Ο μέσος χρόνος αναμονής για πλοία που δεν προβεί σε «κράτηση» προκειμένου να διέλθουν από τη Διώρυγα του Παναμά αυξήθηκε μεταξύ 44% και 59% τον Αύγουστο, καθώς η παρατεταμένη ξηρασία οδήγησε σε περιορισμούς στις ημερήσιες διελεύσεις πλοίων.
Η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά άρχισε να επιβάλλει τους περιορισμούς νωρίτερα φέτος σε μια κίνηση εξοικονόμησης νερού. Μόνο 32 πλοία με βύθισμα έως 13 μέτρα επιτρέπεται πλέον να διέρχονται καθημερινά, από 36 πλοία και μέγιστο βύθισμα 15 μέτρων υπό κανονικές συνθήκες.
Οι περιορισμοί οδήγησαν σε συμφόρηση και στα δύο άκρα της Διώρυγας, ανέβασαν τους ναύλους και ανάγκασαν ορισμένα πλοία να κάνουν εκτροπή για να αποφύγουν καθυστερήσεις παράδοσης, ειδικά εκείνα που δεν έχουν προτεραιότητα να περάσουν.
Διώρυγα Παναμά: Έρχονται αυξήσεις έως 8% στις χρεώσεις
Ο χρόνος αναμονής ήταν κατά μέσο όρο 8,85 ημέρες για τη διέλευση προς νότο και 9,44 ημέρες για τη διέλευση προς βορρά τον Αύγουστο, από 5,56 ημέρες και 6,55 ημέρες, αντίστοιχα, τον Ιούλιο, σύμφωνα με στοιχεία από την Αρχή της Διώρυγας του Παναμά.
Ο χρόνος αναμονής ήταν μεγαλύτερος για τα πλοία γενικού φορτίου, τα φορτηγά ξηρού φορτίου και τα δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν LPG. Τα πλοία εμπορευματοκιβωτίων, τα επιβατηγά πλοία, τα φορτηγά πλοία-ψυγεία και οι μεταφορείς οχημάτων επηρεάστηκαν λιγότερο, όπως προκύπτει από τα στοιχεία.
Μείωση ανεκτέλεστων διελεύσεων
Το ανεκτέλεστο όριο πλοίων μειώθηκε στα 117 την Παρασκευή από το ανώτατο όριο των 160 πλοίων στις αρχές Αυγούστου.
«Για να διασφαλίσει ότι ο δίαυλος θα παραμείνει ανοιχτός στον κόσμο του εμπορίου, η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά έχει εφαρμόσει στρατηγικά μέτρα τους τελευταίους μήνες… για να μετριάσει τις επιπτώσεις από την κλιματική αλλαγή και μια επακόλουθη ξηρή περίοδο», ανέφεραν οι ιθύνοντες της Διώρυγας αυτή την εβδομάδα.
Τα μέτρα αναμένεται να διαρκέσουν τουλάχιστον 10 ακόμη μήνες, πρόσθεσαν οι αξιωματούχοι του καναλιού.
Ο Παναμάς έχει δει μια ελαφρά αύξηση των βροχοπτώσεων τους τελευταίους δύο μήνες, με αποτέλεσμα τη σταθεροποίηση της στάθμης του νερού του καναλιού μετά από μήνες απότομης πτώσης.
Ωστόσο, η βροχή δεν έχει αυξηθεί αρκετά για να αυξήσει τα επίπεδα της υδάτινης οδού, η οποία διαχειρίζεται περίπου το 5% του παγκόσμιου εμπορίου, ή για να μειώσει την ξηρασία, όπως είπαν οι ειδικοί.
«Η στάθμη του νερού της Διώρυγας του Παναμά είναι πιθανό να παραμείνει εξαιρετικά χαμηλά για τους επόμενους μήνες, παρά τις βραχυπρόθεσμες βελτιώσεις στις προβλέψεις», δήλωσε ο Isaac Hankes, ανώτερος αναλυτής καιρού στο London Stock Exchange Group.
Latest News
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%
Η MSC η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη ναυτιλιακή στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων [πίνακας]
Η MSC μεγάλωσε την απόσταση από τη δεύτερη Maersk στη σχετική κατάταξη των ναυτιλιακών όπως ανακοίνωσε η Alphaliner