Η σεισμικότητα της περιοχής της Κωνσταντινούπολης ανησυχεί τους ειδικούς, καθώς τα ρήγματα που υπάρχουν εκεί έχουν δώσει ισχυρούς σεισμούς που μπορεί να αποβούν καταστροφική για μια μεγαλούπολη 20 περίπου εκατομμυρίων.
Την Τρίτη, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών της Τουρκίας, Αμπντουλκαντίρ Ουράλογλου παρουσίασε ένα σχέδιο για το πώς η Κωνσταντινούπολη θα αντιμετωπίσει έναν δυνατό σεισμό.
Ο προηγούμενος μεγάλος σεισμός στην περιοχή έγινε στις 17 Αυγούστου 1999 με περίπου 17.000 νεκρούς και πάνω από 23.000 τραυματίες.
«Αυτός ο σεισμός έγινε στο βόρειο τμήμα της Ανατολίας και εντοπίστηκε στο ανατολικό κομμάτι της θάλασσας του Μαρμαρά. Υπάρχει ένα ρήγμα όμως που περνάει ακριβώς νότια της Κωνσταντινούπολης, κάτω από μια μεγαλούπολη το οποίο είναι δεν έχει δώσει σεισμούς εδώ και πάρα πολύ καιρό», είπε ο ανταποκριτής της ΕΡΤ.
Αν πάρουμε τη θάλασσα του Μαρμαρά δηλαδή, μπορούμε να τη χωρίσουμε στα τρία.
Το ανατολικό τμήμα έδωσε το 1999, το δυτικό τμήμα που είναι προς το Αιγαίο, έχει δώσει ένα μεγάλο σεισμό το 1912, αλλά δεν είναι πυκνοκατοικημένη περιοχή. Το κεντρικό σημείο όμως που είναι σε ύπνωση εδώ και πάρα πολλά χρόνια είναι αυτό που προκαλεί τις ανησυχίες. Οι εκτιμήσεις των επιστημόνων κάνουν λόγο για πιθανό σεισμό άνω των 7 βαθμών».
Απομάκρυνση των βιομηχανιών
Η εκτίμηση των ειδικών δεν συνιστά σε καμία περίπτωση πρόβλεψη για το εγγύς μέλλον, ωστόσο κυβέρνηση και αρμόδιες υπηρεσίες αρχίζουν να προετοιμάζονται για ένα τέτοιο ενδεχόμενο.
Στο σχέδιο που παρουσιάστηκε περιλαμβάνεται η μεταφορά τον βιομηχανιών στην κεντρική Τουρκία στο Ικόνιο ή στην Καισάρεια που είναι οι πιο ασφαλείς περιοχές.
Υπάρχει ακόμη ένα σχέδιο να ενισχυθούν οι ανισόπεδοι κόμβοι. Αυτή τη στιγμή, ενισχύονται οι τρεις γέφυρες του Βοσπόρου. Δίνεται προτεραιότητα, σε περίπτωση σεισμού, να μείνουν οι τρεις – τέσσερις πολύ βασικές οδικές αρτηρίες της Κωνσταντινούπολης. «Τρέχει και αυτό το σχέδιο της ανοικοδόμησης των κτιρίων».
Latest News
Κακοκαιρία: Δεμένα τα πλοία σε πολλά λιμάνια λόγω των θυελλωδών ανέμων
Κλειστή είναι η γραμμή Αρκίτσα-Αιδηψός, Καβάλα-Πρίνου Θάσου ενώ στη γραμμή Κεραμωτή-Λιμένας Θάσου τα δρομολόγια εκτελούνται μόνο από το πλοίο «Άναξ»
Κάτω από το μηδέν η θερμοκρασία – Χιόνια και σε χαμηλό υψόμετρο
Επιμένει η κακοκαιρία με κατά τόπους ισχυρές βροχές και καταιγίδες, χαμηλές θερμοκρασίες, χιόνια ακόμα και σε χαμηλά υψόμετρα και θυελλώδεις άνεμους
«Είμαστε έτοιμη για συνεργασία με τον Τραμπ», διαμηνύει η Γροιλανδία
Ο πρωθυπουργός στη Γροιλανδία έχει υποστηρίξει τη διεξαγωγή δημοψηφίσματος για ανεξαρτησία του νησιού από τη Δανία
Έτος διαχείρισης κρίσεων το 2025 για την Ευρώπη - Τι προβλέπει ο Economist
Η ήπειρος βρίσκεται στο πιο ευαίσθητο σημείο της εδώ και δεκαετίες - Υπάρχει ο κίνδυνος διαιρέσεων εντός του ευρωπαϊκού μπλοκ
Μητσοτάκης από Σ. Αραβία: Ενισχύουμε τη συνεργασία σε ενέργεια, εμπόριο και επενδύσεις
Μητσοτάκης και Μπιν Σαλμάν επιβεβαίωσαν τη μεγάλη αξία που έχει η διμερής συνεργασία Ελλάδας - Σ. Αραβίας στην κρίσιμη αυτή συγκυρία
Ιαπωνία: Ισχυρός σεισμός– Προειδοποίηση για τσουνάμι
Το εστιακό βάθος του σεισμού υπολογίζεται σε 49 χιλιόμετρα, σύμφωνα με το EMSC.
Μητσοτάκης: Στη Σαουδική Αραβία συνοδεία έξι υπουργών – Αναβάθμιση των σχέσεων
Επίσημη επίσκεψη στη Σαουδική Αραβία πραγματοποιεί ο Κυριάκος Μητσοτάκης - Ο στόχος της συνάντησης με τον πρίγκηπα Mohammed bin Salman
Ξεκίνησε η συγκέντρωση δεδομένων στο deiktesOTA.gov.gr
Η ψηφιακή πλατφόρμα συγκεντρώνει ανωνυμοποιημένα δεδομένα για 770 στοιχεία και 167 δείκτες που αφορούν την Τοπική Αυτοδιοίκηση
Oι 9 στους 10 Έλληνες απαιτούν αλλαγή του οικονομικού συστήματος
Στην Ελλάδα το 72% πιστεύει ότι τα σημερινά παιδιά θα ζήσουν χειρότερα από τους γονείς τους και το 95% θεωρεί ότι η ανισότητα οφείλεται στην υπερβολική πολιτική επιρροή της οικονομικής ελίτ
Διακοπή κυκλοφορίας στην παλιά εθνική Αθηνών-Θηβών λόγω χιονόπτωσης
Έντονα καιρικά φαινόμενα σημειώνονται σε Φθιώτιδα, Ευρυτανία και Φωκίδα, ιδιαίτερα στους ορεινούς και ημιορεινούς όγκους λόγω της κακοκαιρίας