![Ναυτιλία: Πτώση – ρεκόρ στα περιθώρια κέρδους των liners](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/05/orange-black-loaded-container-ship-harbour-1.jpg)
Παραμένουν οι «φουρτούνες» στην αγορά μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με την πλειονότητα των μεγάλων εταιρειών liners να πλήττονται από έναν συνδυασμό πτωτικών ναύλων, αυξανόμενου κόστους και ασθενέστερης ζήτησης. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Alphaliner, εννέα από τις δέκα μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών κατέγραψαν μειωμένα περιθώρια λειτουργικού κέρδους το δεύτερο τρίμηνο του 2023.Πιο συγκεκριμένα, κατά μέσο όρο, ο κλάδος ανέφερε περιθώριο λειτουργικού κέρδους 8,9% για το δεύτερο τρίμηνο, από 13,1% το προηγούμενο τρίμηνο και 56,3% έναν χρόνο νωρίτερα.
Οπως επισημαίνεται, πρόκειται για την πρώτη φορά εδώ και τρία χρόνια που το συγκεκριμένο νούμερο πέφτει σε μονοψήφια ποσοστά.
Στα επιμέρους στοιχεία της Alphaliner, η ισραηλινή ναυτιλιακή εταιρεία ZIM σημείωσε το ασθενέστερο περιθώριο λειτουργικού κέρδους (-11,2%), ενώ η κινεζική COSCO, συμπεριλαμβανομένης της θυγατρικής OOCL, ήταν στην κορυφή της «κατάταξης» με 27%, χάρη σε ένα εξαιρετικά επιτυχημένο πρόγραμμα μείωσης του κόστους.
Ο νέος «γίγαντας» της MSC ταράζει τα νερά των containerships
Ναύλοι
Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της HSBC, οι αναλυτές της βρετανικής τράπεζας τόνισαν ότι με τις τιμές spot ναύλων να είναι πλέον πάνω από τις συμβατικές τιμές, ο κλάδος θα πρέπει να παραμείνει στο… μαύρο φέτος. «Στο πλαίσιο αυτό, αναμένουμε ότι η κερδοφορία του 2ου τριμήνου θα επανέλθει απότομα σε πιο κανονικά επίπεδα», είχε προειδοποιήσει η HSBC.
Χαρακτηριστική είναι η αναφορά της εταιρείας δεδομένων Linerlytica ότι «αν και οι ναύλοι μπορεί να λάβουν μια μικρή ώθηση αυτή την εβδομάδα από τις αυξήσεις επιτοκίων της 1ης Σεπτεμβρίου, το κλίμα της αγοράς παραμένει φτωχό με τον Δείκτη Εμπορευματοκιβωτίων της Σαγκάης να εγκαταλείπει όλα τα κέρδη του τον Αύγουστο, με τις περικοπές να είναι προ των πυλών καθώς προχωρά ο μήνας». Την ίδια ώρα, οι ναύλοι της διαδρομής Trans-Pacific ήταν σίγουρα πιο ανθεκτικοί από ό,τι στην Ασία – Ευρώπη, σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, αλλά ακόμη και εκεί η δυναμική διαλύεται γρήγορα με τους περιορισμούς διέλευσης από τη Διώρυγα του Παναμά να αποδεικνύονται λιγότερο ενοχλητικοί.
Διελεύσεις
Ο οίκος αναλύσεων S&P Global Market Intelligence αναφέρει πως η αγορά containership τείνει να απολαμβάνει μια προνομιακή θέση όσον αφορά τις διελεύσεις σε ένα από τα πιο σημαντικά «κλειδιά» του θαλάσσιου εμπορίου, «κλείνοντας» από νωρίς θέσεις για να περάσουν το κανάλι και παρά τα προβλήματα από τη συμφόρηση ο τομέας δεν έχει υποφέρει πολύ. «Οι Liners σήμερα ταλαιπωρούνται ελάχιστα από τη διαταραχή που σχετίζεται με την ξηρασία στον Παναμά», σημείωσε ο Peter Tirschwell, αντιπρόεδρος της S&P Global.
