
Τον Ιούλιο του 2023, η αγορά των καινούργιων αυτοκινήτων στην ΕΕ συνέχισε την αναπτυξιακή της τροχιά. Τον έβδομο μήνα της φετινής χρόνιας πουλήθηκαν 851.156 καινούργια αυτοκίνητα. Η αύξηση αγγίζει το 15,2%. Αξίζει να τονισθεί ότι η αυξητική τάση του Ιουλίου είναι η δωδέκατη συνεχόμενη.
Οι περισσότερες αγορές σημείωσαν σταθερή ανάπτυξη, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων μεγαλύτερων: Γαλλία (+19,9%), Γερμανία (+18,1%), Ισπανία (+10,7%) και Ιταλία (+8,7%), σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων(ACEA).
Ο «χάρτης» για τη συντήρηση των μπαταριών αυτοκινήτου
Από τον Ιανουάριο έως τον Ιούλιο του 2023, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκαν σημαντικά (+17,6%), φτάνοντας συνολικά τα 6,3 εκατ. μονάδες. Παρά τις ενδείξεις για ανάκαμψη της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας από διαταραχές εφοδιασμού που σχετίζονται με την πανδημία, οι όγκοι από το έτος μέχρι σήμερα εξακολουθούν να είναι 22% χαμηλότεροι από το 2019. Υπήρξαν διψήφια ποσοστιαία κέρδη στις περισσότερες αγορές κατά τη διάρκεια αυτής της επτάμηνης περιόδου, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων μεγαλύτερες: Ισπανία (+21,9%), Ιταλία (+20,9%), Γαλλία (+15,8%) και Γερμανία (+13,6%).
Τον Ιούλιο, το μερίδιο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία στην αγορά αυξήθηκε στο 13,6% (από 9,8% τον ίδιο μήνα πέρσι). Τα υβριδικά-ηλεκτρικά αυτοκίνητα διατήρησαν τη θέση τους ως η δεύτερη επιλογή μεταξύ των νέων αγοραστών αυτοκινήτων, καταλαμβάνοντας πάνω από το ένα τέταρτο της αγοράς. Ωστόσο, τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE), συμπεριλαμβανομένων των μοντέλων βενζίνης και ντίζελ, διατήρησαν το συνδυασμένο μερίδιο αγοράς του μισού των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων.
Αυξήθηκαν σημαντικά οι ταξινομήσεις νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Τον Ιούλιο, οι ταξινομήσεις νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία στην ΕΕ αυξήθηκαν σημαντικά κατά 60,6%, φτάνοντας τις 115.971 μονάδες, που αντιστοιχούν στο 13,6% της αγοράς. Οι περισσότερες αγορές της ΕΕ αναπτύχθηκαν σημαντικά με διψήφια και τριψήφια ποσοστιαία κέρδη, συμπεριλαμβανομένων των δύο μεγαλύτερων, της Γερμανίας (+68,9%) και της Γαλλίας (+32,4%). Σημειωτέον, το Βέλγιο κατέγραψε τις υψηλότερες πωλήσεις με εντυπωσιακή αύξηση 235,9%. Σωρευτικά, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία σημείωσαν σημαντική αύξηση 54,7% από τον Ιανουάριο έως τον Ιούλιο, με 819.725 μονάδες να καταγράφονται.
Οι ταξινομήσεις νέων υβριδικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 31,6% τον Ιούλιο, τροφοδοτούμενοι κυρίως από τη σταθερή ανάπτυξη στις μεγαλύτερες αγορές της περιοχής: Γερμανία (+46,6%), Γαλλία (+32,8%), Ισπανία (+30,8%) και Ιταλία (+16,7%) %). Αυτό οδήγησε σε σωρευτική αύξηση 28,5%, με πωλήσεις σχεδόν 1,6 εκατομμυρίων μονάδων μεταξύ Ιανουαρίου και Ιουλίου, που ισοδυναμεί με το ένα τέταρτο του μεριδίου αγοράς.
Οι ταξινομήσεις νέων plug-in υβριδικών αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 14,5%, φτάνοντας τις 67.060 μονάδες. Οι ισχυρές επιδόσεις σε μεγάλες αγορές όπως η Ολλανδία (+107,6%), η Γαλλία (+80%) και η Ισπανία (+42,7%) αντισταθμίστηκαν από την πτώση στη Γερμανία (-39,5%), τη μεγαλύτερη αγορά αυτού του τύπου καυσίμου. Παρά την ανάπτυξη αυτή, το μερίδιο αγοράς των plug-in υβριδικών αυτοκινήτων παρέμεινε σταθερό στο 7,9% τον Ιούλιο.
Τον Ιούλιο, η αγορά βενζινοκίνητων αυτοκινήτων της ΕΕ αυξήθηκε κατά 5%, φτάνοντας τις 304.903 μονάδες. Ωστόσο, το μερίδιο αγοράς μειώθηκε από 39,3% σε 35,8% σε σύγκριση με τον περασμένο Ιούλιο. Αυτή η ανάπτυξη οφείλεται κυρίως στις σταθερές επιδόσεις σε μεγάλες αγορές, ιδίως στη Γαλλία (+16,4%) και στη Γερμανία (+12,5%). Πάνω από 2,3 εκατομμύρια βενζινοκίνητα αυτοκίνητα πουλήθηκαν τους πρώτους επτά μήνες του τρέχοντος έτους, μια σημαντική αύξηση 14,3% σε σύγκριση με το 2022.
Από την άλλη πλευρά, η αγορά της ΕΕ για αυτοκίνητα ντίζελ συνέχισε να μειώνεται (-9,1% τον Ιούλιο) παρά την ανάπτυξη στη Γερμανία (+2,7%) και στις αγορές της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης, ιδιαίτερα στη Σλοβακία (+36,1%) και στη Ρουμανία (+19,8%) ). Τα ντιζελοκίνητα αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν πλέον μερίδιο αγοράς 14,1%, από 17,9% τον Ιούλιο πέρσι.


