![Η Tupperware έχει να δώσει «μαθήματα» στον Μαρκ Ζάκερμπεργκ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/08/tupper.png)
REUTERS BREAKINGVIEWS
Τελευταία η Tupperware Brands αγωνίζεται να επβιώσει. Ο εμβληματικός κατασκευαστής δοχείων αποθήκευσης τροφίμων, μια από τις πρώτες εταιρείες που εκμεταλλεύτηκε το viral buzz –που συχνά πυροδοτούνταν από τις νοικοκυρές, κυρίως στη δεκαετία του 1950– έχει σχεδόν αποφύγει την κατάρρευση.
Όσο και αν η τεχνολογία αναμόρφωσε τις επιχειρηματικές στρατηγικές τα τελευταία 77 χρόνια, η Meta Platforms του ιδιοκτήτη του Facebook βασίζεται σε μια παρόμοια κατάσταση. Είναι ένα φρέσκο παράδειγμα του πώς οι influencers μπορούν επίσης να είναι spoilers.
Εμπνευσμένος από τα καπάκια των δοχείων μπογιάς, ο χημικός Earl Tupper δημιούργησε τα ομώνυμα «τάπερ» το 1946. Ωστόσο, τα Tupperware δεν πωλούνταν καλά στα καταστήματα, εν μέρει επειδή οι πελάτες – κυρίως γυναίκες – έπρεπε λάβουν οδηγίες για το πώς να το χρησιμοποιούν, εξηγεί η εταιρεία στην ιστοσελίδα της.
Έτσι έκανε την εμφάνισή της η Brownie Wise, η πωλήτρια που θεωρείται ότι πρωτοστάτησε στο «Tupperware effect» του να διδάσκει τις γυναίκες πώς να πείθουν τις φίλες τους να αγοράσουν, φιλοξενώντας θεματικές συγκεντρώσεις στα σαλόνια τους.
Ενώ η Tammy Hembrow, μια Αυστραλή μητέρα με 17 εκατομμύρια οπαδούς στο Instagram, δεν θα μπορούσε ποτέ να θεωρηθεί ως June Cleaver [σ.σ. ο βασικός χαρακτήρας στην αμερικανική τηλεοπτική κωμική σειρά Leave It to Beaver, που θεωρείται ως αρχέτυπο νοικοκυράς του ’50], υπάρχουν μερικές αξιοσημείωτες ομοιότητες.
Ο εξοπλισμός γιόγκα και τα προϊόντα στοματικής υγιεινής που εμφανίζονται στο προφίλ της είναι εμφανή. Οι promoters προϊόντων όπως είναι η Hembrow αντιπροσωπεύουν περίπου το 10% των χρηστών του δικτύου κοινωνικής δικτύωσης, αναφέρει η ομάδα μάρκετινγκ Influencity. Περίπου το 90% είναι «nano-influencers», ή άτομα με λιγότερους από 10.000 ακόλουθους. Και πολύ περισσότερες γυναίκες παρά άνδρες κινούνται στα δίκτυα της Meta, σύμφωνα με την Pew Research .
Είναι απόδειξη ότι η ιδέα του να πείσεις τους αγοραστές προβάλλοντας έναν τρόπο ζωής – το σημερινό διαδικτυακό ισοδύναμο πάρτι της Tupperware – συμβάλλει σημαντικά στην κορυφαία γραμμή της Meta.
Η παραλίγο καταστροφή της Tupperware ωστόσο ανέδειξε και τα μειονεκτήματα του επιχειρηματικού μοντέλου. Η εταιρεία συμφώνησε να αναδιαρθρώσει το χρέος της νωρίτερα αυτό το μήνα αφού προηγουμένως είχε εκφράσει ανησυχίες για το αν μπορεί να παραμείνει βιώσιμη.
Κατά ειρωνικό τρόπο, στο ενδιάμεσο η Tupperware έγινε επίσης προϊόν ενός άλλου σύγχρονου δικτύου, μιας μετοχής meme ή μιας άκρως κερδοσκοπικής διαδικτυακής επένδυσης. Ακόμη και με όλα αυτά, ωστόσο, οι μετοχές της έχουν υποχωρήσει περισσότερο από 80% τον περασμένο χρόνο.
