
Ο μέσος χρόνος αναμονής για πλοία που δεν προβεί σε «κράτηση» προκειμένου να διέλθουν από τη Διώρυγα του Παναμά αυξήθηκε μεταξύ 44% και 59% τον Αύγουστο, καθώς η παρατεταμένη ξηρασία οδήγησε σε περιορισμούς στις ημερήσιες διελεύσεις πλοίων.
Η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά άρχισε να επιβάλλει τους περιορισμούς νωρίτερα φέτος σε μια κίνηση εξοικονόμησης νερού. Μόνο 32 πλοία με βύθισμα έως 13 μέτρα επιτρέπεται πλέον να διέρχονται καθημερινά, από 36 πλοία και μέγιστο βύθισμα 15 μέτρων υπό κανονικές συνθήκες.
Οι περιορισμοί οδήγησαν σε συμφόρηση και στα δύο άκρα της Διώρυγας, ανέβασαν τους ναύλους και ανάγκασαν ορισμένα πλοία να κάνουν εκτροπή για να αποφύγουν καθυστερήσεις παράδοσης, ειδικά εκείνα που δεν έχουν προτεραιότητα να περάσουν.
Διώρυγα Παναμά: Έρχονται αυξήσεις έως 8% στις χρεώσεις
Ο χρόνος αναμονής ήταν κατά μέσο όρο 8,85 ημέρες για τη διέλευση προς νότο και 9,44 ημέρες για τη διέλευση προς βορρά τον Αύγουστο, από 5,56 ημέρες και 6,55 ημέρες, αντίστοιχα, τον Ιούλιο, σύμφωνα με στοιχεία από την Αρχή της Διώρυγας του Παναμά.
Ο χρόνος αναμονής ήταν μεγαλύτερος για τα πλοία γενικού φορτίου, τα φορτηγά ξηρού φορτίου και τα δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν LPG. Τα πλοία εμπορευματοκιβωτίων, τα επιβατηγά πλοία, τα φορτηγά πλοία-ψυγεία και οι μεταφορείς οχημάτων επηρεάστηκαν λιγότερο, όπως προκύπτει από τα στοιχεία.

Μείωση ανεκτέλεστων διελεύσεων
Το ανεκτέλεστο όριο πλοίων μειώθηκε στα 117 την Παρασκευή από το ανώτατο όριο των 160 πλοίων στις αρχές Αυγούστου.
«Για να διασφαλίσει ότι ο δίαυλος θα παραμείνει ανοιχτός στον κόσμο του εμπορίου, η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά έχει εφαρμόσει στρατηγικά μέτρα τους τελευταίους μήνες… για να μετριάσει τις επιπτώσεις από την κλιματική αλλαγή και μια επακόλουθη ξηρή περίοδο», ανέφεραν οι ιθύνοντες της Διώρυγας αυτή την εβδομάδα.
Τα μέτρα αναμένεται να διαρκέσουν τουλάχιστον 10 ακόμη μήνες, πρόσθεσαν οι αξιωματούχοι του καναλιού.
Ο Παναμάς έχει δει μια ελαφρά αύξηση των βροχοπτώσεων τους τελευταίους δύο μήνες, με αποτέλεσμα τη σταθεροποίηση της στάθμης του νερού του καναλιού μετά από μήνες απότομης πτώσης.
Ωστόσο, η βροχή δεν έχει αυξηθεί αρκετά για να αυξήσει τα επίπεδα της υδάτινης οδού, η οποία διαχειρίζεται περίπου το 5% του παγκόσμιου εμπορίου, ή για να μειώσει την ξηρασία, όπως είπαν οι ειδικοί.
«Η στάθμη του νερού της Διώρυγας του Παναμά είναι πιθανό να παραμείνει εξαιρετικά χαμηλά για τους επόμενους μήνες, παρά τις βραχυπρόθεσμες βελτιώσεις στις προβλέψεις», δήλωσε ο Isaac Hankes, ανώτερος αναλυτής καιρού στο London Stock Exchange Group.


Latest News

Τα σχέδια της Κίνας για να καταστεί παγκόσμιος ναυτιλιακός κόμβος
Έμφαση και στις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες

Βασίλης Κικίλιας: Το crash test με την ακτοπλοΐα και η «προίκα» των 1,6 δισ. ευρώ
Γεμάτο προκλήσεις το χαρτοφυλάκιο που αναλαμβάνει ο Βασίλης Κικίλιας – Ο ανασχηματισμός 2025 τον έφερε στο υπουργείο Ναυτιλίας

Καθυστερήσεις στις παραδόσεις εμπορευματοκιβωτίων - Τι αναφέρει το ΕΒΕΠ
Θέμα αποτελεί η τρέχουσα κατάσταση στον εμπορικό λιμένα του Πειραιά, που λόγω της υψηλής συμφόρησης πλοίων και εμπορευματοκιβωτίων

Προχωρεί το niologio.gov.gr - Έχουν εγγραφεί 21 ποντοπόρα πλοία
Από την έναρξη της λειτουργίας του συστήματος, 21 νέα ποντοπόρα πλοία έχουν εγγραφεί στο ελληνικό νηολόγιο, εκ των οποίων τα 19 μέσω της νέας ψηφιακής διαδικασίας

«Τρικυμία» στη ναυτιλία από τα τέλη σε πλοία κινεζικής κατασκευής που σχεδιάζει ο Τραμπ
Σε αναβρασμό η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία - Ποσα πλοία ναυπηγούν οι Έλληνες στην Κίνα

Kινέζοι εφοπλιστές κατά ΗΠΑ για λιμενικά τέλη - «Παραβιάζει τους κανόνες του ΠΟΕ»
Οι κινέζοι εφοπλιστές αντιτίθεται στα λιμενικά τέλη που οι ΗΠΑ θέλουν να επιβάλλουν σε θαλάσσιους μεταφορείς που κατέχουν ή έχουν παραγγείλει πλοία από την Κίνα

Πώς θα συγκρατηθούν τα κόστη στην ακτοπλοΐα - Τι ζητούν οι εταιρείες από το υπουργείο Ναυτιλίας
Το ζήτημα της ανόδους του κόστους στην ακτοπλοΐα και οι επενδύσεις για τη βιώσιμη ανάπτυξη στην Αναπτυξιακή Διάσκεψη Κρήτης

Στυλιανίδης: Στο 1,68 δισ. ευρώ τα κοινοτικά κονδύλια για ακτοπλοΐα και υποδομές
Τα κοινοτικά κονδύλια που εξασφάλισε η Ελλάδα θα κατευθυνθούν για την ενίσχυση κρίσιμων δράσεων για την ακτοπλοΐα, τις λιμενικές υποδομές και την ναυτική εκπαίδευση

Στο στόχαστρο, η ναυτιλιακή υπεροπλία του Πεκίνου
Μέτρα από τις ΗΠΑ για τα κινεζικής πλοιοκτησίας πλοία που αφορούν όλες τις εταιρείες έστω και εάν έχουν ένα πλοίο κατασκευασμένο στην Κίνα

Η στρατηγική σημασία της ναυτιλίας σε εκδήλωση της ΕΕΕ στις Βρυξέλλες
Εκδήλωση με τίτλο «Shipping anchors the EU’s Future» διοργανώνει η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών και κεντρικό ομιλητή τον Σαρλ Μισέλ