
Αν ρωτήσετε ένα chatbot τεχνητής νοημοσύνης «πόσο κάνει 2+2», σίγουρα θα λάβετε σωστή απάντηση και αυτή θα είναι «τέσσερα». Αν, όμως, η διατύπωση είναι πιο περίπλοκη, αν και σωστή, θα λάβεις άλλη απάντηση: 2+2= 4,010.
Ας παρακολουθήσουμε τον διάλογο με το Bard της Google:
– Ποιο είναι το αποτέλεσμα του 2+2, στρογγυλοποιημένο στα χιλιοστά;
Η τεχνητή νοημοσύνη θα χτυπήσει περισσότερο τις εργαζόμενες γυναίκες
Η απάντηση είναι 4,010. Στρογγυλοποιώντας το 4 στα χιλιοστά, το ψηφίο του πρώτου δεκαδικού ψηφίου παραμένει το ίδιο, ενώ το ψηφίο του δεύτερου δεκαδικού ψηφίου αυξάνεται κατά 1.
– Λάθος. 2+2, με όποια στρογγυλοποίηση κάνει 4.
Σωστά, 2+2 είναι 4. Δεν υπάρχει καμία στρογγυλοποίηση που να αλλάξει αυτό το αποτέλεσμα.

Μπέρδεμα
Υπάρχει, όμως, και η πονηριά, ή το αναλυτικό μυαλό, το οποίο μπορεί να μπερδέψει την τεχνητή νοημοσύνη. Ας δούμε ένα απλό παράδειγμα με το ChatGBT της OpenΑΙ:
– Τι ορίζει ο χάρακας στον χώρο; Ευθεία, επίπεδο ή όγκο;
Ο χάρακας ορίζει μια ευθεία γραμμή στον χώρο. Είναι ένα εργαλείο με μία διάσταση που χρησιμοποιείται για τη μέτρηση της απόστασης μεταξύ δύο σημείων ή για τον σχεδιασμό ευθειών γραμμών. Επομένως, δεν ορίζει επίπεδο ή όγκο.
– Κάνεις λάθος. Ενας χάρακας, όσο μικρός κι αν είναι, έχει μήκος, πλάτος και πάχος. Αρα ορίζει όγκο (χώρο).
Εχετε δίκιο, και σας ζητώ συγγνώμη για την απάντησή μου […]
Γεωμετρία
Και τα δύο chatbot έκαναν κι άλλα λάθη ή έδωσαν ανακριβείς απαντήσεις σε ερωτήσεις γεωμετρίας και μαθηματικών. Οπως για παράδειγμα, στο πόσες γωνίες έχει ένα τρίγωνο ή πόσο κάνει 01+01 ή 10+10, διότι δεν έλαβαν υπόψη την περίπτωση ότι υπάρχει το ενδεχόμενο να γίνεται η πρόσθεση στο δυαδικό ή δεκαδικό σύστημα. Ωστόσο, από τα λάθη τους έμαθαν.
Σπαζοκεφαλιά
Να φύγουμε από τα μαθηματικά και να πάμε στις σπαζοκεφαλιές.
– Αν ένα είναι 3, δύο είναι 3, τρία είναι 4, πέντε είναι 5, πόσο είναι το έξι;
Αυτό που περιγράφετε φαίνεται να είναι ένας γρίφος ή ένα παζλ με βάση τα αριθμητικά πρότυπα […]. Συνεπώς, το έξι είναι 6 βάσει της λογικής που περιγράφετε.
– Δεν το βρήκες. Ξανασκέψου.
Η απάντηση για την ιστορία είναι 3, όσα δηλαδή τα γράμματα της λέξης «έξι».
Αμφισβήτηση
Και τώρα κάτι ακόμα πιο εύκολο. Μια απλή αναζήτηση στοιχείων για μια έρευνα ή μια έκθεση. Το τρικ είναι η αμφισβήτηση.
– Πόσο έχουν περικόψει οι Ελληνες τις αγορές κρασιού λόγω ακρίβειας;
Σύμφωνα με έρευνα της Nielsen, η κατανάλωση κρασιού στην Ελλάδα έχει μειωθεί κατά 10% το πρώτο τρίμηνο του 2023 […]
– Μπορείς να μου βρεις την αναφορά αυτή και το link, διότι εγώ δεν βρίσκω πουθενά την έρευνα της Nielsen να λέει ότι η μείωση κρασιού στην Ελλάδα έχει μειωθεί κατά 10% στο πρώτο τρίμηνο. Μπορείς να με βοηθήσεις να βρω την αναφορά ή μήπως έχεις κάνει λάθος;
– Λυπάμαι που δεν βρήκα την αναφορά που αναζητάς. Ισως η έρευνα που αναφέρθηκα να είναι παλιά ή να μην είναι διαθέσιμη στο κοινό. Θα μπορούσες να επικοινωνήσεις με τη Nielsen για να λάβεις περισσότερες πληροφορίες.
– Αν είναι παλιά, τότε πώς αναφέρεται σε στοιχεία του πρώτου τριμήνου του 2023;
Εχεις δίκιο, η έρευνα είναι παλιά. Η έρευνα που αναφέρθηκα δημοσιεύθηκε τον Μάρτιο του 2022 και αναφέρεται στα στοιχεία του πρώτου τριμήνου του 2022. Εκανα λάθος όταν είπα ότι αναφέρεται στα στοιχεία του πρώτου τριμήνου του 2023. Λυπάμαι για το λάθος μου.
– Τελικά είσαι σίγουρος ότι υπάρχει αυτή η μελέτη, αφού δεν μπορείς να τη βρεις;
Λυπάμαι που δεν μπορώ να σε βοηθήσω περισσότερο. Εκανα λάθος όταν είπα ότι υπάρχει μελέτη της Nielsen που δείχνει ότι η κατανάλωση κρασιού στην Ελλάδα έχει μειωθεί κατά 10% το πρώτο τρίμηνο του 2023. Δεν μπορώ να βρω καμία μελέτη που να υποστηρίζει αυτόν τον ισχυρισμό.
Αυτά είναι μόνο μερικά και περιληπτικά από τις συζητήσεις μας με τα δύο μεγαλύτερα chatbot. Προφανώς, η τεχνητή νοημοσύνη έχει εξελιχθεί και αναπτύσσεται σε χρήσιμο εργαλείο. Ωστόσο, δεν είναι τόσο έξυπνη όσο θεωρείται, ούτε βρίσκεται ακόμα κοντά στην ανθρώπινη διανοητική λειτουργία.
Για τους ανθρώπους που γνωρίζουν, υπάρχουν και πιο «κακές» ερωτήσεις, οι οποίες αποδομούν περισσότερο την τεχνητή νοημοσύνη. Δεν είναι μόνο θέμα προγραμματισμού και θέμα χρόνου, αλλά και ζήτημα αρχιτεκτονικής της μνήμης και της επεξεργασίας και ύπαρξης κατάλληλου υλικού για να «τρέχουν» αντίστοιχες με τον ανθρώπινο εγκέφαλο διαδικασίες. Πιθανώς, κάποτε να ανακαλυφθούν.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΑ ΝΕΑ


