
Οι σημαντικές αυξήσεις στις μέσες τιμές, λόγω ανόδου του κόστους παραγωγής και εμπορίας, μπορεί να εκτίναξαν τον καθαρό τζίρο της FrieslandCampina Hellas το 2022, ωστόσο η ελληνική θυγατρική του συνεταιριστικού ομίλου Royal FrieslandCampina, γνωστή στο ευρύ κοινό με το brand ΝΟΥΝΟΥ, δεν κατάφερε να αποφύγει τις ζημιές.
Ειδικότερα, οι πωλήσεις της εταιρείας κατά τη χρήση 2022 παρουσίασαν αύξηση της τάξεως του 24,38%, στα 340,6 εκατ. ευρώ έναντι 273,8 εκατ. ευρώ το 2021 οδηγούμενες από την αύξηση των τιμών πώλησης, την ώρα που ο όγκος κατέγραψε άνοδο μόλις 1%, εστιασμένη στα προϊόντα RTD.
ΦΑΓΕ: Τετραπλασιασμός καθαρών κερδών στο α΄ εξάμηνο
Όπως σημειώνεται στις οικονομικές καταστάσεις της εταιρείας «σχετικά με το κόστος πωληθέντων, η αύξηση προέρχεται λόγω της αύξησης των πωλήσεων κατά 66,7 εκατ. ευρώ καθώς και λόγω του υψηλότερου κόστους γάλακτος και χύμα τυριού, που κατά το 4ο τρίμηνο του 2022 δεν έχουν περάσει στους πελάτες καθώς οι τιμές πώλησης έχουν συμφωνηθεί εκ των προτέρων».
Τα υψηλά κόστη «έκαψαν» τα κέρδη
Τα μικτά κέρδη κατά τη χρήση 2022 ανήλθαν σε 53,5 εκατ. ευρώ έναντι 57,3 εκατ. ευρώ το 2021, ενώ το μικτό περιθώριο κέρδους μειώθηκε σε 15,72% έναντι 20,95% κατά την προηγούμενη χρήση. Η μείωση οφείλεται στην αύξηση των τιμών των πρώτων και δεύτερων υλών και των γενικών βιομηχανικών εξόδων, σύμφωνα με τη διοίκηση.
Τα έξοδα διοίκησης και διάθεσης της εταιρείας ανήλθαν σε 58,5 εκατ. ευρώ έναντι 52,2 εκατ. ευρώ κατά την προηγούμενη χρήση, σημειώνοντας αύξηση 12,06%.
Τα αποτελέσματα προ φόρων και τόκων ήταν ζημιογόνα κατά 3,6 εκατ. ευρώ, έναντι 6,3 εκατ. ευρώ κέρδους το 2021.
Ως αποτέλεσμα η εταιρεία εμφάνισε στην τελευταία γραμμή του ισολογισμού ζημία ύψους 3,7 εκατ. ευρώ έναντι κερδών 4,3 εκατ. ευρώ το 2021.
Σε αντίθεση με τις θετικές επιδόσεις της γαλακτοβιομηχανίας στην εσωτερική αγορά, οι εξαγωγές της μειώθηκαν σε σχέση με την προηγούμενη χρήση κατά 6,75%. Να σημειωθεί ότι οι εξαγωγικές πωλήσεις της FrieslandCampina Hellas είχαν καταγράψει πτώση και το 2021 κατά 7,08%.
Ο μέσος όρος προσωπικού για την εταιρεία για το 2022 ήταν 464 εργαζόμενοι από 465 αντίστοιχα το 2021.
Πώς διαμορφώνονται οι πωλήσεις σε γαλακτοκομικά, παιδικές τροφές και γιαούρτι
Η αύξηση του τζίρου προήλθε κυρίως από τις πωλήσεις των γαλακτοκομικών προϊόντων της εταιρείας που έφθασαν το 2022 στα 305,83 εκατ. ευρώ έναντι 244,15 εκατ. ευρώ το 2021. Πρόκειται για την υψηλότερη απόδοση των τελευταίων 8 ετών.
Αυξημένες ήταν πέρσι και οι πωλήσεις σε αξία στην κατηγορία του γιαουρτιού στα 8,31 εκατ. ευρώ από 5,65 εκατ. ευρώ το 2021.
Επίσης ανοδικά κινήθηκαν και οι πωλήσεις παιδικών τροφών που ανήλθαν στα 26,43 εκατ. ευρώ από 23,99 εκατ. ευρώ.
Σήμερα, η εταιρεία διαθέτει στους Έλληνες καταναλωτές μια ολοκληρωμένη γκάμα γαλακτοκομικών προϊόντων, που περιλαμβάνει βρεφικά γάλατα και κρέμες, γάλατα εβαπορέ και υψηλής παστερίωσης, γιαούρτια, κρέμες γάλακτος και τυριά, με τις επωνυμίες ΝΟΥΝΟΥ, FRISO, MILNER και FINA. Παράλληλα διακινεί προϊόντα για επαγγελματική χρήση με τις επωνυμίες FRICO, DEBIC και Barista’s Gold.
Προοπτικές για τη χρήση 2023
Στόχος της FrieslandCampina Hellas για τη χρήση 2023 παραμένει η ανάπτυξη του τζίρου και η βελτίωση των λειτουργικών αποτελεσμάτων επενδύοντας τόσο στην εδραιωμένη προϊοντική της βάση αλλά και σε νέα καινοτόμα προϊόντα που θα καλύπτουν τις ανάγκες των καταναλωτών.
«Η επαναφορά της ελληνικής οικονομίας σε τροχιά ανάπτυξης, η σταθεροποίηση των αγορών σε συνδυασμό με τις στοχευμένες στρατηγικές επιλογές της διοίκησης αποτελούν αναγκαίες συνθήκες για την επίτευξη των στόχων του μακροπρόθεσμου πλάνου που έχει εκπονηθεί. Η ευέλικτη στρατηγική που ανέπτυξε η εταιρεία κατά το έτος 2022 αναμένεται να βοηθήσει να αντιπαρέλθει τις συνεχιζόμενες προκλήσεις και κατά το έτος 2023 και κυρίως τις άμεσες επιπτώσεις των πληθωριστικών πιέσεων που οδηγούν σε σημαντικές αυξήσεις κόστους σε πρώτες ύλες και ενέργεια», επισημαίνεται στις οικονομικές καταστάσεις.


