Μια μικρή… κοσμογονία αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού εμβληματικών κτηρίων συντελείται στο κέντρο της Αθήνας. Σε μικρή απόσταση μεταξύ τους, μικρότερα και μεγαλύτερα εργοτάξια βρίσκονται σε εξέλιξη, σε μια προσπάθεια του επιχειρηματικού κόσμου να εκμεταλλευτεί το τουριστικό μομέντουμ που αποκτά η πρωτεύουσα της χώρας μέσα από την εμπορική αξιοποίηση ακινήτων με πλούσια ιστορία.
Ενδεικτικό της δυναμικής που έχει αποκτήσει τα τελευταία χρόνια η Αθήνα ως τουριστικός προορισμός είναι το γεγονός ότι το διάστημα από το 2017 έως το 2022 έχουν κάνει το ντεμπούτο τους στην Αθήνα 71 νέα ξενοδοχεία, τα οποία αντιπροσωπεύουν το 20% των μονάδων και το 14% των δωματίων που προσφέρονται σήμερα στην ελληνική πρωτεύουσα.
Τρία project ωστόσο κεντρίζουν τα βλέμματα, όχι μόνο για το βαρύ όνομα που… φέρουν αλλά και για την χρήση που θα αποκτήσουν μετά την ριζική ανακαίνισή τους. Ο λόγος για τη Στοά Αρσακείου, την Αίγλη στο Ζάππειο και το Μέγαρο Μποδοσάκη, τα οποία το καθένα ξεχωριστά αλλά και συνδυαστικά αναμένεται να δώσουν νέα πνοή και ώθηση στην αγορά της πρωτεύουσας.
Ένα «παζάρι» στο κέντρο της Αθήνας
Στον δεύτερο πιο επισκέψιμο τουριστικό προορισμό της πρωτεύουσας, μέσα από τη δημιουργία ενός πρότυπου Food Hall (αγορά τροφίμων) φιλοδοξεί να μετατρέψει την Στοά Ορφέως στο Αρσάκειο Μέγαρο η Legendary Foods. Οι εργασίες προχωρούν με ταχύτατους ρυθμούς με τα συνεργεία να έχουν ολοκληρώσει ένα σημαντικό μέρος του έργου.
Πηγές που γνωρίζουν υπογραμμίζουν πως το project προχωράει βάση σχεδίου και εντός χρονοδιαγράμματος, αλλά και budget. Οι τιμές των βαριών οικοδομικών υλικών, όπως μας λένε, έχουν επιστρέψει σε κάπως φυσιολογικά επίπεδα και δεν θυμίζουν την τρέλα του πρόσφατου παρελθόντος. Υπολογίζεται πως η ανανεωμένη Στοά στο κέντρο της πρωτεύουσας θα είναι έτοιμη να υποδεχθεί τους πρώτους επισκέπτες της μέσα στο 2024.
Το Πρόγραμμα Αξιοποίησης του Αρσακείου Μεγάρου περιλαμβάνει την αναδιαμόρφωση της Στοάς Βιβλίου, της Στοάς Ορφέως και του Αίθριου του Αρσακείου, συνολικής έκτασης 11.000 τ.μ., ενώ παραμένουν ως έχουν οι χώροι που μισθώνει από το 1984 το Συμβούλιο της Επικρατείας. Η Legendary Foods μίσθωσε τους χώρους του Αρσακείου Μεγάρου από την Φιλεκπαιδευτική Εταιρεία για 35 χρόνια. Είχε προηγηθεί διεθνής διαγωνισμός, τον οποίο και κέρδισε.
Σκοπός της Legendary Food είναι να δημιουργήσει ένα προορισμό για όλους τους Αθηναίους αλλά και τους επισκέπτες της πόλης προσφέροντας μια πολιτισμική εμπειρία μέσα από την ελληνική γαστρονομία. Η αναβίωση ενός ιστορικού κι εμβληματικού κτιρίου θα συμβάλλει με τη σειρά της στην ένωση της πλατείας Συντάγματος με την πλατεία Ομονοίας η οποία βρίσκεται σε μεγάλη ανάπτυξη.
