![Λιανεμπόριο: Ποιες αλυσίδες επένδυσαν 40 εκατ. ευρώ σε νέα καταστήματα [πίνακες]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/11/lianemporio-768x512-1.jpg)
Με την κατανάλωση να κινείται σε δύο εκ διαμέτρου αντίθετες κατευθύνσεις, καθώς αυξάνονται ταυτόχρονα το high end shopping και τα προϊόντα value price και second hand (προϊόντα φθηνού κόστους και είδη από δεύτερο χέρι), οι επενδύσεις στο λιανικό εμπόριο παρότι δεν έχουν «παγώσει» φαίνεται να έχουν την ορμή που είχαν τους τελευταίους μήνες του 2022 και στην αρχή του 2023.
Ο όγκος των επενδύσεων λιανικής που καταγράφηκε, ήταν περίπου 40 εκατ. ευρώ το β’ τρίμηνο του 2023, σύμφωνα με τη σχετική μελέτη της εταιρείας παροχής υπηρεσιών συμβούλων ακινήτων Cushman & Wakefield – Proprius και όπως αναφέρουν οι αναλυτές, αντανακλά σε μεγάλο βαθμό τη στάση αναμονής των θεσμικών επενδυτών, κυρίως λόγω του αυξημένου κόστους χρήματος μετά την περαιτέρω αύξηση των επιτοκίων της ΕΚΤ τον Ιούνιο.
Αύξηση τζίρου 7% στο λιανεμπόριο το β’ τρίμηνο – Ποιοι κλάδοι τα… πήγαν καλύτερα [Διαγράμματα]
Ειδικότερα, η Cushman & Wakefield – Proprius κατέγραψε 40 νέες μισθωτικές συμφωνίες λιανικής πώλησης το β’ τρίμηνο του 2023 στις βασικές αγορές λιανικής πώλησης της Αθήνας, 25% λιγότερες σε σύγκριση με το α’ τρίμηνο του 2023, αλλά 20% περισσότερες από το αντίστοιχο τρίμηνο του 2022.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε η ΕΛΣΤΑΤ, ο τζίρος του λιανεμπορίου κατά το β’ τρίμηνο του 2023 διαμορφώθηκε σε 16,91 δισ. ευρώ, αυξημένος κατά 7% σε σύγκριση με τον τζίρο του β’ τριμήνου του 2022, όταν είχε διαμορφωθεί σε 15,8 δισ. ευρώ. Εξαιρουμένων των κλάδων τροφίμων, οχημάτων και καυσίμων, ο τζίρος του λιανεμπορίου διαμορφώθηκε κατά το β’ τρίμηνο του 2023 σε 6,11 δισ. ευρώ, αυξημένος κατά 6,8% σε σύγκριση με το β’ τρίμηνο του 2022.

Σταθερά τα ενοίκια
Σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2023, οι τιμές των ενοικίων των εμπορικών καταστημάτων σε μεγάλο βαθμό παραμένουν σταθερές κατά το δεύτερο τρίμηνο του έτους, με μικρές αυξήσεις σε προνομιακές τοποθεσίες στο κέντρο της Αθήνας, στον Πειραιά και στη Θεσσαλονίκη, αν και παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα οι κενοί χώροι στις prime περιοχές εν γένει.
Ταυτόχρονα καταγράφεται ισχυρή ζήτηση από υποψήφιους μισθωτές για στρατηγικές τοποθεσίες σε όλους τους τομείς του λιανικού εμπορίου.
Κατά το β’ τρίμηνο του 2023, η αγορά λιανικής δεν κατέγραψε την ολοκλήρωση καμίας νέας ανάπτυξης. Ωστόσο τα επόμενα τρία χρόνια, συνολικά 109.000 τ.μ. GLA εμπορικών κέντρων αναμένεται να εισέλθουν στην αγορά, από τη Lamda Development στο Ελληνικό και 77.000 τ.μ. εμπορικών πάρκων από την Trade Estates και Lamda Development/Orilina στην Αττική, την Πάτρα, το Ηράκλειο Κρήτης και τη Θεσσαλονίκη.
Ποιες αλυσίδες άνοιξαν νέα καταστήματα
Αξιοσημείωτες νέες συμφωνίες μίσθωσης εμπορικών χώρων σημειώθηκαν κατά τη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου σε επίπεδο χώρας.
Το τρίτο κατάστημα JD Sport ανακοινώθηκε ότι θα ανοίξει το 4ο τρίμηνο του 2023 στον Πύργο Πειραιά, ενώ τα Zara και Zara Home, ανακοίνωσαν το άνοιγμα καταστήματος 5.850 τ.μ. στο ίδιο εμβληματικό κτίριο.
Το πρώτο κατάστημα Juicy Couture θα ανοίξει στη Μεταξά 34 στη Γλυφάδα, ενώ στον Πειραιά θα ανοίξει ένα κατάστημα Benetton 1.000 τ.μ..
Ένα νέο κατάστημα Hugo Boss άνοιξε στο Golden Hall, ενώ η Chanel Boutique, μετά το άνοιγμα ενός εποχιακού καταστήματος στο Nammos Village στη Μύκονο, ανακοίνωσε το άνοιγμα του πρώτου καταστήματος στην Ελλάδα στον πεζόδρομο της Βουκουρεστίου στον αριθμό 13.
Δύο καταστήματα Nautica άνοιξαν στη Νέα Ιωνία και στο Golden Hall, ένα κατάστημα Πλαίσιο 1.450 τ.μ. στο Ηράκλειο Κρήτης και το μεγαλύτερο KFC στην Ελλάδα έκανε εγκαίνια στην πλατεία Αριστοτέλους της Θεσσαλονίκης. Η Tesla επεκτάθηκε επίσης στη Θεσσαλονίκη, με ένα pop-up κατάστημα στο εμπορικό κέντρο Mediterranean Cosmos.
Η Pepco άνοιξε 3 νέα καταστήματα πανελλαδικά, ενώ πλέον διαθέτει 21 σημεία πώλησης, η Attrattivo εγκαινίασε νέο κατάστημα στη Χαλκίδα, η Cosmos Sport στη Ρόδο, η Pandora στην Κηφισιά και η Sport Vision ένα νέο κατάστημα στην Πάτρα.


