
Αν στο TikTok πληκτρολογήσει κάποιος «Kia» στη γραμμή αναζήτησης, στην αυτόματη πρόταση εμφανίζεται η επιλογή «boys tutorial». Ένα κλικ θα δείξει ότι το πιο δημοφιλές αποτέλεσμα είναι ένα βίντεο που εξηγεί πώς να κλαπεί ένα αυτοκίνητο Hyundai. Ένα γαντοφορεμένο χέρι τραβάει το πλαστικό από το περίβλημα του τιμονιού και στη συνέχεια χώνει ένα κατσαβίδι στον διακόπτη ανάφλεξης και τον ξεβιδώνει. Υπό τους ήχους ραπ μουσικής μια φωνή από υπολογιστή λέει: «αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο δεν πρέπει να αγοράζετε Kia ή Hyundai». Το χέρι συνδέει ένα καλώδιο USB σε μια εκτεθειμένη υποδοχή, το στρίβει και το αυτοκίνητο ξεκινάει. Το βίντεο έχει πάνω από 415.000 likes. Είναι ένα παράδειγμα μιας ιογενούς τάσης στο διαδίκτυο που καθοδηγείται από τα «Kia Boys», εφήβους που κλέβουν αυτοκίνητα για να κάνουν βόλτες και να δημοσιεύουν τα βίντεο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Επένδυση μαμούθ της Hyundai με στόχο την πρώτη τριάδα στην ηλεκτροκίνηση
Αμερικανικές πόλεις κατά των Kia και Hyundai
Στις 24 Αυγούστου η πόλη του Σικάγο στις ΗΠΑ ανακοίνωσε ότι κατέθεσε αγωγή κατά των αμερικανικών θυγατρικών των Kia και Hyundai, των δύο νοτιοκορεατικών αυτοκινητοβιομηχανιών. Η αγωγή υποστηρίζει ότι οι εταιρείες δεν συμπεριέλαβαν την απλή τεχνολογία ακινητοποίησης του κινητήρα σε ορισμένα από τα φθηνότερα μοντέλα τους, καθιστώντας τα εξαιρετικά εύκολα να κλαπούν. Το 2022, περισσότερα από 8.800 αυτοκίνητα Kia και Hyundai εκλάπησαν μόνο στο Σικάγο, αποτελώντας τα δύο πέμπτα των 21.000 κλοπών οχημάτων που καταγράφηκαν πέρυσι. Μέχρι στιγμής το 2023, αντιπροσωπεύουν περισσότερο από τις μισές, ενώ το σύνολο των κλοπών σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι έχει διπλασιαστεί. Το αποτέλεσμα της μη εγκατάστασης συστημάτων ακινητοποίησης, δήλωσε ο Μπράντον Τζόνσον, ο αριστερός δήμαρχος του Σικάγο, είναι μια «πανεθνική έξαρση της εγκληματικότητας».
Οι επικριτές του Τζόνσον τον κατηγόρησαν ότι προσπαθεί να αποποιηθεί την ευθύνη για την εγκληματικότητα. Ο Ραιμόντ Λόπεζ, ένας δημοτικός σύμβουλος με συντηρητικές τάσεις, δήλωσε στο Fox News ότι η κίνηση ήταν βγαλμένη από «σοσιαλιστικό εγχειρίδιο». Ωστόσο, η αγωγή του Σικάγο είναι μία από τις επτά που έχουν κατατεθεί από πόλεις εναντίον των δύο αυτοκινητοβιομηχανιών μέχρι στιγμής φέτος, καθώς οι κλοπές αυτοκινήτων έχουν αυξηθεί σε όλη την Αμερική. Η Βαλτιμόρη, η Νέα Υόρκη και το Σιάτλ είναι μεταξύ των άλλων πόλεων που έχουν επίσης υποβάλει αγωγές. Πέρυσι, πάνω από 1 εκατ. οχήματα εκλάπησαν, το υψηλότερο ποσοστό από το 2008, σύμφωνα με το Εθνικό Γραφείο Ασφαλιστικού Εγκλήματος, μια επαγγελματική ένωση. Τα Kia και τα Hyundai ήταν μεταξύ των περισσότερων κλεμμένων αυτοκινήτων. Νωρίτερα φέτος, μια ομαδική αγωγή από ιδιοκτήτες από τις εταιρείες έναντι 200 εκατ. δολαρίων.
Το «αμαρτωλό» immobiliser
