
Η κυριαρχία της Κίνας στις σπάνιες γαίες καθιστά ευάλωτες τις αλυσίδες εφοδιασμού των ΗΠΑ, δήλωσε η εμπορική εκπρόσωπος των ΗΠΑ Κάθριν Τάι σε αποκλειστική συνέντευξη το Σάββατο στον Μάρτιν Σονγκ του CNBC.
Τα μέταλλα σπανίων γαιών χρησιμοποιούνται σε προϊόντα υψηλής τεχνολογίας όπως οι κινητήρες ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Κατά τη διάρκεια των δεκαετιών, η Κίνα έχει αναπτύξει την ικανότητά της να επεξεργάζεται τα μέταλλα – δίνοντάς της τεράστιo πλεονέκτημα σε μια κρίσιμη παγκόσμια αγορά.
«Αυτό στο οποίο θέλω να επιστήσω την προσοχή σας δεν είναι μόνο τα τρωτά σημεία γύρω από τις επενδύσεις της Κίνας [στο εξωτερικό], αλλά το γεγονός ότι η δεσπόζουσα θέση της Κίνας στην παγκόσμια αγορά τώρα στις [σπάνιες γαίες] σημαίνει ότι είναι σε θέση να ανοίγει και να κλείνει τη στρόφιγγα», είπε η Τάι.
Γιατί το Πεκίνο «γαβγίζει, αλλά δεν δαγκώνει» για τις σπάνιες γαίες
«Και μέχρι να μπορέσουμε να αποκτήσουμε πρόσβαση και να δημιουργήσουμε πρόσθετες αλυσίδες εφοδιασμού, παραμένουμε εντελώς ευάλωτοι σε αυτή τη μόχλευση», δήλωσε η εμπορική εκπρόσωπος των ΗΠΑ, στο περιθώριο του B20, του επίσημου φόρουμ επιχειρηματικού διαλόγου της G20, που διεξάγεται στο Νέο Δελχί της Ινδίας.
Η Κάθριν Τάι επεσήμανε ότι πριν από περίπου μια δεκαετία, η Κίνα αύξησε τις τιμές των σπάνιων γαιών τόσο υψηλά που ορισμένα ορυχεία των ΗΠΑ μπόρεσαν να λειτουργήσουν ξανά, μόνο όταν το Πεκίνο μείωσε τις τιμές.
Εμπόδια
Οι ΗΠΑ κατείχαν πλειοψηφικό μερίδιο στην αγορά μετάλλων σπάνιων γαιών πριν από τη δεκαετία του 1980. Ωστόσο, το χαμηλότερο κόστος εργασίας στο εξωτερικό, καθώς και τα πιο χαλαρά περιβαλλοντικά πρότυπα, βοήθησαν στην απομάκρυνση της βιομηχανίας σπάνιων γαιών από τις ΗΠΑ.
Εν τω μεταξύ, το Πεκίνο υποστήριξε τη βιομηχανία.
«Το πλεονέκτημα όσον αφορά την κυριαρχία της Κίνας δεν είναι απαραίτητα φυσικό πλεονέκτημα», υπογράμμισε η Τάι. «Δεν είναι ότι έχουν περισσότερες σπάνιες γαίες, αλλά ότι μπόρεσαν να ακολουθήσουν συντονισμένες βιομηχανικές και εμπορικές πολιτικές που τους επέτρεψαν να κυριαρχήσουν στην αγορά».
Σχεδιασμός
Η κινεζική κυβέρνηση θέτει οικονομικά σχέδια τουλάχιστον κάθε πέντε χρόνια, με ορισμένους στόχους – όπως η ενίσχυση της αυτάρκειας στην τεχνολογία και η επίτευξη της ουδετερότητας των εκπομπών άνθρακα – να ορίζονται χρόνια νωρίτερα.
Το επίπεδο εξάρτησης των ΗΠΑ από την παραγωγή με έδρα την Κίνα ήρθε στο προσκήνιο κατά τη διάρκεια της διακυβέρνησης Τραμπ και επιταχύνθηκε όταν η πανδημία Covid-19 το 2020 διέκοψε τις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού. Η κυβέρνηση Μπάιντεν ανακοίνωσε πρωτοβουλίες πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων για να ενθαρρύνει τις εταιρείες να αναπτύξουν και να κατασκευάσουν κρίσιμες τεχνολογίες στις ΗΠΑ
«Το σημείο που βρισκόμαστε όσον αφορά τις αλυσίδες εφοδιασμού μας σήμερα δεν είναι εκεί που θέλουμε να είμαστε», ανέφερε η Τάι στο CNBC. «Γνωρίζουμε ότι είμαστε ευάλωτοι. Εκεί που θέλουμε να είμαστε είναι σε ένα μέρος όπου οι αλυσίδες εφοδιασμού μας είναι πιο διαφοροποιημένες, όπου έχουμε μεγαλύτερη εμπιστοσύνη σε αυτές, όπου έχουμε απλώς περισσότερες επιλογές».
Στην περίπτωση των σπάνιων γαιών, η Τάι παραδέχθηκε επεσήμανε ότι η Κίνα έχει το μονοπώλιο στην παγκόσμια αγορά. Σημείωσε ότι στην περίπτωση της παραγωγής λιθίου της Αυστραλίας, η Κίνα είναι επίσης ο μόνος αγοραστής — δίνοντας στο Πεκίνο άλλο ένα σημείο μόχλευσης της αγοράς.
Ενώ το λίθιο είναι βασικό συστατικό των μπαταριών ηλεκτρικών αυτοκινήτων, δεν είναι ένα από τα 17 μέταλλα που επιστημονικά κατηγοριοποιούνται ως σπάνιες γαίες.
Εμπορική συμφωνία «πρώτης φάσης».
Υπενθυμίζεται ότι λίγο πριν ξεκινήσει η πανδημία, οι ΗΠΑ και η Κίνα υπέγραψαν μια εμπορική συμφωνία «φάσης πρώτης», η οποία καλούσε την Κίνα να αυξήσει τις αγορές αμερικανικών προϊόντων ως τρόπο να αντισταθμίσει το τεράστιο εμπορικό έλλειμμα των ΗΠΑ με την Κίνα.
Όταν ρωτήθηκε το Σάββατο για το πού βρίσκεται η συμφωνία, η Τάι είπε ότι οι ΗΠΑ εξακολουθούν να εξετάζουν τις ελλείψεις της Κίνας στην επίτευξη αυτών των στόχων αγοράς.
Είπε ότι μια άλλη πτυχή αυτής της συζήτησης είναι ο βαθμός στον οποίο το εμπόριο των ΗΠΑ με την Κίνα δεν είναι «ισορροπημένο».
Τα επίσημα στοιχεία των ΗΠΑ ανέφεραν ότι το εμπορικό έλλειμμα της χώρας με την Κίνα αυξήθηκε κατά 8,3% στα 382,9 δισεκατομμύρια δολάρια το 2022.


