Θα γίνουν πιο δύσκολα τα πράγματα για τους τεχνολογικούς γίγαντες στην ΕΕ; Το Facebook, η Google και πολλοί άλλοι θα πρέπει να συμμορφωθούν με τη νέα ευρωπαϊκή νομοθεσία στο μέλλον, η οποία θα είναι πιο αυστηρή απέναντι σε παράνομο περιεχόμενο. Διαφορετικά θα αντιμετωπίζουν βαριά πρόστιμα.
Από χθες Παρασκευή, τέθηκε σε ισχύ το νέο σχετικό ευρωπαϊκό κανονιστικό πλαίσιο και ας δούμε τι αλλάζει στην πράξη. Η ΕΕ ενέκρινε πέρυσι κανονισμό για τις ψηφιακές υπηρεσίες. Στόχος είναι να διασφαλιστεί ότι οι πλατφόρμες και οι μηχανές αναζήτησης θα αφαιρούν το παράνομο περιεχόμενο από σχετιζόμενους ιστότοπους πιο γρήγορα από ό,τι στο παρελθόν και θα είναι ευκολότερο για τους χρήστες να αναφέρουν παρόμοιο περιεχόμενο.
Οι «γίγαντες» του διαδικτύου… κοντένουν – Η ΕΕ «πάτησε πόδι»
Ποιες εταιρείες επηρεάζονται;
Οι νέες ρυθμίσεις αφορούν κυρίως πολύ μεγάλες πλατφόρμες και μηχανές αναζήτησης με πάνω από 45 εκατομμύρια χρήστες το μήνα. Η ΕΕ κατέταξε 19 εταιρείες ως «πολύ μεγάλες διαδικτυακές πλατφόρμες» και «πολύ μεγάλες διαδικτυακές μηχανές αναζήτησης». Ανάμεσα τους το X (πρώην Twitter), το Facebook, το Instagram, το Tiktok και πολλές υπηρεσίες της Google, αλλά και σελίδες όπως το Zalando, η Wikipedia, το Booking.com, το Amazon Marketplace και το Apple App Store. Οι διεθνείς κολοσσοί είχαν τέσσερις μήνες στη διαθεσή τους για να εφαρμόσουν την οδηγία της ΕΕ.
Τι ακριβώς αλλάζει;
Στο μέλλον, οι όροι και οι προϋποθέσεις θα πρέπει να διατυπωθούν με τέτοιο τρόπο ώστε όλοι να τις καταλαβαίνουν και οι εταιρείες να αφαιρούν από τις ιστοσελίδες τους για παράδειγμα πλαστά προϊόντα ή επικίνδυνα παιχνίδια. Επίσης θα πρέπει ανάλογα να προειδοποιούν τους αγοραστές. Οι πλατφόρμες και οι μηχανές αναζήτησης δεν θα διαγράφουν μόνο παράνομες αναρτήσεις αλλά θα συντάσσουν και λεπτομερή έκθεση στην Κομισιόν για τους κινδύνους που υπάρχουν για τους πολίτες.
Το Snapchat ή το YouTube για παράδειγμα, θα πρέπει να ελέγχουν εάν η προσφορά τους προωθεί τη βία στον κυβερνοχώρο ή υπονομεύει την ελευθερία του λόγου ή εάν ο αλγόριθμός του επηρεάζει αρνητικά την ψυχική υγεία. Oι εταιρείες θα πρέπει αναλόγως να δράσουν.
Τι γίνεται με τη διαφήμιση;
Οι στοχευμένες διαφημίσεις απαγορεύονται επίσης εάν αφορούν ευαίσθητα θέματα, όπως είναι η θρησκεία ή οι πολιτικές πεποιθήσεις. Ακόμη προσωπικά δεδομένα παιδιών απαγορεύεται να συλλέγονται πλέον για διαφημιστικούς σκοπούς.
Τι λένε οι εταιρείες;
Το Meta, με τις ναυαρχίδες του Facebook και Instagram, έχει μια ομάδα 1000 ατόμων που εργάζεται γύρω από τον Κανονισμό για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες στην ΕΕ. Η Google υποσχέθηκε επίσης περισσότερη διαφάνεια. Το Tiktok είχε ήδη ανακοινώσει πριν από μερικές εβδομάδες έναν λιγότερο εξατομικευμένο αλγόριθμο και περισσότερη διαφάνεια σχετικά με τις διαφημίσεις στην πλατφόρμα του.
