![FrieslandCampina Hellas: Ζημιές για το ΝΟΥΝΟΥ παρά την εκτίναξη του τζίρου στα 340,6 εκατ. ευρώ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/09/nounou1.png)
Οι σημαντικές αυξήσεις στις μέσες τιμές, λόγω ανόδου του κόστους παραγωγής και εμπορίας, μπορεί να εκτίναξαν τον καθαρό τζίρο της FrieslandCampina Hellas το 2022, ωστόσο η ελληνική θυγατρική του συνεταιριστικού ομίλου Royal FrieslandCampina, γνωστή στο ευρύ κοινό με το brand ΝΟΥΝΟΥ, δεν κατάφερε να αποφύγει τις ζημιές.
Ειδικότερα, οι πωλήσεις της εταιρείας κατά τη χρήση 2022 παρουσίασαν αύξηση της τάξεως του 24,38%, στα 340,6 εκατ. ευρώ έναντι 273,8 εκατ. ευρώ το 2021 οδηγούμενες από την αύξηση των τιμών πώλησης, την ώρα που ο όγκος κατέγραψε άνοδο μόλις 1%, εστιασμένη στα προϊόντα RTD.
ΦΑΓΕ: Τετραπλασιασμός καθαρών κερδών στο α΄ εξάμηνο
Όπως σημειώνεται στις οικονομικές καταστάσεις της εταιρείας «σχετικά με το κόστος πωληθέντων, η αύξηση προέρχεται λόγω της αύξησης των πωλήσεων κατά 66,7 εκατ. ευρώ καθώς και λόγω του υψηλότερου κόστους γάλακτος και χύμα τυριού, που κατά το 4ο τρίμηνο του 2022 δεν έχουν περάσει στους πελάτες καθώς οι τιμές πώλησης έχουν συμφωνηθεί εκ των προτέρων».
Τα υψηλά κόστη «έκαψαν» τα κέρδη
Τα μικτά κέρδη κατά τη χρήση 2022 ανήλθαν σε 53,5 εκατ. ευρώ έναντι 57,3 εκατ. ευρώ το 2021, ενώ το μικτό περιθώριο κέρδους μειώθηκε σε 15,72% έναντι 20,95% κατά την προηγούμενη χρήση. Η μείωση οφείλεται στην αύξηση των τιμών των πρώτων και δεύτερων υλών και των γενικών βιομηχανικών εξόδων, σύμφωνα με τη διοίκηση.
Τα έξοδα διοίκησης και διάθεσης της εταιρείας ανήλθαν σε 58,5 εκατ. ευρώ έναντι 52,2 εκατ. ευρώ κατά την προηγούμενη χρήση, σημειώνοντας αύξηση 12,06%.
Τα αποτελέσματα προ φόρων και τόκων ήταν ζημιογόνα κατά 3,6 εκατ. ευρώ, έναντι 6,3 εκατ. ευρώ κέρδους το 2021.
Ως αποτέλεσμα η εταιρεία εμφάνισε στην τελευταία γραμμή του ισολογισμού ζημία ύψους 3,7 εκατ. ευρώ έναντι κερδών 4,3 εκατ. ευρώ το 2021.
Σε αντίθεση με τις θετικές επιδόσεις της γαλακτοβιομηχανίας στην εσωτερική αγορά, οι εξαγωγές της μειώθηκαν σε σχέση με την προηγούμενη χρήση κατά 6,75%. Να σημειωθεί ότι οι εξαγωγικές πωλήσεις της FrieslandCampina Hellas είχαν καταγράψει πτώση και το 2021 κατά 7,08%.
Ο μέσος όρος προσωπικού για την εταιρεία για το 2022 ήταν 464 εργαζόμενοι από 465 αντίστοιχα το 2021.
Πώς διαμορφώνονται οι πωλήσεις σε γαλακτοκομικά, παιδικές τροφές και γιαούρτι
Η αύξηση του τζίρου προήλθε κυρίως από τις πωλήσεις των γαλακτοκομικών προϊόντων της εταιρείας που έφθασαν το 2022 στα 305,83 εκατ. ευρώ έναντι 244,15 εκατ. ευρώ το 2021. Πρόκειται για την υψηλότερη απόδοση των τελευταίων 8 ετών.
