![Η μοναξιά της Ελλάδας στο χάρτη των κατασκευαστών οχημάτων στην Ευρώπη [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/06/aytokinhtoniomhxania.jpeg)
Η Ελλάδα είναι από τους ουραγούς στην Ευρώπη σε εργοστάσια κατασκευής οχημάτων ή βασικών εξαρτημάτων τους αφού δεν διαθέτει ούτε ένα από αυτά που να ανήκει σε κάποιον από τους μεγάλους κατασκευαστές της Γηραιάς Ηπείρου -μέλος στο Σύνδεσμο Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA). Την ίδια στιγμή σε άλλες μικρές και μεγάλες χώρες γίνεται κυριολεκτικά «πάρτι» τέτοιων επενδύσεων.
Αυτοκινητοβιομηχανία: Η χρήση των ρομπότ διευρύνεται συνεχώς
Πρόκειται όχι μόνο για οχήματα με παραδοσιακούς κινητήρες εσωτερικής καύσης αλλά και για υβριδικά και ηλεκτρικά τέτοια οχήματα και μοτέρ αυτών, όπως προκύπτει από τα πιο πρόσφατα στοιχεία από την ACEA, που αφορούν εργοστάσια των μελών της στην Ευρώπη.
Επί σειρά δεκαετιών, λιγότερο ή περισσότερο φιλικές προς τέτοιες επενδύσεις κυβερνήσεις της χώρας έχουν προσπαθήσει να προσελκύσουν εταιρείες του κλάδου. Διαρθρωτικές αδυναμίες της οικονομίας όμως, φόροι, δίκτυα μεταφορών και logistics κι άλλοι παράγοντες φαίνεται ότι δεν κατόρθωσαν να πείσουν τις αυτοκινητοβιομηχανίες –οι οποίες εντούτοις επέλεξαν άλλες μικρές οικονομίες αλλά και τη γειτονική Τουρκία για να φτιάξουν εκεί πανάκριβες μονάδες παραγωγής δημιουργώντας τις ανάλογες θέσεις εργασίας.
![](http://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/08/29_08_ot_pinaksGia_ergostasia_auto.png)
Η μοναξιά της Ελλάδας στο χάρτη των κατασκευαστών συμβατικών και ηλεκτρικών οχημάτων, βαν, λεωφορείων, φορτηγών, κινητήρων και ηλεκτρικών μοτέρ στην Ευρώπη είναι εμφανής στο χάρτη της ACEA που παρουσιάζει σήμερα ο ΟΤ. Δεν περιλαμβάνονται στα στοιχεία εργοστάσια μετάδοσης κίνησης, αμαξωμάτων ή άλλων εξαρτημάτων οχημάτων.
Πρόκειται για εργοστάσια που ανήκουν στις εταιρείες BMW Group, DAF Trucks, Daimler Truck, Ferrari, Ford of Europe, Honda Motor Europe, Hyundai Motor Europe, Iveco Group, Jaguar Land Rover, Mercedes-Benz, Renault Group, Toyota Motor Europe, Volkswagen Group και Volvo Group. Η Stellantis (Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS, Fiat, Fiat Professional, Jeep, Lancia, Maserati, Mopar, Opel, Peugeot, Ram, Vauxhall) αποφάσισε να εγκαταλείψει από φέτος την ACEA.
Ο ΟΤ παρουσιάζει επίσης τα αναλυτικά στοιχεία χάρτη με τις μονάδες συναρμολόγησης και παραγωγής συμβατικών και ηλεκτρικών οχημάτων, βαν, λεωφορείων, φορτηγών, κινητήρων και ηλεκτρικών μοτέρ σε όλη την Ευρώπη, ανά κατηγορία. Ως Ευρώπη η ACEA αναφέρει τις 27 χώρες της ΕΕ, τη Λευκορωσία, το Καζακστάν, τα Σκόπια, τη Ρωσία, τη Σερβία, την Τουρκία, την Ουκρανία, τη Βρετανία και το Ουζμπεκιστάν.
