Με το παγκόσμιο «υπερόπλο» της, τη ναυτιλία, «κατέβηκε» στην ιστορική συνάντηση των πρωθυπουργών Κυριάκου Μητσοτάκη και Ναρέντρα Μόντι η χώρα μας. Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Μελίνα Τραυλού δίπλα στους δυο πρωθυπουργούς επιβεβαίωσε τον γεωστρατηγικό ρόλο της μεγάλης ναυτιλίας των ελλήνων και στην περίπτωση της Ινδίας και της προσπάθειας της Ινδικής Οικονομίας της πέμπτης στον κόσμο να φτάσει με τα προϊόντα της στην καρδιά της Ευρώπης.
Τις τελευταίες δεκαετίες, η ναυτιλία των Ελλήνων είναι η υπεροπλία της Ευρώπης. Διασφαλίζουμε τη λειτουργία της εφοδιαστικής αλυσίδας, της επισιτιστικής επάρκειας και της ενεργειακής αυτονομίας, δήλωνε λίγες ημέρες πριν στην ετήσια έκθεση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών η κα. Τραυλού και η εκτίμηση της αυτή επιβεβαιώθηκε στην συνάντηση των ελλήνων και Ινδών επιχειρηματιών την προηγούμενη εβδομάδα στην Αθήνα, στην οποία συμμετείχε και η πρόεδρος της ΕΕΕ.
Τραυλού: Η ναυτιλία άξονας ενδυνάμωσης των σχέσεων Ελλάδας – Ινδίας
«Η στρατηγική συνεργασία μεταξύ Ελλάδας και Ινδίας παρουσιάζει αμοιβαίο ενδιαφέρον για τις διεθνείς προοπτικές ανάπτυξης των οικονομιών των δύο χωρών. Η ελληνική ναυτιλία ως ηγέτιδα δύναμη στη διεξαγωγή του διεθνούς εμπορίου μπορεί να αποτελέσει ένα βασικό άξονα για την ενδυνάμωση των εμπορικών σχέσεων Ελλάδας – Ινδίας» δήλωσε μετά την συνάντηση η κα. Τραυλού.
«Γέφυρα»
Η ελληνική ναυτιλία είναι εκ των πραγμάτων η «γέφυρα» που θα συνδέσει την Ινδική όχι μόνο με την ελληνική αλλά και της ευρωπαϊκή οικονομία.
Η Ελλάδα είναι η μεγαλύτερη ναυτιλιακή χώρα στον κόσμο καθώς οι Έλληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν το 21% του παγκόσμιου εμπορικού στόλου σε όρους dwt. Τα τελευταία δέκα χρόνια η συνολική χωρητικότητα του ελληνικού εμπορικού στόλου, που αποτελείται από 5.520 πλοία, έχει αυξηθεί κατά 50%.
Βασικός πυλώνας
Η ελληνική ναυτιλία είναι βασικός πυλώνας της μεταφοράς αναγκαίων αγαθών, καθώς αντιπροσωπεύει (σε όρους dwt), το 31,27% του παγκόσμιου στόλου πετρελαιοφόρων, το 25,32% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, το 22,65% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (LNG), το 15,79% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς χημικών και προϊόντων πετρελαίου, το 11,46% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς υγραερίου (LPG) και το 8,92% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Οι Έλληνες πλοιοκτήτες δραστηριοποιούνται κυρίως στην bulk/tramp ναυτιλία, τον τομέα που ειδικεύεται στη μεταφορά βασικών προϊόντων, όπως σιτηρά και άλλα γεωργικά προϊόντα, πετρέλαιο και φυσικό αέριο, σιδηρομετάλλευμα, χημικά προϊόντα, άνθρακα, λιπάσματα και δασικά προϊόντα.
Πρόκειται για προϊόντα που ενδιαφέρουν τους Ινδούς. Για παράδειγμα η Ινδία είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος εισαγωγέας άνθρακα. Επίσης μετά τις γεωπολιτικές εξελίξεις όπως ο πόλεμος Ρωσίας-Ουκρανίας συνέβαλαν στην αύξηση του θαλασσίου εμπορίου προϊόντων αργού πετρελαίου από την Ινδία προς την Ευρώπη και τον υπόλοιπο κόσμο.
Και στο εμπόριο μεταφοράς προϊόντων με εμπορευματοκιβωτίων, όπου βέβαια η Κίνα παραμένει ο μεγαλύτερος εξαγωγέας η Ινδία αυξάνει το μερίδιο της μαζί με το Βιετνάμ κερδίζοντας όσο μερίδιο χάνει η Κίνα, σημειώνει η Διάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών για το Εμπόριο και την Ανάπτυξη (Unctad).
Λόγω της αρνητικής εμπειρίας από την πανδημία αλλά και των γεωπολιτικών εξελίξεων πολλές επιχειρήσεις έχουν επιλέξει την προμήθεια υλικών από πολλές περιοχές και ορισμένες βιομηχανίες στην Ευρώπη και την Ινδία, υποστηριζόμενες από τις κυβερνητικές προσπάθειες για την επίτευξη στρατηγικών αυτονομία, ήδη επαναπροσδιορίζουν τα επιχειρηματικά τους μοντέλα, προσθέτει η UNCTAD.
Τα νέα ανοίγματα της Ινδίας που έχουν ενταθεί μετά την πανδημία του κορονοϊού, δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν μόνο με τον εμπορικό της στόλο (1.076 πλοία) καθώς σύμφωνα με την Unctad το μερίδιο του στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία είναι μόλις 1,19% (με όρους dwt) όταν η χώρα μας που είναι η μεγαλύτερη δύναμη παγκοσμίως η ναυτιλιακή χώρα στον κόσμο καθώς ελέγχει όπως προναφέρθηκε το 21% του παγκόσμιου εμπορικού στόλου. Ο εμπορικός στόλος που ανήκει σε Ινδούς καταλαμβάνει την 20η θέση στη σχετική κατάταξη της Unctad.
Τέλος η Ινδία είναι μεταξύ των μεγαλύτερων δυνάμεων στον τομέα της διάλυσης και ανακύκλωσης πλοίων. Τα Ινδικά διαλυτήρια βρίσκονται την πρώτη θέση στις διαλύσεις δεξαμενοπλοίων ενώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι η Ινδία έχει επικυρώσει τη σύμβαση του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού για την ανακύκλωση πλοίων.
Latest News
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%