Στο θέμα της μεταρρύθμισης του Ευρωπαϊκού Συμφώνου Σταθερότητας, αναφέρθηκε μεταξύ άλλων, ο υπουργός Άμυνας της Ιταλίας, Γκουίντο Κροζέτο, με συνέντευξή του στην ιταλική εφημερίδα La Repubblica.
«Η Δαμόκλειος Σπάθη, για το 2024, είναι η επιστροφή στους αρχικούς κανόνες του Συμφώνου Σταθερότητας. Σε μια φάση οικονομικής και βιομηχανικής κρίσης, θεωρώ ότι είναι αδύνατον για τους προϋπολογισμούς διαφόρων χωρών να είναι σύμφωνοι με τις κανονικές παραμέτρους που θέτει το Σύμφωνο», υπογράμμισε ο Κροζέτο, υποστηρίζοντας ότι ολόκληρη η φύση της συζήτησης στις Βρυξέλλες θα πρέπει να αλλάξει, «διότι και ο κόσμος έχει αλλάξει».
Γαλλογερμανική μάχη για το Σύμφωνο Σταθερότητας
Μακροοικονομικό όραμα
Σύμφωνα με τον ίδιον, το θέμα αυτή τη στιγμή δεν είναι το ποσοστό του ελλείμματος με το οποίο πρέπει να συμμορφωθούν οι χώρες, αλλά το μέλλον της Ευρώπης: «Αυτή τη στιγμή είναι σε εξέλιξη τεράστιες αλλαγές: η οικολογική μετάβαση, η έλλειψη πρώτων υλών και η πρόοδος των BRICS επιβάλλουν τον επανακαθορισμό των παραμέτρων του Συμφώνου Σταθερότητας, ξεπερνώντας μια καθαρά τεχνικής φύσεως προσέγγιση», τόνισε χαρακτηριστικά ο Γκουίντο Κροζέτο, ο οποίος είναι εκ των στενών συνεργατών της πρωθυπουργού Τζόρτζια Μελόνι.
Ο Κροζέτο θεωρεί ότι αυτή τη στιγμή απαιτείται «ένα μακροοικονομικό πολιτικό όραμα, το οποίο θα καλύψει τουλάχιστον το διάστημα των επόμενων δέκα με δεκαπέντε ετών».
«Αν ο στόχος μας είναι η προσέλκυση επενδύσεων σε κάποιος βασικούς για την Ευρώπη τομείς, όπως είναι η βιομηχανική και ψηφιακή μετάβαση και άλλες δαπάνες, τότε πρέπει να αποκλείσουμε τις επενδύσεις αυτές από το Σύμφωνο Σταθερότητας», υποστήριξε στην ιταλική εφημερίδα.
Δεν μπορούμε πλέον να «ακολουθούμε τον ίδιο συγκεκριμένο δρόμο» πρόσθεσε, και τόνισε ότι «δεν χρειαζόμαστε μυωπικές προσεγγίσεις, αλλά αυτές που χαρακτηρίζουν τους εμπνευσμένους πολιτικούς».
Υπενθυμίζεται ότι οι δημοσιονομικοί κανόνες είχαν ανασταλεί κατά τη διάρκεια της πανδημίας, προκειμένου να δώσουν ευελιξία στις στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης να υποστηρίζουν τις επιχειρήσεις και τους πολίτες τους χωρίς να παραβιάζουν τους κανόνες. Η αναστολή παρατάθηκε μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, που βύθισε την Ευρωπαϊκή Ένωση σε ενεργειακή κρίση.
Latest News
Γιατί η κρίση της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη είναι «Made in China» [γραφήματα]
Η άλλοτε πανίσχυρη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης δέχεται μεγάλα πλήγματα λόγω του ανταγωνισμού με τις κινέζικες εταιρείες
Χαμηλό 5ετίας στις τιμές των εμπορευμάτων προβλέπει η Παγκόσμια Τράπεζα - Ο ρόλος του πετρελαίου
Από το 2024 έως το 2026, οι παγκόσμιες τιμές των βασικών εμπορευμάτων προβλέπεται να υποχωρήσουν σχεδόν κατά 10%, επισημαίνει σε έκθεσή της η Παγκόσμια Τράπεζα
H Ιταλία θα διαθέσει 8,2 δισ. δολ. για αγορά αρμάτων μάχης
Η κοινοπραξία των Leonardo (ιταλική) και Rheinmetall (γερμανική) αναμένεται να είναι ο βασικός βιομηχανικός εταίρος του έργου
Morgan Stanley: Οι μέρες του εύκολου χρήματος και των μηδενικών επιτοκίων ανήκουν στο παρελθόν
Το τέλος της οικονομικής καταστολής, των μηδενικών επιτοκίων και του μηδενικού πληθωρισμού, είναι μια εποχή που έχει τελειώσει, δήλωσε ο CEO της Morgan Stanley
Μειωμένα κέρδη για τη BP στο τρίτο τρίμηνο -
«Σύννεφα» για τη BP καθώς η μετοχή της εμφανίζει πτώση 19% απο την αρχή του έτους έναντι πτώσης 3,5% για τη Shell
Λίθιο: Eγκριση δανείου 2,26 δισ. δολ. για ορυχείο στη Νεβάδα
Στην πρώτη φάση του ορυχείου αναμένεται ότι θα παράγει 40.000 μετρικούς τόνους ανθρακικού λιθίου, ποσότητα αρκετή για έως και 800.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Κενές θέσεις εργασίας ΗΠΑ: Μειώθηκαν περισσότερο από το αναμενόμενο
Οι κενές θέσεις εργασίας υποχώρησαν στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων 3-1/2 ετών
Αυξάνει το επενδυτικό της πρόγραμμα στα 16,9 δισ. δολ. η Gazprom
Η Gazprom δήλωσε ότι η αύξηση των εξαγωγών επιτρέπει στην εταιρεία να αυξήσει τις εκτιμήσεις για τα έσοδα σε 7,9 τρισεκατομμύρια ρούβλια φέτος
Zημίες ύψους 3,2 δισ. δολαρίων ανακοίνωσε η Gazprom στο εννεάμηνο
Η ζημία της Gazprom, σύμφωνα με τα ρωσικά λογιστικά πρότυπα, τα οποία δεν περιλαμβάνουν τις θυγατρικές, ήταν 309 δισ. ρούβλια (3,2 δισ. δολ.)
Ford: Αναθεωρεί προς τα κάτω τις προβλέψεις για τα κέρδη – Βουτιά στο ταμπλό
Η Ford αναμένει προσαρμοσμένα κέρδη προ φόρων και τόκων (EBIT) περίπου 10 δισ. δολάρια