
Το «σήμα εκκίνησης» για την περαιτέρω ωρίμανση του έργου κατασκευής της Πλωτής Μονάδας Αποθήκευσης και Αεριοποίησης Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου στον Βόλο, το «FSRU Αργώ», έδωσε την περασμένη εβδομάδα η Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων (ΡΑΑΕΥ). Σύμφωνα με πληροφορίες, η νέα χωροθέτηση της υποδομής πήρε το «πράσινο φως» από την Ολομέλεια της Αρχής στη συνεδρίαση της περασμένης Πέμπτης.
Φυσικό αέριο: Πέντε νέα FSRU θα λειτουργήσουν στην Ευρώπη έως το τέλος του έτους
Ο Βόλος
Το έργο είχε «παγώσει» όταν η εταιρεία απέστειλε στη ΡΑΑΕΥ αίτηση προκαταρκτικής εξέτασης τροποποίησης της άδειας Ανεξάρτητου Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΑΣΦΑ) που κατείχε, έπειτα από τις αντιρρήσεις που είχε προβάλλει στον Ρυθμιστή της ενεργειακής αγοράς το ΤΑΙΠΕΔ λόγω της χωροθέτησής του FSRU στο λιμάνι του Βόλου, το οποίο ανήκει στα assets του Ταμείου προς ιδιωτικοποίηση. Επίσης, αντιδράσεις υπήρχαν από τοπικούς επιστημονικούς φορείς και πολίτες. Έτσι αποφασίστηκε από την εταιρεία Mediterranean Gas που αναπτύσσει το έργο, αλλαγή της χωροθέτησής του.
Στη συνέχεια η ΡΑΑΕΥ είχε αποστείλει επιστολή στους πέντε δήμους της περιοχής ζητώντας τη γνωμοδότησή τους. Ειδικότερα, στα τέλη του περασμένου Φεβρουαρίου είχε ζητήσει τη γνώμη των δημοτικών αρχών σχετικά με την πρόθεση της εταιρείας να μετακινήσει τη θέση εγκατάστασης του πλωτού τερματικού σταθμού φυσικού αερίου «Αργώ» από σταθερό σημείο επί πλωτής εξέδρας στην είσοδο του λιμένος Βόλου, κοντά στην ακτή της περιοχής «Πευκάκια», σε άλλο σταθερό σημείο κοντά στην ακτή της περιοχής «Κριθαριά».
Επιφυλάξεις και αντιδράσεις
Οι δήμοι της Μαγνησίας εξέφρασαν τις επιφυλάξεις τους, ως προς τη νέα χωροθέτηση του FSRU Αργώ. Ο δήμος Νοτίου Πηλίου είχε εισηγηθεί αρνητικά στη δημιουργία του τερματικού σταθμού σε οποιοδήποτε σημείο εντός του Παγασητικού Κόλπου, καθώς πρόκειται για μια περίκλειστη θάλασσα και όχι ανοιχτή όπως είναι της Αλεξανδρούπολης (σ.σ. εκεί αναπτύσσονται δύο FSRU από την Gastrade), με δεδομένο μάλιστα ότι το μεγαλύτερο μέρος της ακτογραμμής του δήμου βρίσκεται εντός του κόλπου με πολλούς οικισμούς και χωριά στα παράλιά του. Αντιστοίχως, αρνητικές ήταν και εισηγήσεις του δήμου Αλμυρού, του δήμου Ρήγα Φεραίου και του δήμου Βόλου.
Το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας
Σύμφωνα με πληροφορίες, η ΡΑΑΕΥ απέστειλε τις γνωμοδοτήσεις των δήμων στις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ) οι οποίες έκριναν ότι δεν προκύπτουν σοβαροί περιβαλλοντικοί λόγοι για την απόρριψη της νέας χωροθέτησης. Έτσι η Αρχή ενέκρινε την περασμένη Πέμπτη την τροποποίηση της αρχικής άδειας. Ωστόσο, απομένουν ακόμη πολλά αδειοδοτικά στάδια για να προχωρήσει το έργο με δυσκολότερο εκείνο της λήψης ΑΕΠΟ (Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων). Η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων έχει ήδη υποβληθεί στην αρμόδια Διεύθυνση Περιβαλλοντικών Αδειοδοτήσεων του ΥΠΕΝ.
Άλλωστε όλες οι υποδομές υπόκεινται στη συμμόρφωση με συγκεκριμένες περιβαλλοντικές απαιτήσεις, όπως επίσης και σε δοκιμές αγοράς προκειμένου να αποδειχθεί η εμπορική τους βιωσιμότητα. Στην πρώτη φάση του market test που είχε ολοκληρωθεί στα τέλη Δεκεμβρίου, σύμφωνα με την εταιρεία, είχε εκδηλωθεί αρχικό ενδιαφέρον για δέσμευση δυναμικότητας στον τερματικό σταθμό ΑRGO. Μένει πλέον να φανεί εάν υπάρχει και δεσμευτικό ενδιαφέρον, όταν θα διεξαχθεί η δεύτερη φάση του market test.
Το FSRU
Βάσει των στοιχείων που είχε αποστείλει η εταιρεία στη ΡΑΑΕΥ, το FSRU θα κατασκευαστεί στο βορειοδυτικό τμήμα του Παγασητικού κόλπου σε απόσταση 65 μέτρων από την ακτή και θα απέχει δύο ναυτικά μίλια από τη γραμμή ναυσιπλοΐας του λιμανιού. Εκτός από τη χωροθέτηση έχει μεταβληθεί και το χρονοδιάγραμμα έναρξης εμπορικής λειτουργίας του έργου, από τον Ιανουάριο του 2023 στο πρώτο τρίμηνο του 2025. Η δυναμικότητα επαναεριοποίησής του θα ανέρχεται σε 5,2 bcm φυσικού αερίου ετησίως.


