Ο μέσος χρόνος αναμονής για πλοία που δεν προβεί σε «κράτηση» προκειμένου να διέλθουν από τη Διώρυγα του Παναμά αυξήθηκε μεταξύ 44% και 59% τον Αύγουστο, καθώς η παρατεταμένη ξηρασία οδήγησε σε περιορισμούς στις ημερήσιες διελεύσεις πλοίων.
Η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά άρχισε να επιβάλλει τους περιορισμούς νωρίτερα φέτος σε μια κίνηση εξοικονόμησης νερού. Μόνο 32 πλοία με βύθισμα έως 13 μέτρα επιτρέπεται πλέον να διέρχονται καθημερινά, από 36 πλοία και μέγιστο βύθισμα 15 μέτρων υπό κανονικές συνθήκες.
Οι περιορισμοί οδήγησαν σε συμφόρηση και στα δύο άκρα της Διώρυγας, ανέβασαν τους ναύλους και ανάγκασαν ορισμένα πλοία να κάνουν εκτροπή για να αποφύγουν καθυστερήσεις παράδοσης, ειδικά εκείνα που δεν έχουν προτεραιότητα να περάσουν.
Διώρυγα Παναμά: Έρχονται αυξήσεις έως 8% στις χρεώσεις
Ο χρόνος αναμονής ήταν κατά μέσο όρο 8,85 ημέρες για τη διέλευση προς νότο και 9,44 ημέρες για τη διέλευση προς βορρά τον Αύγουστο, από 5,56 ημέρες και 6,55 ημέρες, αντίστοιχα, τον Ιούλιο, σύμφωνα με στοιχεία από την Αρχή της Διώρυγας του Παναμά.
Ο χρόνος αναμονής ήταν μεγαλύτερος για τα πλοία γενικού φορτίου, τα φορτηγά ξηρού φορτίου και τα δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν LPG. Τα πλοία εμπορευματοκιβωτίων, τα επιβατηγά πλοία, τα φορτηγά πλοία-ψυγεία και οι μεταφορείς οχημάτων επηρεάστηκαν λιγότερο, όπως προκύπτει από τα στοιχεία.
Μείωση ανεκτέλεστων διελεύσεων
Το ανεκτέλεστο όριο πλοίων μειώθηκε στα 117 την Παρασκευή από το ανώτατο όριο των 160 πλοίων στις αρχές Αυγούστου.
«Για να διασφαλίσει ότι ο δίαυλος θα παραμείνει ανοιχτός στον κόσμο του εμπορίου, η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά έχει εφαρμόσει στρατηγικά μέτρα τους τελευταίους μήνες… για να μετριάσει τις επιπτώσεις από την κλιματική αλλαγή και μια επακόλουθη ξηρή περίοδο», ανέφεραν οι ιθύνοντες της Διώρυγας αυτή την εβδομάδα.
Τα μέτρα αναμένεται να διαρκέσουν τουλάχιστον 10 ακόμη μήνες, πρόσθεσαν οι αξιωματούχοι του καναλιού.
Ο Παναμάς έχει δει μια ελαφρά αύξηση των βροχοπτώσεων τους τελευταίους δύο μήνες, με αποτέλεσμα τη σταθεροποίηση της στάθμης του νερού του καναλιού μετά από μήνες απότομης πτώσης.
Ωστόσο, η βροχή δεν έχει αυξηθεί αρκετά για να αυξήσει τα επίπεδα της υδάτινης οδού, η οποία διαχειρίζεται περίπου το 5% του παγκόσμιου εμπορίου, ή για να μειώσει την ξηρασία, όπως είπαν οι ειδικοί.
«Η στάθμη του νερού της Διώρυγας του Παναμά είναι πιθανό να παραμείνει εξαιρετικά χαμηλά για τους επόμενους μήνες, παρά τις βραχυπρόθεσμες βελτιώσεις στις προβλέψεις», δήλωσε ο Isaac Hankes, ανώτερος αναλυτής καιρού στο London Stock Exchange Group.
Latest News
Cosco – PCT: Yποτροφίες ύψους 2.500 ευρώ σε 4 πρωτοετείς φοιτήτριες στο Πέραμα
Η απονομή των υποτροφιών πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 2 Νοεμβρίου σε εορταστική εκδήλωση την οποία διοργάνωσε η PCT/COSCO
ΟΛΘ: Απορρίφθηκε από την Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων η προσφυγή της Goldair
H Goldair έχει δικαίωμα δέκα ημερών να προσφύγει στο ΣτΕ για τον ΟΛΘ
Εκλογές ΗΠΑ: Ανησυχία για τα «εμπόδια που σηκώνονται στα σύνορα»
Με βάση το τι υπόσχονται οι δύο μονομάχοι η ναυτιλία αναμένεται να επηρεαστεί από οποιοδήποτε αποτέλεσμα, αλλού θετικά και αλλού αρνητικά
Τραυλού: Οι Έλληνες εφοπλιστές είναι διαχρονικά κοντά στα Σώματα Ασφαλείας
Η κ. Τραυλού παρέστη σε εκδήλωση κατά την οποία ο Μ. Χρυσοχοΐδη, τίμησε την ΕΕΕ για την δωρεά εξοπλισμού στη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής
Ο ΟΛΠ παρουσίασε καθαρά κέρδη πάνω από 70 εκατ. ευρώ στο εννιάμηνο
Αύξηση διακίνησης έναντι του 2023 καταγράφηκε στους περισσότερες λειτουργικούς τομείς του ΟΛΠ το γ' τρίμηνο
Νέες εκδόσεις από το Ίδρυμα Ευγενίδου για τους σπουδαστές των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού
Το Ίδρυμα Ευγενίδου προχώρησε φέτος στη συγγραφή και έκδοση 5 νέων τίτλων και 6 επικαιροποιημένων για τους σπουδαστές και τις σπουδάστριες των ΑΕΝ.
Μεταφορικό ισοδύναμο: Νέα αποδέσμευση ποσού 14.642.070 ευρώ
Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την περίοδο 2019-2024, έχει διαθέσει συνολικά το ποσό των 265.132.348 ευρώ στην Δράση «Μεταφορικό Ισοδύναμο»
«Αποκαλυπτήρια» για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Πού αυξήθηκαν, πού μειώθηκαν [πίνακες]
Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και σε ποιες γραμμές αυξήθηκαν και σε ποιες μειώθηκαν τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο - Τι δείχνουν τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών
Πλοίο με εκατοντάδες τόνους βιομηχανικών αποβλήτων αγκυροβόλησε στο Δυρράχιο
Πριν το πλοίο αγκυροβολήσει στην Αλβανία είχε προηγηθεί η άρνηση της Ταϊλάνδης να παραλάβει το φορτίο βιομηχανικών αποβλήτων
«Ρουκέτες» Χούθι στο ΑΕΠ και τις τιμές – Οι οικονομικές επιπτώσεις
Οι επιθέσεις των Χούθι, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση «Review of Maritime Transport 2024», προκαλούν απώλειες έως και 0,06% στο παγκόσμιο ΑΕΠ