![Ναυτιλία: Ο ρόλος στην ενίσχυση των διμερών σχέσεων Ελλάδας – Ινδίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/08/efoplsites.png)
Με το παγκόσμιο «υπερόπλο» της, τη ναυτιλία, «κατέβηκε» στην ιστορική συνάντηση των πρωθυπουργών Κυριάκου Μητσοτάκη και Ναρέντρα Μόντι η χώρα μας. Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Μελίνα Τραυλού δίπλα στους δυο πρωθυπουργούς επιβεβαίωσε τον γεωστρατηγικό ρόλο της μεγάλης ναυτιλίας των ελλήνων και στην περίπτωση της Ινδίας και της προσπάθειας της Ινδικής Οικονομίας της πέμπτης στον κόσμο να φτάσει με τα προϊόντα της στην καρδιά της Ευρώπης.
Τις τελευταίες δεκαετίες, η ναυτιλία των Ελλήνων είναι η υπεροπλία της Ευρώπης. Διασφαλίζουμε τη λειτουργία της εφοδιαστικής αλυσίδας, της επισιτιστικής επάρκειας και της ενεργειακής αυτονομίας, δήλωνε λίγες ημέρες πριν στην ετήσια έκθεση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών η κα. Τραυλού και η εκτίμηση της αυτή επιβεβαιώθηκε στην συνάντηση των ελλήνων και Ινδών επιχειρηματιών την προηγούμενη εβδομάδα στην Αθήνα, στην οποία συμμετείχε και η πρόεδρος της ΕΕΕ.
Τραυλού: Η ναυτιλία άξονας ενδυνάμωσης των σχέσεων Ελλάδας – Ινδίας
«Η στρατηγική συνεργασία μεταξύ Ελλάδας και Ινδίας παρουσιάζει αμοιβαίο ενδιαφέρον για τις διεθνείς προοπτικές ανάπτυξης των οικονομιών των δύο χωρών. Η ελληνική ναυτιλία ως ηγέτιδα δύναμη στη διεξαγωγή του διεθνούς εμπορίου μπορεί να αποτελέσει ένα βασικό άξονα για την ενδυνάμωση των εμπορικών σχέσεων Ελλάδας – Ινδίας» δήλωσε μετά την συνάντηση η κα. Τραυλού.
«Γέφυρα»
Η ελληνική ναυτιλία είναι εκ των πραγμάτων η «γέφυρα» που θα συνδέσει την Ινδική όχι μόνο με την ελληνική αλλά και της ευρωπαϊκή οικονομία.
Η Ελλάδα είναι η μεγαλύτερη ναυτιλιακή χώρα στον κόσμο καθώς οι Έλληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν το 21% του παγκόσμιου εμπορικού στόλου σε όρους dwt. Τα τελευταία δέκα χρόνια η συνολική χωρητικότητα του ελληνικού εμπορικού στόλου, που αποτελείται από 5.520 πλοία, έχει αυξηθεί κατά 50%.
Βασικός πυλώνας
Η ελληνική ναυτιλία είναι βασικός πυλώνας της μεταφοράς αναγκαίων αγαθών, καθώς αντιπροσωπεύει (σε όρους dwt), το 31,27% του παγκόσμιου στόλου πετρελαιοφόρων, το 25,32% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, το 22,65% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (LNG), το 15,79% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς χημικών και προϊόντων πετρελαίου, το 11,46% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς υγραερίου (LPG) και το 8,92% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Οι Έλληνες πλοιοκτήτες δραστηριοποιούνται κυρίως στην bulk/tramp ναυτιλία, τον τομέα που ειδικεύεται στη μεταφορά βασικών προϊόντων, όπως σιτηρά και άλλα γεωργικά προϊόντα, πετρέλαιο και φυσικό αέριο, σιδηρομετάλλευμα, χημικά προϊόντα, άνθρακα, λιπάσματα και δασικά προϊόντα.
Πρόκειται για προϊόντα που ενδιαφέρουν τους Ινδούς. Για παράδειγμα η Ινδία είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος εισαγωγέας άνθρακα. Επίσης μετά τις γεωπολιτικές εξελίξεις όπως ο πόλεμος Ρωσίας-Ουκρανίας συνέβαλαν στην αύξηση του θαλασσίου εμπορίου προϊόντων αργού πετρελαίου από την Ινδία προς την Ευρώπη και τον υπόλοιπο κόσμο.