Latest News

Lazard: Προσλαμβάνει πρώην πρόεδρο της Επιτροπής Οικονομικών Υπηρεσιών της Αμερικανικής Βουλής
Το νέο απόκτημα της Lazard, Πάτρικ ΜακΧένρι, ήταν γνωστός ως σύμμαχος της βιομηχανίας κρυπτονομισμάτων στο Κογκρέσο

«Παζάρια» της Uber για την απόκτηση της τουρκικής πλατφόρμας delivery Trendyol Go
Η Uber Eats δραστηριοποιείται επί του παρόντος σε περίπου 45 χώρες και σε περισσότερες από 6.000 πόλεις, δημιουργώντας έσοδα 13,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2024.

Το Plan B των πλούσιων Αμερικανών - Γιατί ανοίγουν μαζικά λογαριασμούς στην Ελβετία
Η ουδέτερη πολιτική της Ελβετίας, η σταθερή οικονομία, το ισχυρό νόμισμα και το αξιόπιστο νομικό σύστημα προσελκύουν πελάτες

Οι τουρίστες αποφεύγουν τις ΗΠΑ και... στριμώχνουν την αγορά πετρελαίου
Μια πτώση του τουρισμού προς τις ΗΠΑ φαίνεται στα στοιχεία για τη ζήτηση πετρελαίου

Μπορούν 1,6 τρισ. δολάρια να λύσουν το πρόβλημα του κρυφού χρέους της Κίνας;
Το πακέτο μέτρο που ανακοίνωσε η Κίνα τον Νοέμβριο για να στηρίξει τις υπερχρεωμένες τοπικές κυβερνήσεις είναι σε εξέλιξη

Θα μπορούσε ο Τραμπ να απολύσει τον πρόεδρο της Ομοσπονδιακής Τράπεζας;
Στο προσκήνιο μετά από 90 χρόνια η απόφαση του Ανωτάτου Δικαστηρίου, που έμεινε στην ιστορία ως «Εκτελεστής του Χάμφρεϊ εναντίον ΗΠΑ»

H δυναμική επιστροφή της Puma με αθλητικά τρεξίματος
Με το λανσάρισμα αυτό, στον Μαραθώνιο της Βοστώνης, η Puma προσπαθεί να αναβιώσει το brand, σε ένα άθλημα που βοήθησε να διαδοθεί

Ελ Εριάν: Η οικονομία σε ένα επικίνδυνο ταξίδι σε αχαρτογράφητα νερά
Ο κορυφαίος οικονομολόγος Μοχάμεντ Ελ Εριάν βλέπει τις ρωγμές στην οικονομική πολιτική των ΗΠΑ και

Η Coca Cola επαναλανσάρει το BodyArmor με στόχο την αναζωογόνηση των πωλήσεων
To προϊόν BodyArmor της Coca Cola θα αρχίζει να εμφανίζεται στα ράφια με τη νέα εφμάνιση αυτό τον μήνα

Προσεχώς και... Αudi θα κατασκευάζονται στις ΗΠΑ - Το σχέδιο της VW
Η παραγωγή αυτοκινήτων Audi στις ΗΠΑ θα αποτελέσει ένα βήμα ανάπτυξης στο πλαίσιο της στρατηγικής του ομίλου VW