![ΕΕ: Αύξηση 14,3% στις πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων τον Ιούλιο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/08/ilektrokinisi1.jpg)
Τον Ιούλιο του 2023, η αγορά των καινούργιων αυτοκινήτων στην ΕΕ συνέχισε την αναπτυξιακή της τροχιά. Τον έβδομο μήνα της φετινής χρόνιας πουλήθηκαν 851.156 καινούργια αυτοκίνητα. Η αύξηση αγγίζει το 15,2%. Αξίζει να τονισθεί ότι η αυξητική τάση του Ιουλίου είναι η δωδέκατη συνεχόμενη.
Οι περισσότερες αγορές σημείωσαν σταθερή ανάπτυξη, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων μεγαλύτερων: Γαλλία (+19,9%), Γερμανία (+18,1%), Ισπανία (+10,7%) και Ιταλία (+8,7%), σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων(ACEA).
Ο «χάρτης» για τη συντήρηση των μπαταριών αυτοκινήτου
Από τον Ιανουάριο έως τον Ιούλιο του 2023, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκαν σημαντικά (+17,6%), φτάνοντας συνολικά τα 6,3 εκατ. μονάδες. Παρά τις ενδείξεις για ανάκαμψη της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας από διαταραχές εφοδιασμού που σχετίζονται με την πανδημία, οι όγκοι από το έτος μέχρι σήμερα εξακολουθούν να είναι 22% χαμηλότεροι από το 2019. Υπήρξαν διψήφια ποσοστιαία κέρδη στις περισσότερες αγορές κατά τη διάρκεια αυτής της επτάμηνης περιόδου, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων μεγαλύτερες: Ισπανία (+21,9%), Ιταλία (+20,9%), Γαλλία (+15,8%) και Γερμανία (+13,6%).
Τον Ιούλιο, το μερίδιο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία στην αγορά αυξήθηκε στο 13,6% (από 9,8% τον ίδιο μήνα πέρσι). Τα υβριδικά-ηλεκτρικά αυτοκίνητα διατήρησαν τη θέση τους ως η δεύτερη επιλογή μεταξύ των νέων αγοραστών αυτοκινήτων, καταλαμβάνοντας πάνω από το ένα τέταρτο της αγοράς. Ωστόσο, τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE), συμπεριλαμβανομένων των μοντέλων βενζίνης και ντίζελ, διατήρησαν το συνδυασμένο μερίδιο αγοράς του μισού των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων.
Αυξήθηκαν σημαντικά οι ταξινομήσεις νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Τον Ιούλιο, οι ταξινομήσεις νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία στην ΕΕ αυξήθηκαν σημαντικά κατά 60,6%, φτάνοντας τις 115.971 μονάδες, που αντιστοιχούν στο 13,6% της αγοράς. Οι περισσότερες αγορές της ΕΕ αναπτύχθηκαν σημαντικά με διψήφια και τριψήφια ποσοστιαία κέρδη, συμπεριλαμβανομένων των δύο μεγαλύτερων, της Γερμανίας (+68,9%) και της Γαλλίας (+32,4%). Σημειωτέον, το Βέλγιο κατέγραψε τις υψηλότερες πωλήσεις με εντυπωσιακή αύξηση 235,9%. Σωρευτικά, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία σημείωσαν σημαντική αύξηση 54,7% από τον Ιανουάριο έως τον Ιούλιο, με 819.725 μονάδες να καταγράφονται.
Οι ταξινομήσεις νέων υβριδικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 31,6% τον Ιούλιο, τροφοδοτούμενοι κυρίως από τη σταθερή ανάπτυξη στις μεγαλύτερες αγορές της περιοχής: Γερμανία (+46,6%), Γαλλία (+32,8%), Ισπανία (+30,8%) και Ιταλία (+16,7%) %). Αυτό οδήγησε σε σωρευτική αύξηση 28,5%, με πωλήσεις σχεδόν 1,6 εκατομμυρίων μονάδων μεταξύ Ιανουαρίου και Ιουλίου, που ισοδυναμεί με το ένα τέταρτο του μεριδίου αγοράς.
Οι ταξινομήσεις νέων plug-in υβριδικών αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 14,5%, φτάνοντας τις 67.060 μονάδες. Οι ισχυρές επιδόσεις σε μεγάλες αγορές όπως η Ολλανδία (+107,6%), η Γαλλία (+80%) και η Ισπανία (+42,7%) αντισταθμίστηκαν από την πτώση στη Γερμανία (-39,5%), τη μεγαλύτερη αγορά αυτού του τύπου καυσίμου. Παρά την ανάπτυξη αυτή, το μερίδιο αγοράς των plug-in υβριδικών αυτοκινήτων παρέμεινε σταθερό στο 7,9% τον Ιούλιο.
Τον Ιούλιο, η αγορά βενζινοκίνητων αυτοκινήτων της ΕΕ αυξήθηκε κατά 5%, φτάνοντας τις 304.903 μονάδες. Ωστόσο, το μερίδιο αγοράς μειώθηκε από 39,3% σε 35,8% σε σύγκριση με τον περασμένο Ιούλιο. Αυτή η ανάπτυξη οφείλεται κυρίως στις σταθερές επιδόσεις σε μεγάλες αγορές, ιδίως στη Γαλλία (+16,4%) και στη Γερμανία (+12,5%). Πάνω από 2,3 εκατομμύρια βενζινοκίνητα αυτοκίνητα πουλήθηκαν τους πρώτους επτά μήνες του τρέχοντος έτους, μια σημαντική αύξηση 14,3% σε σύγκριση με το 2022.
