Μπορεί η ελβετική ωρολογοποιία, ειδικότερη αυτή των πολυτελών ρολογιών, να κατάφερε να αντιμετωπίσει την εμφάνιση των έξυπνων ρολογιών, την πανδημία και τον υψηλότερο πληθωρισμό, ωστόσο πλέον βρίσκεται αντιμέτωπη με μία νέα απειλή: το ισχυρό φράγκο.
Όπως γράφει το Bloomberg, οι διευθύνοντες σύμβουλοι brands μέσης μεσαίας τιμής και εισαγωγικού επιπέδου, συμπεριλαμβανομένων των Oris, Doxa και Maurice Lacroix, ανέφεραν ότι το περιθώριο κέρδους τους, από τις περσινές αυξήσεις τιμών έχει σχεδόν εξαφανιστεί καθώς η αξία του δολαρίου ΗΠΑ έχει πέσει σε υποχωρήσει σημαντικά έναντι του ελβετικού φράγκου.
Δεν είναι σαφές αν η κατάσταση για τις βιοτεχνίες θα εξομαλυνθεί σύντομα.
Ρολόγια: Αυξάνεται η ζήτηση για νέα μοντέλα
Με τον κίνδυνο του πληθωρισμού να εξακολουθεί να υπάρχει, η Εθνική Τράπεζα της Ελβετίας αναμένεται να διατηρήσει υψηλά επιτόκια —ή πιθανώς να τα αυξήσει περαιτέρω— αφήνοντας τους αναλυτές να προβλέπουν ότι το φράγκο πιθανότατα θα ανατιμηθεί περαιτέρω τους επόμενους μήνες.
Ρολόγια πολυτελείας: Τα μεταχειρισμένα Rolex και Patek υποχωρούν σε χαμηλό διετίας
Πτώση στις πωλήσεις
Η συντριπτική πλειονότητα των ελβετικών ρολογιών πωλείται στις ΗΠΑ, την Ασία και τη Δυτική Ευρώπη, καθιστώντας τις συναλλαγματικές διακυμάνσεις σημαντικό παράγοντα για την απόδοση του κλάδου. Για τον Stephane Waser, διευθύνοντα σύμβουλο της Maurice Lacroix, ο έλεγχος στις αγορές συναλλάγματος κάθε πρωί έχει γίνει πλέον «καθημερινή ζωή».
Ταυτόχρονα, η ζήτηση έχει ήδη υποχωρήσει από τα επίπεδα ρεκόρ που παρατηρήθηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας, όταν οι καταναλωτές που είχαν κολλήσει στο σπίτι συνέρρεαν στα μοντέλα Audemars Piguet και Patek Philippe. Τον περασμένο Ιούλιο, οι ελβετικές εξαγωγές ρολογιών σημείωσαν την πρώτη μηνιαία πτώση τους σε περισσότερα από δύο χρόνια, καθώς οι αποστολές στην Κίνα μειώθηκαν απότομα και οι εξαγωγές στις ΗΠΑ επιβραδύνθηκαν.
Παράγοντες της αγοράς εκτιμούν, ότι παρά τη μείωση της ζήτησης, οι ωρολογοποιοί μπορεί να χρειαστεί να επιβάλουν περαιτέρω αυξήσεις τιμών για να αντισταθμίσουν τις απώλειες από την ισχύ του φράγκου.
«Το δολάριο ΗΠΑ είναι το μεγάλο ερώτημα», δήλωσε ο Jan Edöcs, επικεφαλής της εξειδικευμένης μάρκας καταδυτικών ρολογιών Doxa, η οποία σημείωσε άνοδο στις ετήσιες πωλήσεις σε περίπου 10.000 ρολόγια κατά τη διάρκεια της πανδημίας, καθώς οι λάτρεις ανακάλυψαν ξανά τα μοντέλα του που φορούσε κάποτε ο Γάλλος εξερευνητής Ζακ Κουστό.
Latest News
Οι Τζεφ Μπέζος και OpenAI επενδύουν στην startup Physical Intelligence
Η αποτίμηση της startup Physical Intelligence που δραστηριοποιείται στο χώρο της ρομποτικής και στηρίχθηκε από τον Τζεφ Μπέζος φτάνει στα 2,4 δισεκατομμύρια δολάρια
Ανάσα στην Boeing - Τέλος στην απεργία μετά από επτά εβδομάδες
Οι εργαζόμενοι στην Boeing συμφώνησαν σε μισθολογικές αυξήσεις που θα φτάσουν το 38% σε ορίζοντα τεσσάρων ετών
Σε αναζήτηση «σωτήρα» η TGI Friday's - Οι συνομιλίες με πιθανούς αγοραστές
Η TGI Friday's είναι η πιο πρόσφατη περίπτωση casual εστιατορίων που αναζητά δικαστική προστασία από τους πιστωτές
Γιατί οι νέοι εγκαταλείπουν Nike και Lululemon
Οι νέοι είναι ευμετάβλητοι καταναλωτές, αλλά η μεταστροφή προτιμήσεων μπορεί να είναι καταστροφική για τους λιανοπωλητές
Η «ντροπή της πολυτέλειας» στην Κίνα και το άδειο megastore της Louis Vuitton στο Πεκίνο
Εταιρείες όπως η Louis Vuitton και η Kering διοχέτευσαν δισ. δολ. στην Κίνα για να καλύψουν την αυξανόμενη ζήτηση
Το διάστημα είναι το νέο πεδίο ανταγωνισμού μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας - Οι συμμαχίες
Οι ΗΠΑ νικούν την Κίνα στον αγώνα για να κερδίσουν συμμάχους στην κούρσα για το διάστημα
Η Κίνα βάζει στο στόχαστρο πλούσιους και εταιρείες για να αυξήσει τα έσοδα
Οι αρχές στην Κίνα τους ζητούν να κάνουν «αυτοελέγχους» και να πληρώσουν τυχόν φορολογικές υποχρεώσεις που αμέλησαν
Τα υπερκέρδη της βιομηχανίας όπλων και οι θιασώτες της στήριξής τους
Οι ευρωπαϊκές αμυντικές εταιρείες βγάζουν πολλά χρήματα — και αυτό είναι πρόβλημα, γράφει το Politico
Πώς ξόδεψαν οι καταναλωτές στο κινεζικό Black Friday
Το Singles Day είναι το αντίστοιχο Black Friday στην Κίνα και διαρκεί για βδομάδες
Η Gen Z είναι τελικά η γενιά που τα βρήκε πιο δύσκολα από τις προηγούμενες;
Τα τελευταία στοιχεία δείχνουν ότι είναι πιο δύσκολο από ποτέ για τους νέους να γίνουν οικονομικά ανεξάρτητοι, σε ένα τοπίο αυξανόμενης οικονομικής ανασφάλειας