
Την απένταξη έργων ύψους 800 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης φέρεται να έχει προτείνει η Ελλάδα, καθώς αυτά κρίνεται ότι δεν ανταποκρίνονται στις προϋποθέσεις που υπήρχαν όταν υποβλήθηκε το σχέδιο «Ελλάδα 2.0» και η ολοκλήρωσή τους δεν προβλέπεται στο χρονοδιάγραμμα που έχει ανακοινωθεί.
Συγκεκριμένα, ενόψει του κινδύνου να χαθούν κονδύλια, η κυβέρνηση προτείνει στην Κομισιόν την απένταξη έργων, όπως οι διάδρομοι 5G στο εθνικό οδικό δίκτυο, αντιπλημμυρικά έργα και κάποια έργα ύδρευσης.
Αυτά, σύμφωνα με πληροφορίες της Καθημερινής, θα αντικατασταθούν με αύξηση των κονδυλίων για το «Εξοικονομώ», την αποθήκευση ενέργειας από ΑΠΕ και για φωτοβολταϊκά στη στέγη. Κάποια από αυτά θα ενταχθούν στο ΕΣΠΑ 2021-2028, που προσφέρει μεγαλύτερα χρονικά περιθώρια ολοκλήρωσης, ενώ άλλα θα χρηματοδοτηθούν από εθνικούς πόρους του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, διαβεβαιώνουν οι αρμόδιες αρχές.
Διπλή ένεση ρευστότητας στην αγορά – Πρόσθετοι πόροι έως 5 δισ. στο «Ελλάδα 2.0»
Υπενθυμίζεται πως ο προϋπολογισμός του «Ελλάδα 2.0» μειώθηκε κατά 339 εκατ. ευρώ (στα 17,43 δισ. ευρώ), λόγω υψηλού ρυθμού ανάπτυξης της χώρας. Ωστόσο, προστέθηκαν ισόποσοι πόροι 795 εκατ. ευρώ, στο πλαίσιο του νέου προγράμματος REPowerEU, που θα κατευθυνθούν σε έργα σχετικά με την ενεργειακή μετάβαση. Ετσι, συνολικά, ο προϋπολογισμός των επιχορηγήσεων του Ταμείου Ανάκαμψης θα ανέλθει, εφόσον γίνει δεκτή η πρόταση, σε 18,2 δισ. ευρώ.
Παράλληλα, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, η Ελλάδα θα υποβάλλει αίτημα για πρόσθετο δάνειο 5 δισ. ευρώ, που θα προστεθεί στα 12,7 δισ. ευρώ του σημερινού δανειακού σκέλους, ανεβάζοντας τον προϋπολογισμό των δανείων του Ταμείου στα 17,7 δισ. ευρώ.
Μπορεί η χώρα μας να βρίσκεται μεταξύ των πρώτων στην πρόοδο των εκταμιεύσεων του Ταμείου και έχει εισπράξει θετικά σχόλια γι’ αυτό από την Κομισιόν, έχουν πλέον αρχίσει να εμφανίζονται οι πρώτες σοβαρές δυσκολίες, καθώς τα λεγόμενα ορόσημα, δηλαδή τα προαπαιτούμενα για την εκταμίευση επόμενων δόσεων, προϋποθέτουν σε όλο και μεγαλύτερο βαθμό την επίτευξη προόδου στην υλοποίηση των επενδύσεων.
Ετσι έρχονται στην επιφάνεια οι γνωστές παθογένειες του συστήματος δημοσίων έργων. Τέτοια περιστατικά αναμένεται να πυκνώσουν, καθώς τα έργα προχωρούν στα επόμενα στάδια.


Latest News

Μετρό Θεσσαλονίκης: Αμεσα η επέκταση προς την Καλαμαριά, πέντε νέοι σταθμοί
«Άμεση προτεραιότητα η επέκταση του Μετρό της Θεσσαλονίκης μέχρι την Καλαμαριά» τόνισε ο Χρίστος Δήμας

Ταχιάος: Σύντομα η σύμβαση παραχώρησης για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο του ΒΟΑΚ
«Το αποτέλεσμα του διαγωνισμού έχει σταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Εκτιμούμε ότι πολύ σύντομα θα έχουμε την απαιτούμενη έγκριση», δήλωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών

Χανιά: Στο ΕΣΠΑ η χρηματοδότηση της αποκατάστασης και ανάδειξης Ενετικών Νεωρίων
Στο Πρόγραμμα «Περιβάλλον και Κλιματική Αλλαγή 2021-2027» του ΕΣΠΑ, εντάσσεται το έργο που θα πραγματοποιηθεί στην παλιά πόλη στα Χανιά

Δήμας: Η Γέφυρα Χειμωνικού είναι μια καινούργια και πιο ανθεκτική υποδομή στην Κεφαλονιά
Εγκαινιάστηκε η νέα Γέφυρα Χειμωνικού

Dimand: Χτίζει νέο pipeline έργων αξίας άνω του 1 δισ. – Τι συμβαίνει με Μινιόν και Πύργο Πειραιά
Για την πρόοδο των έργων που διαχειρίζεται, την ελληνική αγορά real estate αλλά και τις επιπτώσεις από τους δασμούς Τραμπ μίλησε ο επικεφαλής της Dimand, Δημήτρης Ανδριόπουλος

Με προσομοιωτές και ρεαλιστικά σενάρια κρίσης, ο νέος ΟΣΕ - Τι είπε ο Κυρανάκης
Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών μίλησε για την ασφάλεια του σιδηροδρόμου και την αναδιοργάνωση του προσωπικού

Η ΑΒΑΞ ξεκινά την επέκταση των εγκαταστάσεων της Παπαστράτος στον Ασπρόπυργο
Η πρώτη φάση του σχεδίου έχει προϋπολογισμό 30 εκατ. ευρω.

Σύμβουλος της AKTOR στην αναβάθμιση των εστιών στο πανεπιστήμιο Κρήτης
Το έργο, που υπεγράφη στις 27 Μαρτίου, συνολικού προϋπολογισμού 255 εκατ. ευρώ περιλαμβάνει την κατασκευή 4.846 συνολικά κλινών σε Ρέθυμνο και Ηράκλειο

Υπουργείο Υποδομών: Ανοίγει ξανά η γέφυρα Χειμωνικού στην Κεφαλονιά
Τίθεται σε κυκλοφορία η γέφυρας Χειμωνικού στην Κεφαλονιά μετά την καταστροφή από την κακοκαιρία «Ιανός»

Εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ το έργο «Παράκαμψη Χαλκίδας και Παράκαμψη Ψαχνών»
Το έργο, την ένταξη του οποίου υπέγραψε ο Νίκος Παπαθανάσης, είναι συνολικού μήκους περίπου 28 χιλιομέτρων και προϋπολογισμού 238.430.480 ευρώ