Μπορεί η Ρωσία να είναι ένας εκ των μεγαλυτέρων παραγωγών πετρελαίου παγκοσμίως, και μέλος του ΟΠΕΚ+, ωστόσο αυτή τη στιγμή βρίσκεται αντιμέτωπη με σημαντικές ελλείψεις σε καύσιμα, τα οποία είναι καθοριστικής σημασίας για τη συγκέντρωση της σοδειάς. Και πηγές ανέφεραν στο Reuters ότι η κατάσταση αναμένεται να επιδεινωθεί τους επόμενους μήνες.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, παράγοντες της αγοράς αναφέρουν ότι η αγορά καυσίμων έχει πληγεί από έναν συνδυασμό διαφορετικών παραγόντων, όπως η συντήρηση στα διυλιστήρια πετρελαίου, τα σημεία συμφόρησης στις υποδομές στους σιδηροδρόμους και το ασθενέστερο ρούβλι που δίνει κίνητρα στις εξαγωγές καυσίμων.
Η Ρωσία προσπάθησε να αντιμετωπίσει τις ελλείψεις ντίζελ και βενζίνης τους τελευταίους μήνες, εξετάζοντας τον περιορισμό των εξαγωγών ως μια τελευταία προσπάθεια να αποτραπεί μια σοβαρή κρίση καυσίμων. Το ζήτημα αυτό καθίσταται ιδιαίτερα φλέγον για το Κρεμλίνο ενόψει των προεδρικών εκλογών τον Μάρτιο.
Ρεκόρ εισαγωγών LNG από τη Ρωσία: Πάνω από 5 δισ. ευρώ στα ταμεία του Πούτιν
Επιδείνωση της κατάτασης
Το Reuters υπογραμμίζει επίσης, ότι μια κυβερνητική απόφαση να περικόψει τις επιδοτήσεις για τα διυλιστήρια είναι πιθανό να επιδεινώσει τη διαθεσιμότητα καυσίμων στον μεγαλύτερο εξαγωγέα σιτηρών στον κόσμο.
Οι περιφερειακές αποθήκες προϊόντων πετρελαίου στις νότιες περιοχές της Ρωσίας χρειάστηκε να περικόψουν ή ακόμα και να αναστείλουν τις πωλήσεις καυσίμων, ενώ τα πρατήρια λιανικής αναγκάστηκαν να περιορίσουν τον όγκο πωλήσεων καυσίμων στους πελάτες.
«Η βενζίνη Ai-92 δεν είναι διαθέσιμη για λιανικές πωλήσεις στην περιοχή Κρασνοντάρ, την Αδύγεα και το Αστραχάν. Δεν υπάρχει σχεδόν καθόλου βενζίνη και ντίζελ Ai-95», δήλωσε ένας έμπορος στη νότια Ρωσία.
Ένας άλλος έμπορος είπε ότι δεν έχουν πραγματοποιηθεί πωλήσεις ντίζελ σε αποθήκες πετρελαίου και δεν υπάρχει ντίζελ στις αγορές λιανικής για δεύτερη συνεχόμενη εβδομάδα σε ολόκληρη την περιοχή Σαμάρα, που βρίσκεται στην περιοχή του ποταμού Βόλγα.
Ο αντιπρόεδρος της Ρωσίας Αλεξάντερ Νόβακ δήλωσε την Τετάρτη ότι δεν υπάρχουν ελλείψεις καυσίμων.
Ωστόσο, είπε επίσης ότι η κυβέρνηση εξετάζει μέτρα προκειμένου να διασφαλίσει τη σταθερή προμήθεια στην εγχώρια αγορά.
Η κρίση των καυσίμων
Οι ίδιοι traders υπογράμισαν στο Reuters, ότι οι ελλείψεις στη λιανική αγορά ακολούθησαν την απότομη άνοδο των τιμών χονδρικής. Το κράτος περιορίζει τις τιμές λιανικής, διατάσσοντας τους πωλητές να αυξήσουν τις τιμές της βενζίνης και του ντίζελ μόνο σύμφωνα με τον επίσημο πληθωρισμό.
Πηγές του κλάδου αναφέρουν ότι η κατάσταση δεν αναμένεται να ομαλοποιηθεί πριν από τον Οκτώβριο, όταν πολλά διυλιστήρια πετρελαίου θα ολοκληρώσουν τη συντήρησή τους, ενώ η εποχική ζήτηση αναμένεται να μειωθεί.
Ορισμένοι αγρότες παραπονέθηκαν επίσης για έλλειψη καυσίμων.
«Υπάρχουν ελλείψεις καυσίμων… οι τιμές των προϊόντων πετρελαίου αυξήθηκαν μεταξύ 10% και 20%», αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο Αντρέι Νεντούζκο, γενικός διευθυντής της γεωργικής εκμετάλλευσης Step .
Η εταιρεία του δραστηριοποιείται στις νότιες περιοχές της Ρωσίας Ροστόφ, Κρασνοντάρ και Σταυρούπολης. Είπε, ωστόσο, ότι δεν υπάρχουν κίνδυνοι για τη φθινοπωρινή σπορά.