Από την άλλη πλευρά, η αγορά της ΕΕ για αυτοκίνητα ντίζελ συνέχισε να μειώνεται (-9,1% τον Ιούλιο) παρά την ανάπτυξη στη Γερμανία (+2,7%) και στις αγορές της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης, ιδιαίτερα στη Σλοβακία (+36,1%) και στη Ρουμανία (+19,8%) ). Τα ντιζελοκίνητα αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν πλέον μερίδιο αγοράς 14,1%, από 17,9% τον Ιούλιο πέρσι.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![ΑΠΕ: Έρχεται το νέο αναθεωρημένο Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/01/ot_ape33-600x474.png)
Νέος «οδικός» χάρτης για τις ΑΠΕ – Στο Μαξίμου το Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο
Το αναθεωρημένο Ειδικό Χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ ξεκλειδώνει την ανάπτυξη των υπεράκτιων αιολικών πάρκων
![net metering: Οι πάροχοι ρεύματος ζητούν από τον ΔΕΔΔΗΕ την άμεση εκκαθάριση των συναλλαγών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/08/fotovoltaika-600x403-1.jpg)
net metering: Οι πάροχοι ρεύματος ζητούν από τον ΔΕΔΔΗΕ την άμεση εκκαθάριση των συναλλαγών
Για το net metering ο σύνδεσμος των παρόχων ρεύματος, ΕΣΠΕΝ, με επιστολή του τονίζει τις ζημιές που υπέστησαν οι προμηθευτές από την καθυστέρηση των εκκαθαρίσεων
![Εθνική Τράπεζα: Αμείωτες οι επενδύσεις στην ενέργεια – Ο στόχος για 30% στα δάνεια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/12/Karamouzis-Vasilis-ETE-Delfoi-600x469.jpg)
Καραμούζης (ΕΤΕ): Η Εθνική είναι η τράπεζα της Ενέργειας – Δάνεια 3 δισ. στις ΑΠΕ
Η Εθνική Τράπεζα σύμφωνα με τον Β. Καραμούζη γεν. διευθυντή Εταιρικής και Επενδυτικής Τραπεζικής στοχεύει έως το 2030 να διατηρήσει το 30% στις ΑΠΕ
![Νορβηγία: Η πρώτη χώρα στον κόσμο που θα εξαλείψει τα βενζινοκίνητα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/EV_parking_lot_Oslo-600x400.jpg)
Η πρώτη χώρα στον κόσμο που θα εξαλείψει τα βενζινοκίνητα
Η Νορβηγία, η οποία διαθέτει τεράστια αποθέματα πετρελαίου και φυσικού αερίου, έχει από καιρό αναγνωριστεί ως παγκόσμιος ηγέτης στις βιώσιμες μεταφορές
![Κίνα: «Φρενάρει» τις επιδοτήσεις στην καθαρή ενέργεια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ChinaSolar1-600x390.jpg)
Η Κίνα «φρενάρει» τις επιδοτήσεις στην καθαρή ενέργεια
Η Κίνα πέτυχε τον στόχο της για το 2030 έξι χρόνια νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα
![Vodafone Ελλάδας: Μείωσε κατά 93% τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τη λειτουργία της](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/vodafone-2-600x350.jpg)
Vodafone Ελλάδας: Μείωσε κατά 93% τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τη λειτουργία της
Η Vodafone Ελλάδας έχει επιτύχει 100% προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές, το 100% των αποβλήτων του δικτύου ανακυκλώνεται ενώ παραμένει ο στόχος μηδενισμού των καθαρών εκπομπών έως το 2028
![Ασφάλειες: Η Ευρώπη «δεν μπορεί να αντεπεξέλθει» στο κόστος των ακραίων καιρικών φαινομένων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Petra-Hielkema-600x400.jpg)
Η Ευρώπη «δεν μπορεί να αντεπεξέλθει» στο κόστος των ακραίων καιρικών φαινομένων
Η υπεύθυνη της ρυθμιστικής αρχής της ΕΕ για τις ασφαλίσεις λέει ότι οι κυβερνήσεις και οι τράπεζες θα δυσκολευτούν να πληρώσουν για τις φυσικές καταστροφές που προκαλεί η κλιματική κρίση
![Κλιματική αλλαγή: Ο πιο καυτός Γενάρης για τον πλανήτη Γη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/05/kafsonas-1-600x400.jpg)
Ο πιο καυτός Γενάρης για τον πλανήτη Γη
Η θερμοκρασία ξεπέρασε κατά 1,75οC το μέσο επίπεδο της προ-βιομηχανικής εποχής, φθάνοντας κατά μέσον όρο στους 13,23°C
![Bain & Company: Οι επιχειρήσεις στρέφονται ολοένα και περισσότερο προς την κυκλική οικονομία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/bain-cyclical-economy-600x283.jpg)
Bain & Company: Οι επιχειρήσεις στρέφονται ολοένα και περισσότερο προς την κυκλική οικονομία
Η κυκλικότητα αξιολογείται ως προτεραιότητα για το 75% των επιχειρήσεων, με το ποσοστό αυτό να αναμένεται να φτάσει το 95% μέσα στα επόμενα τρία χρόνια
![Κλιματική αλλαγή: Ο Ιανουάριος του 2025 ήταν ο πιο θερμός που καταγράφτηκε ποτέ στον πλανήτη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/07/klimatiki-allagi2-600x400.jpg)
Ο Ιανουάριος του 2025 ήταν ο πιο θερμός που καταγράφτηκε ποτέ στον πλανήτη
Ραγδαία η κλιματική αλλαγή - Τον Ιανουάριο του 2025 η θερμοκρασία ήταν υψηλότερη «κατά 1,75° Κελσίου» σε σύγκριση με την προβιομηχανική εποχή