Δεν είναι σαφές τι πιθανότητες να κερδίσουν έχουν οι πόλεις στα δικαστήρια. Όλες υποστηρίζουν ότι, πουλώντας αυτοκίνητα που είναι τόσο εύκολο να κλαπούν, οι δύο εταιρείες σπατάλησαν τον χρόνο της αστυνομίας και επέτρεψαν άλλα εγκλήματα. Η Kia υποστηρίζει ότι τα οχήματά της ήταν συμβατά με το νόμο και οι αγωγές είναι αβάσιμες. Σε αντίθεση με την Ευρώπη ή τον Καναδά, οι ρυθμιστικές αρχές στην Αμερική δεν απαιτούν τα οχήματα να είναι εφοδιασμένα με συστήματα ακινητοποίησης κινητήρα, τα οποία συνήθως λειτουργούν ζητώντας έναν κωδικό από ένα ασύρματο κλειδί για την εκκίνηση του αυτοκινήτου. Οι εταιρείες προσέφεραν επίσης ενημερώσεις για το λογισμικό που καθιστούν λιγότερο εύκολη την κλοπή των επηρεαζόμενων αυτοκινήτων. Όλα τα νέα μοντέλα Kia και Hyundai που πωλούνται διαθέτουν πλέον immobiliser.
Ωστόσο, το 2015, το 96% των καινούργιων αυτοκινήτων που πωλήθηκαν από άλλους κατασκευαστές ήταν εφοδιασμένα με immobiliser, τα οποία κοστίζουν το πολύ μερικές εκατοντάδες δολάρια. Για τα οχήματα της Kia και της Hyundai, το ποσοστό ήταν μόλις 26%. Ο Τοντ Χέντερσον, νομικός στο Πανεπιστήμιο του Σικάγο, λέει ότι εκ πρώτης όψεως, οι πόλεις που υποβάλλουν μήνυση μπορεί να έχουν δίκιο. Στηρίζονται στο επιχείρημα ότι όταν είναι διαθέσιμη μια απλή και φθηνή τεχνολογία που μπορεί να μειώσει ριζικά την πιθανότητα ένα προϊόν να προκαλέσει τεράστια ζημιά, «η μη συμπερίληψη καθιστά το προϊόν ελαττωματικό». Ένα αυτοκίνητο που κλέβεται τόσο εύκολα θα μπορούσε να είναι ανάλογο με ένα σίδερο που δεν απενεργοποιείται αυτόματα και έτσι καίει ένα σπίτι.
Η κλοπή αυτοκινήτων «γεννάει» εγκληματίες
Ο Γκράχαμ Φάρελ, εγκληματολόγος στο Πανεπιστήμιο του Λιντς της Βρετανίας, λέει ότι η κλοπή αυτοκινήτων είναι ένα «έγκλημα-κλειδί». Υποστηρίζει ότι η δραματική μείωση των κλοπών αυτοκινήτων στη δεκαετία του 1990 -στην Αμερική οι ετήσιες κλοπές έφτασαν στο αποκορύφωμά τους στο 1,7 εκατ. το 1991- οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην τοποθέτηση συστημάτων ακινητοποίησης των αυτοκινήτων. Τα κλεμμένα αυτοκίνητα επιτρέπουν άμεσα και άλλα εγκλήματα. Είναι δύσκολο να γίνει ένας πυροβολισμός από ένα αυτοκίνητο χωρίς ρόδες. Αλλά τα ιδιαίτερα εύκολα στην κλοπή αυτοκίνητα μπορεί να έχουν ακόμη πιο επιζήμια αποτελέσματα, καθώς, στην πραγματικότητα, δημιουργούν νέους εγκληματίες. Μια μελέτη που δημοσίευσε ο κ. Φάρελ υποστηρίζει ότι η κλοπή αυτοκινήτων είναι ένα ναρκωτικό που οδηγεί στην εγκληματικότητα: τα νεαρά αγόρια που ξεκινούν με την κλοπή αυτοκινήτων συνεχίζουν να έχουν πιο εκτεταμένη εγκληματική «καριέρα».
Αν είναι έτσι, αυτό θα έπρεπε να ανησυχεί τους Αμερικανούς αστυνομικούς και πολιτικούς. Η τεράστια έξαρση της βίας που ξεκίνησε στα τέλη του 2020 φαίνεται να υποχωρεί. Μέχρι στιγμής φέτος, τα ποσοστά δολοφονιών στην πλειονότητα των αμερικανικών πόλεων έχουν μειωθεί απότομα σε σύγκριση με πέρυσι. Ωστόσο οι κλοπές αυτοκινήτων συνεχίζουν να αυξάνονται. Ο κίνδυνος είναι ότι τα «Kia Boys» μπορεί να έχουν μόλις ξεκινήσει.


