Ο μέσος χρόνος αναμονής για πλοία που δεν προβεί σε «κράτηση» προκειμένου να διέλθουν από τη Διώρυγα του Παναμά αυξήθηκε μεταξύ 44% και 59% τον Αύγουστο, καθώς η παρατεταμένη ξηρασία οδήγησε σε περιορισμούς στις ημερήσιες διελεύσεις πλοίων.
Η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά άρχισε να επιβάλλει τους περιορισμούς νωρίτερα φέτος σε μια κίνηση εξοικονόμησης νερού. Μόνο 32 πλοία με βύθισμα έως 13 μέτρα επιτρέπεται πλέον να διέρχονται καθημερινά, από 36 πλοία και μέγιστο βύθισμα 15 μέτρων υπό κανονικές συνθήκες.
Οι περιορισμοί οδήγησαν σε συμφόρηση και στα δύο άκρα της Διώρυγας, ανέβασαν τους ναύλους και ανάγκασαν ορισμένα πλοία να κάνουν εκτροπή για να αποφύγουν καθυστερήσεις παράδοσης, ειδικά εκείνα που δεν έχουν προτεραιότητα να περάσουν.
Διώρυγα Παναμά: Έρχονται αυξήσεις έως 8% στις χρεώσεις
Ο χρόνος αναμονής ήταν κατά μέσο όρο 8,85 ημέρες για τη διέλευση προς νότο και 9,44 ημέρες για τη διέλευση προς βορρά τον Αύγουστο, από 5,56 ημέρες και 6,55 ημέρες, αντίστοιχα, τον Ιούλιο, σύμφωνα με στοιχεία από την Αρχή της Διώρυγας του Παναμά.
Ο χρόνος αναμονής ήταν μεγαλύτερος για τα πλοία γενικού φορτίου, τα φορτηγά ξηρού φορτίου και τα δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν LPG. Τα πλοία εμπορευματοκιβωτίων, τα επιβατηγά πλοία, τα φορτηγά πλοία-ψυγεία και οι μεταφορείς οχημάτων επηρεάστηκαν λιγότερο, όπως προκύπτει από τα στοιχεία.
Μείωση ανεκτέλεστων διελεύσεων
Το ανεκτέλεστο όριο πλοίων μειώθηκε στα 117 την Παρασκευή από το ανώτατο όριο των 160 πλοίων στις αρχές Αυγούστου.
«Για να διασφαλίσει ότι ο δίαυλος θα παραμείνει ανοιχτός στον κόσμο του εμπορίου, η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά έχει εφαρμόσει στρατηγικά μέτρα τους τελευταίους μήνες… για να μετριάσει τις επιπτώσεις από την κλιματική αλλαγή και μια επακόλουθη ξηρή περίοδο», ανέφεραν οι ιθύνοντες της Διώρυγας αυτή την εβδομάδα.
Τα μέτρα αναμένεται να διαρκέσουν τουλάχιστον 10 ακόμη μήνες, πρόσθεσαν οι αξιωματούχοι του καναλιού.
Ο Παναμάς έχει δει μια ελαφρά αύξηση των βροχοπτώσεων τους τελευταίους δύο μήνες, με αποτέλεσμα τη σταθεροποίηση της στάθμης του νερού του καναλιού μετά από μήνες απότομης πτώσης.
Ωστόσο, η βροχή δεν έχει αυξηθεί αρκετά για να αυξήσει τα επίπεδα της υδάτινης οδού, η οποία διαχειρίζεται περίπου το 5% του παγκόσμιου εμπορίου, ή για να μειώσει την ξηρασία, όπως είπαν οι ειδικοί.
«Η στάθμη του νερού της Διώρυγας του Παναμά είναι πιθανό να παραμείνει εξαιρετικά χαμηλά για τους επόμενους μήνες, παρά τις βραχυπρόθεσμες βελτιώσεις στις προβλέψεις», δήλωσε ο Isaac Hankes, ανώτερος αναλυτής καιρού στο London Stock Exchange Group.
Latest News
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη