
Η Κομισιόν πιέζει ασφυκτικά για την καταπολέμηση της υπερβολικής παραγωγής και τη μείωση τεραστίων ποσοτήτων απορριμμάτων ρούχων και οι εταιρείες μόδας επιδίδονται αυτό το διάστημα σε αγώνα δρόμου για να ικανοποιήσουν τους νέους κανονισμούς της ΕΕ. Πρόκειται κατά κύριο λόγο για τις εταιρείες της λεγόμενης γρήγορης μόδας, με τη μεγαλύτερη παραγωγή και τα πιο προσιτά ρούχα, οι οποίες έχουν χιλιάδες καταστήματα στις ευρωπαϊκές πόλεις και πουλάνε μεγάλες ποσότητες ρούχων σε ανταγωνιστικές συχνά τιμές.
Πλέον, έως το 2030 αναμένεται ότι θα χρειαστούν επενδύσεις μεταξύ 6 και 7 δισεκατομμυρίων ευρώ για να δημιουργηθεί η κατάλληλη κλίμακα επεξεργασίας και ανακύκλωσης κλωστοϋφαντουργικών απορριμμάτων με βάση τους στόχους της ΕΕ, όπως εκτιμά η εταιρεία συμβούλων McKinsey σε περσινή έκθεσή της, σύμφωνα με το Reuters.
Στροφή των καταναλωτών σε μεταχειρισμένα ρούχα και αξεσουάρ
Στοιχεία που παρουσίασε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή την Ιούλιο δείχνουν ότι λιγότερο από το 25% των 5,2 εκατομμυρίων τόνων απορριμμάτων ρούχων ανακυκλώνεται στην Ευρώπη. Έτσι, εκατομμύρια τόνοι καταλήγουν σε χωματερές κάθε χρόνο.
Ήδη, εταιρείες της γρήγορης μόδας πλέον δημιουργούν ή επεκτείνουν εγκαταστάσεις με αυξημένη ικανότητα διαλογής, επεξεργασίας και ανακύκλωσης ενδυμάτων ως απάντηση νέων περιορισμών που θέλει να επιβάλλει η ΕΕ για τον περιορισμό της άσκοπης κατανάλωσης.
Η εταιρεία του κλάδου Moda Re με χρηματοδότηση εν μέρει από τη μητρική εταιρεία της Zara, την Inditex, θα επεκτείνει τις εγκαταστάσεις της σε Βαρκελώνη, Μπιλμπάο και Βαλένθια, ειδικά για το σκοπό αυτό. Επίσης στην Ισπανία, ανταγωνιστές όπως η H&M και η Mango μαζί με την Inditex δημιούργησαν μη κερδοσκοπική οργάνωση για τη διαχείριση των απορριμμάτων ρούχων, ανταποκρινόμενη σε νόμο της ΕΕ που απαιτεί από τα κράτη μέλη να διαχωρίζουν τα κλωστοϋφαντουργικά προϊόντα από τα άλλα απόβλητα από τον Ιανουάριο του 2025 και μετά, αναφέρουν οι ίδιες πληροφορίες.
Η Inditex το Μάρτιο ανακοίνωσε δήλωσε ότι διέθεσε 10% περισσότερα είδη ένδυσης στην παγκόσμια αγορά πέρυσι από ό,τι το 2021. Τώρα στοχεύει να χρησιμοποιήσει 40% ανακυκλωμένες ίνες στα ρούχα έως το 2030, ως μέρος των στόχων βιωσιμότητας που ανακοινώθηκαν τον Ιούλιο. Η εταιρεία διαχείρισης Union Investment που κατέχει μετοχές στις Adidas, Hugo Boss, Inditex και H&M, ανέφερε στο Reuters ότι συνεργάζεται με τις περισσότερες από αυτές για να αυξήσουν τη χρήση ανακυκλωμένων κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων.
Τεράστιοι όγκοι ρούχων για ανακύκλωση
Σύμφωνα με την Κομισιόν, η ΕΕ παράγει συνολικά 12,6 εκατομμύρια τόνους κλωστοϋφαντουργικών απορριμμάτων ετησίως. Μόνο τα ρούχα και τα υποδήματα αντιπροσωπεύουν 5,2 εκατομμύρια τόνους απορριμμάτων, που ισοδυναμούν με 12 κιλά απορριμμάτων ανά άτομο κάθε χρόνο. Επί του παρόντος, μόνο το 22% των απορριμμάτων κλωστοϋφαντουργίας μετά την κατανάλωση συλλέγεται χωριστά για επαναχρησιμοποίηση ή ανακύκλωση, ενώ το υπόλοιπο συχνά αποτεφρώνεται ή οδεύει προς ταφή.
Η αποκαλούμενη γρήγορη μόδα, όρος που συνήθως αφορά την κατασκευή και την πώληση φθηνών ρούχων με μικρή διάρκεια ζωής είναι «εξαιρετικά μη βιώσιμη», ανακοίνωσε η Κομισιόν τον Ιούλιο μαζί με δέσμη μέτρων που προτείνει για να μειωθεί το φαινόμενο. Η κλωστοϋφαντουργία συμβάλλει σημαντικά στην κλιματική αλλαγή και στην επιβάρυνση του περιβάλλοντος, σύμφωνα με την ΕΕ.
Η ΕΕ προτείνει συγκεκριμένους κανόνες για να καταστήσει τους παραγωγούς ρούχων υπεύθυνους για τον πλήρη κύκλο ζωής των κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων και να υποστηρίξει τη βιώσιμη διαχείριση των κλωστοϋφαντουργικών απορριμμάτων σε ολόκληρη την ΕΕ.
Οι στόχοι της ΕΕ
Αυτή η πρωτοβουλία «θα επιταχύνει την ανάπτυξη του τομέα χωριστής συλλογής, διαλογής, επαναχρησιμοποίησης και ανακύκλωσης κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων στην ΕΕ», αναφέρεται. Παράλληλος στόχος είναι επίσης η αύξηση της διαθεσιμότητας μεταχειρισμένων κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων, με στόχο να δημιουργηθούν μεταξύ άλλων επιπλέον θέσεις εργασίας τοπικά.
Οι κοινοί κανόνες διευρυμένης ευθύνης του παραγωγού της ΕΕ θα διευκολύνουν επίσης τα κράτη μέλη να εφαρμόσουν την απαίτηση χωριστής συλλογής κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων από το 2025, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία. Οι συνεισφορές των παραγωγών θα χρηματοδοτήσουν επενδύσεις σε χωριστές δυνατότητες συλλογής, διαλογής, επαναχρησιμοποίησης και ανακύκλωσης, σύμφωνα με το σχέδιο της ΕΕ.


