Αντιμέτωποι με πιο αυστηρή εποπτεία ειδικά για τον τρόπο που παρακολουθούν τους χρήστες στο διαδίκτυο ώστε να τους στοχεύουν πιο αποτελεσματικά με διαφημίσεις βρίσκονται από την Παρασκευή οι τεχνολογικοί κολοσσοί.
Από τις αλλαγές αυτές φαίνεται ότι επηρεάζονται μέχρι τώρα τουλάχιστον 19 τεχνολογικές πλατφόρμες, συμπεριλαμβανομένων οκτώ πλατφορμών κοινωνικών μέσων δικτύωσης και ειδικά αυτές των Facebook, TikTok, Twitter, YouTube, Instagram, LinkedIn, Pinterest και Snapchat. Υπάρχουν επίσης πέντε διαδικτυακοί όμιλοι αγορών που επηρεάζονται, η Amazon, η Booking.com, η κινεζική Alibaba AliExpress και η γερμανική Zalando.
Επιπλέον καταστήματα αγορών εφαρμογών για κινητές συσκευές Google Play και App Store της Apple υπόκεινται στους νέους κανόνες, όπως και η μηχανή αναζήτησης της Google και η μηχανή αναζήτησης Bing της Microsoft. Επίσης οι Χάρτες της Google και η Wikipedia συμπληρώνουν τη μέχρι στιγμής λίστα της αυστηρότερης εποπτείας. Είναι ενδεικτικό ότι επικαλούμενη τους νέους κανόνες, η Meta Platforms είχε αναστείλει στην ΕΕ την κυκλοφορία του αντιπάλου της στο Twitter, του Threads.
Τι αλλάζει
Οι σαρωτικοί κανόνες αυστηρότερης εποπτείας περιλαμβάνουν την απαγόρευση της στόχευσης διαφημίσεων σε χρήστες με βάση τη θρησκεία, το φύλο ή τις σεξουαλικές προτιμήσεις. Περιλαμβάνουν επίσης μηχανισμούς που αναγκάζουν τις πλατφόρμες να αποκαλύπτουν τα μέτρα που λαμβάνουν για την αντιμετώπιση της παραπληροφόρησης ή της προπαγάνδας. Επιπλέον περιλαμβάνουν νέα μέτρα προστασίας για ανηλίκους.
Με τη νομοθεσία που είναι γνωστή ως EU Digital Services Act, πλέον υπάρχουν πλέον απειλές για πρόστιμα πολλών δισ ευρώ για μη συμμόρφωση και απαιτήσεις για μείωση στοχευμένων διαφημίσεων σε συγκεκριμένες ομάδες χρηστών. Ειδικότερα, η λίστα της ΕΕ βασίζεται στο πόσους χρήστες έχει μια πλατφόρμα τεχνολογίας . Όσες τέτοιες εταιρείες έχουν 45 εκατομμύρια (10% του πληθυσμού της ΕΕ) ή περισσότερο θα αντιμετωπίσουν το υψηλότερο επίπεδο ρύθμισης της νομοθεσίας DSA.
Κάνουν αλλαγές οι εταιρείες
Ήδη, εταιρείες μέσων κοινωνικής δικτύωσης, όπως η Meta, η Snap και η TikTok έχουν λάβει μέτρα για να προσφέρουν σε εκατομμύρια χρήστες τους την επιλογή να απενεργοποιήσουν κάποιο εξατομικευμένο περιεχόμενο παρακολούθησης της δραστηριότητάς τους, που ήταν βασικό για την επιτυχία των πλατφορμών στην προσέλκυση χρηστών και διαφημιστών.
Αυτές οι εταιρείες μαζί με την Google έχουν ακόμη περιορίσει τις στοχευμένες διαφημίσεις για κάτω των 18 ετών, παρέχοντας παράλληλα στους χρήστες περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το γιατί έχουν στοχοποιηθεί από συγκεκριμένες διαφημίσεις, όπως αναφέρουν οι Φαινλανσιαλ Τάιμς.
Η Meta του Facebook αναφέρει ότι ήδη πάνω από 1.000 άτομα εργάζονται επί του παρόντος για τη συμμόρφωση της εταιρείας στη νομοθεσία DSA.
Η TikTok ανακοίνωσε επίσης ότι έχει αναθέσει σε περισσότερους από 1.000 υπαλλήλους της να εργαστούν για τη συμμόρφωση της εταιρείας με τους κανονισμούς DSA.
Οι αντιδράσεις από ομίλους
Ωστόσο, εξακολουθούν να γίνονται προσπάθειες για να μην εφαρμοστούν κάποιοι από αυτούς τους κανόνες. Η Amazon και η γερμανική εταιρεία λιανικής πώλησης στο Διαδίκτυο Zalando έχουν ξεκινήσει νομικές διαδικασίες, υποστηρίζοντας ότι δεν πρέπει να θεωρούνται «πολύ μεγάλες διαδικτυακές πλατφόρμες» ώστε να υπόκεινται στη νομοθεσία αυτή σύμφωνα με τους ΦΤ.
