Άνοδος στην επισκεψιμότητα των τουριστών και των παραθεριστών φαίνεται πως σημειώθηκε τη φετινή σεζόν σε σχέση με πέρυσι στις περιοχές των παραλιών της Λάρισας, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των επαγγελματιών του κλάδου του τουρισμού, εντοπίζοντας όμως μια οικονομική στασιμότητα των επιχειρήσεων λόγω της ακρίβειας που πλήττει την αγορά.
Το φαινόμενο, όπως εντοπίζεται φέτος έχει να κάνει αρχικά με το γεγονός ότι πράγματι υπήρξε μεγαλύτερο ενδιαφέρον των τουριστών Ελλήνων και ξένων στην περιοχή φέτος, με την αριθμητική άνοδο να καταγράφεται και από τις κρατήσεις των καταλυμάτων, όμως αυτό φαίνεται να μην αποτυπώθηκε και σε αντίστοιχη οικονομική ανάταση των επιχειρήσεων.
Όπως εξήγησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο γραμματέας του Συλλόγου καταστηματαρχών των παραλιών του δήμου Αγιάς, Βασίλης Κανδυλάρης, η φετινή σεζόν από πλευράς επισκεψιμότητας «ήταν πολύ δυνατή λόγω και κυρίως της ζέστης που κράτησε μεγάλο διάστημα».
«Οι υψηλές θερμοκρασίες και ο καύσωνας βοήθησε αρκετά φέτος. Το ζεστό καλοκαίρι πάντα βοηθάει τον κόσμο να αναζητά την απόδραση από τις πόλεις και να βρίσκει διέξοδο για τις διακοπές του», είπε χαρακτηριστικά, τονίζοντας πως οι ξένοι τουρίστες που προσέρχονται στην περιοχή, φαίνεται ότι το ενδιαφέρον τους συνεχίζεται αμείωτο, καθώς οι κρατήσεις στα καταλύματα διατηρούνται μέχρι και το τελευταίο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου.
«Όσες τουριστικές επιχειρήσεις καταλυμάτων συνεργάζονται με ξένους τουρίστες, φαίνεται πως η σεζόν γι αυτούς θα τραβήξει μέχρι και τέλη Σεπτεμβρίου στα παράλια της Λάρισας σε πολλές περιπτώσεις, μιας και οι κρατήσεις συνεχίζονται από το εξωτερικό και το ενδιαφέρον είναι μεγάλο» είπε.
Τόνισε δε, πως δεν ισχύει το ίδιο για τους Έλληνες παραθεριστές και τουρίστες, οι οποίοι σιγά-σιγά επιστρέφουν στις εστίες τους και οι διακοπές τους τελειώνουν.
Aνοδος της επισκεψιμότητας δεν αποτυπώθηκε στα κέρδη
Μεταξύ άλλων ο κ. Κανδυλάρης είπε ότι από οικονομικής άποψης, αυτή η άνοδος της επισκεψιμότητας δεν αποτυπώθηκε στα κέρδη των επιχειρήσεων, σημειώνοντας πως «ο παράγοντας που λέγεται ακρίβεια δεν έδωσε την δυνατότητα στους τουρίστες να ξοδέψουν για τις καλοκαιρινές διακοπές, όπως και η άνοδος των τιμών στις πρώτες ύλες για τις επιχειρήσεις, πίεσαν την οικονομία».
Ο ίδιος επεσήμανε πως τα κοστολόγια και οι αυξήσεις στις πρώτες ύλες που υπήρξαν πριν την έναρξη της σεζόν, επηρέασαν αντικειμενικά τις τιμές στους καταλόγους των καταστημάτων και αυτό είχε αντίκτυπο στους πελάτες. Παράλληλα είπε πως συνεχόμενες αυξήσεις των τιμών που σημειώθηκαν στις πρώτες ύλες για τους επαγγελματίες μέσα στην σεζόν, απορροφήθηκαν στην συνέχεια από τους επαγγελματίες της εστίασης «γιατί δεν ήταν δυνατόν να προχωρήσουμε σε νέα μετακίνηση του κόστους των τιμών στους καταναλωτές κατά την διάρκεια της σεζόν και ενώ οι κατάλογοι είχαν ήδη εκδοθεί».
