Η ναυτιλία δεν θα πρέπει να αγνοεί την πυρηνική ενέργεια για την πρόωση των πλοίων στη ρότα προς την απανθρακοποίηση, υποστηρίζουν εκπρόσωποι επιστημονικών και επιχειρηματικών φορέων που ασχολούνται με τη ναυτιλία, όπως είναι τα ερευνητικά ιδρύματα, οι νηογνώμονες και τα ναυπηγεία.
Η ναυτιλία δεν πρέπει να αγνοήσει τις «τεράστιες δυνατότητες» που παρουσιάζει η πυρηνική ενέργεια για τη μείωση των εκπομπών και την επιχειρησιακή αποτελεσματικότητα, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο και πρόεδρο του αμερικανικού νηογνώμονα ABS Christopher J. Wiernicki.
Τα σχόλιά του έρχονται μετά την ανακοίνωση των ευρημάτων μιας μελέτης, σχετικά με τις δυνατότητες της προηγμένης σύγχρονης τεχνολογίας αντιδραστήρων για την εμπορική ναυτική πρόωση, που ο ΑBS ανέθεσε στη Herbert Engineering Corp (HEC).
Κλιματικοί στόχοι
Η πυρηνική ενέργεια θα είναι μία από τις απαντήσεις στους κλιματικούς στόχους της ναυτιλίας, σημειώνει ο Ugo Salerno, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Ιταλικού Νηογνώμονα RINA, με αφορμή συνεργασία του Οργανισμού με τη Newlco και τα ναυπηγεία Fincantieri, για την από κοινού εκπόνηση μελέτης σκοπιμότητας για πυρηνικές εφαρμογές στη ναυτιλιακή βιομηχανία.
Η ναυτιλία από την από την πλευρά της παρακολουθεί όλες τις εξελίξεις και τις έρευνες για τα νέα εναλλακτικά καύσιμα και υπογραμμίζει την ανάγκη οι νέες λύσεις να είναι ασφαλείς και σε προσιτές τιμές.
Νέα γενιά καυσίμων
Η απανθρακοποίηση απαιτεί μια νέα γενιά καυσίμων και τεχνολογιών πρόωσης με μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα, όπως συμφωνούν όλοι οι διεθνείς φορείς της ναυτιλίας και σημειώνει και η ετήσια έκθεση της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, του φορέα που εκπροσωπεί τη μεγαλύτερη ναυτιλία στον κόσμο και έχει ισχυρό λόγο στα διεθνή ναυτιλιακά πράγματα. Η έκθεση της ΕΕΕ δεν περιλαμβάνει κάποια ιδιαίτερη αναφορά στην πυρηνική ενέργεια, αλλά εξετάζοντας ευρύτερα το θέμα της απανθρακοποίησης της ναυτιλίας, θέτει ένα γενικότερο πλαίσιο και σημειώνει ότι απαιτείται η συμβολή και ο συντονισμός ενός ευρέoς φάσματος εμπλεκόμενων με τη ναυτιλία κλάδων, όπως παραγωγοί και προμηθευτές καυσίμων, ναυπηγεία, κατασκευαστές ναυτικών μηχανών, λιμένες και τερματικοί σταθμοί, ναυλωτές, χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, ρυθμιστικές αρχές και κυβερνήσεις.
Ασφαλή καύσιμα
Παράλληλα υπογραμμίζει ότι η ποντοπόρος ναυτιλία είναι ένας τομέας που είναι δύσκολο να απεξαρτηθεί από τον άνθρακα και απαιτεί τη διαθεσιμότητα πρωτίστως ασφαλών ναυτιλιακών καυσίμων υψηλής ενεργειακής πυκνότητας σε προσιτές τιμές, καθώς και νέες τεχνολογίες, προϋποθέσεις οι οποίες δεν έχουν ωστόσο καταστεί ακόμη βιώσιμες. Αυτός είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους η ΕΕΕ διατηρεί μια ουδέτερη τεχνολογικά προσέγγιση, ενώ δείχνει προτίμηση σε καύσιμα drop-in που είναι συμβατά με τις υπάρχουσες μηχανές εσωτερικής καύσης (ICEs) και τις υπάρχουσες υποδομές εφοδιασμού καυσίμων.
Οι εκπρόσωποι των δύο νηογνωμόνων πάντως εμφανίζονται αισιόδοξοι για το μέλλον της πυρηνικής πρόωσης. Ο Wiernicki του ABS δήλωσε ότι παρά τα ρυθμιστικά εμπόδια που θα πρέπει να επιλυθούν πριν από τη μαζική υιοθέτηση της τεχνολογίας επί των πλοίων, τα ευρήματα της μελέτης «υπογραμμίζουν γιατί η βιομηχανία δεν μπορεί να αγνοήσει τις τεράστιες δυνατότητες που προσφέρει η πυρηνική πρόωση».
Πρόσθεσε ότι οι προηγμένοι ή οι μικροί αρθρωτοί αντιδραστήρες αντιμετωπίζουν «πολλά από τα ζητήματα που συνήθως συνδέονται με την πυρηνική ενέργεια για ναυτιλιακή χρήση, δηλαδή την ασφάλεια, την αποδοτικότητα, το κόστος και τα απόβλητα».
Πηγή: ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ «ΤΑ ΝΕΑ»
Latest News
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Χρήστος Στυλιανίδης: Προς παράταση η «πράσινη μετάβαση» της ακτοπλοΐας
Ο κ. Στυλιανίδης είπε επίσης ότι στις Βρυξέλες συζητήθηκε και το θέμα της χρηματοδότησης των αγόνων γραμμών μέσω ΣΔΙΤ
Οι αμερικανικές κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο εκτινάσουν τις τιμές των ναύλων στα τάνκερ
Πολλά από τα πλοία που τέθηκαν υπό καθεστώς κυρώσεων αποτελούν μέρος του ρωσικού «σκιώδους στόλου», μετέφεραν πετρέλαιο σε Ινδία και Κίνα
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons