Με το παγκόσμιο «υπερόπλο» της, τη ναυτιλία, «κατέβηκε» στην ιστορική συνάντηση των πρωθυπουργών Κυριάκου Μητσοτάκη και Ναρέντρα Μόντι η χώρα μας. Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Μελίνα Τραυλού δίπλα στους δυο πρωθυπουργούς επιβεβαίωσε τον γεωστρατηγικό ρόλο της μεγάλης ναυτιλίας των ελλήνων και στην περίπτωση της Ινδίας και της προσπάθειας της Ινδικής Οικονομίας της πέμπτης στον κόσμο να φτάσει με τα προϊόντα της στην καρδιά της Ευρώπης.
Τις τελευταίες δεκαετίες, η ναυτιλία των Ελλήνων είναι η υπεροπλία της Ευρώπης. Διασφαλίζουμε τη λειτουργία της εφοδιαστικής αλυσίδας, της επισιτιστικής επάρκειας και της ενεργειακής αυτονομίας, δήλωνε λίγες ημέρες πριν στην ετήσια έκθεση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών η κα. Τραυλού και η εκτίμηση της αυτή επιβεβαιώθηκε στην συνάντηση των ελλήνων και Ινδών επιχειρηματιών την προηγούμενη εβδομάδα στην Αθήνα, στην οποία συμμετείχε και η πρόεδρος της ΕΕΕ.
Τραυλού: Η ναυτιλία άξονας ενδυνάμωσης των σχέσεων Ελλάδας – Ινδίας
«Η στρατηγική συνεργασία μεταξύ Ελλάδας και Ινδίας παρουσιάζει αμοιβαίο ενδιαφέρον για τις διεθνείς προοπτικές ανάπτυξης των οικονομιών των δύο χωρών. Η ελληνική ναυτιλία ως ηγέτιδα δύναμη στη διεξαγωγή του διεθνούς εμπορίου μπορεί να αποτελέσει ένα βασικό άξονα για την ενδυνάμωση των εμπορικών σχέσεων Ελλάδας – Ινδίας» δήλωσε μετά την συνάντηση η κα. Τραυλού.
«Γέφυρα»
Η ελληνική ναυτιλία είναι εκ των πραγμάτων η «γέφυρα» που θα συνδέσει την Ινδική όχι μόνο με την ελληνική αλλά και της ευρωπαϊκή οικονομία.
Η Ελλάδα είναι η μεγαλύτερη ναυτιλιακή χώρα στον κόσμο καθώς οι Έλληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν το 21% του παγκόσμιου εμπορικού στόλου σε όρους dwt. Τα τελευταία δέκα χρόνια η συνολική χωρητικότητα του ελληνικού εμπορικού στόλου, που αποτελείται από 5.520 πλοία, έχει αυξηθεί κατά 50%.
Βασικός πυλώνας
Η ελληνική ναυτιλία είναι βασικός πυλώνας της μεταφοράς αναγκαίων αγαθών, καθώς αντιπροσωπεύει (σε όρους dwt), το 31,27% του παγκόσμιου στόλου πετρελαιοφόρων, το 25,32% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, το 22,65% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (LNG), το 15,79% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς χημικών και προϊόντων πετρελαίου, το 11,46% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς υγραερίου (LPG) και το 8,92% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Οι Έλληνες πλοιοκτήτες δραστηριοποιούνται κυρίως στην bulk/tramp ναυτιλία, τον τομέα που ειδικεύεται στη μεταφορά βασικών προϊόντων, όπως σιτηρά και άλλα γεωργικά προϊόντα, πετρέλαιο και φυσικό αέριο, σιδηρομετάλλευμα, χημικά προϊόντα, άνθρακα, λιπάσματα και δασικά προϊόντα.
Πρόκειται για προϊόντα που ενδιαφέρουν τους Ινδούς. Για παράδειγμα η Ινδία είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος εισαγωγέας άνθρακα. Επίσης μετά τις γεωπολιτικές εξελίξεις όπως ο πόλεμος Ρωσίας-Ουκρανίας συνέβαλαν στην αύξηση του θαλασσίου εμπορίου προϊόντων αργού πετρελαίου από την Ινδία προς την Ευρώπη και τον υπόλοιπο κόσμο.
Και στο εμπόριο μεταφοράς προϊόντων με εμπορευματοκιβωτίων, όπου βέβαια η Κίνα παραμένει ο μεγαλύτερος εξαγωγέας η Ινδία αυξάνει το μερίδιο της μαζί με το Βιετνάμ κερδίζοντας όσο μερίδιο χάνει η Κίνα, σημειώνει η Διάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών για το Εμπόριο και την Ανάπτυξη (Unctad).
Λόγω της αρνητικής εμπειρίας από την πανδημία αλλά και των γεωπολιτικών εξελίξεων πολλές επιχειρήσεις έχουν επιλέξει την προμήθεια υλικών από πολλές περιοχές και ορισμένες βιομηχανίες στην Ευρώπη και την Ινδία, υποστηριζόμενες από τις κυβερνητικές προσπάθειες για την επίτευξη στρατηγικών αυτονομία, ήδη επαναπροσδιορίζουν τα επιχειρηματικά τους μοντέλα, προσθέτει η UNCTAD.
Τα νέα ανοίγματα της Ινδίας που έχουν ενταθεί μετά την πανδημία του κορονοϊού, δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν μόνο με τον εμπορικό της στόλο (1.076 πλοία) καθώς σύμφωνα με την Unctad το μερίδιο του στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία είναι μόλις 1,19% (με όρους dwt) όταν η χώρα μας που είναι η μεγαλύτερη δύναμη παγκοσμίως η ναυτιλιακή χώρα στον κόσμο καθώς ελέγχει όπως προναφέρθηκε το 21% του παγκόσμιου εμπορικού στόλου. Ο εμπορικός στόλος που ανήκει σε Ινδούς καταλαμβάνει την 20η θέση στη σχετική κατάταξη της Unctad.
Τέλος η Ινδία είναι μεταξύ των μεγαλύτερων δυνάμεων στον τομέα της διάλυσης και ανακύκλωσης πλοίων. Τα Ινδικά διαλυτήρια βρίσκονται την πρώτη θέση στις διαλύσεις δεξαμενοπλοίων ενώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι η Ινδία έχει επικυρώσει τη σύμβαση του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού για την ανακύκλωση πλοίων.
Latest News
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη