
Δυναμική επάνοδο σε προ πανδημίας επίπεδα παρουσιάζει το πρώτο εξάμηνο του 2023, η κρουαζιέρα στο λιμάνι του Πειραιά. Παράλληλα πολλές από τις εταιρείες του συγκεκριμένου κλάδου, επιλέγουν πλέον το πρώτο λιμάνι της χώρας για την πραγματοποίηση home porting(σσ Επανεκκίνηση και ολοκλήρωση της κρουαζιέρας από το ίδιο λιμάνι). Σύμφωνα με στοιχεία της ΟΛΠ ΑΕ, από τις αρχές του έτους έως τον Ιούνιο του 2023 οι προκρατήσεις πλοίων στο λιμάνι του Πειραιά ήταν αυξημένες κατά 15% σε σχέση με το ίδιο διάστημα του 2022, με 272 πλοία να έχουν καταπλεύσει ήδη στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας.
Κρουαζιέρα: Ξεκινά δρομολόγια από τον Πειραιά το Crystal Symphony
Επίσης, το 40% από αυτά πραγματοποίησε home porting, δηλαδή αφιξο-αναχώρηση του πλοίου από το ίδιο λιμάνι, κάτι που δίνει πολλαπλασιαστικά οικονομικά οφέλη στις τοπικές κοινωνίες.
Σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες, τα χρήματα που μπορεί να δαπανά ο κάθε επιβάτης σε κάποιο λιμάνι που χρησιμοποιεί το κρουαζιερόπλοιο ως άφιξη και αναχώρηση τετραπλασιάζονται.
Σημειώνεται ότι για το 2023 έχουν προγραμματίσει να καταπλεύσουν συνολικά στο λιμάνι του Πειραιά 765 κρουαζιερόπλοια, έναντι 677 το 2022, ενώ ο αριθμός των αφίξεων επιβατών αναμένεται να ξεπεράσει το 1 εκατομμύριο.
Σε επίπεδο εξαμήνου, το 2023 η διακίνηση επιβατών παρουσίασε αύξηση 108,33% σε σχέση με το 2022, καθώς διακινήθηκαν συνολικά 500.000 επιβάτες, εκ των οποίων οι 270.000 ήταν αυτοί που ξεκίνησαν και τελείωσαν την κρουαζιέρα τους στο ίδιο λιμάνι (home porting). Τo 2022 το ίδιο διάστημα είχαν διακινηθεί μέσω του Πειραιά 240.000 επιβάτες, εκ των οποίων οι 107.000 ήταν από home porting. Συνολικά σε επίπεδο έτους το 2022 από το λιμάνι του Πειραιά είχαν διακινηθεί 880.416 επιβάτες με 677 κατάπλους κρουαζιερόπλοιων. To 2019, έτος που δεν είχαν επιβληθεί ακόμα περιορισμοί λόγω της πανδημίας, είχαν αφιχθεί στο λιμάνι του Πειραιά 622 κρουαζιερόπλοια, με 1.098.091 επιβάτες.
O πρόεδρος της Διεθνούς Ένωσης Κρουαζιέρας CLIA, Pierfrancesco Vago, μιλώντας πρόσφατα στο Posidonia Sea Tourism Forum από τη Θεσσαλονίκη, υπογράμμισε τον σημαντικό ρόλο Ελλάδας στον κλάδο της κρουαζιέρας και στον υποστηρικτικό ρόλο που είχε η χώρα μας για την επανεκκίνηση των πλοίων στην περιοχή της Μεσογείου μετά την πανδημία. Εκτίμησε ότι μετά από τρία χρόνια μειωμένης λειτουργίας, το 2023 ο κλάδος της κρουαζιέρας επιστρέφει στην ανάπτυξη.
«Φέτος αναμένουμε έως και 33 εκατομμύρια επιβάτες κρουαζιέρας παγκοσμίως, υπερβαίνοντας τον όγκο του 2019 κατά πάνω από 11%», τόνισε ο ίδιος, υπογραμμίζοντας παράλληλα την αύξηση των δραστηριοτήτων home porting το 2022 στην Ελλάδα, καθώς όπως είπε από τα 87 κρουαζιερόπλοια της CLIA που δραστηριοποιήθηκαν στην Ελλάδα 47 έκαναν homeporting – αύξηση 54% σε σχέση με το 2021.
– Αναμένεται η υλοποίηση έργου της νέας προβλήτας
Το επόμενο διάστημα εκτός απροόπτου αναμένεται να προχωρήσει για να ολοκληρωθεί ο νέος προβλήτας κρουαζιέρας στο λιμάνι του Πειραιά, ένα έργο που επιδοτείται από την Ε.Ε., συνολικού προϋπολογισμού 136,2 εκατ. ευρώ. Το συγκεκριμένο έργο που βρίσκεται στην προσήνεμη περιοχή της εισόδου του λιμανιού, νοτιοδυτικά του μόλου Θεμιστοκλέους είχε ξεκινήσει αλλά διακόπηκε μετά από προσφυγή δημάρχων της περιοχής.
Το Συμβούλιο της Επικρατείας, έχει ζητήσει την Απόφαση Έκδοσης Περιβαλλοντικών Όρων, που θα πρέπει να συνοδεύεται υποχρεωτικά και από κυκλοφοριακή μελέτη. Η κυκλοφοριακή μελέτη από τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ) έχει ήδη ολοκληρωθεί και υποβλήθηκε ως παράρτημα της Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων στο αρμόδιο τμήμα του υπουργείου Περιβάλλοντος, το οποίο τον Σεπτέμβριο θα εκδώσει και την απόφασή του για τους περιβαλλοντικούς όρους, που θα αφορά όχι μόνο το έργο στην κρουαζιέρα, αλλά και τα υπόλοιπα έργα.
Η κατασκευή του συγκεκριμένου έργου θα επιτρέψει τον ελλιμενισμό μεγάλων κρουαζιερόπλοιων (άνω των 300 μέτρων), δίνοντας ώθηση στις προσπάθειες για επιπλέον ανάπτυξη του τουρισμού από το λιμάνι του Πειραιά.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ


