
Αμετακίνητος από τη στρατηγική για την πράσινη στροφή της BP εμφανίστηκε ο διευθύνων σύμβουλος του ενεργειακού κολοσσού, Μπέρναρντ Λούνεϊ.
BP: «Κλείνει» το μάτι στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας
Το αφεντικό της BP ξεκαθάρισε ότι δεν πρόκειται να ενδώσει στις πιέσεις των επενδυτών οι οποίοι φάνηκαν να «τιμωρούν» την εταιρεία για την απόφασή της να αποστασιοποιήσει τη στρατηγική της από εκείνη των ανταγωνιστών της, μειώνοντας την παραγωγή πετρελαίου και φυσικού αερίου.
Αναλαμβάνοντας τα καθήκοντά του τον Φεβρουάριο του 2020, ο Λούνεϊ παρουσίασε τον φιλόδοξο σχεδιασμό του για μηδενικές καθαρές εκπομπές του βρετανικού ομίλου έως το 2050 και για επένδυση δισεκατομμυρίων σε ΑΠΕ και χαμηλές εκπομπές άνθρακα.
Από τότε έχει ηγηθεί της εταιρείας σε κάποιες από τις πιο ταραχώδεις περιόδους στην ιστορία της, όπως ήταν η πανδημία του κορωνοϊού και μετά η έξοδος από τη Ρωσία και οι επιπτώσεις στις τιμές της ενέργειας και στο κόστος ζωής παγκοσμίως, εξαιτίας του πολέμου στην Ουκρανία.
Νωρίτερα φέτος η BP μείωσε τον στόχο για περιορισμό της παραγωγής υδρογονανθράκων έως το 2030, στο 25% σε σχέση με τα επίπεδα του 2019, έναντι 40% που είχε θέσει ως στόχο προηγουμένως.
Ωστόσο, παραμένει η μόνη μεγάλη πετρελαϊκή που στοχεύει να μειώσει την παραγωγή μέχρι το τέλος της δεκαετίας.
Ο ανταγωνισμός
Η ανταγωνίστριά της Shell σχεδιάζει να διατηρήσει την παραγωγή πετρελαίου και να αυξήσει την παραγωγή φυσικού αερίου έως το 2030, ενώ η TotalEnergies στοχεύει επίσης να αυξήσει την παραγωγή.
Οι επενδυτές δεν επεφύλασσαν την πιο θερμή υποδομή στο σχέδιο μετάβασης της BP. Η μετοχή αυξήθηκε μόλις 4% από την ημέρα που ανέλαβε τα καθήκοντά του ο Λούνεϊ, έναντι περίπου 20% και 29% για τις ευρωπαϊκές Shell και TotalEnergies και 50% και 80% για τις αμερικανικές Chevron και Exxon Mobil.
Το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο παραμένουν η κύρια πηγή εσόδων της BP σε μεγάλο ποσοστό, συμβάλλοντας στην άνοδο των κερδών της εταιρείας στα 28 δισεκατομμύρια δολάρια το 2022.
Παρόλα αυτά, ο Λούνεϊ δήλωσε σε συνέντευξή του στο Reuters πως δεν θα καθυστερήσει άλλο την απομάκρυνση της εταιρείας από του υδρογονάνθρακες.
“Πιστεύω ότι αυτό χρειάζεται ο κόσμος. Και πιστεύω ότι είναι δουλειά μας να αποδείξουμε ότι είναι προς το μακροπρόθεσμο συμφέρον των μετόχων μας.”
Οι επιλογές της BP
Απέναντι στην προτροπή προς τις εταιρείες ενέργειας να αυξήσουν την παραγωγή υδρογονανθράκων, στον απόηχο του πολέμου στην Ουκρανία, με ορισμένες να επιβραδύνουν τα δικά τους σχέδια απαλλαγής από τις εκπομπές άνθρακα, ο Λούνεϊ έχει αποφασίσει ότι η βιομηχανία πετρελαίου βαίνει προς το τη δύση της. Φέρνοντας ως χαρακτηριστικό παράδειγμα την ηλεκτροκίνηση οχημάτων, τόνισε πως πρόκειται για την επανάσταση που βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη.
Η BP σχεδιάζει να επενδύσει 55 έως 65 δισεκατομμύρια δολάρια στις νέες μεταβατικές δραστηριότητές της – συμπεριλαμβανομένης της φόρτισης EV, βιοκαυσίμων, υδρογόνου, αιολικής και ηλιακής ενέργειας, μεταξύ 2023 και 2030, οπότε και θα αντιστοιχούν στο ήμισυ των ετήσιων κεφαλαιουχικών δαπανών της εταιρείας.
Τα τελευταία τρεισήμιση χρόνια, η BP υπέστη επίσης μεγάλες εσωτερικές αλλαγές, με την αλλαγή της ανώτατης ηγεσίας της, την αποχώρηση χιλιάδων βετεράνων του πετρελαίου και την πρόσληψη χιλιάδων από τον κόσμο των ΑΠΕ.
Ο Λούνεϊ απέρριψε την κριτική που του ασκήθηκε από επενδυτές και αναλυτές ότι η εταιρεία κινείται πολύ γρήγορα και ξοδεύει πάρα πολλά σε καύσιμα χαμηλών εκπομπών άνθρακα και ανανεώσιμες πηγές ενέργειας των οποίων οι αποδόσεις ωχριούν μπροστά σε εκείνες του πετρελαίου και του φυσικού αερίου. «Θα αναπτυχθούμε σε τομείς που δεν θα συσχετίζονται με την τιμή του πετρελαίου. Αυτό θα είναι πολύ, πολύ πολύτιμο», είναι η απάντησή του.
Βιοκαύσιμα
Όπως είπε χαρακτηριστικά, είναι λάθος η συζήτηση να περιστρέφεται γύρω από το εάν το πετρέλαιο θα αυξηθεί 1% ετησίως ή το φυσικό αέριο, όταν τα αειφόρα αεροπορικά καύσιμα, τα βιοκαύσιμα, το βιοαέριο, η ηλεκτροκίνηση αναπτύσσονται με διψήφιους ρυθμούς.
Η BP σχεδιάζει να δαπανήσει 15 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2030 για να αυξήσει τα βιοκαύσιμα και το βιοαέριο σε 170.000 bpd, αναμένοντας ότι οι αποδόσεις από τα βιοκαύσιμα θα φτάσουν τουλάχιστον το 15%, παρόμοιες με τις σημερινές του πετρελαίου και του φυσικού αερίου.


