Η ιταλική δικαιοσύνη θεωρεί ότι ανάμεσα στην Alitalia και στη νέα αεροπορική εταιρία ITA υπάρχει ουσιαστική συνέχεια. Γι αυτό, με νέα της απόφαση, επιβεβαίωσε ότι εβδομήντα επτά πρώην εργαζόμενοι της ιταλικής αεροπορικής εταιρείας, η οποία έκλεισε το 2021, πρέπει τώρα να επαναπροσληφθούν από την ΙΤΑ. Τον περασμένο Ιούλιο δικαστήριο της Ρώμης αποφάνθηκε ότι η νέα εταιρία στην πραγματικότητα συνεχίζει την δραστηριότητα της Αlitalia, η οποία αναγκάσθηκε να «κατεβάσει ρολά» λόγω υπερβολικών χρεών και κακοδιαχείρισης.
Κομισιόν: Υποχρεώνει την Alitalia να επιστρέψει παράνομη ενίσχυση ύψους 400 εκατ. ευρώ
Η απόφαση αυτή, σύμφωνα με αναλυτές, υπαγορεύεται και από το ότι μεγάλο μέρος των αεροσκαφών δεν έχει αλλάξει και μέχρι πρότινος στον εσωτερικό τους χώρο μπορούσε να διακρίνει κανείς ακόμη το σήμα της ιστορικής Alitalia, η οποία λειτούργησε αδιάκοπα από το 1946, επί 75 χρόνια. Η ΙΤΑ από την πλευρά της με προσφυγή της, πριν λίγες εβδομάδες, ζήτησε την προσωρινή παύση ισχύος της δικαστικής απόφασης. Υπογράμμισε δε ότι η λογική, στην οποία στηρίζεται, θα μπορούσε να δυσαρεστήσει την γερμανική Lufthansa, η οποία υπέγραψε δεσμευτική συμφωνία για να αποκτήσει το 41% των μετοχών της IΤΑ. Το μήνυμα δηλαδή είναι ότι η γερμανική εταιρεία θα μπορούσε ακόμη και να το ξανασκεφθεί και να εγκαταλείψει την ιταλική αγορά.
Επιπλέον εγγυήσεις του ιταλικού Δημοσίου;
Οι δικαστές όμως δεν θεωρούν ότι η πρόβλεψη αυτή είναι ρεαλιστική. Κατά συνέπεια επιβεβαίωσαν την απόφασή τους για επαναπρόσληψη των 77 εργαζομένων και επέβαλαν συμβολικό πρόστιμο χιλίων ευρώ στην ITA, λόγω του ότι η προσφυγή της ήταν, «σαφώς αβάσιμη».
Υπάρχει, βέβαια, και μια άλλη σημαντική λεπτομέρεια. Σύμφωνα με την εφημερίδα La Repubblica η Lufthansa έχει ζητήσει από το ιταλικό υπουργείο Οικονομικών, που παραμένει προς το παρόν κύριος μέτοχος της ΙTA, μια επιπλέον εγγύηση: Να διαθέσει ένα σημαντικό ποσό, αρκετών εκατομμυρίων ευρώ, το οποίο θα χρησιμοποιηθεί για την αποζημίωση πρώην εργαζομένων της Αlitalia, στην περίπτωση που κερδίσουν τις δίκες που έχουν ξεκινήσει.
Πηγή: Deutsche Welle/Θεόδωρος Ανδρεάδης-Συγγελλάκης
Latest News
Μειώθηκε απροσδόκητα ο πληθωρισμός της Βρετανίας στο 2,5%
Τα στοιχεία θα βρεθούν στο επίκεντρο της συνεδρίασης της BoE στις 6 Φεβρουαρίου που αποφασίζει για τα επιτόκια στη Βρετανία
Οι πυρκαγιές στην Καλιφόρνια κάνουν τις ανισότητες μεγαλύτερες
Ποιο ρόλο παίζουν οι μεγάλες κοινωνικές και οικονομικές ανισότητες στις εφιαλτικές πυρκαγιές στην Καλιφόρνια
Με το βλέμμα στον πληθωρισμό των ΗΠΑ οι αγορές - Ο φόβος για τα επιτόκια
Ο χρόνος ανακοίνωσης του πληθωρισμού των ΗΠΑ συμπίπτει με μια κρίσιμη στιγμή για τους επενδυτές και τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής
Γιατί η SEC μηνύει τον Ίλον Μασκ - Το «colpo grosso» με τη μετοχή του Twitter
Η SEC αναφέρει ότι ο σύμμαχος Τραμπ «κέρδισε» περίπου 150 εκατ. δολ. με το να μην αποκαλύψει εγκαίρως το μερίδιο αγορά του Twitter
Αλουμίνιο και LNG στο επόμενο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας - Τι μελετούν οι Βρυξέλλες
Η Ευρωπαϊκή Ένωση μελετά νέο πακέτο με κυρώσεις κατά της Μόσχας που θα στοχεύουν στην ενεργειακή της βιομηχανία
Πώς η Ταϊλάνδη μετατρέπεται σε πόλο έλξης παγκόσμιων επενδύσεων
Η Ταϊλάνδη έχει δηλώσει ότι διερευνά την προσφορά νέων κινήτρων για να προσελκύσει παγκόσμιες εταιρείες
H εκστρατεία των 30 δισ. για απαλλαγή των social media από τον έλεγχο των δισεκατομμυριούχων
Ηγέτες της τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένου ενός πρώτου επενδυτή στο Facebook, ξεκινούν μια καμπάνια για ανεξάρτητα soial media.
Όλα τα Walmart είναι... μπλε - Γιατί προχώρησε σε rebranding
Η Walmart κατάφερε να εξελιχθεί και στο θέμα της εικόνας της - Η πρώτη διαδικασία rebranding εδώ και δύο δεκαετίες
Πώς η ΑΙ αυξάνει την χρήση του φυσικού αερίου
Οι κλιματικοί στόχοι κινδυνεύουν καθώς η Big Tech στρέφεται στο φυσικό αέριο για να τροφοδοτήσει τη ζήτηση ενέργειας
Οι θεριακλήδες της Κίνας και τα φορολογικά έσοδα του Σι Τζινπίνγκ
Το 7% των εσόδων της κεντρικής κυβέρνησης προέρχονται από την φορολόγηση της China National Tobacco Corporation, η οποία κατέχει το μονοπώλιο καπνού