Με το παγκόσμιο «υπερόπλο» της, τη ναυτιλία, «κατέβηκε» στην ιστορική συνάντηση των πρωθυπουργών Κυριάκου Μητσοτάκη και Ναρέντρα Μόντι η χώρα μας. Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Μελίνα Τραυλού δίπλα στους δυο πρωθυπουργούς επιβεβαίωσε τον γεωστρατηγικό ρόλο της μεγάλης ναυτιλίας των ελλήνων και στην περίπτωση της Ινδίας και της προσπάθειας της Ινδικής Οικονομίας της πέμπτης στον κόσμο να φτάσει με τα προϊόντα της στην καρδιά της Ευρώπης.
Τις τελευταίες δεκαετίες, η ναυτιλία των Ελλήνων είναι η υπεροπλία της Ευρώπης. Διασφαλίζουμε τη λειτουργία της εφοδιαστικής αλυσίδας, της επισιτιστικής επάρκειας και της ενεργειακής αυτονομίας, δήλωνε λίγες ημέρες πριν στην ετήσια έκθεση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών η κα. Τραυλού και η εκτίμηση της αυτή επιβεβαιώθηκε στην συνάντηση των ελλήνων και Ινδών επιχειρηματιών την προηγούμενη εβδομάδα στην Αθήνα, στην οποία συμμετείχε και η πρόεδρος της ΕΕΕ.
Τραυλού: Η ναυτιλία άξονας ενδυνάμωσης των σχέσεων Ελλάδας – Ινδίας
«Η στρατηγική συνεργασία μεταξύ Ελλάδας και Ινδίας παρουσιάζει αμοιβαίο ενδιαφέρον για τις διεθνείς προοπτικές ανάπτυξης των οικονομιών των δύο χωρών. Η ελληνική ναυτιλία ως ηγέτιδα δύναμη στη διεξαγωγή του διεθνούς εμπορίου μπορεί να αποτελέσει ένα βασικό άξονα για την ενδυνάμωση των εμπορικών σχέσεων Ελλάδας – Ινδίας» δήλωσε μετά την συνάντηση η κα. Τραυλού.
«Γέφυρα»
Η ελληνική ναυτιλία είναι εκ των πραγμάτων η «γέφυρα» που θα συνδέσει την Ινδική όχι μόνο με την ελληνική αλλά και της ευρωπαϊκή οικονομία.
Η Ελλάδα είναι η μεγαλύτερη ναυτιλιακή χώρα στον κόσμο καθώς οι Έλληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν το 21% του παγκόσμιου εμπορικού στόλου σε όρους dwt. Τα τελευταία δέκα χρόνια η συνολική χωρητικότητα του ελληνικού εμπορικού στόλου, που αποτελείται από 5.520 πλοία, έχει αυξηθεί κατά 50%.
Βασικός πυλώνας
Η ελληνική ναυτιλία είναι βασικός πυλώνας της μεταφοράς αναγκαίων αγαθών, καθώς αντιπροσωπεύει (σε όρους dwt), το 31,27% του παγκόσμιου στόλου πετρελαιοφόρων, το 25,32% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, το 22,65% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (LNG), το 15,79% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς χημικών και προϊόντων πετρελαίου, το 11,46% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς υγραερίου (LPG) και το 8,92% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Οι Έλληνες πλοιοκτήτες δραστηριοποιούνται κυρίως στην bulk/tramp ναυτιλία, τον τομέα που ειδικεύεται στη μεταφορά βασικών προϊόντων, όπως σιτηρά και άλλα γεωργικά προϊόντα, πετρέλαιο και φυσικό αέριο, σιδηρομετάλλευμα, χημικά προϊόντα, άνθρακα, λιπάσματα και δασικά προϊόντα.
Πρόκειται για προϊόντα που ενδιαφέρουν τους Ινδούς. Για παράδειγμα η Ινδία είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος εισαγωγέας άνθρακα. Επίσης μετά τις γεωπολιτικές εξελίξεις όπως ο πόλεμος Ρωσίας-Ουκρανίας συνέβαλαν στην αύξηση του θαλασσίου εμπορίου προϊόντων αργού πετρελαίου από την Ινδία προς την Ευρώπη και τον υπόλοιπο κόσμο.
Και στο εμπόριο μεταφοράς προϊόντων με εμπορευματοκιβωτίων, όπου βέβαια η Κίνα παραμένει ο μεγαλύτερος εξαγωγέας η Ινδία αυξάνει το μερίδιο της μαζί με το Βιετνάμ κερδίζοντας όσο μερίδιο χάνει η Κίνα, σημειώνει η Διάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών για το Εμπόριο και την Ανάπτυξη (Unctad).
