Ισχυρές ήταν οι επιδόσεις που κατέγραψε το πρώτο εξάμηνο του 2023 η Austriacard Holdings, η οποία σύμφωνα με τα αποτελέσματα που ανακοίνωσε παρουσίασε αύξηση κατά 32,1% των πωλήσεων οι οποίες ανήλθαν στα €181,2 εκ., λόγω των ισχυρών επιδόσεων στις κατηγορίες των προϊόντων και λύσεων πληρωμών (payment), καθώς και της συνεισφοράς της πρόσφατα αποκτηθείσας πλειοψηφικής συμμετοχής σε εταιρεία ταχυδρομικών υπηρεσιών στη Ρουμανία.
- Η ανάπτυξη ήταν ισχυρή σε όλες τις αγορές – Ο τομέας Δυτική Ευρώπης, Σκανδιναβίας & Αμερικής αυξήθηκε κατά 30,4% φτάνοντας τα €68,2 εκ. – Ο τομέας Κεντρικής, Ανατολικής Ευρώπης & DACH κατά 19,7% φτάνοντας τα €84,5 εκ. – Ο τομέας Τουρκίας, Μέσης Ανατολής & Αφρικής κατά 74,7% φτάνοντας τα €32,0 εκ.
- Οικονομίες κλίμακος αντιστάθμισαν τις αυξήσεις κόστους πρώτων υλών αυξάνοντας το μεικτό κέρδος κατά 28,5% στα €43,9 εκ.
- Τα μέτρα εξοικονόμησης περιόρισαν την αύξηση του λειτουργικού κόστους, οδηγώντας σε αύξηση του προσαρμοσμένου EBITDA κατά 31,5%, στα 26,0 εκ., με περιθώριο 14,4%.
- Τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους αυξήθηκαν κατά 156,8%, βελτιώνοντας το ποσοστό καθαρής κερδοφορίας στο 6,8% σε σύγκριση με 3,5% κατά το αντίστοιχο εξάμηνο του προηγούμενου έτους, λόγω επίσης σημαντικά λιγότερων προσαρμογών σε σχέση με το Α’ εξάμηνο 2022.
- Με στόχο την υποστήριξη της ταχείας επέκτασης σε νέες αγορές, κατά το πρώτο εξάμηνο του 2023 η εταιρεία εφάρμοσε τη νέα εταιρική δομή της, βασισμένη σε τρεις κύριες γεωγραφίες – Κεντρικής, Ανατολικής Ευρώπης & DACH – Δυτικής Ευρώπης, Σκανδιναβίας & Αμερικής – Τουρκίας, Μέσης Ανατολής & Αφρικής. Η νέα δομή θα αναπτύξει περαιτέρω τις πωλήσεις του διευρυνόμενου χαρτοφυλακίου λύσεων της εταιρείας, ενώ ταυτόχρονα θα ενισχύσει την εξυπηρέτηση των πελατών της
Μέρισμα 0,05 ευρώ ανά μετοχή διανέμει η Austriacard Holdings για το 2022
Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ομίλου AUSTRIACARD HOLDINGS AG, Παναγιώτης Σπυρόπουλος, σημείωσε: «Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2023 συνεχίσαμε να παρουσιάζουμε ισχυρές επιδόσεις, σημειώνοντας αύξηση πωλήσεων κατά 32,1%, αύξηση του προσαρμοσμένου EBITDA κατά 31,5%, και αύξηση της καθαρής κερδοφορίας κατά 156,8%. Με στόχο να κεφαλαιοποιήσουμε την γεωγραφική επέκταση, ανάπτυξη, καθώς και το διευρυμένο χαρτοφυλάκιο λύσεων που οι επιτυχημένες εξαγορές που έχουμε κάνει τα τελευταία πέντε χρόνια μας προσφέρουν, προχωρήσαμε σε μια στρατηγική αναδιοργάνωση του ομίλου βασισμένη σε