Αυξημένες ήταν πέρσι και οι πωλήσεις σε αξία στην κατηγορία του γιαουρτιού στα 8,31 εκατ. ευρώ από 5,65 εκατ. ευρώ το 2021.
Επίσης ανοδικά κινήθηκαν και οι πωλήσεις παιδικών τροφών που ανήλθαν στα 26,43 εκατ. ευρώ από 23,99 εκατ. ευρώ.
Σήμερα, η εταιρεία διαθέτει στους Έλληνες καταναλωτές μια ολοκληρωμένη γκάμα γαλακτοκομικών προϊόντων, που περιλαμβάνει βρεφικά γάλατα και κρέμες, γάλατα εβαπορέ και υψηλής παστερίωσης, γιαούρτια, κρέμες γάλακτος και τυριά, με τις επωνυμίες ΝΟΥΝΟΥ, FRISO, MILNER και FINA. Παράλληλα διακινεί προϊόντα για επαγγελματική χρήση με τις επωνυμίες FRICO, DEBIC και Barista’s Gold.
Προοπτικές για τη χρήση 2023
Στόχος της FrieslandCampina Hellas για τη χρήση 2023 παραμένει η ανάπτυξη του τζίρου και η βελτίωση των λειτουργικών αποτελεσμάτων επενδύοντας τόσο στην εδραιωμένη προϊοντική της βάση αλλά και σε νέα καινοτόμα προϊόντα που θα καλύπτουν τις ανάγκες των καταναλωτών.
«Η επαναφορά της ελληνικής οικονομίας σε τροχιά ανάπτυξης, η σταθεροποίηση των αγορών σε συνδυασμό με τις στοχευμένες στρατηγικές επιλογές της διοίκησης αποτελούν αναγκαίες συνθήκες για την επίτευξη των στόχων του μακροπρόθεσμου πλάνου που έχει εκπονηθεί. Η ευέλικτη στρατηγική που ανέπτυξε η εταιρεία κατά το έτος 2022 αναμένεται να βοηθήσει να αντιπαρέλθει τις συνεχιζόμενες προκλήσεις και κατά το έτος 2023 και κυρίως τις άμεσες επιπτώσεις των πληθωριστικών πιέσεων που οδηγούν σε σημαντικές αυξήσεις κόστους σε πρώτες ύλες και ενέργεια», επισημαίνεται στις οικονομικές καταστάσεις.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Nexi Ελλάδος: Αναβαθμίζεται η e-Commerce πλατφόρμα online πληρωμών Nexi XPay](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/11/nexi-about-us.jpg)
Αναβαθμίζεται η e-Commerce πλατφόρμα online πληρωμών της Nexi Ελλάδος
Στην πλατφόρμα online πληρωμών Nexi XPay προστίθενται Apple Pay και Google Pay
![Τράπεζες: Πώς θωρακίζουν την κερδοφορία τους από τη μείωση του κόστους χρήματος](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/ot_banking_euros22-768x450-1-1-1-1-600x352.jpg)
Πώς οι τράπεζες θωρακίζουν την κερδοφορία τους - Το ανάχωμα στη μείωση του κόστους χρήματος
Ποιες κινήσεις δρομολογούν οι τράπεζες για να διατηρήσουν υψηλά την κερδοφορία τους - Ο ρόλος των επιτοκίων
![Εθνική Τράπεζα: Αμείωτες οι επενδύσεις στην ενέργεια – Ο στόχος για 30% στα δάνεια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/12/Karamouzis-Vasilis-ETE-Delfoi-600x469.jpg)
Καραμούζης (ΕΤΕ): Η Εθνική είναι η τράπεζα της Ενέργειας – Δάνεια 3 δισ. στις ΑΠΕ
Η Εθνική Τράπεζα σύμφωνα με τον Β. Καραμούζη γεν. διευθυντή Εταιρικής και Επενδυτικής Τραπεζικής στοχεύει έως το 2030 να διατηρήσει το 30% στις ΑΠΕ