Latest News

Μπιλ Άκμαν: Γιατί βλέπει σύμπραξη Uber και Hertz
Ο δισεκατομμυριούχος επενδυτής Μπιλ Άκμαν αποκάλυψε ότι κατέχει σχεδόν το 20% των μετοχών της Hertz

Ο Πούτιν επαινεί τον Μασκ συγκρίνοντάς τον με σοβιετικό πρωτοπόρο πυραύλων
Ο Βλαντιμίρ Πούτιν επαίνεσε τον Ίλον Μασκ για τα επιτεύγματά του στα διαστημικά ταξίδια και τον θεωρεί τολμηρό οραματιστή αντάξιο των σοβιετικών πρωτοπόρων του διοαστήματος

«Τσουνάμι» απολύσεων στις γερμανικές επιχειρήσεις - 1 στις 3 σχεδιάζει περικοπές το 2025
Οι προοπτικές για το 2025 παραμένουν ζοφερές στη Γερμανία και τον επιχειρηματικό της κόσμο, σύμφωνα με έρευνα

Έτοιμη για τη μεγάλη στροφή η Ευρώπη - Πώς επιδρούν οι δασμοί στο μοντέλο της
Η Citi προβλέπει μεγάλη στροφή στο οικονομικό μοντέλο της Γηραιάς Ηπείρου - Οι επιπτώσεις στο εμπόριο από τους δασμούς Τραμπ

Πάουελ: Το μεγάλο διακύβευμα της απόλυσής του – Ποιοι τον υπερασπίζονται
Ο Αμερικανός πρόεδρος ανέβασε τους τόνους εναντίον του κεντρικού τραπεζίτη με το Λευκό Οίκο να εξετάζει την απόλυσή του

Γιατί η Apple εγκλωβίστηκε στους δασμούς Τραμπ
Η Apple πωλεί περισσότερα από 220 εκατομμύρια iPhone ετησίως και σύμφωνα με τις περισσότερες εκτιμήσεις, εννέα στα δέκα κατασκευάζονται στην Κίνα

Ο γιoς δισεκατομμυριούχου κληρόνομου της Chanel αποκαλύπτει τις δικές του επενδύσεις
Ο 38χρονος Ντέιβιντ Βερτχάιμερ προσέλαβε τον Ντέιβιντ Αν για να ηγηθεί των επενδύσεών στην εταιρεία του 1686 Partners

Γιατί ο ακροδεξιός Φάρατζ θέλει τα... χλωριωμένα κοτόπουλα των ΗΠΑ στη Βρετανία
Ο Φάρατζ δήλωσε ότι οι Βρετανοί καταναλωτές αγοράζουν ήδη κοτόπουλα από μέρη όπως η Ταϊλάνδη που εκτρέφονται σε κακές συνθήκες

Καμπανάκι επικεφαλής Fed Σικάγο για ανάγκη ανεξαρτησίας της κεντρικής τράπεζας
Οι κεντρικές τράπεζες όπως η Fed που μπορούν να ασκούν νομισματική πολιτική χωρίς πολιτικές παρεμβάσεις έχουν καλύτερα αποτελέσματα για τις οικονομίες τους

Μπέσεντ: Σχοινοβάτης σε ένα εύθραυστο σχοινί
Ο υπουργός Οικονομικών των ΗΠΑ καλείται να ισορροπήσει ανάμεσα σε ένα απρόβλεπτο Τραμπ και στο να διατηρήσει την εμπιστοσύνη στα αμερικανικά ομόλογα και στο δολάριο