
Μιάμιση φορά το δημοσιονομικό κόστος του Market Pass, ήτοι 388 εκατ. ευρώ, πλήρωσαν επιπλέον καταναλωτές για τρόφιμα και είδη καθημερινής χρήσης το πρώτο εξάμηνο εφέτος, χωρίς μάλιστα να βάλουν στο καλάθι του σούπερ μάρκετ κάτι επιπλέον σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα ένα χρόνο πριν.
Με βάση τα στοιχεία της εταιρεία Circana (πρώην IRI), στο εξάμηνο οι συνολικές πωλήσεις του κλάδου των σούπερ μάρκετ ανήλθαν στα 4,428 δισ. ευρώ, έναντι 4,040 δισ. ευρώ στο αντίστοιχο περσινό διάστημα, σημειώνοντας αύξηση κατά 9,6%.
Τουρισμός: Τα σούπερ μάρκετ οι μεγάλοι κερδισμένοι στους παραθεριστικούς προορισμούς
Η αύξηση κατά 388 εκατ. ευρώ στην αξία πωλήσεων ήταν εξ ολοκλήρου πληθωριστική, καθώς την ίδια περίοδο καταγράφηκε μηδενική αύξηση του όγκου των πωλήσεων, όταν πέρυσι στο εξάμηνο ο όγκος είχε αυξηθεί κατά 0,5% έναντι του 2021.
Υπενθυμίζεται ότι το δημοσιονομικό κόστος για το Market Pass το 2023 είναι 251 εκατ. ευρώ ενώ οι ωφελούμενοι είναι 2,8 εκατ. νοικοκυριά με 7,5 εκατ. μέλη.
Να σημειωθεί πάντως ότι σύμφωνα με πληροφορίες του ΟΤ, το πρώτο δεκαπενθήμερο του Ιουλίου ελέω του τουρισμού καταγράφηκε ενίσχυση σε όρους όγκου πωλήσεων, καθώς το συγκεκριμένο διάστημα εμφανίζουν αύξηση 3,1%.
Στο πρώτο εξάμηνο, όλες οι giga κατηγορίες προϊόντων, δηλαδή τρόφιμα, είδη νοικοκυριού και προϊόντα προσωπικής φροντίδας και υγιεινής, σημείωσαν υψηλότερο πληθωριστικό τζίρο, με τα είδη διατροφής να έχουν τη μερίδα του λέοντος στα 3,379 δισ. ευρώ έναντι 3,094 δισ. ευρώ στο εξάμηνο του 2022.
Λόγω της έναρξης των τουριστικών ροών, η μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων καταγράφεται στην περιοχή της Κρήτης με 17,5%, ακολουθεί η Βόρεια Ελλάδα με 11,8%, στην τρίτη θέση βρίσκεται η Πελοπόννησος με 11,1%. Έπονται η Κεντρική Ελλάδα και η Αττική με 8,8% η κάθε μία, ενώ με 8,7% στη τελευταία θέση βρίσκεται η Θεσσαλονίκη.
Ποια προϊόντα κάνουν… πρωταθλητισμό στις ανατιμήσεις
Τις υψηλότερες αυξήσεις τιμών στο εξάμηνο καταγράφουν οι κατηγορίες των σνακ με +14,9%, ακολουθούν τα είδη προσωπικής υγιεινής με +13,1%, στην τρίτη θέση βρίσκονται τα γαλακτοκομικά με +12,7%, ακολουθούν τα είδη καθαρισμού σπιτιού με +11,3% και τα είδη σπιτιού με +10%.
Όσον αφορά τις πωλήσεις σε όγκο, τη μεγαλύτερη μείωση κατέγραψαν τα δημητριακά (-4,2%) και τα κατεψυγμένα τρόφιμα (-4,1%), ενώ ακολουθούν τα είδη καθαρισμού σπιτιού (-2,3%), τα συσκευασμένα τρόφιμα (-1,8%), τα είδη προσωπικής υγιεινής και ομορφιάς (-0,8%), τα γαλακτοκομικά (-0,6%) και τα άλλα είδη σπιτιού (-0,5%).
Στον αντίποδα τέσσερις κατηγορίες σημειώνουν αύξηση του όγκου των πωλήσεων (τα σνακ 4,9%, τα μη αλκοολούχα ποτά 1,9%, τα αλκοολούχα ποτά 0,2% και τα είδη προσωπικής υγιεινής 2,2%).
Επέλαση των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας
Προκειμένου οι καταναλωτές να αναχαιτίσουν το ανελέητο σφυροκόπημα της ακρίβειας συνέχισαν να αγοράζουν περισσότερα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, το μερίδιο των οποίων στη διάρκεια της περιόδου Ιανουαρίου – Ιουνίου 2023 ανέρχεται πλέον στο 26,3%, συμπεριλαμβανομένης πλέον και της Lidl.
Το εντυπωσιακό είναι ότι ο ρυθμός ανάπτυξης των «ανωνύμων» προϊόντων είναι σχεδόν διπλάσιος σε σχέση με τον αντίστοιχο των επωνύμων.
Συγκεκριμένα, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας αυξήθηκαν με 13,4%, ενώ τα επώνυμα με 8,3%, έχοντας συρρικνωθεί στο 73,7% του συνόλου, όταν το 2021 το μερίδιό τους είχε ανέλθει στο 76,4%.
Σε επίπεδο προσφορών, οι προμηθευτές αύξησαν τις προωθητικές ενέργειες στην κατηγορία των τροφίμων στο 25,3%, όπως και στα είδη σπιτιού στο 24,9%, ενώ τις μείωσαν στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς στο 28,2%, όταν στην αντίστοιχη περσινή περίοδο ήταν 29,1%.
Τα μικρά και τα πολύ μεγάλα
Τον υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης στους διάφορους τύπους καταστημάτων καταγράφουν πρωτίστως τα μικρά καταστήματα, επιφάνειας μέχρι 400 τ.μ., στο +15,8%.
Ακολουθούν στη δεύτερη θέση οι μεγάλες επιφάνειες, άνω των 2.500 τ.μ., με ρυθμό 13,9%. Στην τρίτη και την τέταρτη θέση βρίσκονται οι επιφάνειες από 400 τμ ως και 1.000 τμ και από 1.000 τμ ως και 2.500 τμ, με ρυθμούς 10,1% και 6,6% αντιστοίχως.