Latest News

Ενημέρωση Κικίλια από το Λιμενικό ενόψει των ημερών του Πάσχα
Ο κ. Κικίλιας ενημερώθηκε για θέματα λειτουργίας και επιχειρησιακής ετοιμότητας, προκειμένου να αξιοποιηθούν στο έπακρο όλα τα μέσα και το προσωπικό ενόψει των ημερών του Πάσχα

ΟΛΘ: «Ξεκλειδώνει» το εμβληματικό έργο επέκτασης του Προβλήτα 6
Η ΟΛΘ Α.Ε. έχει τη δυνατότητα να προχωρήσει στην πλήρη υλοποίηση του αναπτυξιακού και επενδυτικού σχεδιασμού της

Εντολή Κικίλια για έκτακτες επιθεωρήσεις στα πλοία σε όλα τα λιμάνια της χώρας
Οι επιθεωρητές καλούνται να προχωρήσουν στον έγκαιρο προγραμματισμό των επιθεωρήσεων με αφετηρία όλα τα λιμάνια της χώρας

Τέλη σε κινεζικά πλοία - Η πρόταση «φωτιά» της ναυτιλιακής αρχής των ΗΠΑ
Πρέπει να αντισταθμίσουμε τις επιδοτήσεις που έχει δώσει η Κίνα στη ναυπηγική βιομηχανία της, δηλώνει ο πρόεδρος της ναυτιλιακής αρχής των ΗΠΑ

Πιο κοντά το έργο επέκτασης του προβλήτα 6 στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης - Τι ζητά ο ΟΛΘ
Μετά το προεδρικό διάταγμα και την έγκριση του master plan, ο ΟΛΘ κατέθεσε τα απαραίτητα έγγραφα στο υπουργείο για το project

Καθυστερήσεις στις παραδόσεις εμπορευματοκιβωτίων - Τι αναφέρει το ΕΒΕΠ
Θέμα αποτελεί η τρέχουσα κατάσταση στον εμπορικό λιμένα του Πειραιά, που λόγω της υψηλής συμφόρησης πλοίων και εμπορευματοκιβωτίων