία πιθανότατα καθαρίζει ναρκοπέδια γύρω από το Robotyne ενώ βάλεται από πυρά, αναφέρει ο David Axe. Και για τα ελαφρά οχήματα της ουκρανικής ταξιαρχίας, αυτό είναι εξαιρετικά επικίνδυνο.
Ωστόσο, τα καλά νέα για τους Ουκρανούς, σημειώνει ο δημοσιογράφος, είναι ότι οι ΗΠΑ έχουν δεσμευτεί 189 Strykers στην πολεμική προσπάθεια της Ουκρανίας, που είναι περισσότερο από αρκετό για να αντικαταστήσουν τις απώλειες και να εξοπλίσουν επιπλέον ταξιαρχίες. Ακόμα και ένα εξαντληθούν όμως και αυτά ο στρατός των ΗΠΑ έχει εκατοντάδες στις αποθήκες.
Οπότε αυτό σημαίνει συνέχιση του πολέμου επ΄αόριστον…
Πηγή: in.gr
Latest News
Βαλτική Θάλασσα: Φρεγάτες και περιπολίες του ΝΑΤΟ
To NATO ξεκινά μια νέα αποστολή για την προστασία των υποθαλάσσιων καλωδίων στην περιοχή
Καραμολέγκος: Άγνωστα τα αίτια της πυρκαγιάς
Η πρώτη ανακοίνωση της εταιρείας μετά την εκδήλωση της πυρκαγιάς στο Κορωπί
ΠΑΣΟΚ: Κατέθεσε τροπολογία για αυξήσεις στα ασφάλιστρα υγείας – Τι προβλέπει
Η τροπολογία, που φέρει πρώτη την υπογραφή του προέδρου του κόμματος, Νίκου Ανδρουλάκη κατατέθηκε στο νομοσχέδιο του υπουργείου Τουρισμού
Φωτιά στο εργοστάσιο της Καραμολέγκος: Τι λένε πηγές της εταιρείας στον ΟΤ
Η φωτιά έχει πάρει διαστάσεις και στο σημείο επιχειρούν ισχυρές πυροσβεστικές δυνάμεις
Χαλάρωση σε ρυθμίσεις για την πράσινη μετάβαση ζητά ο Μητσοτάκης – Επιστολή σε φον ντερ Λάιεν
Για τις τιμές ρεύματος και αερίου που είναι αυξημένες 78% στην Ευρώπη σε σχέση με το 2019 έστειλε επιστολή ο πρωθυπουργός στην πρόεδρο της Κομισιόν
Κακοκαιρία: Δεμένα τα πλοία σε πολλά λιμάνια λόγω των θυελλωδών ανέμων
Κλειστή είναι η γραμμή Αρκίτσα-Αιδηψός, Καβάλα-Πρίνου Θάσου ενώ στη γραμμή Κεραμωτή-Λιμένας Θάσου τα δρομολόγια εκτελούνται μόνο από το πλοίο «Άναξ»
Κάτω από το μηδέν η θερμοκρασία – Χιόνια και σε χαμηλό υψόμετρο
Επιμένει η κακοκαιρία με κατά τόπους ισχυρές βροχές και καταιγίδες, χαμηλές θερμοκρασίες, χιόνια ακόμα και σε χαμηλά υψόμετρα και θυελλώδεις άνεμους
«Είμαστε έτοιμη για συνεργασία με τον Τραμπ», διαμηνύει η Γροιλανδία
Ο πρωθυπουργός στη Γροιλανδία έχει υποστηρίξει τη διεξαγωγή δημοψηφίσματος για ανεξαρτησία του νησιού από τη Δανία
Έτος διαχείρισης κρίσεων το 2025 για την Ευρώπη - Τι προβλέπει ο Economist
Η ήπειρος βρίσκεται στο πιο ευαίσθητο σημείο της εδώ και δεκαετίες - Υπάρχει ο κίνδυνος διαιρέσεων εντός του ευρωπαϊκού μπλοκ
Μητσοτάκης από Σ. Αραβία: Ενισχύουμε τη συνεργασία σε ενέργεια, εμπόριο και επενδύσεις
Μητσοτάκης και Μπιν Σαλμάν επιβεβαίωσαν τη μεγάλη αξία που έχει η διμερής συνεργασία Ελλάδας - Σ. Αραβίας στην κρίσιμη αυτή συγκυρία