Η Amazon πιστεύει ότι ο νόμος για αυστηρότερη εποπτεία και λιγότερες διαφημίσεις πρέπει να επικεντρωθεί σε εταιρείες που διανέμουν πληροφορίες και όχι φυσικά προϊόντα και για τις οποίες η διαφήμιση ήταν το κύριο έσοδό τους -και όχι οι λιανικές πωλήσεις. Η Zalando πιστεύει ότι πολύ λίγοι πελάτες επισκέπτονται τους ιστότοπούς της για να επηρεαστούν από τους νέους κανόνες.
Οποιαδήποτε επιχείρηση παρέχει ψηφιακές υπηρεσίες σε Ευρωπαίους θα πρέπει τελικά να συμμορφωθεί με τη νομοθεσία DSA. Οι μικρότερες θα αντιμετωπίσουν λιγότερη εποπτεία από τις μεγαλύτερες πλατφόρμες, ωστόσο. Επίσης έχουν άλλους έξι μήνες πριν να πρέπει να συμμορφωθούν.
Latest News
Η Ινδονησία «στρίμωξε» την Apple - Πώς κέρδισε δεκαπλάσια επένδυση
Η Apple «πείστηκε» να κατασκευάσει ένα εργοστάσιο αξεσουάρ και εξαρτημάτων στο Μπαντούνγκ της Δυτικής Ιάβας
Η «πράσινη» ενέργεια φέρνει τα data centers στην Ελλάδα
Τα data centers για να λειτουργήσουν απαιτούν τεράστια ποσά ενέργειας που πολλές φορές απλά δεν είναι διαθέσιμα - Πώς αιολική και ηλιακή ενέργεια μπορεί να «φέρουν» πρόσθετες επενδύσεις
Πώς ο Τραμπ επιδιώκει να φέρει στα μέτρα του... Μασκ τον νόμο για αυτόνομα αυτοκίνητα
Η ομάδα Τραμπ επιδιώκει να κάνει πιο εύκολους τους κανόνες για την κατασκευή αυτόνομων αυτοκινήτων - Τυχαίο...;
Αυξημένες κατά 25% οι κυβερνοαπειλές στο λιανεμπόριο ενόψει της Black Friday
Οι απατεώνες συχνά παρουσιάζονται ως μεγάλα καταστήματα όπως η Amazon, η Walmart και το Etsy
Τι αξίζει η Google χωρίς τον Chrome;
Στη «δίκη της δεκαετίας» οι Αμερικανοί δικαστές ζητούν από την Google να αποχωριστεί τον Chrome. Πόσο σημαντικός είναι ο browser για τον αμερικανικό τεχνολογικό κολοσσό;
Πού επεκτείνουν τη δράση τους Κινέζοι χάκερ - Ποιους διπλωμάτες παρακολουθεί το Ιράν
Τι δείχνει η τελευταία Έκθεση Δραστηριότητας APT της ESET για την κυβερνοασφάλεια και τη δράση επιλεγμένων ομάδων προηγμένων επίμονων απειλών (APT)
Αυξημένες κατά 21% οι παγκόσμιες δαπάνες για το cloud το 3ο τρίμηνο του 2024
Oι παγκόσμιες δαπάνες για υπηρεσίες cloud ανήλθαν το γ' τρίμηνο του 2024 στα 82 δισεκατομμύρια δολάρια, αυξημένεες κατά 21%
Το Google.org ρίχνει 20 εκατ. δολάρια σε Τεχνητή Νοημοσύνη και Επιστήμη
Στο πρώτο Forum “AI for Science”, που έλαβε χώρα χθες, το Google.org ανακοίνωσε χρηματοδότηση ύψους 20 εκατ. δολαρίων για την υποστήριξη της Τεχνητής Νοημοσύνης για επιστημονικά επιτεύγματα.
SOS για τα SMS
Η χρήση των SMS για προσωπική επικοινωνία έχει πάρει την κατιούσα. Εξακολουθούν πάντως να παίζουν σημαντικό ρόλο σε περιόδους έκτακτης ανάγκης.
Μέχρι τις αρχές του 2027 έτοιμο το πρώτο data center της Data4
Tο campus της Data4 στην Παιανία, όταν ολοκληρωθεί, θα είναι το μεγαλύτερο στην Ελλάδα και θα βοηθήσει να καταστεί η χώρα πύλη εισόδου δεδομένων στη νότια Ευρώπη, είπε ο πρόεδρος και CEO της εταιρείας, Ολιβιέ Μισελί