Και στο εμπόριο μεταφοράς προϊόντων με εμπορευματοκιβωτίων, όπου βέβαια η Κίνα παραμένει ο μεγαλύτερος εξαγωγέας η Ινδία αυξάνει το μερίδιο της μαζί με το Βιετνάμ κερδίζοντας όσο μερίδιο χάνει η Κίνα, σημειώνει η Διάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών για το Εμπόριο και την Ανάπτυξη (Unctad).
Λόγω της αρνητικής εμπειρίας από την πανδημία αλλά και των γεωπολιτικών εξελίξεων πολλές επιχειρήσεις έχουν επιλέξει την προμήθεια υλικών από πολλές περιοχές και ορισμένες βιομηχανίες στην Ευρώπη και την Ινδία, υποστηριζόμενες από τις κυβερνητικές προσπάθειες για την επίτευξη στρατηγικών αυτονομία, ήδη επαναπροσδιορίζουν τα επιχειρηματικά τους μοντέλα, προσθέτει η UNCTAD.
Τα νέα ανοίγματα της Ινδίας που έχουν ενταθεί μετά την πανδημία του κορονοϊού, δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν μόνο με τον εμπορικό της στόλο (1.076 πλοία) καθώς σύμφωνα με την Unctad το μερίδιο του στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία είναι μόλις 1,19% (με όρους dwt) όταν η χώρα μας που είναι η μεγαλύτερη δύναμη παγκοσμίως η ναυτιλιακή χώρα στον κόσμο καθώς ελέγχει όπως προναφέρθηκε το 21% του παγκόσμιου εμπορικού στόλου. Ο εμπορικός στόλος που ανήκει σε Ινδούς καταλαμβάνει την 20η θέση στη σχετική κατάταξη της Unctad.
Τέλος η Ινδία είναι μεταξύ των μεγαλύτερων δυνάμεων στον τομέα της διάλυσης και ανακύκλωσης πλοίων. Τα Ινδικά διαλυτήρια βρίσκονται την πρώτη θέση στις διαλύσεις δεξαμενοπλοίων ενώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι η Ινδία έχει επικυρώσει τη σύμβαση του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού για την ανακύκλωση πλοίων.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Ερυθρά Θάλασσα: Νέα πλήγματα Χούθι – Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/Houthi-2-768x432-1-600x338.jpg)
Νέα πλήγματα Χούθι - Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων
Το ελληνικό πλοίο υπέστη μικρές ζημιές στην αριστερή πλευρά, χωρίς να αναφερθούν θύματα, ενημέρωσε η εταιρεία
![Cosco: Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/olp1-600x384.jpg)
Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς
Τον Ιούνιο κατέγραψε πτώση 10,1% στη διακίνηση containers και συνολικά στο πρώτο εξάμηνο μείωση 12,9%
![Νέες ναυπηγήσεις: Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/shipyard-1280x902-600x423.jpeg)
Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου
Σημαντική αύξηση του κόστους ναυπήγησης των πλοίων, που έφτασε στα επίπεδα του 2008, έτος καταγραφής ιστορικού ρεκόρ
![Ναυτιλία: Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/ellinika-ploia-1280x850-1-600x398.jpg)
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
![Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Ef240709_2167a-600x400.jpg)
Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και εκλεκτά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας
![Ερυθρά Θάλασσα: Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/w12-64120w2481804w16105958w15233420w18144811w17101426-600x338.jpg)
Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης
«Πύραυλος» έπεσε στο νερό και δεύτερος εξερράγη στον αέρα, ενημέρωσε το πλήρωμα του εμπορικού σκάφους την Ambrey
![Άγιος Κωνσταντίνος: Περίμεναν κρουαζιερόπλοια στο νέο λιμάνι, έχασαν και την ακτοπλοϊκή σύνδεση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/agios-konstantinos-600x464.jpg)
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
![Λιμάνια: Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-irakleio-600x300.jpg)
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
![ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Βόρεια Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
![Ναυτιλία: Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/tanker-600x338.jpg)
Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA
Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA διπλασίασε το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023