Η μεγάλη επιστροφή της «Αίγλης»
Με νέο εκμισθωτή, την εταιρεία Γρηγόρης του επιχειρηματία Βλάσση Γεωργάτου, η Αίγλη Ζαππείου επιχειρεί δυναμικό… comeback. Στόχος είναι η «Αίγλη» (το όνομα θα παραμείνει) να ανακτήσει την χαμένη της… αίγλη και να μετατραπεί σε σημείο αναφοράς για τους Έλληνες αλλά και τους ξένους που θα επισκέπτονται την πρωτεύουσα.
Η Γρηγόρης ανέλαβε το κόστος για τη ριζική ανακαίνιση του κτίσματος, το οποίο σύμφωνα με πρόχειρους υπολογισμούς ενδέχεται να αγγίξει τα 5 εκατ. ευρώ.
Πληροφορίες αναφέρουν πως εφόσον όλα κυλήσουν ομαλά, η ανανεωμένη Αίγλη θα είναι έτοιμη να υποδεχθεί το κοινό στα τέλη του τρέχοντος έτους. Σημειωτέον πως πέρα από τους χώρους της καφεστίασης και των εκδηλώσεων (3.300 τ.μ), στην εκμίσθωση περιλαμβάνεται και η εκμίσθωση των χώρων του θερινού κινηματογράφου που έχει επιφάνεια 766 τ.μ. κι έχει χαρακτηρισθεί́ ως ιστορικό διατηρητέο μνημείο.
Αίγλη Ζαππείου: Στα χέρια του «Γρηγόρη» και με την βούλα – Πότε θα λειτουργήσει ξανά
Το εμβληματικό συγκρότημα στην καρδιά της πρωτεύουσας παραμένει κλειστό από τον Οκτώβριο του 2020.
Η Αίγλη κατασκευάστηκε το 1904 αρχικά ως ένα ξύλινο καφενείο με την ονομασία «Κιόσκι». Συνδέθηκε με την Αθήνα της μπελ επόκ και των Βαλκανικών Πολέμων. Συνέχισε σε όλη τη διάρκεια του Μεσοπολέμου και στα μεταπολεμικά χρόνια μέχρι το 2020.
Ο θερινός κινηματογράφος της Αίγλης, ο οποίος έχει χαρακτηριστεί διατηρητέος (ΦΕΚ 648/Δ/25-7-1997), ήταν το πρώτο καλοκαιρινό σινεμά που λειτούργησε στην Αθήνα και μετρά ήδη πάνω από έναν αιώνα ζωής.
Νέα ζωή (;) για το «στρατηγείο» του Μποδοσάκη
Στην τελική ευθεία έχει εισέλθει η διαδικασία ανάδειξης του νέου μισθωτή για το Μέγαρο Μποδοσάκη. Σύμφωνα με πληροφορίες, η τελική λίστα των διεκδικητών (short list) έχει καταρτιστεί μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας αξιολόγησης. Ανάμεσά τους βρίσκονται βαριά ονόματα των επενδύσεων, τόσο από την Ελλάδα όσο και από το εξωτερικό.
Μεταξύ των ενδιαφερόμενων πληροφορίες αναφέρουν ότι περιλαμβάνονται ο όμιλος ΛΑΜΨΑ (Μεγάλη Βρετανία, King George, Αthens Capital MGallery) και ο όμιλος Διβάνη.
Επιπλέον, οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι υπήρξαν και προτάσεις για γραφειακές χρήσεις.
Με βάση το μη δεσμευτικό ενδιαφέρον οι περισσότερες προτάσεις προς τον ιδιοκτήτη του ακινήτου συνολικής επιφανείας 12.819 τ.μ., αφορούν την αξιοποίησή του ως ξενοδοχειακή μονάδα.
Η δεύτερη φάση της διαδικασίας, που έχει αναλάβει ο σύμβουλος του ιδρύματος, η εταιρεία εκτιμητών και συμβούλων ακινήτων Κεντρική – Savills Hellas, αφορά την κατάθεση δεσμευτικών προσφορών στο τέλος Σεπτεμβρίου.