Latest News

Το στοίχημα εξωστρέφειας της Sarantis - Πώς στέλνει τα προϊόντα της στις αγορές του κόσμου
Όχημα στην εξαγωγική δραστηριότητα της Sarantis αποτελεί το Carroten - Ο ρόλος της σειράς Clinea

Νέος πρόεδρος της ΚΕΕΕ ο Γιάννης Βουτσινάς
Στη ψηφοφορία o Γιάννης Βουτσινάς επικράτησε του Γιάννη Μπρατάκου, με 69 έναντι 49 ψήφων

Η μεγάλη ευκαιρία της ΕΕ να φτάσει τις ΗΠΑ στις startups - Τι γίνεται στην Ελλάδα
Η Ευρώπη επενδύει πολλά στο κομμάτι των startups, ειδικά στην ΑΙ, ώστε να κλείσει το κενό με τις ΗΠΑ - Τι δείχνουν τα τελευταία στοιχεία

Vodafone: Ολοκλήρωση δύο έργων για την ψηφιακή αναβάθμιση του Δημοσίου Τομέα
Τα έργα που ολοκλήρωσε η Vodafone είναι το νέο πληροφοριακό σύστημα για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και ο μετασχηματισμός των υπηρεσιών στα ελληνικά Προξενεία

Οι αυξήσεις στις τιμές ρίχνουν το τζίρο στις επιχειρήσεις εστίασης
«Όσο μπορούμε κρατάμε τις τιμές, αλλά ο κόσμος κάνει πλέον μικρό λογαριασμό» λένε οι επαγγελματίες της εστίασης παραδεχόμενοι ότι η ακρίβεια αποτελεί πρόβλημα

Πενήντα χρόνια χωρίς τον Αριστοτέλη Ωνάση - Ο βίος και η πολιτεία του Έλληνα κροίσου
Ο επιχειρηματίας που άφησε το στίγμα του στην ιστορία της Ελλάδας - Τα μυστικά της επιτυχίας του

Ανατροπή στις επενδύσεις των ΑΕΕΑΠ – Τι αλλάζει
Το βαθύ discount στις μετοχές των Ανώνυμων Εταιρειών Επενδύσεων σε Ακίνητη Περιουσία (ΑΕΕΑΠ) και οι προσδοκίες – Οι αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο

Με ταχείς ρυθμούς ο «γάμος» Entersoft-Softone
Η ενιαία Entersoft-Softone βρίσκεται σε διαδικασία επιλογής εμπορικής ονομασίας, ενοποίησης διοικητικών δομών αλλά και διαμόρφωσης του protfolio λύσεων που θα προσφέρει προς τους πελάτες της

Αktor: Στα 32,4 εκατ. ευρώ το Enterpise Value (EV) της Sun Force One
Η AKTOR Ανανεώσιμες θα καταβάλει ως ίδια συμμετοχή για την αγορά του 51% της Sun Force One το ποσό των 4,1 εκ. ευρώ περίπου

Αρίστος Δοξιάδης: Ένας επενδυτής των start ups αναλαμβάνει την Έρευνα και Ανάπτυξη
Ο Αρίστος Δοξιάδης είναι συνεργάτης στη Big Pi, μια εταιρεία επιχειρηματικών κεφαλαίων που επενδύει στην Ελλάδα και υποστηρίζει τη φιλόδοξη καινοτομία