
Την απένταξη έργων ύψους 800 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης φέρεται να έχει προτείνει η Ελλάδα, καθώς αυτά κρίνεται ότι δεν ανταποκρίνονται στις προϋποθέσεις που υπήρχαν όταν υποβλήθηκε το σχέδιο «Ελλάδα 2.0» και η ολοκλήρωσή τους δεν προβλέπεται στο χρονοδιάγραμμα που έχει ανακοινωθεί.
Συγκεκριμένα, ενόψει του κινδύνου να χαθούν κονδύλια, η κυβέρνηση προτείνει στην Κομισιόν την απένταξη έργων, όπως οι διάδρομοι 5G στο εθνικό οδικό δίκτυο, αντιπλημμυρικά έργα και κάποια έργα ύδρευσης.
Αυτά, σύμφωνα με πληροφορίες της Καθημερινής, θα αντικατασταθούν με αύξηση των κονδυλίων για το «Εξοικονομώ», την αποθήκευση ενέργειας από ΑΠΕ και για φωτοβολταϊκά στη στέγη. Κάποια από αυτά θα ενταχθούν στο ΕΣΠΑ 2021-2028, που προσφέρει μεγαλύτερα χρονικά περιθώρια ολοκλήρωσης, ενώ άλλα θα χρηματοδοτηθούν από εθνικούς πόρους του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, διαβεβαιώνουν οι αρμόδιες αρχές.
Διπλή ένεση ρευστότητας στην αγορά – Πρόσθετοι πόροι έως 5 δισ. στο «Ελλάδα 2.0»
Υπενθυμίζεται πως ο προϋπολογισμός του «Ελλάδα 2.0» μειώθηκε κατά 339 εκατ. ευρώ (στα 17,43 δισ. ευρώ), λόγω υψηλού ρυθμού ανάπτυξης της χώρας. Ωστόσο, προστέθηκαν ισόποσοι πόροι 795 εκατ. ευρώ, στο πλαίσιο του νέου προγράμματος REPowerEU, που θα κατευθυνθούν σε έργα σχετικά με την ενεργειακή μετάβαση. Ετσι, συνολικά, ο προϋπολογισμός των επιχορηγήσεων του Ταμείου Ανάκαμψης θα ανέλθει, εφόσον γίνει δεκτή η πρόταση, σε 18,2 δισ. ευρώ.
Παράλληλα, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, η Ελλάδα θα υποβάλλει αίτημα για πρόσθετο δάνειο 5 δισ. ευρώ, που θα προστεθεί στα 12,7 δισ. ευρώ του σημερινού δανειακού σκέλους, ανεβάζοντας τον προϋπολογισμό των δανείων του Ταμείου στα 17,7 δισ. ευρώ.
Μπορεί η χώρα μας να βρίσκεται μεταξύ των πρώτων στην πρόοδο των εκταμιεύσεων του Ταμείου και έχει εισπράξει θετικά σχόλια γι’ αυτό από την Κομισιόν, έχουν πλέον αρχίσει να εμφανίζονται οι πρώτες σοβαρές δυσκολίες, καθώς τα λεγόμενα ορόσημα, δηλαδή τα προαπαιτούμενα για την εκταμίευση επόμενων δόσεων, προϋποθέτουν σε όλο και μεγαλύτερο βαθμό την επίτευξη προόδου στην υλοποίηση των επενδύσεων.
Ετσι έρχονται στην επιφάνεια οι γνωστές παθογένειες του συστήματος δημοσίων έργων. Τέτοια περιστατικά αναμένεται να πυκνώσουν, καθώς τα έργα προχωρούν στα επόμενα στάδια.


Latest News

Σε… ράγες οι υποδομές και μεταφορές – Το στοίχημα με Δήμα και Κυρανάκη
Το στοίχημα των μεταρρυθμίσεων στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με τον νέο υπουργό Χρίστο Δήμα και αναπληρωτή Κωνσταντίνο Κυρανάκη

ΑΒΑΞ: Στην τελική ευθεία το α’ τμήμα της Πατρών – Πύργου
Το α’ τμήμα της Πύργου - Πατρών της Ολυμπίας Οδού υλοποιείται από τον Όμιλο ΑΒΑΞ, τηρώντας τα αυστηρότερα πρότυπα ασφάλειας και λειτουργικότητας,

Δρομολογούνται 25 έργα κατά της λειψυδρίας - Οι 19 δήμοι που επιλέχθηκαν [λίστα]
Ο πρώτος κύκλος της πρωτοβουλίας για τη λειψυδρία αφορά σε τουλάχιστον 25 έργα που θα πραγματοποιηθούν σε 19 δήμους

Edison για AVAX: Ανεβάζει στα 4 ευρώ την τιμή στόχο με περιθώριο ανόδου 88%
Η αναβάθμιση της AVAX έρχεται σε συνέχεια αναπροσαρμογής προς τα πάνω της πρόβλεψης για επίτευξη τα επόμενα χρόνια αυξημένου περιθωρίου EBITDA από την κατασκευή που εξασφαλίζει το υφιστάμενο ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων της εταιρίας

Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ οριστικός ανάδοχος στο τμήμα Χανιά - Ηράκλειο του ΒΟΑΚ
Το κατασκευαστικό κόστος του αυτοκινητοδρόμου 157 χλμ. υπολογίζεται σε 1,8 δισ. ευρώ

«Πράσινο» σε τρεις επενδύσεις ύψους 1,2 δισ. - Πού θα πραγματοποιηθούν
Οι τρεις στρατηγικές επενδύσεις θα υλοποιηθούν με γρήγορες διαδικασίες - Αφορούν την τουριστική ανάπτυξη

Χατζηδάκης: ΟΣΕ όπως ΔΕΗ και ΕΦΚΑ - Τι αναφέρουν πηγές του ΥΠΟΙΚ στον ΟΤ
Ο κ. Χατζηδάκης τόνισε ότι: «...ο κρατικός ΟΣΕ χρειάζεται να αναβαθμιστεί, να εκσυγχρονιστεί, να γίνει ένας ευρωπαϊκός οργανισμός» - Η εικόνα για το σχέδιο δράσης και την 717

Τελική ευθεία για τον ΒΟΑΚ – Κατακυρώνεται στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ η παραχώρηση Χανιά - Ηράκλειο
Για το μεγάλο τμήμα του οδικού άξονα ΒΟΑΚ, «Χανιά – Ηράκλειο» αναμένεται η απόφαση οριστικού αναδόχου

Το «χάος» στον ελληνικό σιδηρόδρομο - Πού ρίχνει ευθύνες το πόρισμα για τα Τέμπη
Στο πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ για τα Τέμπη υπογραμμίζονται οι παραλείψεις ΟΣΕ, Hellenic Train, ΡΑΣ και κυβερνήσεων - Ανεκπαίδευτο προσωπικό, απουσία τηλεδιοίκησης και ανεξέλεγκτες ταχύτητες από τα τρένα

Οι 17 συστάσεις για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων - Το πόρισμα για τα Τέμπη
«Έγιναν όλα λάθος» - Οι συστάσεις της Επιτροπής για ΟΣΕ, Hellenic Train, ΡΑΕ και ERA