γεωγραφικές περιοχές με παρόμοια χαρακτηριστικά. Ενοποιήσαμε τις κυρίες αγορές στις οποίες δραστηριοποιούμαστε – Κεντρικής, Ανατολικής Ευρώπης & DACH – Δυτικής Ευρώπης, Σκανδιναβίας & Αμερικής – Τουρκίας, Μέσης Ανατολής & Αφρικής – σε τρείς κύριες γεωγραφίες, υπό την ευθύνη τριών Executive Vice Presidents, μελών του Management Board. Η νέα αυτή δομή θα μας επιτρέψει να εξυπηρετήσουμε ακόμη καλύτερα τις ανάγκες των πελατών μας μέσω της προσφοράς ενός διευρυμένου χαρτοφυλακίου ενοποιημένων προϊόντων και υπηρεσιών, σε όλες τις γεωγραφίες που δραστηριοποιούμαστε. Πέραν της ισχυρής οργανικής ανάπτυξης που σημειώνουμε, διερευνούμε επιλεκτικές εξαγορές που θα μπορούσαν να ενισχύσουν περαιτέρω το χαρτοφυλάκιο λύσεων που προσφέρουμε, καθώς και την πρόσβασή μας στις αγορές, στα πλαίσια πάντα της στρατηγικής μας να εξελιχθούμε σε έναν διεθνή ηγέτη στους τομείς των λύσεων πληρωμών, της ασφαλούς διαχείρισης δεδομένων και των ψηφιακών τεχνολογιών».
Σε 181.2 εκατ. οι πωλήσεις
Οι πωλήσεις του Ομίλου AUSTRIACARD HOLDINGS ανήλθαν σε 181.2 εκατ. € κατά το πρώτο εξάμηνο του 2023 καταγράφοντας αύξηση κατά 44.0 εκατ. € ή 32,1% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022. Από πλευράς προϊόντων και υπηρεσιών η αύξηση αυτή οφείλεται κυρίως στην σημαντική αύξηση των πωλήσεων έξυπνων καρτών (+ 19.8 εκατ. €), καθώς και των εκτυπώσεων και των ταχυδρομικών υπηρεσιών (+10.1 εκατ. €) που προέρχονται κυρίως από την ρουμανική αγορά μετά την εξαγορά πλειοψηφικού μεριδίου στην Pink Post (+9,8 εκατ. €). Ο αριθμός των καρτών που πωλήθηκαν αυξήθηκε κατά 13,1% και έφτασε τα 68,9 εκατ. το πρώτο εξάμηνο του 2023. Όλες οι γεωγραφίες αγορών στις οποίες δραστηριοποιείται η εταιρεία συνέβαλαν στην αύξηση των εσόδων σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του 2022.
Το μικτό κέρδος I αυξήθηκε κατά 17.0 εκατ. € ή 27.6% από 61.4 εκατ. € σε 78.3 εκατ. € το πρώτο εξάμηνο του 2023 κυρίως λόγω της κερδοφόρας αύξησης των πωλήσεων. Το μικτό περιθώριο κέρδους I μειώθηκε κατά 1.5 ποσοστιαίες μονάδες και ανήλθε σε 43.2% εξαιτίας του υψηλότερου κόστους υλικών και της αλλαγής του προϊοντικού μίγματος πωλήσεων.
Το μικτό κέρδος II αυξήθηκε κατά 9.7 εκατ. € ή 28.5% από 34.2 εκατ. € σε 43.9 εκατ. € το πρώτο εξάμηνο του 2023, παράλληλα με την αύξηση των πωλήσεων, και το μικτό περιθώριο κέρδους II μειώθηκε ελάχιστα κατά 0.7 ποσοστιαίες μονάδες φτάνοντας το 24.2%, αφού οικονομίες κλίμακας αντιστάθμισαν κατά μεγάλο βαθμό την μείωση στο μικτό περιθώριο κέρδους I.