Στο ίδιο μήκος κύματος, σε ό,τι αφορά την πορεία των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, κινείται και η ανάλυση της Sea-Intelligence, η οποία υπογραμμίζει πως μετά από δύο πολύ κερδοφόρα χρόνια επιστρέφουμε σε φυσιολογικά επίπεδα. Το δεύτερο τρίμηνο του 2023 παρατηρείται σημαντική πτώση στα κέρδη των εταιρειών στην υπηρεσία πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, πτώση 90% όπως τονίζει χαρακτηριστικά.
Η εταιρεία ανάλυσης και έρευνας δείχνει στην πραγματικότητα πως η αναλογία Ebit και TEU των πρώτων παγκόσμιων μεταφορέων το δεύτερο τρίμηνο του 2023 μειώθηκε κατά 90% στα 3,2 δισεκατομμύρια δολάρια σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2022.
«Μετά από δύο πολύ κερδοφόρα χρόνια για τις ναυτιλιακές εταιρείες, η αγορά κινείται λοιπόν προς μια μεταπανδημική κανονικότητα. Ηδη το τέταρτο τρίμηνο του 2022 είχε δώσει μια πρώτη γεύση για το ποιες θα μπορούσαν να είναι οι συνέπειες το πρώτο τρίμηνο του 2023 όπου τα κέρδη των μεταφορέων είχαν δεχθεί σοβαρό πλήγμα. Μια τάση που επιβεβαιώθηκε επίσης την περίοδο Απριλίου – Μαΐου – Ιουνίου του τρέχοντος έτους με τα συνδυασμένα κέρδη προ τόκων και φόρων (EBIT) κατέγραψαν πτώση 90% σε ετήσια βάση και διαμορφώθηκαν σε κάτι περισσότερο από 3 δισεκατομμύρια δολάρια. Ειδικότερα για την εταιρεία Wan Hai ήταν το πρώτο αρνητικό τρίμηνο από το 2012», καταλήγει η Sea-Intelligence.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Νέες ναυπηγήσεις: Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/shipyard-1280x902-600x423.jpeg)
Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου
Σημαντική αύξηση του κόστους ναυπήγησης των πλοίων, που έφτασε στα επίπεδα του 2008, έτος καταγραφής ιστορικού ρεκόρ
![Ναυτιλία: Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/ellinika-ploia-1280x850-1-600x398.jpg)
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
![Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Ef240709_2167a-600x400.jpg)
Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και εκλεκτά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας
![Ερυθρά Θάλασσα: Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/w12-64120w2481804w16105958w15233420w18144811w17101426-600x338.jpg)
Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης
«Πύραυλος» έπεσε στο νερό και δεύτερος εξερράγη στον αέρα, ενημέρωσε το πλήρωμα του εμπορικού σκάφους την Ambrey
![Άγιος Κωνσταντίνος: Περίμεναν κρουαζιερόπλοια στο νέο λιμάνι, έχασαν και την ακτοπλοϊκή σύνδεση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/agios-konstantinos-600x464.jpg)
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
![Λιμάνια: Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-irakleio-600x300.jpg)
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
![ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Βόρεια Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
![Ναυτιλία: Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/tanker-600x338.jpg)
Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA
Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA διπλασίασε το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023
![ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση 0,2% στη δύναμη του εμπορικού στόλου τον Μάιο 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/ploia-600x338.jpg)
Αύξηση 0,2% στη δύναμη του εμπορικού στόλου τον Μάιο
Τι δείχνουν τα στοιχεία
![Διώρυγα του Παναμά: Σε 6 χρόνια η κατασκευή του γιγάντιου ταμιευτήρα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/panama-canal-g52eeb7b5a_1280-768x432-1-600x338.jpg)
Σε 6 χρόνια το έργο του γιγάντιου ταμιευτήρα στη Διώρυγα του Παναμά
Ο ταμιευτήρας αξίας 1,6 δισ. δολ. θα διασφαλίσει τη διέλευση των πλοίων από τη Διώρυγα του Παναμά