Latest News

Πιέσεις στον Στάρμερ από την αυτοκινητοβιομηχανία για νέα κίνητρα στα EV
Οι ηγέτες της βιομηχανίας αυτοκινήτων στη Βρετανία απαίτησαν επειγόντως νέα κίνητρα για την ενίσχυση της αγοράς EV

Νέο επενδυτικό χτύπημα από τον όμιλο Aktor – Εξαγοράζει το 51% της Sunforce One
Ο Όμιλος Aktor θα συνεργαστεί με την Greenline για την ανάπτυξη έργων ΑΠΕ

Πόσα...δίνουν τα hedge funds για να προσλάβουν μετεωρολόγο
Γιατί οι επενδυτικές εταιρείες ζητούν ολοένα και περισσότερο μοντέλα πρόβλεψης καιρού - Πώς οι αλλαγές στον καιρό επηρεάζουν τις τιμές των εμπορευμάτων

Συμφωνία TotalEnergies - RWE για πράσινο υδρογόνο - Τι προβλέπεται
TotalEnergies και RWE ενώνουν τις δυνάμεις τους στο πράσινο υδρογόνο - Στόχος η απανθρακοποίηση

Οι τράπεζες εγκαταλείπουν τους «πράσινους» στόχους
Οι τράπεζες υποβαθμίζουν τους κορυφαίους στόχους βιωσιμότητας που είχαν θέσει

Συνάντηση ΕΛΕΤΑΕΝ με τον Αλέξη Χαρίτση
Μεταξύ άλλων, τέθηκε ο ενεργειακός σχειδασμός και στην ανάγκη για ισορροπημένο μείγμα τεχνολογιών Α.Π.Ε. ώστε να μειωθούν οι περικοπές ενέργειας

Elpedison: Κατασκευάζει ηλιοθερμικό σύστημα παραγωγής ατμού
Το έργο αναμένεται να συμβάλλει σημαντικά στην επίτευξη των στρατηγικών στόχων της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, σχετικά με τη βελτίωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος

Πόσα πλωτά φωτοβολταϊκά πήραν το «πράσινο φως» - Ποιος κόφτης μπαίνει
Μόνο την ανάπτυξη πιλοτικών έργων στη θάλασσα και σε τεχνητές υδάτινες επιφάνειες επιτρέπει η ελληνική νομοθεσία

Απότομη προσγείωση για την Tesla - Πόσα έχασε μετά τις εκλογές
Οι επενδυτές εξακολουθούν να συζητούν αν η εταιρεία του Μασκ παραμένει υπερτιμημένη

Τα σχέδια της Κομισιόν για «καθαρή ενέργεια» στην Αφρική
Το «Scaling Up Renewables in Africa» της Κομισιόν με στόχο την ανάπτυξη των ΑΠΕ στην Αφρική