Δυναμική επάνοδο σε προ πανδημίας επίπεδα παρουσιάζει το πρώτο εξάμηνο του 2023, η κρουαζιέρα στο λιμάνι του Πειραιά. Παράλληλα πολλές από τις εταιρείες του συγκεκριμένου κλάδου, επιλέγουν πλέον το πρώτο λιμάνι της χώρας για την πραγματοποίηση home porting(σσ Επανεκκίνηση και ολοκλήρωση της κρουαζιέρας από το ίδιο λιμάνι). Σύμφωνα με στοιχεία της ΟΛΠ ΑΕ, από τις αρχές του έτους έως τον Ιούνιο του 2023 οι προκρατήσεις πλοίων στο λιμάνι του Πειραιά ήταν αυξημένες κατά 15% σε σχέση με το ίδιο διάστημα του 2022, με 272 πλοία να έχουν καταπλεύσει ήδη στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας.
Κρουαζιέρα: Ξεκινά δρομολόγια από τον Πειραιά το Crystal Symphony
Επίσης, το 40% από αυτά πραγματοποίησε home porting, δηλαδή αφιξο-αναχώρηση του πλοίου από το ίδιο λιμάνι, κάτι που δίνει πολλαπλασιαστικά οικονομικά οφέλη στις τοπικές κοινωνίες.
Σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες, τα χρήματα που μπορεί να δαπανά ο κάθε επιβάτης σε κάποιο λιμάνι που χρησιμοποιεί το κρουαζιερόπλοιο ως άφιξη και αναχώρηση τετραπλασιάζονται.
Σημειώνεται ότι για το 2023 έχουν προγραμματίσει να καταπλεύσουν συνολικά στο λιμάνι του Πειραιά 765 κρουαζιερόπλοια, έναντι 677 το 2022, ενώ ο αριθμός των αφίξεων επιβατών αναμένεται να ξεπεράσει το 1 εκατομμύριο.
Σε επίπεδο εξαμήνου, το 2023 η διακίνηση επιβατών παρουσίασε αύξηση 108,33% σε σχέση με το 2022, καθώς διακινήθηκαν συνολικά 500.000 επιβάτες, εκ των οποίων οι 270.000 ήταν αυτοί που ξεκίνησαν και τελείωσαν την κρουαζιέρα τους στο ίδιο λιμάνι (home porting). Τo 2022 το ίδιο διάστημα είχαν διακινηθεί μέσω του Πειραιά 240.000 επιβάτες, εκ των οποίων οι 107.000 ήταν από home porting. Συνολικά σε επίπεδο έτους το 2022 από το λιμάνι του Πειραιά είχαν διακινηθεί 880.416 επιβάτες με 677 κατάπλους κρουαζιερόπλοιων. To 2019, έτος που δεν είχαν επιβληθεί ακόμα περιορισμοί λόγω της πανδημίας, είχαν αφιχθεί στο λιμάνι του Πειραιά 622 κρουαζιερόπλοια, με 1.098.091 επιβάτες.
O πρόεδρος της Διεθνούς Ένωσης Κρουαζιέρας CLIA, Pierfrancesco Vago, μιλώντας πρόσφατα στο Posidonia Sea Tourism Forum από τη Θεσσαλονίκη, υπογράμμισε τον σημαντικό ρόλο Ελλάδας στον κλάδο της κρουαζιέρας και στον υποστηρικτικό ρόλο που είχε η χώρα μας για την επανεκκίνηση των πλοίων στην περιοχή της Μεσογείου μετά την πανδημία. Εκτίμησε ότι μετά από τρία χρόνια μειωμένης λειτουργίας, το 2023 ο κλάδος της κρουαζιέρας επιστρέφει στην ανάπτυξη.
«Φέτος αναμένουμε έως και 33 εκατομμύρια επιβάτες κρουαζιέρας παγκοσμίως, υπερβαίνοντας τον όγκο του 2019 κατά πάνω από 11%», τόνισε ο ίδιος, υπογραμμίζοντας παράλληλα την αύξηση των δραστηριοτήτων home porting το 2022 στην Ελλάδα, καθώς όπως είπε από τα 87 κρουαζιερόπλοια της CLIA που δραστηριοποιήθηκαν στην Ελλάδα 47 έκαναν homeporting – αύξηση 54% σε σχέση με το 2021.
– Αναμένεται η υλοποίηση έργου της νέας προβλήτας
Το επόμενο διάστημα εκτός απροόπτου αναμένεται να προχωρήσει για να ολοκληρωθεί ο νέος προβλήτας κρουαζιέρας στο λιμάνι του Πειραιά, ένα έργο που επιδοτείται από την Ε.Ε., συνολικού προϋπολογισμού 136,2 εκατ. ευρώ. Το συγκεκριμένο έργο που βρίσκεται στην προσήνεμη περιοχή της εισόδου του λιμανιού, νοτιοδυτικά του μόλου Θεμιστοκλέους είχε ξεκινήσει αλλά διακόπηκε μετά από προσφυγή δημάρχων της περιοχής.
Το Συμβούλιο της Επικρατείας, έχει ζητήσει την Απόφαση Έκδοσης Περιβαλλοντικών Όρων, που θα πρέπει να συνοδεύεται υποχρεωτικά και από κυκλοφοριακή μελέτη. Η κυκλοφοριακή μελέτη από τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ) έχει ήδη ολοκληρωθεί και υποβλήθηκε ως παράρτημα της Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων στο αρμόδιο τμήμα του υπουργείου Περιβάλλοντος, το οποίο τον Σεπτέμβριο θα εκδώσει και την απόφασή του για τους περιβαλλοντικούς όρους, που θα αφορά όχι μόνο το έργο στην κρουαζιέρα, αλλά και τα υπόλοιπα έργα.
Η κατασκευή του συγκεκριμένου έργου θα επιτρέψει τον ελλιμενισμό μεγάλων κρουαζιερόπλοιων (άνω των 300 μέτρων), δίνοντας ώθηση στις προσπάθειες για επιπλέον ανάπτυξη του τουρισμού από το λιμάνι του Πειραιά.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Latest News
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Ιστορικό ρεκόρ για τον ΟΛΠ στην κρουαζιέρα -Πάνω από 1,7 εκατ. επιβάτες
Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που εξυπηρετήθηκαν το έτος 2024 ήταν 810 έναντι 760 το 2023
Σε κόμβους κρουαζιέρας επιδιώκει να μετατρέψει το ΤΑΙΠΕΔ τα λιμάνια Πάτρας-Κατάκολου και Καβάλας
Στόχος του ΤΑΙΠΕΔ να αξιοποιηθούν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των περιοχών και να αναβαθμιστούν σε ελκυστικό τουριστικό προορισμό
Σε κόμβους κρουαζιέρας θα μετατραπούν τα λιμάνια Πάτρας, Κατάκολου και Καβάλας
Τι προβλέπει ο διεθνής διαγωνισμός που προκήρυξε το ΤΑΙΠΕΔ