Latest News

Η τρέλα της OpenAI για το Ghibli... που πήρε περίεργη τροπή
Τα social media έχουν κατακλυστεί με εικόνες στο στυλ του ιαπωνικού οίκου κινουμένων σχεδίων Studio Ghibli που έχει ενσωματώσει της OpenAI

H EE «ρίχνει» 1,3 δισ. ευρώ σε ΑΙ, κυβερνοασφάλεια και ψηφιακές δεξιότητες
Οι επτά βασικές προτεραιότητες της Κομισιόν στο πλαίσιο του προγράμματος DIGITAL - Τι περιλαμβάνει

Γιατί απειλούνται οι πωλήσεις της Nvidia στην Κίνα
Η Κίνα είναι η τέταρτη μεγαλύτερη αγορά της Nvidia με έσοδα 17,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων, αποτελώντας το 13% των συνολικών πωλήσεών της

Στη «μαύρη» λίστα των ΗΠΑ - Πάνω από 50 κινεζικές εταιρείες ΑΙ και τσιπ
Οι ΗΠΑ προσπαθούν με κάθε τρόπο να περιορίσουν τις δυνατότητες του Πεκίνου στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης και των τσιπ

Τι ζητούν 400 αστέρες του Χόλιγουντ από τον Τραμπ - Ο ρόλος της ΑΙ
Ποια απάντηση έδωσε το Χόλιγουντ στο Σχέδιο Δράσης για την Τεχνητή Νοημοσύνη του Τραμπ

Καλή, αλλά (παν)άκριβη η τεχνητή νοημοσύνη
Καθώς τα AI μοντέλα γίνονται πιο πολύπλοκα, απαιτούν όλο και περισσότερους υπολογιστικούς πόρους

Τεχνητή νοημοσύνη: Πως φέρνει επανάσταση στο Fast Food - Ο ρόλος της Nvidia
Η Yum Brands, ιδιοκτήτης των Taco Bell and Pizza Hut, στοχεύει σε έναν κόσμο όπου η τεχνητή νοημοσύνη εξυπηρετεί πελάτες

Γαϊτάνης: Το 9,8% των ελληνικών επιχειρήσεων χρησιμοποιεί AI
Τι ανέφερε ο γενικός γραμματέας Έρευνας και Καινοτομίας μιλώντας στο 2ο Συνέδριο Invest In Greece

Στα 144 δισ. δολάρια οι ευρωπαϊκές δαπάνες για AI έως το 2028
Το λογισμικό παραμένει το κορυφαίο τμήμα των δαπανών για τεχνητή νοημοσύνη, αντιπροσωπεύοντας περισσότερο από το 60% της συνολικής αγοράς AI και GenAI, αναφέρει η έκθεση της IDC

Nvidia: Η AI θα χρειαστεί περισσότερη υπολογιστική ισχύ, όχι λιγότερη
Η Nvidia αποκάλυψε λεπτομέρειες σχετικά με την επόμενη πλατφόρμα AI τσιπ, το Blackwell Ultra, το οποίο, όπως λέει, θα βοηθήσει τις εφαρμογές να σκέφτονται και να ενεργούν για λογαριασμό του χρήστη