Latest News

Η Harley-Davidson, μόνη, ψάχνει νέο... CEO
Γιατί ο Γιόχεν Ζάιτς σχεδιάζει να αποσυρθεί μετά από πέντε χρόνια στη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου της Harley-Davidson

Πρώην αρχικατάσκοπος της CIA σε ρόλο κλειδί στην KKR
Η επενδυτική - διαχειριστές χρημάτων KKR προσέλαβε στο Ντέιβιντ Πετρέους για να επιβλέψει τομέα Από τον οποίο προσδοκά τεράστια ανάπτυξη
![F-35: Το ακριβό μαχητικό που διεκδικούν αρκετές χώρες [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/f-35-1-600x400.jpg)
Οι παραγγελίες του F-35 - Ενα ακριβό μαχητικό που διεκδικούν αρκετές χώρες [γράφημα]
Η συνολική παραγγελία της αμερικανικής πολεμικής αεροπορίας για τα αεροσκάφη F-35 προς την κατασκευάστρια εταιρεία Lockheed Martin, φτάνει τις 1.763 μονάδες

Οι δασμοί δεν θα φέρουν πίσω στις ΗΠΑ την παραγωγή - Τι λένε οι αμερικανοί επιχειρηματίες
Η επαναφορά των αλυσίδων εφοδιασμού στις ΗΠΑ θα μπορούσε να διπλασιάσει το κόστος - Αντί για αυτό οι επιχειρηματίες προτιμού να αναζητήσουν χώρες με χαμηλούς δασμούς

Η «βαριοπούλα» των δασμών συντρίβει την παγκόσμια τάξη πραγμάτων - Τι λέει η ING
Τις τελευταίες δύο εβδομάδες ο κόσμος βιώνει μια βόλτα με το τρενάκι του τρόμου, σημειώνουν οι αναλυτές της ING

Οργισμένοι επενδυτές της Stellantis για πληρωμή μαμούθ στον πρώην CEO
Ο πρώην CEO της Stellantis θα λάβει υπέρογκη αμοιβή την στιγμή που οι επενδυτές τον θεωρούν υπεύθυνο για σειρά αποτυχιών και μείωση κερδοφορίας

Το Netflix στοχεύει σε κεφαλαιοποίηση $1 τρισεκατομμυρίου
Το Netflix μοιράζεται στόχους οικονομικών επιδόσεων με το προσωπικό τονίζοντας την κυριαρχία της

Γιατί συρρικνώνονται τα σπίτια των Αμερικανών
Το αμερικανικό όνειρο της ιδιοκτησίας σπιτιού μειώνεται λόγω κρίσης οικονομικής προσιτότητας στις ΗΠΑ

Προειδοποίηση Ντίμον για τον εμπορικό πόλεμο - «Οι ΗΠΑ μπορεί να χάσουν την ηγετική τους θέση»
Ο Ντίμον εκτίμησε ότι ο εμπορικός πόλεμος μπορεί να βλάψει την φερεγγυότητα των ΗΠΑ και κάλεσε σε προσέγγιση ΗΠΑ-Πεκίνου

Οι δασμοί θα φέρουν χάος στις παραδόσεις αεροσκαφών λέει ο CEO της Ryanair
Αεροπορικές εταιρείες και κατασκευαστές αεροπλάνων ετοιμάζονται να παλέψουν για το ποιος πληρώνει για τους δασμούς