Λόγω της αρνητικής εμπειρίας από την πανδημία αλλά και των γεωπολιτικών εξελίξεων πολλές επιχειρήσεις έχουν επιλέξει την προμήθεια υλικών από πολλές περιοχές και ορισμένες βιομηχανίες στην Ευρώπη και την Ινδία, υποστηριζόμενες από τις κυβερνητικές προσπάθειες για την επίτευξη στρατηγικών αυτονομία, ήδη επαναπροσδιορίζουν τα επιχειρηματικά τους μοντέλα, προσθέτει η UNCTAD.
Τα νέα ανοίγματα της Ινδίας που έχουν ενταθεί μετά την πανδημία του κορονοϊού, δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν μόνο με τον εμπορικό της στόλο (1.076 πλοία) καθώς σύμφωνα με την Unctad το μερίδιο του στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία είναι μόλις 1,19% (με όρους dwt) όταν η χώρα μας που είναι η μεγαλύτερη δύναμη παγκοσμίως η ναυτιλιακή χώρα στον κόσμο καθώς ελέγχει όπως προναφέρθηκε το 21% του παγκόσμιου εμπορικού στόλου. Ο εμπορικός στόλος που ανήκει σε Ινδούς καταλαμβάνει την 20η θέση στη σχετική κατάταξη της Unctad.
Τέλος η Ινδία είναι μεταξύ των μεγαλύτερων δυνάμεων στον τομέα της διάλυσης και ανακύκλωσης πλοίων. Τα Ινδικά διαλυτήρια βρίσκονται την πρώτη θέση στις διαλύσεις δεξαμενοπλοίων ενώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι η Ινδία έχει επικυρώσει τη σύμβαση του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού για την ανακύκλωση πλοίων.
Latest News
Τα ταχύπλοα και ο φόβος για ένα δυστύχημα στο Αιγαίο που δεν θα μπορέσει να σηκώσει καμία κυβέρνηση
Γιατί ο Στυλιανίδης προειδοποιεί ότι η χώρα δεν μπορεί να αντέξει «νέα Τέμπη» στο Αιγαίο και τι συμβαίνει με τα ταχύπλοα
Οι σεισμοί δεν κλυδωνίζουν την κρουαζιέρα – Η Royal Caribbean International στέλνει πρώτη το μήνυμα
Οι εταιρείες στην κρουαζιέρα ανακοινώνουν κανονικά τα προγράμματα τους για το καλοκαίρι του 2025 – Επιλέγουν ως home port τον Πειραιά
Η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα εκτίναξε τις πωλήσεις καυσίμων πλοίων το 2024
Οι εκτροπές των διαδρομών έξω από την Ερυθρά Θάλασσα έχουν πράγματι αυξήσει τη χιλιομετρική απόσταση λόγω μακρύτερων διαδρομών
Το ολιγοπώλιο της SeaJets στα ταχύπλοα, οι πρακτικές που προκαλούν αντιδράσεις και ένας φωτογραφικός νόμος
Δεν θα ναυαγήσει το σχέδιο για την ασφάλεια στην ακτοπλοΐα δεσμεύεται ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης, μετά και τη βροχή καταγγελιών από ναυτεργατικά σωματεία και επιβάτες εναντίον τη Seajets που κυριαρχεί στα ταχύπλοα
Τα παιχνίδια με τις επιδοτούμενες γραμμές – Το παράδειγμα της γραμμής Λαύριο – Άγιος Ευστράτιος – Λήμνος
Ο ρόλος της SeaJets στη γραμμή Λαύριο - Άγιος Ευστράτιος - Λήμνος και η εμφάνιση του Μάριου Ηλιόπουλου στη Σαντορίνη
«Πράσινο φως» για τις υποχρεωτικές επενδύσεις του ΟΛΘ - Ξεκινά το project του 6ου προβλήτα
Για ένα σημαντικό ορόσημο για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης κάνει λόγο ο ΟΛΘ με ανακοίνωση που εξέδωσε
Οι δασμοί αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές
«Οι κυρώσεις και οι εμπορικές ρυθμίσεις, είτε επιβάλλονται είτε αναβάλλονται, έχουν άμεση επίδραση στους ναύλους» τονίζει ο οίκος Xclusiv
Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ η ελληνική ναυτιλία
Μελέτη της McKinsey για την ελληνική ναυτιλία επισημαίνει την καταλυτική συμβολή του κλάδου στο διεθνές εμπόριο, ενώ παράλληλα αναλύει τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες
Γιατί η Royal Caribbean ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες
Η premium θυγατρική της Royal Caribbean Group σχεδιάζει να δρομολογήσει 10 κρουαζιερόπλοια σε ποταμούς από το 2027
Επανεξελέγη πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών η Μελίνα Τραυλού
Συγκροτήθηκε σε σώμα το νέο διοικητικό συμβούλιο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών για την επόμενη τριετία