
Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν εξαπολύσει αγώνα δρόμου για να φτάσουν την Κίνα στην ανάπτυξη φθηνότερων και πιο φιλικών προς τον καταναλωτή ηλεκτρικών οχημάτων, όπως δήλωσαν αναλυτές και στελέχη του κλάδου στην έκθεση IAA Μobility του Μονάχου.
«Πρέπει να δώσουμε μάχη, αυτοί (σ.σ. οι Κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων) είναι σαφώς πολύ ανταγωνιστικοί στην αλυσίδα αξίας των ηλεκτρικών αυτοκινήτων», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Renault Λούκα ντε Μέο στο πλαίσιο της έκθεσης αυτοκινήτου. «Νομίζω ότι είναι μια γενιά μπροστά από εμάς… πρέπει να καλύψουμε τη διαφορά πολύ γρήγορα», πρόσθεσε.
BMW: Γιατί στρέφεται για άλλη μια φορά στο «Neue Klasse»
Οι Κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων, συμπεριλαμβανομένων των BYD, Nio και Xpeng στοχεύουν όλοι στην αγορά της Ευρώπης, όπου οι πωλήσεις αυξήθηκαν σχεδόν κατά 55% σε περίπου 820.000 οχήματα τους πρώτους επτά μήνες του 2023, επιτυγχάνοντας αύξηση περίπου 13% επί του συνόλου των πωλήσεων αυτοκινήτων.
Σύμφωνα με την εταιρεία συμβούλων αυτοκινήτων Inovev, το 8% των νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων που πωλήθηκαν στην Ευρώπη μέχρι στιγμής φέτος κατασκευάστηκαν από κινεζικές εταιρείες, έναντι 6% πέρυσι και 4% το 2021.
Η κινεζική παρουσία είναι αισθητή και στην έκθεση αυτοκινήτου του Μονάχου. Περίπου το 41% των εκθετών στη φετινή εκδήλωση έχουν την έδρα τους στην Ασία, ενώ ειδικά οι κινεζικές εταιρείες έχουν διπλασιαστεί, συμπεριλαμβανομένων των κατασκευαστών ηλεκτρικών αυτοκινήτων BYD και Xpeng και της εταιρείες κατασκευής μπαταριών για αυτοκίνητα CATL.
«Αυτό που παλιότερα ήταν μια παράταση με πρωταγωνιστή τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία η οποία επεδείκνυε την εξαιρετικά ισχυρή της θέση, τώρα έχει εξελιχθεί σε μια συνάντηση μεταξύ ίσων μεταξύ παικτών από όλο τον κόσμο, ειδικά την Κίνα», δήλωσε ο Fabian Brandt της συμβουλευτικής εταιρείας Oliver Wyman.
Η άφιξη των Κινέζων κατασκευαστών ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχει εγείρει ανησυχίες ότι θα υποβαθμίσει τις τοπικές αυτοκινητοβιομηχανίες και θα κυριαρχήσουν στις πωλήσεις EV.
Η μέση τιμή ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου στην Κίνα ήταν μικρότερη από 32.000 ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2022, σε σύγκριση με περίπου 56.000 ευρώ στην Ευρώπη, σύμφωνα με ερευνητές της Jato Dynamics.
«Η Ευρώπη πρέπει να σταματήσει να είναι αφελής από μακροοικονομική άποψη απέναντι στην Κίνα», είπε ο επικεφαλής μηχανολογίας της Renault, Gilles Le Borgne, στους δημοσιογράφους την Κυριακή, δείχνοντας τον έλεγχο της χώρας σε όλη την αλυσίδα εφοδιασμού στον τομέα των μπαταριών.
Κινέζοι και Γερμανοί κατασκευαστές και προμηθευτές αυτοκινήτων θα μιλήσουν επίσης σε ένα κινεζικό συνέδριο για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που θα πραγματοποιηθεί εκτός Κίνας για πρώτη φορά στο πλαίσιο της IAA.
Ο ανταγωνισμός ως προς την τιμή θα είναι βασικό θέμα στο συνέδριο, με την Tesla να παρουσιάζει το αναβαθμισμένο Model 3 που θα κυκλοφορήσει στην Ευρώπη από τον Οκτώβριο, στα 42.990 ευρώ.
Η Mercedes-Benz θα παρουσιάσει την κατηγορία CLA και η BMW τη Neue Klasse, ενώ αμφότερες στοχεύουν σε υψηλότερη εμβέλεια και απόδοση, μειώνοντας στο μισό το κόστος παραγωγής.
Η Volkswagen παρουσίασε μια έκθεση για την επωνυμία της CUPRA την Κυριακή και περιέγραψε μια νέα προσέγγιση προσανατολισμένη στο σχεδιασμό για την εταιρεία, με τους επικεφαλής σχεδιαστές να συνεργάζονται στενότερα με τους δέκα CEOs της μάρκας για μεγαλύτερη διαφοροποίηση.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Mercedes, Ola Kaellenius, δήλωσε στους δημοσιογράφους την Κυριακή ότι δεν είναι «ασυνήθιστο να έρχονται νέοι παίκτες» σε μια εποχή που ο κλάδος διέρχεται τόσο τεράστιο μετασχηματισμό.