Τα λειτουργικά έξοδα αυξήθηκαν κατά 11.2 εκατ. € ή 26.5% κατά κύριο λόγο από τα αυξημένα έξοδα προσωπικού (+7.1 εκατ. €) και παροχών προς τρίτους (2.3 εκατ. €). Η βασική αιτία αυτής της αύξησης είναι η επέκταση των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων της εταιρείας, που είναι εμφανής από την αύξηση του αριθμού των εργαζομένων κατά σχεδόν 1,000 υπαλλήλους που κυρίως οφείλεται στην προσθήκη της εταιρείας ταχυδρομικής διανομής Pink Post στη Ρουμανία. Μέρος της αύξησης οφείλεται σε αυξήσεις μισθών σχετιζόμενες με τον πληθωρισμό, καθώς και στα έξοδα που προήλθαν από την διασυνοριακή συγχώνευση με την Inform Π. Λύκος Α.Ε. Συμμετοχών στην Ελλάδα και τη εισαγωγή των μετοχών της εταιρείας στα χρηματιστήρια Αθηνών και Βιέννης, η οποία ολοκληρώθηκε το πρώτο εξάμηνο του 2023. Παρόλα αυτά, τα λειτουργικά έξοδα ως ποσοστό των πωλήσεων μειώθηκαν από 31,0% σε 29,6%, καθώς οι νέες δραστηριότητες που ενσωματώθηκαν κατά το εξάμηνο έχουν υψηλό μέσο περιθώριο κερδοφορίας.
Το προσαρμοσμένο EBITDA αυξήθηκε κατά 6.2 εκατ. € κατά το πρώτο εξάμηνο του 2023 φτάνοντας τα 26.0 εκατ. € ως αποτέλεσμα της αύξησης του μικτού κέρδους η οποία αντισταθμίστηκε εν μέρει από την αύξηση των λειτουργικών εξόδων. Το ποσοστό κερδοφορίας του προσαρμοσμένου EBITDA παρέμεινε στο 14.4% ως αποτέλεσμα των οικονομιών κλίμακας. Το προσαρμοσμένο EBIT αυξήθηκε σημαντικά κατά 5.3 εκατ. € ή 40.7% καθώς η αύξηση του προσαρμοσμένου EBITDA αντισταθμίστηκε σε μικρό βαθμό μόνο από την αύξηση στις τακτικές αποσβέσεις και απομειώσεις (0.9 εκατ. €).
Τα προσαρμοσμένα κέρδη προ φόρων αυξήθηκαν κατά 4.2 εκατ. € ή 38.1% καθώς η αύξηση του προσαρμοσμένου EBIT αντισταθμίστηκε εν μέρει από τα υψηλότερα χρηματοοικονομικά έξοδα τα οποία προέρχονται από την σημαντική αύξηση των επιτοκίων, που είχε ως αποτέλεσμα αυξημένες χρεώσεις τόκων (+ 1.0 εκατ. €). Τα κέρδη μετά από φόρους αυξήθηκαν κατά 7.5 εκατ. € ή 156.8% από 4.8 εκατ. € σε 12.3 εκατ. € κατά κύριο λόγω εξαιτίας των χαμηλότερων προσαρμογών σε σχέση με το προηγούμενο έτος (- 0.5 εκατ. € κατά το πρώτο εξάμηνο του 2023 σε σύγκριση με – 4.6 εκατ. € του αντίστοιχου εξαμήνου του 2022).