Latest News

Αktor: Στα 32,4 εκατ. ευρώ το Enterpise Value (EV) της Sun Force One
Η AKTOR Ανανεώσιμες θα καταβάλει ως ίδια συμμετοχή για την αγορά του 51% της Sun Force One το ποσό των 4,1 εκ. ευρώ περίπου

Αρίστος Δοξιάδης: Ένας επενδυτής των start ups αναλαμβάνει την Έρευνα και Ανάπτυξη
Ο Αρίστος Δοξιάδης είναι συνεργάτης στη Big Pi, μια εταιρεία επιχειρηματικών κεφαλαίων που επενδύει στην Ελλάδα και υποστηρίζει τη φιλόδοξη καινοτομία

Οκτώ νέα αεροσκάφη στο στόλο της Aegean
Προσθέτει 8 νέα αεροσκάφη Airbus A321 - Έφτασε τα 58 στο σύνολο

Εξαφανίζονται τα εκπτωτικά stickers από τα σούπερ μάρκετ - Πώς γίνονται οι προσφορές
Πώς θα αποφύγουμε τις προσφορές «μαϊμού» - Τι λένε προμηθευτές και εκπρόσωποι των σούπερ μάρκετ

Πώς οι τράπεζες θα μειώσουν και άλλο τα «κόκκινα δάνεια» - Το ιστορικό ρεκόρ
Κάτω από 5 δισ. ευρώ τα κόκκινα δάνεια στις τέσσερις συστημικές τράπεζες - Πότε θα επιτύχουν την απόλυτη σύγκλιση με το μέσο ευρωπαϊκό όρο

Στα 17,4 τρισ. θα εκτοξευθούν οι συναλλαγές μέσω κινητών - Τι δείχνει μελέτη
Η αξία των πληρωμών με εικονικές κάρτες, θα αυξηθεί κατά 235% έως το 2029 και θα ανέλθει στα 17,4 τρισεκατομμύρια δολάρια

Αναπτυξιακή Διάσκεψη Κρήτης: Πρέπει να δώσουμε έμφαση στη διαφοροποίηση των ελληνικών προϊόντων
Για τις ευκαιρίες και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι ελληνικές εξαγωγές στην Αμερική συζήτησαν οι ομιλητές του πάνελ - «Ενίσχυση εξαγωγών στις ΗΠΑ – Ευκαιρίες και Προκλήσεις» - στο πλαίσιο της Αναπτυξιακής Διάσκεψης Κρήτης

BriQ Properties: Πώληση δύο ακινήτων στον Πύργο Αθηνών έναντι 4,23 εκατ.
Τα συγκεκριμένα ακίνητα είναι πλήρως μισθωμένα και είχαν εκτιμηθεί με συνολική αξία 4,15 εκατ. ευρώ

Frigoglass: Σύναψη σύμβασης δανείου με Kar-Tess Holding – Οι όροι
Η Kar-Tess είναι μέτοχος της εισηγμένης, ελέγχοντας τo 48,39%

Κώστας Νεμπής (ΟΤΕ): Αυτή είναι η στρατηγική μας για το 2025
Περαιτέρω ανάπτυξη του FTTH δικτύου, αξιοποίηση του 5G δικτύου, ενίσχυση διαθεσιμότητας της υπηρεσίας COSMOTE 5G WiFi και ενίσχυση των εσόδων είναι τα βασικά στοιχεία της στρατηγικής του ΟΤΕ για το 2025