Όπως προκύπτει από την ανάλυση των στοιχείων αυτών, υπάρχουν σήμερα 322 τέτοιες μονάδες παραγωγής των μελών της ACEA, από 301 που υπήρχαν το 2021. Από αυτά τα εργοστάσια τα 213 βρίσκονται σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αριθμός αυξημένος από τα 194 που ήταν το 2021. Τα 127 παράγουν αυτοκίνητα, τα 71 λεωφορεία, τα 56 κατασκευάζουν βαριά φορτηγά και άλλα 46 ελαφριά φορτηγάκια (βανάκια). Επίσης υπάρχουν 71 εργοστάσια για κινητήρες και ηλεκτρικά μοτέρ, ενώ σε άλλα 42 εργοστάσια κατασκευάζονται μπαταρίες. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες μέλη της ACEA κατασκευάζουν τέτοια προϊόντα σε 17 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Ευκαιρίες για μεγάλες επενδύσεις
Το θέμα των επενδύσεων σε αυτοκίνητα, βαν, λεωφορεία και φορτηγά καθώς και σε σημαντικά εξαρτήματα αυτών, αποκτά ακόμη μεγαλύτερη σημασία αυτή την περίοδο που οι αυτοκινητοβιομηχανίες εξετάζουν να δημιουργήσουν νέες μονάδες παραγωγής και όλες σχεδόν οι χώρες ενδιαφέρονται να τις φιλοξενήσουν στο έδαφός τους.
Είναι ενδεικτικό ότι ακόμη και χώρες με ηγετική θέση στην παραγωγή οχημάτων, όπως η Γερμανία και η Γαλλία, κάνουν ότι μπορούν για να φέρουν ακόμη περισσότερα τέτοια εργοστάσια στο έδαφός τους αναγνωρίζοντας τη σημασία που έχει αυτό σε έναν κόσμο που αλλάζει ραγδαία.
Οι μπαταρίες
Εκτός από τη συναρμολόγηση ή την παραγωγή ολόκληρων οχημάτων, μεγάλο ενδιαφέρον υπάρχει επίσης στην Ευρώπη και τον υπόλοιπο κόσμο για εργοστάσια μπαταριών. Εταιρείες και κυβερνήσεις αναγνωρίζουν τη σημασία που έχουν τέτοιες μονάδες παραγωγής για την ενεργειακή ασφάλεια, το χαμηλότερο κόστος και την άμεση διαθεσιμότητα μπαταριών για νέες γενιές ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων, που έχει ξεκινήσει μεγάλη συζήτηση σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Επιτροπής για να δοθούν τα ανάλογα κίνητρα.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Crypto: Ασφυκτικός κλοιός γύρω από τα κρυπτονομίσματα – Έρχονται αυστηροί έλεγχοι](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/08/cryptocurrency-golden-bitcoin-image-for-crypto-cur-YT56NL3-768x576-1-600x450.jpg)
Ασφυκτικός κλοιός για τα crypto - Ποιοι κινδυνεύουν με πρόστιμα και φυλάκιση
Η προστασία των επενδυτών περιλαμβάνονται στο σχέδιο νόμου - Πως θα κινηθεί η αγορά των crypto το 2025
![Αθηναϊκή Ριβιέρα: Από 6.800 ευρώ/τ.μ. έως 13.000 ευρώ/τ.μ οι τιμές στα ακίνητα [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/10/riviera-1-600x338.jpg)
Από «χρυσάφι» τα ακίνητα στην Αθηναϊκή Ριβιέρα - Έως 13.000 ευρώ/τ.μ. οι τιμές [γράφημα]
H Αθηναϊκή Ριβιέρα διατηρεί τον ρόλο της ως το δυνατό χαρτί της χώρας, με τις περιοχές Γλυφάδα, Βάρκιζα, Βουλιαγμένη να καταγράφουν εξαιρετικά υψηλό ενδιαφέρον
![ΕΝΦΙΑ: Πάνω από 110.000 δικαιούχοι απαλλαγής για τα έτη 2023 και 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/04/εν-600x400.jpg)