Την 30η Ιουνίου του 2023, το σύνολο των περιουσιακών στοιχείων αυξήθηκε κατά 14.4 εκατ. € σε 284.6 εκατ. €, από 270.2 εκατ. € στις 31 Δεκεμβρίου του 2022, ως αποτέλεσμα της αύξησης των αποθεμάτων και των συμβατικών περιουσιακών στοιχείων λόγω της αυξημένης δραστηριότητας κατά τη διάρκεια της περιόδου. Η μείωση των μακροπρόθεσμων υποχρεώσεων προέρχεται κυρίως από την αποαναγνώριση υποχρεώσεων αγοράς δικαιωμάτων προαίρεσης μετοχών ενός παρελθοντικού προγράμματος συμμετοχής της Διοίκησης το οποίο ακυρώθηκε το πρώτο εξάμηνο του 2023.
Ως αποτέλεσμα των ισχυρών αποτελεσμάτων ου ομίλου, καθώς και της αντικατάστασης των επιμέρους προγραμμάτων συμμετοχής της Διοίκησης σε επίπεδο θυγατρικών (Share option Plans), από ένα νέο μειωμένο πρόγραμμα σε επίπεδο μητρικής εταιρείας, τα ίδια κεφάλαια αυξήθηκαν κατά 18.4 εκατ. € και ο ομιλικός δείκτης ιδίων κεφαλαίων αυξήθηκε από 30.6% σε 35.5% στις 30 Ιουνίου του 2023.
Το καθαρό κεφάλαιο κίνησης ανήλθε σε 43.9 εκατ. € στις 30 Ιουνίου του 2023 αυξημένο κατά 19.5 εκατ. € ή κατά 79.6% σε σχέση με τις 31 Δεκεμβρίου του 2022 Η μεταβολή οφείλεται στην μεγέθυνση των δραστηριοτήτων της εταιρείας η οποία είχε ως συνέπεια την αύξηση των αποθεμάτων για πρώτες ύλες, των συμβατικών περιουσιακών στοιχείων και των εμπορικών απαιτήσεων.
Οι καθαρές ταμειακές ροές από λειτουργικές δραστηριότητες του Ομίλου μειώθηκαν κατά 6.9 εκατ. € από 9.4 εκατ. € το 2022 σε 2.5 εκατ. € το πρώτο εξάμηνο του 2023. Αυτή η μείωση συνδέεται κατά κύριο λόγο με την αύξηση του καθαρού κεφαλαίου κίνησης κατά 19.5 εκατ. € η οποία κατά ένα μεγάλο μέρος οφείλεται στην σημαντική αύξηση των πωλήσεων κατά το πρώτο εξάμηνο του 2023. Συγκριτικά, η αντίστοιχη αύξηση του καθαρού κεφαλαίου κίνησης το 2022 ήταν 8.8 εκατ. €.
Οι καθαρές ταμειακές ροές από επενδυτικές δραστηριότητες αντιστοιχούν σε καθαρή εκροή ύψους 7.7 εκατ. € η οποία και αφορά σε επενδύσεις ενσώματων και άυλων περιουσιακών στοιχείων. Οι προσθήκες ενσώματων και άυλων στοιχείων ενεργητικού μειώθηκαν στα 9.9 εκατ. € το 2023 σε σχέση με τα 13.0 εκατ. € το αντίστοιχο εξάμηνο του 2022. Οι επενδύσεις κατά κύριο λόγο περιλαμβάνουν έρευνα και ανάπτυξη, λογισμικό, εγκατάσταση φωτοβολταϊκών στην παραγωγική μας μονάδα στην Βιέννη (Αυστρία), ολοκλήρωση της νέας μονάδας προσωποποίησης στην Αμερική, επέκταση των εγκαταστάσεων σε Πολωνία και Αγγλία για την υποστήριξη της αυξημένης ζήτησης, επενδύσεις στις δραστηριότητες ταχυδρομείου/ταχυμεταφορών στη Ρουμανία (Pink Post) καθώς και μηχανήματα παραγωγής και προσωποποίησης καρτών.