Latest News

Δωδώνη: Στα Ελληνικά Γαλακτοκομεία με 110 εκατ. ευρώ η ηπειρώτικη γαλακτοβιομηχανία
Τα Ελληνικά Γαλακτοκομεία αναλαμβάνουν τον δανεισμό, 95 εκατ. ευρώ, της «Δωδώνη» - Είσοδος με επώνυμο προϊόν στη φέτα για τους Αφούς Σαράντη

Παρελθόν ο Μαρινόπουλος από τη Marks & Spencer - Πέρασε στα χέρια του μητρικού ομίλου
Μονομετοχική πλέον η Marks & Spencer στην Ελλάδα - Μέσα σε ένα μόλις μήνα, άλλαξε το ΔΣ της εταιρείας - Εκτός ο Στέφανος Μαρινόπουλος

Κατασκευή φράγματος στον Ασωπό από τον όμιλο AKTOR
Το έργο είναι συμβατό με το Σχέδιο Διαχείρισης Λεκανών Απορροής Ποταμών του Υδατικού Διαμερίσματος Βόρειας Πελοποννήσου.

Χατζηθεοδοσίου: Ανεβασμένοι οι τζίροι, μικρότερες οι ποσότητες στην αγορά
Επίσκεψη του Γ. Χατζηθεοδοσίου στην Κεντρική Λαχαναγορά Αθηνών και συζητήσεις με εμπόρους για την κίνηση στην αγορά

Σε σώμα συγκροτήθηκε το ΔΣ της ΔΕΗ - Πρόεδρος και CEO o Γιώργος Στάσσης
Ο Γιώργος Στάσσης συνεχίζει τη θητεία του ως CEO της ΔΕΗ

Γιατί πέφτουν με ταχύτητα τα επιτόκια στα δάνεια επιχειρήσεων και επαγγελματιών
Πρόκειται για εξέλιξη που δεν συνδέεται αποκλειστικά με τις μειώσεις στα επιτόκια στη ζώνη του ευρώ, αλλά και με άλλους παράγοντες

Τι ανησυχεί την ΚΡΙ-ΚΡΙ για τους δασμούς του Τραμπ - Το guidance για το 2025
Σε τηλεδιάσκεψη που πραγματοποίησε η ΚΡΙ-ΚΡΙ, ο CFO της εταιρείας κ. Κωνσταντίνος Σαρμαδάκης μίλησε για τα οικονομικά αποτελέσματα του 2024

Tabish (Aqua Brigde) στον ΟΤ: Καμια υπαναχώρηση από το deal για την Avramar
O Mohammad Tabish, CEO της Aqua Bridge ξεκαθαρίζει στον ΟΤ ότι η συμφωνία με την Avramar θα έχει ολοκληρωθεί το αργότερο μέχρι τις αρχές Μαϊου

Οι άλλες business της AS Company πίσω από τα παιχνίδια
Η AS Company κινείται πέρα από το τεράστιο πρόβλημα της υπογεννητικότητας - Τα ελληνικά παιχνίδια, η αγορά της Ρουμανίας και τα τουριστικά ακίνητα

«Διαβατήριο» για νέες επενδύσεις και μετοχική διασπορά η ΑΜΚ για την Premia
Μέσα στον Ιούνιο αναμένεται να «τρέξει» η ΑΜΚ της Premia Properties – Εκφράζεται ήδη επενδυτικό ενδιαφέρον