Η Ινδία επεξεργάζεται μια νέα πολιτική γύρω από τα ηλεκτρικά οχήματα που θα περικόψει τους φόρους εισαγωγής για αυτοκινητοβιομηχανίες που δεσμεύονται να κατασκευάσουν τοπικά εργοστάσια. Σημαντικό ρόλο σε αυτή την εξέλιξη έπαιξε η πρόταση της Tesla η οποία εξετάζει το ενδεχόμενο να εισέλθει στην εγχώρια αγορά της Ινδίας, αναφέρουν στο Reuters πηγές σε άμεση γνώση.

Η πολιτική που εξετάζεται θα μπορούσε να επιτρέψει στις αυτοκινητοβιομηχανίες να εισάγουν ηλεκτρικά οχήματα στην Ινδία με μειωμένο φόρο έως και 15%, σε σύγκριση με τον τρέχοντα 100% που ισχύει για αυτοκίνητα που κοστίζουν πάνω από 40.000 δολάρια και 70% για τα υπόλοιπα, σύμφωνα με αξιωματούχο της ινδικής κυβέρνησης.

Tesla: Τι κέρδισε στη διαμάχη με την κινεζική μπύρα «Tesila»

Το μοντέλο Y με τις μεγαλύτερες πωλήσεις της Tesla, για παράδειγμα, ξεκινά από 47.740 δολάρια στις ΗΠΑ προ εκπτώσεων φόρων.

«Υπάρχει κατανόηση με την πρόταση του Tesla και η κυβέρνηση δείχνει ενδιαφέρον», τόνισε ο ινδός αξιωματούχος, ο οποίος είναι σε γνώση του θέματος.

Ερωτηθείς για την κίνηση αυτή, η υπουργός Οικονομικών Νιρμάλα Σιθαραμάν είπε στους δημοσιογράφους «δεν υπάρχει πρόταση μπροστά μου» για μείωση των εισαγωγικών δασμών στα ηλεκτρικά οχήματα.

Εάν υιοθετηθεί μια τέτοια πολιτική, θα μπορούσε να ισοδυναμεί με δραστική μείωση του κόστους των εισαγόμενων ηλεκτρικών οχημάτων που οι τοπικές αυτοκινητοβιομηχανίες ήθελαν να αποφύγουν. Θα μπορούσε επίσης να ανοίξει την πόρτα για τις παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες, πέρα από την Tesla, να αξιοποιήσουν την τρίτη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου στον κόσμο, όπου οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων είναι λιγότερο από το 2% των συνολικών πωλήσεων αυτοκινήτων, αλλά αυξάνονται γρήγορα.

Οι χαμηλότεροι φόροι εισαγωγής θα μπορούσαν να βοηθήσουν την Tesla να πουλήσει την πλήρη γκάμα των μοντέλων της στην Ινδία και όχι μόνο το νέο αυτοκίνητο που θέλει να κατασκευάσει σε τοπικό επίπεδο, δήλωσε τρίτη πηγή.

Πτώση μετοχών ινδικών κατασκευαστών

Οι μετοχές της Tata Motors, του μεγαλύτερου κατασκευαστή ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ινδία, υποχώρησαν κατά σχεδόν 3% σύμφωνα με το Reuters, ενώ η ανταγωνίστρια εταιρεία Mahindra and Mahindra σημείωσε πτώση πάνω από 2%, παρασύροντας τον δείκτη αναφοράς αυτοκινήτων σε ημερήσιες απώλειες της τάξης του 1,1%.

Το Νέο Δελχί θα προχωρήσει αργά στην εξέταση της πρότασης της Tesla καθώς οποιαδήποτε μείωση των φόρων στα εισαγόμενα EV θα μπορούσε να διαταράξει την αγορά και να αναστατώσει τους τοπικούς παίκτες όπως η Tata και η Mahindra που επενδύουν στην εγχώρια βιομηχανία κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων, είπε ο Ινδός αξιωματούχος.

“Αυτό θα περάσει από πολλές συζητήσεις, παρόλο που η κυβέρνηση επιθυμεί να φέρει την Tesla. Αυτό οφείλεται στον αντίκτυπο στους εγχώριους παίκτες», εξήγησε ο αξιωματούχος.

Η πολιτική βρίσκεται ακόμη στα αρχικά στάδια της συζήτησης και ο τελικός φορολογικός συντελεστής μπορεί να αλλάξει, ανέφεραν δύο από τις πηγές.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green
Υπεράκτια αιολικά: Ποιες περιοχές θέτει εκτός το Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Green |

Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ

Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα