
Οι αεροπορικές εταιρείες κατέγραψαν «μεγάλη» ζήτηση τον Ιούλιο, περίοδο αιχμής στο βόρειο ημισφαίριο, φτάνοντας το 95,6% των επιπέδων του Ιουλίου του 2019, ανακοίνωσε σήμερα η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (IATA).
Οι πτήσεις εσωτερικού για ακόμη μια φορά βοήθησαν στις ανοδικές τάσεις του κλάδου.
Με βάση υπολογισμού τον δείκτη εσόδων ανά επιβατοχιλιόμετρο (RPK), ένας από τους δείκτες αναφοράς στον κλάδο, οι αερομεταφορές του περασμένου Ιουλίου ήταν κατά μέσο όρο 108,3% της ίδιας περιόδου προ της πανδημίας της Covid-19, ανέφερε η IATA.
Βρετανία: Διαβεβαιώσεις ότι το πρόβλημα που προκάλεσε ακυρώσεις πτήσεων δεν θα ξαναπροκύψει
Ο δείκτης RPK στις πτήσεις εσωτερικού ξεπέρασαν από τον Απρίλιο τα επίπεδα προς πανδημίας, κυρίως λόγω της λήξης των ταξιδιωτικών περιορισμών στο εσωτερικό της Κίνας. Στη χώρα αυτή, οι πτήσεις εσωτερικού ανήλθαν τον Ιούλιο στο 122,5% του αντίστοιχου μήνα του 2019, υπογράμμισε η IATA στη μηνιαία παράδοση στατιστικών στοιχείων.
Ρεκόρ πληρότητας αεροσκαφών
Ωστόσο, οι διεθνείς πτήσεις τον Ιούλιο αν και είχαν 29,6% άνοδο σε ετήσια βάση, ανέκαμψαν μόνο το 88,7% των επιπέδων RPK του αντίστοιχου μήνα πριν από τέσσερα χρόνια. Από την άλλη πλευρά, το ποσοστό πληρότητας αεροσκαφών στο 85,7%, είναι το υψηλότερο που έχει καταγραφεί ποτέ από την IATA.
«Το βόρειο ημισφαίριο εκπληρώνει τις προσδοκίες της ισχυρής ζήτησης» για αεροπορικά ταξίδια, δήλωσε ο γενικός διευθυντής της IATA, Γουίλι Γουόλς, σε ανακοίνωσή του.
Ο ίδιος ωστόσο εξέφρασε τη λύπη του για την «βαθιά απογοητευτική» κατάσταση στον τομέα της εναέριας κυκλοφορίας που προκάλεσε καθυστερήσεις, ιδίως μια πολύ μεγάλη βλάβη στα τέλη Αυγούστου στο Ηνωμένο Βασίλειο, «ένα φιάσκο», σύμφωνα με τον Γουόλς, αλλά και προβλήματα στελέχωσης αλλού.
Σύμφωνα με την IATA, οι αερομεταφορές αναμένεται σχεδόν να επιστρέψουν το 2023 στον αριθμό των επιβατών τους πριν από την υγειονομική κρίση, στα 4,35 δισεκατομμύρια έναντι 4,54 το 2019.
Οι εταιρείες, κατά μέσο όρο παγκοσμίως, θα πρέπει να καταγράψουν τα πρώτα τους κέρδη φέτος μετά το ξέσπασμα της Covid-19, καθώς αυτά ανέρχονται στα 9,8 δισεκατομμύρια δολάρια. Έχασαν περίπου 183 δισεκατομμύρια σωρευτικά στο χρονικό διάστημα μεταξύ 2020 και 2022.
Πηγή ΑΠΕ-ΜΠΕ


Latest News

Η Harley-Davidson, μόνη, ψάχνει νέο... CEO
Γιατί ο Γιόχεν Ζάιτς σχεδιάζει να αποσυρθεί μετά από πέντε χρόνια στη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου της Harley-Davidson

Πρώην αρχικατάσκοπος της CIA σε ρόλο κλειδί στην KKR
Η επενδυτική - διαχειριστές χρημάτων KKR προσέλαβε στο Ντέιβιντ Πετρέους για να επιβλέψει τομέα Από τον οποίο προσδοκά τεράστια ανάπτυξη
![F-35: Το ακριβό μαχητικό που διεκδικούν αρκετές χώρες [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/f-35-1-600x400.jpg)
Οι παραγγελίες του F-35 - Ενα ακριβό μαχητικό που διεκδικούν αρκετές χώρες [γράφημα]
Η συνολική παραγγελία της αμερικανικής πολεμικής αεροπορίας για τα αεροσκάφη F-35 προς την κατασκευάστρια εταιρεία Lockheed Martin, φτάνει τις 1.763 μονάδες

Οι δασμοί δεν θα φέρουν πίσω στις ΗΠΑ την παραγωγή - Τι λένε οι αμερικανοί επιχειρηματίες
Η επαναφορά των αλυσίδων εφοδιασμού στις ΗΠΑ θα μπορούσε να διπλασιάσει το κόστος - Αντί για αυτό οι επιχειρηματίες προτιμού να αναζητήσουν χώρες με χαμηλούς δασμούς

Η «βαριοπούλα» των δασμών συντρίβει την παγκόσμια τάξη πραγμάτων - Τι λέει η ING
Τις τελευταίες δύο εβδομάδες ο κόσμος βιώνει μια βόλτα με το τρενάκι του τρόμου, σημειώνουν οι αναλυτές της ING

Οργισμένοι επενδυτές της Stellantis για πληρωμή μαμούθ στον πρώην CEO
Ο πρώην CEO της Stellantis θα λάβει υπέρογκη αμοιβή την στιγμή που οι επενδυτές τον θεωρούν υπεύθυνο για σειρά αποτυχιών και μείωση κερδοφορίας

Το Netflix στοχεύει σε κεφαλαιοποίηση $1 τρισεκατομμυρίου
Το Netflix μοιράζεται στόχους οικονομικών επιδόσεων με το προσωπικό τονίζοντας την κυριαρχία της

Γιατί συρρικνώνονται τα σπίτια των Αμερικανών
Το αμερικανικό όνειρο της ιδιοκτησίας σπιτιού μειώνεται λόγω κρίσης οικονομικής προσιτότητας στις ΗΠΑ

Προειδοποίηση Ντίμον για τον εμπορικό πόλεμο - «Οι ΗΠΑ μπορεί να χάσουν την ηγετική τους θέση»
Ο Ντίμον εκτίμησε ότι ο εμπορικός πόλεμος μπορεί να βλάψει την φερεγγυότητα των ΗΠΑ και κάλεσε σε προσέγγιση ΗΠΑ-Πεκίνου

Οι δασμοί θα φέρουν χάος στις παραδόσεις αεροσκαφών λέει ο CEO της Ryanair
Αεροπορικές εταιρείες και κατασκευαστές αεροπλάνων ετοιμάζονται να παλέψουν για το ποιος πληρώνει για τους δασμούς