«Δεν μπορούμε να επιβαρύνουμε τους καταναλωτές με τις αυξήσεις που δεχόμαστε εμείς στις πρώτες ύλες συνεχώς, με αποτέλεσμα να τις απορροφούμε. Αυτό οδήγησε στο αποτέλεσμα η κερδοφορία φέτος να είναι ίδια περίπου με πέρυσι, μπορεί και χαμηλότερη».
Ο γραμματέας του συλλόγου, αναφέρθηκε και στα προβλήματα που εντοπίστηκαν για τις επιχειρήσεις αναφορικά την εξεύρεση προσωπικού, τονίζοντας πως «φέτος δυσκολευτήκαμε πολύ να ανταπεξέλθουμε καθώς αδυνατούσαμε να βρούμε προσωπικό για να καλύψουμε τις ανάγκες μας».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
TUI: To success story του ελληνικού τουρισμού – Η συνάντηση με Μητσοτάκη
Ο διευθύνων σύμβουλος της TUI είχε συνάντηση στην Αθήνα με τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη - Τι είπαν
This is Athens - Agora: Οι πρωταγωνιστές του τουρισμού δίνουν ραντεβού στην Αθήνα τον Απρίλιο
Δούκας: «Ενισχύουμε την οικονομία της πόλης, θέτοντας ως προτεραιότητα τη βιώσιμη ανάπτυξή της» - Παρουσία 120 ελληνικών και 90 διεθνών τουριστικών επιχειρήσεων
Πάνω από 35 εκατ. οι τουρίστες στην Ελλάδα στο 11μηνο - Σχεδόν 21,3 δισ. οι εισπράξεις
Τουρισμός: Σύμφωνα με την ΤτΕ η μέση δαπάνη ανά ταξίδι μειώθηκε κατά 5,4% - Πώς κινήθηκαν οι Ευρωπαίοι στην ελληνική τουριστική αγορά
Άνοδος στον τουρισμό και τον Νοέμβριο - Τι δείχνουν τα στοιχεία [γραφήματα]
Aύξηση σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του έτους 2023, κατά 2,9% στις αφίξεις και 3,5% στις διανυκτερεύσεις
Ozios: Οι τουριστικές τάσεις του 2025
Στο επίκεντρο το «Calmcations» καθώς αυξάνει η ζήτηση για ήσυχα και βιώσιμα ταξίδια
Πανευρωπαϊκή πρωτιά Αθήνας στις πτήσεις τσάρτερ το 2024 - Αύξηση 5,8% σε όλη την ΕΕ
Μεταξύ των 10 αεροδρομίων με τον μεγαλύτερο αριθμό σε εμπορικές πτήσεις, τα υψηλότερα ποσοστά μη τακτικών πτήσεων καταγράφηκαν στην Αθήνα
Στον όμιλο Accor το management του Elatos Resort
Η επένδυση ύψους άνω των 30 εκατομμυρίων ευρώ για τον ριζικό εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση του «Elatos Resort» υλοποιείται με γοργούς ρυθμούς
Ντεμπούτο για το ξενοδοχειακό brand Mövenpick στην Ελλάδα
Το νέο resort της Accor, το οποίο θα ανοίξει την άνοιξη του 2025, θα λειτουργεί υπό τη διαχείριση της Pitoulis S.A.
Στο παραπέντε αλλαγές στο νομοσχέδιο για τα Airbnb - Ποια ακίνητα σώζονται, ποια κόβονται
Η υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη δήλωσε ότι για τις αλλαγές στο νομοσχέδιο που αφορά στα Airbnb ελήφθησαν υπόψη οι προτάσεις των φορέων
Πότε έρχεται το νέο «Τουρισμός για όλους» - Τι αλλάζει φέτος
Στις σημαντικές επιδόσεις του ελληνικού τουρισμού αναφέρεται η υφυπουργός Τουρισμού Έλενα Ράπτη