Latest News

Η Coca Cola επαναλανσάρει το BodyArmor με στόχο την αναζωογόνηση των πωλήσεων
To προϊόν BodyArmor της Coca Cola θα αρχίζει να εμφανίζεται στα ράφια με τη νέα εφμάνιση αυτό τον μήνα

Προσεχώς και... Αudi θα κατασκευάζονται στις ΗΠΑ - Το σχέδιο της VW
Η παραγωγή αυτοκινήτων Audi στις ΗΠΑ θα αποτελέσει ένα βήμα ανάπτυξης στο πλαίσιο της στρατηγικής του ομίλου VW

Στροφή Toyota στην παραγωγή εντός ΗΠΑ - Τι σχεδιάζει με το κορυφαίο σε πωλήσεις RAV4
Η Τoyota διαθέτει 11 εργοστάσια στις ΗΠΑ, ανάμεσά τους εργοστάσια ανταλλακτικών αυτοκινήτων, και παρήγαγε σχεδόν 1,3 εκατομμύρια οχήματα το 2024

Λευκός Οίκος: Θέτει υπό τον έλεγχο του ανεξάρτητες Αρχές – Τι ισχύει για την Fed
Τι προβλέπει η νέα καθοδήγηση από το Γραφείο Πληροφοριών και Ρυθμιστικών Υποθέσεων

«Σύννεφα» στον ιταλικό οίκο μόδα Valentino - Πτώση κερδών 22% το 2024
Ο οίκος μόδας Valentino ανακοίνωσε μειωμένα λειτουργικά κέρδη, στα 246 εκατομμύρια ευρώ το 2024

Η Amazon είναι καλύτερα προετοιμασμένη για τον εμπορικό πόλεμο από όσο νομίζουν οι επενδυτές
Περίπου το 25% των προϊόντων που πουλά απευθείας η Amazon προέρχονται από την Κίνα, εκτιμά η Morgan Stanley

Το διπλό μήνυμα Πάουελ: «Δεν θα σώσω τις αγορές»
Ο Αμερικανός τραπεζίτης διαψεύδει όσους μιλούν για Fed put και αγνοεί τον Ντόναλντ Τραμπ

Xειρόφρενο Κia στις αυξήσεις τιμών λόγω δασμών - Η ανησυχία για τα ανταλλακτικά
Τα εξαρτήματα εγείρουν ένα δύσκολο και περίπλοκο ζήτημα για τις αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η νοτιοκορεατική Kia

Χοντραίνει η κόντρα Τραμπ - Πάουελ - Την απόλυσή του εξετάζει ο Λευκός Οίκος
Τι είπε ο οικονομικός σύμβουλος του Λευκού Οίκου σε ερώτηση δημοσιογράφου

Οι ΜμΕ στις αμερικανικές Τσαινατάουν «πληρωνουν» το μάρμαρο των δασμών Τραμπ
Οι κάτοικοι της Τσαϊνατάουν στο Κάτω Μανχάταν ξοδεύουν κάθε χρόνο 1,15 δισ. δολάρια σε προϊόντα και υπηρεσίες λιανικής πώλησης