Οι καθαρές ταμειακές ροές από χρηματοδοτικές δραστηριότητες αντιστοιχούν σε καθαρή εισροή ύψους 0.3 εκατ. € σε σχέση με καθαρή εισροή ύψους 4.3 εκατ. € κατά το πρώτο εξάμηνο του 2022, η οποία κατά κύριο λόγο προέρχεται από την εντονότερη χρήση των υφιστάμενων πιστωτικών ορίων για τη χρηματοδότηση καθαρού κεφαλαίου κίνησης και επενδύσεων.
Το καθαρό χρέος αυξήθηκε κατά 10.5 εκατ. € από 76.6 εκατ. € στις 31 Δεκεμβρίου του 2022 σε 87.1 εκατ. € στις 30 Ιουνίου του 2023 κυρίως λόγω της αύξησης των αποθεμάτων και των συμβατικών περιουσιακών στοιχείων σε συνδυασμό με τις συνεχείς επενδύσεις στους τομείς δραστηριότητας του Ομίλου. Τέλος, ο λόγος καθαρού δανεισμού προς προσαρμοσμένο EBITDA (12 μήνες) μειώθηκε από 2.8Χ κατά το Α’ εξάμηνο του 2022, σε 1.9Χ στο Α’ εξάμηνο του 2023.
Latest News
Ανατροπή στα αποτελέσματα εννεαμήνου για την AS Company με αύξηση πωλήσεων
O δείκτης EBIDTA για την AS Company διαμορφώνεται στο 19,4% επί των πωλήσεων
Κωτσόβολος: Restart με νέα επωνυμία – Η αλλαγή που φέρνει η ΔΕΗ
Αλλαγή σελίδας μετά από 19 χρόνια για την αλυσίδα Κωτσόβολος – Οι προσθήκες και οι τροποποιήσεις στο καταστατικό της εταιρείας
«Ευρώπη Holdings» το νέο όνομα της Κλουκίνας- Λάππας
Η νέα επωνυμία της Κλουκίνας Λάππας θα ισχύει από τις 25 Νοεμβρίου
Ομολογιακό δάνειο 19 εκατ. ευρώ για εξαγορές - Οι κλάδοι ενδιαφέροντος για την Quality & Reliability
Η Quality & Reliability έχει έρθει σε πρώιμες επαφές με κάποιες εταιρείες για το ενδεχόμενο εξαγοράς μέρους ή του συνόλου των μετοχών τους
Πως θα λειτουργήσουν τα καταστήματα την περίοδο Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς
Το ωράριο που προτείνει για την εορταστική περίοδο ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών
Black Friday με… «εγγύηση χαμηλότερης τιμής» από τα Public
Η νέα υπηρεσία από τα Public που μετατρέπει τις προσφορές σε μια «σίγουρη» αγοραστική εμπειρία
Θεοδωρικάκος: Έλεγχοι σε πάνω από 10.000 κωδικούς και σε περισσότερες από 100 αλυσίδες καταστημάτων
«Μέλημά μας η στήριξη της υγιούς επιχειρηματικότητας και η προστασία των καταναλωτών«, λέει ο Τάκης Θεοδωρικάκος
ΤΧΣ: Αποεπένδυση από τις συστημικές τράπεζες και βιώσιμη ανάπτυξη τα ορόσημα του 2023
Τι αναφέρουν στελέχη του ΤΧΣ για τη στρατηγική το 2023
Πώς η Φάρμα Κουκάκη κόντρα στο ρεύμα κερδίζει από το γάλα
Ρεκόρ σε πωλήσεις, κέρδη και εξαγωγές το 2023 για τη Φάρμα Κουκάκη – Αύξηση μεριδίων σε 11 κατηγορίες γαλακτοκομικών
Πώς θα αξιοποιήσουν οι τράπεζες τα υψηλά «μαξιλάρια» ρευστότητας
Τι σχεδιάζουν οι τράπεζες για να αυξήσουν το αποτύπωμά τους - Έρχονται κινήσεις επέκτασης εντός και εκτός συνόρων