![Limnos Resort: Η επένδυση των 171 εκατ. ευρώ που θα αλλάξει την εικόνα της Λήμνου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/thumbnail_boubouras-3-600x438.jpg)
Βίλες, 2 πεντάστερα και μαρίνα - Η μέγα επένδυση της οικογένειας Μπούμπουρα στη Λήμνο
Σε διαβούλευση η επένδυση Limnos Resort - Τι περιλαμβάνει - Ποια είναι η οικογένεια Μπούμπουρα
![Παπαδόπουλος (Witside): Μας ενδιαφέρουν οι στρατηγικές συνεργασίες, όχι η εξαγορά](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Xristos-Papadopoulos-WITSIDE_image-1-600x494.jpeg)
Παπαδόπουλος (Witside): Μας ενδιαφέρουν οι στρατηγικές συνεργασίες, όχι η εξαγορά
Οι εξαγορές στην ευρύτερη αγορά της Πληροφορικής θα συνεχιστούν, εκτίμησε ο Χρήστος Παπαδόπουλος, CEO και ιδιοκτήτης της Witside
![Βενέτης: Πόσο κόστισε η αναγέννηση του Jackson Hall – Ποιο project πάγωσε](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/thumbnail_Veneti_Jackson_Hall_GiorgosSfakianakis-16-600x400.jpg)
Πόσο κόστισε στην «Βενέτης» η αναγέννηση του φημισμένου Jackson Hall
Πως ξετυλίχθηκε το project της Βενέτης στο φημισμένο στέκι του Κολωνακίου – Τι είπε ο Π. Μονεμβασιώτης για τα Παγωτά Δωδώνη, τις ανατιμήσεις στον καφέ και τις εξαγορές αρτοποιιών
![Τράπεζες: Αγοράζουν ξανά «ασημικά»](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/bl29bankingvirtualpix-600x375.jpg)
Αγοράζουν ξανά «ασημικά» οι τράπεζες
Αντιστρέφοντας τις τάσεις εσωστρέφειας προχωρούν σε επεκτατικές ενέργειες με συνεχή αναζήτηση ευκαιριών - Η Πειραιώς προχωρεί σε deal με το CVC για την εξαγορά του 70% της Εθνικής Ασφαλιστικής - Τα σχέδια των άλλων συστημικών ομίλων
![HELLENiQ ENERGY: «Κύμα ζεστασιάς» για μαθητές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/HELLENIQ-ENERGY-1024x683-1-600x400.jpg)
«Κύμα ζεστασιάς» από την HELLENiQ ENERGY
Για 16η συνεχή χρονιά προσφέρει δωρεάν πετρέλαιο θέρμανσης σε περισσότερα από 160 σχολεία σε Δυτ. Αττική, Δυτ. Θεσσαλονίκη και Κοζάνη
![Lamda Developement: Στηρίζει τους μαθητές των νησιών που πλήττονται από τις σεισμικές δονήσεις στις Κυκλάδες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/santorini-416136_1920-1-600x378.jpg)
Στήριξη LAMDA στους μαθητές που πλήττονται από τους σεισμούς στις Κυκλάδες
Από τις αρχές του 2025, η LAMDA Development διαθέτει συνδρομές του brainy σε μαθητές και μαθήτριες Δημοτικού και Γυμνασίου, μονοθέσιων και διθέσιων σχολείων ανά την Ελλάδα
![BENETH: Ανοίγει ξανά το Jackson Hall στο Κολωνάκι](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/εξω-600x400.jpg)
Ανοίγει πάλι το Jackson Hall στο Κολωνάκι - Το σχέδιο της «ΒΕΝΕΤΗ»
Η εταιρεία ΒΕΝΕΤΗ μίσθωσε το κτήριο συνολικής επιφάνειας 845 τ.μ. το 2015 - H συνολική επένδυση ανήλθε στα 7 εκατ. ευρώ