Η τελική απόφαση θα ληφθεί από την διοικούσα Επιτροπή του Ιδρύματος, μετά την αξιολόγηση των δεσμευτικών προσφορών που θα υποβληθούν.
Η ιστορία του κτιρίου
Το Μέγαρο Μποδοσάκη, είτε ως έδρα ισχυρών χρηματοπιστωτικών οργανισμών (βλέπε ΕΤΒΑ, Πειραιώς με τελευταία τη Eurobank) είτε ως πολυτελές «σκηνικό» στον ασπρόμαυρο ελληνικό, θεωρείται ένα από τα λαμπρότερα κτιριακά συγκροτήματα του αθηναϊκού κέντρου.
Τα αρχιτεκτονικά σχέδια του κτιρίου που άρχισε να κατασκευάζεται το 1949 και ολοκληρώθηκε το 1958, φέρουν την υπογραφή του Ανδρέα Πλουμιστού (1897-1962), ιδρυτικού μέλους της Ελληνικής Αρχιτεκτονικής Εταιρείας. Κληροδότης του ιδρύματος ήταν ο Μποδοσάκης (τουρκικό προσωνύμιο του ελληνικού Πρόδρομος) Αθανασιάδης (1891-1979)
Latest News
Πώς θα λειτουργήσουν τα καταστήματα την Black Friday - Ανοιχτά και την Κυριακή 1 Δεκεμβρίου
«Στηρίξτε τις ελληνικές ΜμΕ» προτρέπει τους καταναλωτές με αφορμή τη Black Friday ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών
Έκλεισε 70 χρόνια η Ελίν και μπαίνει σε μια νέα εποχή - Η ανάγκη για ενεργειακή μετάβαση
«Η ενεργειακή μετάβαση είναι αναγκαία», αναγνώρισε ο Πρόεδρος της Ελίν και Διευθύνων Σύμβουλος, Ιωάννης Αληγιζάκης
Το double στα κέρδη της Βενέτης και τι φέρνει η εξαγορά των Παγωτών Δωδώνη
Η Βενέτης με τα… χίλια πρόσωπα και η νέα σελίδα στην 76χρονη ιστορία της πιο γνωστής αλυσίδας αρτοποιίας στη χώρα
Με ποιες αγορές φλερτάρει ο Σκλαβενίτης – To roadmap για τις νέες υποδομές
Oι μπίζνες του ομίλου Σκλαβενίτης στο real estate – Πού εστιάζει σε Ελλάδα και Κύπρο – Τα σχέδια επέκτασης στην Κεντρική Ευρώπη
Ανατροπή στα αποτελέσματα εννεαμήνου για την AS Company με αύξηση πωλήσεων
O δείκτης EBIDTA για την AS Company διαμορφώνεται στο 19,4% επί των πωλήσεων
Κωτσόβολος: Restart με νέα επωνυμία – Η αλλαγή που φέρνει η ΔΕΗ
Αλλαγή σελίδας μετά από 19 χρόνια για την αλυσίδα Κωτσόβολος – Οι προσθήκες και οι τροποποιήσεις στο καταστατικό της εταιρείας
«Ευρώπη Holdings» το νέο όνομα της Κλουκίνας- Λάππας
Η νέα επωνυμία της Κλουκίνας Λάππας θα ισχύει από τις 25 Νοεμβρίου
Ομολογιακό δάνειο 19 εκατ. ευρώ για εξαγορές - Οι κλάδοι ενδιαφέροντος για την Quality & Reliability
Η Quality & Reliability έχει έρθει σε πρώιμες επαφές με κάποιες εταιρείες για το ενδεχόμενο εξαγοράς μέρους ή του συνόλου των μετοχών τους
Πως θα λειτουργήσουν τα καταστήματα την περίοδο Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς
Το ωράριο που προτείνει για την εορταστική περίοδο ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών
Black Friday με… «εγγύηση χαμηλότερης τιμής» από τα Public
Η νέα υπηρεσία από τα Public που μετατρέπει τις προσφορές σε μια «σίγουρη» αγοραστική εμπειρία