Απογοητευμένοι από το έργο της ομοσπονδιακής κυβέρνησης για την προστασία του κλίματος δηλώνουν τουλάχιστον οι μισοί Γερμανοί, με τον υπουργό Οικονομίας Ρόμπερτ Χάμπεκ να γίνεται ο κύριος αποδέκτης της δυσαρέσκειας.
«Ανεπαρκή» όμως θεωρούν την κλιματική πολιτική της Γερμανίας και διεθνείς ειδικοί.
Η έρευνα
Σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου Forsa για λογαριασμό των ιδιωτικών τηλεοπτικών σταθμών RTL/ntv, μόνο το 23% των ερωτηθέντων θεωρεί ότι η κυβέρνηση κάνει ό,τι πρέπει για την προστασία του περιβάλλοντος και του κλίματος. Το 51% δηλώνει αντιθέτως ότι κάνει «πολύ λίγα», ενώ ταυτόχρονα το 76% εκτιμά ότι η κυβέρνηση, στα σχέδιά της για την κλιματική πολιτική, δίνει πολύ μικρή σημασία στις οικονομικές δυνατότητες των πολιτών.
Κλιματική αλλαγή: Ο Ιούλιος ξεπέρασε τον κρίσιμο στόχο του Παρισιού
Το 60% των ερωτηθέντων πιστεύει επίσης ότι ο υπουργός Οικονομίας Ρόμπερτ Χάμπεκ και γενικότερα οι Πράσινοι θέτουν με τις πολιτικές τους σε κίνδυνο τη Γερμανία ως επιχειρηματικό κέντρο.
Το 59% δηλώνει μάλιστα ότι οι Πράσινοι ευθύνονται εν μέρει και για την αύξηση των ποσοστών της Εναλλακτικής για τη Γερμανία (AfD) στις δημοσκοπήσεις. Ειδικά στις ανατολικές περιοχές της χώρας, το ποσοστό αυτό ανέρχεται σε 75%. Συγκεκριμένα ο κ. Χάμπεκ φαίνεται ότι έχει απογοητεύσει τους πολίτες με τις επιδόσεις του στο υπουργείο Οικονομίας. Μόνο το 11% εκτιμά ότι τα πηγαίνει καλύτερα του αναμενόμενου και το 48% εκφράζει την ακριβώς αντίθετη άποψη.
Παρόμοια είναι όμως και η εκτίμηση των ειδικών για τις προσπάθειες της ομοσπονδιακής κυβέρνησης σε σχέση με το κλίμα. Στην τελευταία έκθεσή του, το διεθνές Ινστιτούτο «NewClimate» δίνει στη Γερμανία τον βαθμό «ανεπαρκής», ενώ επαινεί μόνο το εθνικό ενιαίο εισιτήριο των 49 ευρώ/μήνα. Στην έκθεση επισημαίνεται μεταξύ άλλων ότι «η Γερμανία φαίνεται να έχει εγκαταλείψει τον δικό της στόχο προστασίας του κλίματος για το 2030», ο οποίος προβλέπει μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά 60% σε σχέση με το 1990. «Η πολιτική της κυβέρνησης δεν επαρκεί για την επίτευξη του στόχου.
Ενόψει της κλιματικής καταστροφής που πλησιάζει, ο κυβερνητικός συνασπισμός θα πρέπει να συσπειρωθεί, να ακολουθήσει τα επιστημονικά ευρήματα και να τεθεί σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, αντί να εμπλέκεται μόνο σε κομματικές πολιτικές», δηλώνει ο εκπρόσωπος του Ινστιτούτου Νίκλας Χένε και τονίζει ότι «είναι απαράδεκτο για τη Γερμανία, ως μία από τις πλουσιότερες χώρες στον κόσμο, να μη συμμορφώνεται με τους ίδιους τους κανόνες της και να μην εφαρμόζει ακόμη και απλά μέτρα, όπως η εισαγωγή γενικού ορίου ταχύτητας στους αυτοκινητοδρόμους».
Στα θετικά της γερμανικής πολιτικής, ο κ. Χένε σημειώνει ότι, σε σύγκριση με άλλες χώρες, η Γερμανία αίρει συστηματικά τα εμπόδια για την επέκταση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, ενώ αναδεικνύει το ενιαίο εισιτήριο ως παράδειγμα διευκόλυνσης της πρόσβασης στα ΜΜΜ, το οποίο, όπως λέει, θα μπορούσε να υιοθετηθεί και από άλλες χώρες.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Latest News
Plan B της ΕΕ για τους δασμούς στα «κινεζικά» EV των Volkswagen - BMW
Η Κομισιόν φέρεται πρόθυμη να ταξινομήσει τις VW και BMW ως «συνεργαζόμενες εταιρείες» για να μειώσει τους δασμούς
«Πρασινίζουν» οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών εν μέσω αυξανόμενου ενεργειακού κόστους
Έκθεση της IDC υπογραμμίζει ότι οι ευρωπαϊκές τηλεπικοινωνίες έχουν ως κίνητρο το ενεργειακό κόστος, το οποίο έχει σημειώσει σημαντικές αυξήσεις τα τελευταία χρόνια
H Βρετανία εγκαθιστά έναν δημόσιο φορτιστή ΕV κάθε 25 λεπτά
Σήμερα υπάρχουν 930.000 σημεία φόρτισης στη Βρετανία, η πλειονότητα των οποίων έχει εγκατασταθεί σε σπίτια και επαγγελματικούς χώρους
Πόσο θα ωφεληθεί η Tesla από μια εκλογή Τραμπ
Το αφεντικό της Tesla, Ιλον Μασκ, κρατάει ακόμη κλειστά τα χαρτιά του για το ποιον θα ψηφίσει
«Είπα-ξείπα» της Google για μηδενικές εκπομπές άνθρακα
Οι εκπομπές της αυξάνονται κατά 50% τα τελευταία πέντε χρόνια
Στον δείκτη FTSE4Good ο Όμιλος ΤΙΤΑΝ
Οι δείκτες FTSE4Good σχεδιάστηκαν για να αξιολογούν την απόδοση εταιρειών που επιδεικνύουν ισχυρές πρακτικές σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον
Οσο πιο πολύ αργεί η στροφή στην καθαρή ενέργεια τόσο πιο δαπανηρή θα είναι - «Καμπανάκι» από ΒP
Ο κόσμος μετατοπίζεται με αργούς ρυθμούς στην πράσινη μετάβαση, από τα ορυκτά καύσιμα προς την καθαρή ενέργεια, κι αυτό θα έχει συνέπειες
Η Κλιματική Αλλαγή φέρνει άνοδο των νυχτερινών καυσώνων στις πόλεις
Το φθινόπωρο του 2023 αλλά και ο χειμώνας 2023 – 2024 καταγράφηκαν ως οι θερμότεροι στην Αθήνα των τελευταίων 160 ετών
Συναγερμός από τη λειψυδρία στην ΕΥΔΑΠ – Οι πρόσθετες επενδύσεις και οι αλλαγές στο καταστατικό της εισηγμένης
Η ΕΥΔΑΠ προσθέτει νέες δραστηριότητες στο καταστατικό της
Ο νέος σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων - Τι είπε ο Σταϊκούρας
Ο κ. Σταϊκούρας τόνισε ότι με την ενσωμάτωση των 110 ηλεκτρικών λεωφορείων ανανεώθηκε το 1/3 του στόλου των οχημάτων του Οργανισμού