Οι τιμές χονδρικής ντίζελ άρχισαν να αυξάνονται απότομα τον Ιούλιο. Τους τελευταίους δύο μήνες οι τιμές του ντίζελ στο χρηματιστήριο εμπορευμάτων αυξήθηκαν κατά μέσο όρο περισσότερο από ένα τέταρτο στα 67.000 ρούβλια (700 δολάρια) ανά τόνο.
«Δεν αγοράζουμε. Οι τιμές είναι τρελές», είπε ένας ιδιοκτήτης αποθήκης καυσίμων.
Το υπουργείο Ενέργειας δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ότι ο όγκος της παραγωγής πετρελαϊκών προϊόντων της Ρωσίας ανταποκρίθηκε πλήρως στην τρέχουσα ζήτηση για καύσιμα, λαμβάνοντας υπόψη τον αναπροσανατολισμό ορισμένων εξαγωγών βενζίνης και ντίζελ στην εγχώρια αγορά καθώς και τη χρήση αποθεμάτων.
Το υπουργείο Ενέργειας συνέστησε επίσης νωρίτερα αυτό το μήνα στις εταιρείες πετρελαίου να βρουν τρόπους να περιορίσουν τις αυξήσεις των τιμών των καυσίμων χονδρικής στις αγροτικές περιοχές.
Σε ανακοίνωσή της ανέφερε ότι προέκυψαν ορισμένα ζητήματα εφοδιασμού λόγω της μεγάλης συμφόρησης στους σιδηροδρόμους στη νότια Ρωσία κατά τη διάρκεια της τουριστικής περιόδου.
Οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι έχουν δηλώσει ότι βρίσκονται σε συζητήσεις με τους παραγωγούς πετρελαίου και είναι έτοιμοι να λύσουν τα ζητήματα.
Latest News
Δήμαρχος στην Ιταλία παλεύει να σταματήσει πώληση ναπολιτάνικης νησίδας
Ο δήμαρχος του Bacoli, στην Ιταλία, υποστηρίζει πως θέλει να αγοράσει την Punta Pennata και να τη μετατρέψει σε «υπαίθριο μουσείο»
Κάτι τρέχει με τα κινεζικά ομόλογα
Πώς θέλει η Λαϊκή τράπεζα της Κίνας να στηρίξει το γιουάν
Πώς ο Μασκ προκάλεσε την ομόνοια των Βρετανών πολιτικών
Τα κόμματα του Ηνωμένου Βασιλείου ενώνονται προτρέποντας τον Τραμπ να επανεξετάσει την ανάμιξη του Μασκ
Διαφωνεί και το δείχνει - Η BlackRock γυρίζει πλάτη στις κλιματικές ανησυχίες
Η BlackRock, ο μεγαλύτερος διαχειριστής χρημάτων στον κόσμο είχε αποκτήσει φήμη ως ηγέτης βιώσιμων επενδύσεων
Το χρυσό πάρεργο του Νάιτζελ Φάρατζ
Ο Νάιτζελ Φάρατζ πληρώθηκε 189.000 λίρες πέρυσι από εταιρεία χρυσού για να εργαστεί με μερική απασχόληση
Γιατί αποτυγχάνει το άνοιγμα της Κίνας στους ξένους τουρίστες
Η Κίνα προχώρησε σε ένα μεγάλο άνοιγμα προς ξένους τουρίστες όμως τα τουριστικά έσοδα απέχουν πολύ από το 2019
Ο Τραμπ απειλεί την ισορροπία ΕΕ και ΗΠΑ - Τι αλλάζει σε εμπόριο και αμυντικές δαπάνες
ΕΕ και ΗΠΑ είναι οι μεγαλύτεροι εμπορικοί εταίροι στον κόσμο -Πώς οι δασμοί θα επηρεάσουν την οικονομική τους σχέση
Η Σερβία δηλώνει έτοιμη να εξαγοράσει το μερίδιο της Gazprom στο διυλιστήριο NIS
«Έχουμε τα χρήματα» για να αγοράσουμε πίσω το ρωσικό μερίδιο στο Naftna Industrija Srbije, δήλωσε ο πρόεδρος Αλεξάνταρ Βούτσιτς
Τι φέρνει το 2025 για την παγκόσμια οικονομία - Οι χρησμοί του ΔΝΤ και ο φόβος για τις ΗΠΑ
«Οι χώρες δεν μπορούν να δανειστούν για να ξεφύγουν», επισήμανε η επικεφαλής του ΔΝΤ, Κρισταλίνα Γκεοργκίεβα
Οι 9+1 κορυφαίες τάσεις για το 2025 - Στην κρυστάλλινη σφαίρα των FT
Οι προβλέψεις για το 2025 υποθέτουν ότι οι αλλαγές στην αγορά θα υπαγορευθούν από τον Τραμπ - Αλλά όχι μόνο...