
Στη σύσταση μια εταιρείας για όλες τις εξαγωγές λιπασμάτων προσανατολίζεται η Ρωσία, με στόχο να εξασφαλίσει υψηλές τιμές.
Την πρόταση έκανε τον προηγούμενο μήνα ο ιδρυτής της UralChem PJSC, Dmitry Mazepin, σύμφωνα με πηγές που επικαλείται το Bloomberg. Έκτοτε έχει συζητηθεί από τον υπουργό Βιομηχανίας Ντένις Μαντούροφ και τον πρωθυπουργό Μιχαήλ Μισούστιν.
Ρωσία: Ο ολιγάρχης που ζητά άρση των κυρώσεων
Η Ρωσία είναι ο μεγαλύτερος παραγωγός λιπασμάτων στον κόσμο, με τα προϊόντα να αντιστοιχούν στο 15% της παγκόσμιας ετήσιας χρήσης.
Ενώ οι εταιρείες λιπασμάτων δεν είχαν συμπεριληφθεί στις διεθνείς κυρώσεις για τον πόλεμο της Ρωσίας στην Ουκρανία λόγω της σημασίας τους για την παγκόσμια διατροφική ασφάλεια, τα λιμάνια της Βαλτικής σταμάτησαν να διαχειρίζονται τα περισσότερα προϊόντα, οδηγώντας σε μείωση των αποστολών. Η έξοδος παγκόσμιων ναυτιλιακών εταιρειών, διεθνών τραπεζών και ασφαλιστικών εταιρειών από τη Ρωσία έχει επίσης δυσκολέψει την αποστολή εμπορευμάτων στο εξωτερικό.
Ορισμένοι μεγάλοι κατασκευαστές λιπασμάτων, σύμφωνα με το ρεπορτάζ, είναι αντίθετοι στην πρόταση για ενιαίο εξαγωγικό φορέα. Και αυτό, επειδή οι εξαγωγές των περισσότερων τύπων λιπασμάτων έχουν ήδη ανακάμψει στα προπολεμικά τους επίπεδα, επομένως οι παραγωγοί δεν έχουν λόγο να συμφωνήσουν σε κάτι τέτοιο.
Μια ενιαία εμπορική εταιρεία θα μπορούσε να δώσει στην κυβέρνηση περισσότερο έλεγχο στα έσοδα από τις εξαγωγές και θα της επιτρέψει να ασκήσει πολύ μεγαλύτερη επιρροή στις παγκόσμιες τιμές.
Η Ρωσία έχει θέσει μεταξύ των προαπαιτούμενων για την επαναφορά της συμφωνίας για τα σιτηρά να διευκολυνθούν οι εξαγωγές για τους παραγωγούς λιπασμάτων της.
Επί του παρόντος, οι εταιρείες εμπορεύονται τα προϊόντα τους μέσω της Ελβετίας και άλλων τρίτων χωρών.
Υπενθυμίζεται ότι η Ρωσία είχε προηγουμένως μια εμπορική συμμαχία ποτάσας με τη Λευκορωσία για την ποτάσα, που της επέτρεπε να ελέγχει το 40% των παγκόσμιων πωλήσεων και τιμών της ουσίας μέσω ανώτατων ορίων παραγωγής. Οι τιμές της ποτάσας μειώθηκαν όταν η συμφωνία κατέρρευσε το 2013.


Latest News

Η Harley-Davidson, μόνη, ψάχνει νέο... CEO
Γιατί ο Γιόχεν Ζάιτς σχεδιάζει να αποσυρθεί μετά από πέντε χρόνια στη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου της Harley-Davidson

Πρώην αρχικατάσκοπος της CIA σε ρόλο κλειδί στην KKR
Η επενδυτική - διαχειριστές χρημάτων KKR προσέλαβε στο Ντέιβιντ Πετρέους για να επιβλέψει τομέα Από τον οποίο προσδοκά τεράστια ανάπτυξη
![F-35: Το ακριβό μαχητικό που διεκδικούν αρκετές χώρες [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/f-35-1-600x400.jpg)
Οι παραγγελίες του F-35 - Ενα ακριβό μαχητικό που διεκδικούν αρκετές χώρες [γράφημα]
Η συνολική παραγγελία της αμερικανικής πολεμικής αεροπορίας για τα αεροσκάφη F-35 προς την κατασκευάστρια εταιρεία Lockheed Martin, φτάνει τις 1.763 μονάδες

Οι δασμοί δεν θα φέρουν πίσω στις ΗΠΑ την παραγωγή - Τι λένε οι αμερικανοί επιχειρηματίες
Η επαναφορά των αλυσίδων εφοδιασμού στις ΗΠΑ θα μπορούσε να διπλασιάσει το κόστος - Αντί για αυτό οι επιχειρηματίες προτιμού να αναζητήσουν χώρες με χαμηλούς δασμούς

Η «βαριοπούλα» των δασμών συντρίβει την παγκόσμια τάξη πραγμάτων - Τι λέει η ING
Τις τελευταίες δύο εβδομάδες ο κόσμος βιώνει μια βόλτα με το τρενάκι του τρόμου, σημειώνουν οι αναλυτές της ING

Οργισμένοι επενδυτές της Stellantis για πληρωμή μαμούθ στον πρώην CEO
Ο πρώην CEO της Stellantis θα λάβει υπέρογκη αμοιβή την στιγμή που οι επενδυτές τον θεωρούν υπεύθυνο για σειρά αποτυχιών και μείωση κερδοφορίας

Το Netflix στοχεύει σε κεφαλαιοποίηση $1 τρισεκατομμυρίου
Το Netflix μοιράζεται στόχους οικονομικών επιδόσεων με το προσωπικό τονίζοντας την κυριαρχία της

Γιατί συρρικνώνονται τα σπίτια των Αμερικανών
Το αμερικανικό όνειρο της ιδιοκτησίας σπιτιού μειώνεται λόγω κρίσης οικονομικής προσιτότητας στις ΗΠΑ

Προειδοποίηση Ντίμον για τον εμπορικό πόλεμο - «Οι ΗΠΑ μπορεί να χάσουν την ηγετική τους θέση»
Ο Ντίμον εκτίμησε ότι ο εμπορικός πόλεμος μπορεί να βλάψει την φερεγγυότητα των ΗΠΑ και κάλεσε σε προσέγγιση ΗΠΑ-Πεκίνου

Οι δασμοί θα φέρουν χάος στις παραδόσεις αεροσκαφών λέει ο CEO της Ryanair
Αεροπορικές εταιρείες και κατασκευαστές αεροπλάνων ετοιμάζονται να παλέψουν για το ποιος πληρώνει για τους δασμούς