Latest News

Οι περικοπές πράσινης ηλεκτροπαραγωγής θα αυξάνονται με τη διείσδυση ΑΠΕ
Βασική ευθύνη του ΑΔΜΗΕ είναι η ασφάλεια του συστήματος και με αυτό το κριτήριο χορηγούνται και θα χορηγούνται προσφορές σύνδεσης στα νέα έργα ΑΠΕ

Σενάριο fast track διαγωνισμού για τα blocks που ζητά η Chevron
Μετά τη Chevron και τρίτος πετρελαϊκός όμιλος έχει στο ραντάρ τους ελληνικούς υδρογονάνθρακες, σύμφωνα με τον CEO της ΕΔΕΥΕΠ

Θα ξαναρχίσει να ρέει πετρέλαιο από τη Ρωσία;
Το ερώτημα για το πετρέλαιο παραμένει για τις ευρωπαϊκές εμπορικές εταιρείες -Τι θα γίνει με την λήξη του πολέμου

Παπασταύρου: Ψήφος εμπιστοσύνης το ενδιαφέρον της Chevron – Ενισχύει την ΑΟΖ της χώρας μας
Εντός του 2025 όλες οι διαδικασίες για τις έρευνες τόνισε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Σταύρος Παπασταύρου

Πώς Chevron και ExxonMobil έρχονται πιο κοντά στην ανακάλυψη κοιτασμάτων αερίου
Ένα συνεχόμενο πεδίο ερευνών 81.655 τ.χλμ. για κοιτάσματα σε υδρογονάνθρακες δημιουργείται για Chevron και ExxonMobil

Παγκόσμιο ρεκόρ ενεργειακής κατανάλωσης το 2024
Υποχωρεί η παραγωγή ενέργειας από υδρογονάνθρακες προς όφελος της ηλεκτροπαραγωγής

Μπορεί η Gazprom να «αναστηθεί»; - Το μεγάλο σχέδιο για την εξυγίανση του άρρωστου γίγαντα
Η Ελένα Ιλιούχινα είναι η «εκλεκτή» του Πούτιν για την αναδιάρθωρση της Gazprom - Τι περιλαμβάνει το σχέδιο

ΔΕΣΦΑ: Εγκρίθηκε από τη ΡΑΑΕΥ το Δεκαετές Πρόγραμμα Ανάπτυξης για την περίοδο 2024-2033
Το Πρόγραμμα περιλαμβάνει 71 συνολικά έργα για την ενίσχυση της εξαγωγικής δυνατότητας της χώρας σε φυσικό αέριο και την επέκταση του εγχώριου δικτύου μεταφοράς

Drill, baby, drill... από Chevron και για τους υδρογονάνθρακες της Κρήτης
Νέο χτύπημα… από τη Chevron για τους ελληνικούς υδρογονάνθρακες – Αποδέχεται η κυβέρνηση το ενδιαφέρον για τα δύο blocks «Νότια Κρήτη Ι» και «Νότια Κρήτη ΙΙ»

Σε αναζήτηση ισορροπίας το φυσικό αέριο στην Ευρώπη - Καταλύτης το LNG
Νευρικές διακυμάνσεις καταγράφει το φυσικό αέριο στην ευρωπαϊκή αγορά - Συγκρατημένη αισιοδοξία