Το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι ότι οι «influencers» πήδηξαν από το πλοίο. Η Tupperware έχει περίπου το ένα τέταρτο του ενεργού δυναμικού πωλήσεων που είχε στα τέλη του 2012 , την ίδια χρονιά που το Facebook αγόρασε το Instagram.
Δεν είναι σαφές εάν αυτοί οι ίδιοι mompreneur «μετανάστευσαν» στη σφαίρα του Ζάκερμπεργκ, αλλά έχουν πολλούς άλλους τρόπους για να δημιουργήσουν και να κερδίσουν χρήματα από την επιρροή τους στις μέρες μας. Για τις εταιρείες που εξαρτώνται από αυτούς, είναι ένα χρήσιμο μάθημα που πρέπει να κρατήσουν.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Η στιγμή «ζωής ή θανάτου» στις ΗΠΑ επαναφέρει το «America First»](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/2024-07-14T001554Z_1383220067_RC2MU8AU3PXS_RTRMADP_5_USA-ELECTION-TRUMP-600x400.jpg)
«America First»: Πώς αλλάζει τα δεδομένα η απόπειρα δολοφονίας Τραμπ
Νέο πολιτικό σκηνικό διαμορφώνεται στις Ηνωμένες Πολιτείες
![«Ready for business» – Το πρώτο τεστ των Εργατικών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/starmer-1-600x400.jpg)
«Ready for business» – Το πρώτο τεστ των Εργατικών
Τα deals που είναι ήδη στα σκαριά και οι λεπτές ισορροπίες που πρέπει να ακολουθήσει ο Κιρ Στάρμερ
![Ευρώ: Ο κίνδυνος κρίσης αυξάνεται](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/ot_euro_brake_glass-600x352.png)
Αυξάνεται ο κίνδυνος μιας κρίσης στη ζώνη του ευρώ [γραφήματα]
Οι συνθήκες δεν είναι ακόμη ώριμες για την πυροδότηση κρίσης στο ευρώ
![Η νίκη της ακροδεξιάς αφήνει τη Γαλλία εν μέσω σοκ και χάους](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/lepen-2-600x400.jpg)
Η νίκη της ακροδεξιάς αφήνει τη Γαλλία εν μέσω σοκ και χάους
Το RN έλαβε περισσότερο από το ένα τρίτο των ψήφων, αλλά η τελική σύνθεση του γαλλικού κοινοβουλίου εξαρτάται από το πολιτικό παζάρι
![Το απερίσκεπτο στοίχημα του Μακρόν αφήνει τους Γάλλους ψηφοφόρους με ύπουλες επιλογές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/lepen-bardella-600x426.jpg)
Το απερίσκεπτο στοίχημα του Μακρόν αφήνει τους Γάλλους ψηφοφόρους με ύπουλες επιλογές
Εκατομμύρια θα πρέπει να επιλέξουν μεταξύ της υποστήριξης της ακροδεξιάς ή ενός μπλοκ που κυριαρχείται από την άκρα αριστερά
![Οι πλούσιοι Γάλλοι κάνουν μετεκλογικά σχέδια έκτακτης ανάγκης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ot_france_elections6-600x352.png)
Plan B έκτακτης ανάγκης για τους πλούσιους Γάλλους - Βάζουν πλώρη για Μεσόγειο και Ελβετία
«Η ερώτηση που μας κάνουν πιο συχνά είναι αν τα χρήματα είναι ασφαλή στη Γαλλία»
![Οι τράπεζες αρπάζουν από την ουρά την τίγρη που δημιουργείται από την τεχνητή νοημοσύνη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/12/artificial-768x487-1-600x380.jpg)
Οι τράπεζες αρπάζουν από την ουρά την τίγρη της τεχνητής νοημοσύνης
Σε χρόνια από τώρα, η τεχνητή νοημοσύνη θα είναι παντού στον τραπεζικό τομέα