Δεν είναι όμως όλοι οι τεχνολογικοί γίγαντες πρόθυμοι να αποδεχθούν τους κανόνες. Η Amazon και η Zalando έχουν ήδη καταθέσει αγωγές και υποστηρίζουν ότι οι κανόνες δεν ισχύουν για αυτούς διότι είναι καθαρά εμπορικές πλατφόρμες.
Εάν οι εταιρείες δεν συμμορφώνονται στο μέλλον με τις απαιτήσεις της ΕΕ, θα αντιμετωπίζουν χρηματικά πρόστιμα που θα ανέρχονται στο 6% των ετήσιων παγκόσμιων πωλήσεων.
Επιμέλεια: Μαρία Ρηγούτσου
Πηγή: Deutsche Welle
Latest News
Γιατί η Meta έπρεπε να «υποκλιθεί στον Τραμπ» πριν από την ορκωμοσία του
Η Meta έχει πολλά να διακινδυνεύσει, γι' αυτό και επαναπροσδιορίζει τη θέση της ανάλογα με τις πολιτικές εξελίξεις - Τι κάνει τώρα με τον Τραμπ
Η Google αλλάζει τον τρόπο που μαθαίνουμε τις ειδήσεις – Τι είναι η λειτουργία «Daily listen»
Η Google δοκιμάζει μια νέα λειτουργία, με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης, που θα αλλάξει για πάντα τον τρόπο ενημέρωσης των χρηστών.
Στη «Silicon Valley» της Ταϊβάν - Εκεί που χτυπά η καρδιά της τεχνολογίας
Το νέο επιστημονικό πάρκο εισφέρει το 6% του ΑΕΠ της Ταϊβάν - Στο Σίντσου έχουν εγκατασταθεί εκατοντάδες τεχνολογικές επιχειρήσεις
Η Τεχνητή νοημοσύνη κατά της φοροδιαφυγής - Το σχέδιο της ΑΑΔΕ
Η εφορία δημιουργεί ενιαίο προφίλ για κάθε φορολογούμενο - Οι άξονες του Στρατηγικού Σχεδίου
Οργή στη Nvidia για τους επικείμενους περιορισμούς Μπάιντεν στις εξαγωγές μικροτσίπ
Η Nvidia είναι ο κορυφαίος πωλητής των λεγόμενων επιταχυντών τεχνητής νοημοσύνης και θα επηρεαστεί από τα νέα μέτρα
«Ανεβαίνει» ο ανταγωνισμος ανάμεσα στη Blue Origin και τη SpaceX - Την Κυριακή η εκτόξευση του πυραύλου New Glenn
Με ύψος 30 ορόφων, ο New Glenn αποτέλεσε βασικό στόχο της Blue Origin και επιδιώκει να αποσπάσει μερίδιο αγοράς από τον Falcon 9 της SpaceX
Αντίστροφη μέτρηση για το TikTok στις ΗΠΑ - Ο «τελικός» στο Ανώτατο Δικαστήριο
TikTok και ByteDance αμφισβητούν τον νόμο που υποχρεώνει την πώληση της πλατφόρμας έως τις 19 Ιανουαρίου ή το «λουκέτο»
Τα μεγαλύτερα έσοδα από το 1994 κατέγραψε το 2024 η TSMC
Οι μετοχές της TSMC που είναι εισηγμένες στο χρηματιστήριο της Ταϊβάν έχουν αυξηθεί κατά 88% τους τελευταίους 12 μήνες
Οι ΗΠΑ ξεκινούν έρευνα για την τεχνολογία «έξυπνης κλήσης» χωρίς οδηγό της Tesla
Οι αρχές θεωρούν ότι τα αυτοκίνητα της Tesla εξοπλισμένα με αυτό το λογισμικό έχουν προβλήματα αναγώρισης αντικειμένων και σταθμευμένων οχημάτων
Μια ακόμη από τις Big Tech, η Microsoft προσφέρει ενα εκατ. δολ. για την ορκωμοσία Τράμπ
Microsoft, Google, Meta και Amazon έχουν δώσει ή πρόκειται να συμβάλλουν. με ένα εκατ. δολ η κάθε μια, στο ταμείο για την ορκωμοσία Τράμπ