Latest News

Η TotalEnergies εμμένει στη καθαρή ενέργεια καθώς οι ανταγωνιστές της αλλάζουν ρότα
Η TotalEnergies διατηρεί τη δέσμευσή του να επεκτείνει τις δραστηριότητές του σε υδρογονάνθρακες αλλά και πράσινη ενέργεια, ενώ BP και Shell στρέφονται στα ορυκτά καύσιμα
![Πλημμύρες: Σημειώθηκαν σε επίπεδα ρεκόρ στην Ευρώπη το 2024 [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/FLOOD_HUNGRY-600x450.jpg)
Το 2024 η Ευρώπη επλήγη απο εκτεταμένες πλημμύρες [γράφημα]
Οι πλημμύρες το 2024 επηρέασαν περίπου 413.000 πολίτες, σύμφωνα με την Υπηρεσία Κλιματικής Αλλαγής Copernicus της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τον Παγκόσμιο Μετεωρολογικό Οργανισμό

Ξεκινούν την κατασκευή οκτώ φωτοβολταϊκών σταθμών MORE και ΔΕΗ Ανανεώσιμες
Καθοριστικό βήμα στη διαδικασία αδειοδότησης για τη MORE και τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες στη Μακεδονία

Δυναμική η ανάπτυξη των φωτοβολταϊκών στην Ελλάδα το 2024
Τα φωτοβολταϊκά αποτελούσαν το 93,5% όλης της νέας εγκατεστημένης ισχύος από ΑΠΕ για το 2024

Οι στόχοι της Ελλάδας για την πράσινη μετάβαση - Τι είπαν Παπασταύρου - Hoekstra
Οι προτεραιότητες για την πράσινη μετάβαση - Εξελίξεις για το Κοινωνικό Ταμείο για το Κλίμα

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα «made in China» στη... Σερβία
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου στη Σερβία

Made in Serbia - Τι σχεδιάζουν οι Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου

ΔΕΗ blue: Στην Πάτρα το πιο ισχυρό Hub φόρτισης της Ελλάδας
Με συνολική ισχύ 1,2 MW, το νέο ΔΕΗ blue Hub υποστηρίζει την ταυτόχρονη φόρτιση έως και 29 οχημάτων

Masdar: Εδραιώνει την παρουσία της στην Ευρώπη με την ολοκλήρωση της εξαγοράς του 100% της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου της Masdar στην Ευρώπη, στο πλαίσιο του στρατηγικού στόχου της εταιρείας για 100 GW παγκόσμιας εγκατεστημένης ισχύος έως το 2030

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Καρτάλης (ΕΚΠΑ): «Χωρίς τις ΑΠΕ, η Ελλάδα θα είχε υπερδιπλάσια τιμή ρεύματος»
Οι συνθήκες που διαμορφώνονται υπό την προεδρία Τραμπ στις ΗΠΑ, επηρεάζουν και θα επηρεάσουν την ενεργειακή μετάβαση, είπε ο Κώστας Καρτάλης, καθηγητής του ΕΚΠΑ, στο ΟΤ Delphi Economic Forum X