Η ναυτιλία δεν θα πρέπει να αγνοεί την πυρηνική ενέργεια για την πρόωση των πλοίων στη ρότα προς την απανθρακοποίηση, υποστηρίζουν εκπρόσωποι επιστημονικών και επιχειρηματικών φορέων που ασχολούνται με τη ναυτιλία, όπως είναι τα ερευνητικά ιδρύματα, οι νηογνώμονες και τα ναυπηγεία.
Η ναυτιλία δεν πρέπει να αγνοήσει τις «τεράστιες δυνατότητες» που παρουσιάζει η πυρηνική ενέργεια για τη μείωση των εκπομπών και την επιχειρησιακή αποτελεσματικότητα, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο και πρόεδρο του αμερικανικού νηογνώμονα ABS Christopher J. Wiernicki.
Τα σχόλιά του έρχονται μετά την ανακοίνωση των ευρημάτων μιας μελέτης, σχετικά με τις δυνατότητες της προηγμένης σύγχρονης τεχνολογίας αντιδραστήρων για την εμπορική ναυτική πρόωση, που ο ΑBS ανέθεσε στη Herbert Engineering Corp (HEC).
Κλιματικοί στόχοι
Η πυρηνική ενέργεια θα είναι μία από τις απαντήσεις στους κλιματικούς στόχους της ναυτιλίας, σημειώνει ο Ugo Salerno, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Ιταλικού Νηογνώμονα RINA, με αφορμή συνεργασία του Οργανισμού με τη Newlco και τα ναυπηγεία Fincantieri, για την από κοινού εκπόνηση μελέτης σκοπιμότητας για πυρηνικές εφαρμογές στη ναυτιλιακή βιομηχανία.
Η ναυτιλία από την από την πλευρά της παρακολουθεί όλες τις εξελίξεις και τις έρευνες για τα νέα εναλλακτικά καύσιμα και υπογραμμίζει την ανάγκη οι νέες λύσεις να είναι ασφαλείς και σε προσιτές τιμές.
Νέα γενιά καυσίμων
Η απανθρακοποίηση απαιτεί μια νέα γενιά καυσίμων και τεχνολογιών πρόωσης με μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα, όπως συμφωνούν όλοι οι διεθνείς φορείς της ναυτιλίας και σημειώνει και η ετήσια έκθεση της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, του φορέα που εκπροσωπεί τη μεγαλύτερη ναυτιλία στον κόσμο και έχει ισχυρό λόγο στα διεθνή ναυτιλιακά πράγματα. Η έκθεση της ΕΕΕ δεν περιλαμβάνει κάποια ιδιαίτερη αναφορά στην πυρηνική ενέργεια, αλλά εξετάζοντας ευρύτερα το θέμα της απανθρακοποίησης της ναυτιλίας, θέτει ένα γενικότερο πλαίσιο και σημειώνει ότι απαιτείται η συμβολή και ο συντονισμός ενός ευρέoς φάσματος εμπλεκόμενων με τη ναυτιλία κλάδων, όπως παραγωγοί και προμηθευτές καυσίμων, ναυπηγεία, κατασκευαστές ναυτικών μηχανών, λιμένες και τερματικοί σταθμοί, ναυλωτές, χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, ρυθμιστικές αρχές και κυβερνήσεις.
Ασφαλή καύσιμα
Παράλληλα υπογραμμίζει ότι η ποντοπόρος ναυτιλία είναι ένας τομέας που είναι δύσκολο να απεξαρτηθεί από τον άνθρακα και απαιτεί τη διαθεσιμότητα πρωτίστως ασφαλών ναυτιλιακών καυσίμων υψηλής ενεργειακής πυκνότητας σε προσιτές τιμές, καθώς και νέες τεχνολογίες, προϋποθέσεις οι οποίες δεν έχουν ωστόσο καταστεί ακόμη βιώσιμες. Αυτός είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους η ΕΕΕ διατηρεί μια ουδέτερη τεχνολογικά προσέγγιση, ενώ δείχνει προτίμηση σε καύσιμα drop-in που είναι συμβατά με τις υπάρχουσες μηχανές εσωτερικής καύσης (ICEs) και τις υπάρχουσες υποδομές εφοδιασμού καυσίμων.
Οι εκπρόσωποι των δύο νηογνωμόνων πάντως εμφανίζονται αισιόδοξοι για το μέλλον της πυρηνικής πρόωσης. Ο Wiernicki του ABS δήλωσε ότι παρά τα ρυθμιστικά εμπόδια που θα πρέπει να επιλυθούν πριν από τη μαζική υιοθέτηση της τεχνολογίας επί των πλοίων, τα ευρήματα της μελέτης «υπογραμμίζουν γιατί η βιομηχανία δεν μπορεί να αγνοήσει τις τεράστιες δυνατότητες που προσφέρει η πυρηνική πρόωση».
Πρόσθεσε ότι οι προηγμένοι ή οι μικροί αρθρωτοί αντιδραστήρες αντιμετωπίζουν «πολλά από τα ζητήματα που συνήθως συνδέονται με την πυρηνική ενέργεια για ναυτιλιακή χρήση, δηλαδή την ασφάλεια, την αποδοτικότητα, το κόστος και τα απόβλητα».
Πηγή: ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ «ΤΑ ΝΕΑ»
Latest News
Αυξήθηκε κατά 0,4% ο εμπορικός στόλος τον Σεπτέμβριο
Κατά την αντίστοιχη σύγκριση του Σεπτεμβρίου έτους 2023 προς τον Σεπτέμβριο 2022 η αύξηση που σημειώθηκε ήταν της τάξεως του 0,1%
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International