Ποια ακίνητα απαλλάσσονται από ΕΝΦΙΑ για τα έτη 2023 και 2024
Στην ανάρτηση νέων πράξεων προσδιορισμού ΕΝΦΙΑ για τα έτη 2023 και 2024 προχωρά η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων
![Θεοδωρικάκος: Η ελληνική βιομηχανία χρειάζεται νέο σύστημα ποιότητας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/WhatsApp-Image-2025-02-12-at-18.16.00_2ed8616b-600x338.jpg)
Ανάγκη για νέο σύστημα ποιότητας στη βιομηχανία - Τι είπε ο Θεοδωρικάκος
Έρχεται νέο Εθνικό Ψηφιακό Μητρώο Πιστοποιήσεων και Ελέγχων - Θεοδωρικάκος: «Ο ΕΛΟΤ, το ΕΙΜ και το ΕΣΥΔ αναβαθμίζονται και αποκτούν περισσότερους πόρους»
![Αναδρομικά: Τι σημαίνει η απόφαση του Ανωτάτου Ειδικού Δικαστηρίου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/09/anadromika-ypologismos.jpg)
Πόντιος Πιλάτος το Ανώτατο Ειδικό Δικαστήριο για τα αναδρομικά – Τι σημαίνει η απόφαση
Απέφυγε να λάβει θέση υπέρ της μίας ή της άλλης απόφασης του ΣτΕ ή του Αρείου Πάγου για τα αναδρομικά - Τι αναφέρει ο δικηγόρος Λουκάς Αποστολίδης
![Παπαθανάσης: Νέες δράσεις 5,9 εκατ. για τις περιοχές της Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/03/espa-1.jpg)
Νέες δράσεις 5,9 εκατ. για τις περιοχές της Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης
Οι δύο δράσεις εντάσσονται στην Προτεραιότητα 4 – «Δίκαιη Εργασιακή Μετάβαση»- του Προγράμματος «Δίκαιη Αναπτυξιακή Μετάβαση» 2021-2027
![Ελευσίνα: 30 επιχειρήσεις με 1.000 θέσεις εργασίας στην «Ημέρα Καριέρας» της ΔΥΠΑ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/ot_DYPA2-600x352.png)
«Ημέρα Καριέρας» στην Ελευσίνα με 30 εταιρείες και 1.000 θέσεις εργασίας
Οι θέσεις εργασίας που θα προσφερθούν το Σάββατο στην Ελευσίνα αφορούν σε ειδικότητες υψηλής, μεσαίας και χαμηλής εξειδίκευσης
![ΟΟΣΑ: Αυξήθηκε το πραγματικό εισόδημα στην Ελλάδα λόγω ακινήτων [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/akin4-1-600x399.jpg)
Αυξήθηκαν τα εισοδήματα στην Ελλάδα λόγω ακινήτων - Η θέση στην κατάταξη του ΟΟΣΑ [γραφήματα]
Τα στοιχεία δείχνουν αύξηση του πραγματικού εισοδήματος κατά 1,3% σε ετήσια βάση, ακολουθώντας μόνο την Ισπανία, όπου καταγράφηκε αύξηση της τάξης 2,2% στο ίδιο διάστημα
![Capital Economics: Η έλλειψη εργατικού δυναμικού σκιάζει την ελληνική ανάκαμψη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/ot_unemployment_figures-600x352.png)
Capital Economics:«Αγκάθι» στο ελληνικό story η έλλειψη εργατικού δυναμικού
Υπάρχει μικρή χαλάρωση στην αγορά εργασίας, ενώ ο πληθυσμός σε ηλικία εργασίας μειώνεται και η μετανάστευση είναι πεισματικά χαμηλή
![ΕΤΕπ: Ολική επαναφορά για επενδύσεις και αισιοδοξία στην Ελλάδα – Η σύγκριση με την Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/epixeiriseis-600x375.jpg)
ΕΤΕπ: Ολική επαναφορά για επενδύσεις και αισιοδοξία στην Ελλάδα – Η σύγκριση με την Ευρώπη
Τι αποκαλύπτει έκθεση της ΕΤΕπ που βασίζεται σε δημοσκοπήσεις περίπου 13.000 επιχειρήσεων σε όλα τα κράτη-μέλη της ΕΕ