Νέα πρόταση για να αποφευχθούν οι αυξήσεις 12% για το 2023 στα διόδια των αυτοκινητοδρόμων κατεβάζουν οι παραχωρησιούχοι στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με την πολιτική ηγεσία να αναμένει την εισήγηση στο πλαίσιο της εξεύρεσης συμβιβαστικής λύσης.
Οι συζητήσεις διεξάγονται ανάμεσα στο υπουργείο και τους τέσσερις ομίλους που εκπροσωπούν τις έξι συμβάσεις παραχωρήσεων. Η πρόταση των επιχειρηματικών ομίλων δεν αποκλείεται να φτάσει στο ΥΠΟΜΕΔΙ τις επόμενες ώρες.
Παραδοχή
Πάντως, αξιωματούχοι του υπουργείου παραδέχονται ότι σε αντίθεση με το τι έχει γίνει και επιδιώκεται στα διόδια των αυτοκινητοδρόμων δεν έχουν αποφευχθεί σημαντικές αυξήσεις στο σύνολο των μεταφορικών υποδομών, δηλαδή και στο κόστος μετακίνησης που έχει πυροδοτηθεί από τις ανατιμήσεις των καυσίμων και στα ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια.
Επίσης οι ίδιοι κύκλοι παραδέχτηκαν ότι οι αυξήσεις τα τέλη των διοδίων έχουν γίνει σε όλη την Ευρώπη πλην της Ελλάδος.
Στα τρία το κόστος
Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, δείχνει να κάνει ένα βήμα πίσω, με αρμόδιους αξιωματούχους του να σημειώνουν ότι η κυβέρνηση επιδιώκει να μοιράσει το κόστος στα τρία, δηλαδή μεταξύ των παραχωρησιούχων, του δημοσίου και των χρηστών των αυτοκινητοδρόμων. Φέρνουν λοιπόν ως επιχείρημα την πρόταση του ΥΠΟΜΕΔΙ για μείωση του ΦΠΑ στο 13% από 24%, επιβαρύνοντας με τον τρόπο αυτό τον κρατικό προϋπολογισμό κατά 69 εκ. ευρώ.
Οι αποζημιώσεις
Πηγές του υπουργείου θέτουν ως προϋπόθεση η μείωση να μη συνοδευτεί με τις απαιτήσεις των παραχωρησιούχων για αποζημιώσεις της τάξης των 40 με 45 εκ. ευρώ για το πάγωμα των αυξήσεων σε όλο το 2023.
Κύκλοι του υπουργείου τονίζουν επίσης ότι στόχος είναι η μικρότερη επιβάρυνση των χρηστών από τις αυξήσεις στα διόδια. Δείχνουν δε, την περίπτωση της Πορτογαλίας όπου τα διόδια αυξήθηκαν αλλά τμηματικά με τη μετακύλιση του κόστους στα επόμενα έτη.
Αντίστοιχη συζήτηση φέρεται να γίνεται και στην ελληνική περίπτωση αλλά χωρίς να γίνονται γνωστές περισσότερες λεπτομέρειες.
Latest News
ΑΒΑΞ: Η «Νίκη» και η «Αθηνά» ανοίγουν και χτίζουν τη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας
Βίντεο του ομίλου ΑΒΑΞ παρουσιάζει τον τρόπο διάνοιξης και χτισίματος της Γραμμής 4 από το «Άλσος Βεϊκου» στο «Γαλάτσι»
Διάνοιξη πάνω από 2.500 μέτρων σήραγγας για τη Γραμμή 4 του Μετρό
Από το Άλσος Βεΐκου και έως σήμερα έχει διανοιχτεί σήραγγα 520 μέτρων στο πλαίσιο των έργων στη Γραμμή 4, σε Γαλάτσι και Κατεχάκη
Σε Πικροδάφνη και Ιλισό τα πρώτα αντιπλημμυρικά έργα
Η Περιφέρεια Αττικής «βάζει μπροστά» τις μηχανές για 158 αναγκαία αντιπλημμυρικά έργα – Από αυτά 54 θα ξεκινήσουν το α’ εξάμηνο του 2025
Ποιοι μέτοχοι με ποσοστό άνω του 5% θα λάβουν μέρος στην ΑΜΚ της Intrakat
H ανακοίνωση της Intrakat για την Αυξηση Μετοχικού Κεφαλαίου και ποιες εταιρείες - μέτοχοι θα συμμετέχουν
ALUMIL: Νέες συνεργασίες στον Καναδά, συμμετοχή σε πρωτοποριακά έργα
H ALUMIL έχει ισχυρό επιχειρησιακό αποτύπωμα στο εξωτερικό, από την Ινδία ως την Ανατ. Αφρική και την Ευρώπη ως τη Βόρεια Αμερική
Αντιπλημμυρική προστασία Αττικής με βάση το πιο δύσκολο σενάριο
Διαδοχικές συσκέψεις για την αντιπλημμυρική προστασία της Αττικής, μία με επιχειρησιακούς φορείς και μία με εκπροσώπους ΟΤΑ
Αύξηση 20% στα καθαρά κέρδη της «Τιτάν» - Πότε μπαίνει σε χρηματιστήριο των ΗΠΑ
Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, η εισαγωγή της Titan America σε αμερικάνικο χρηματιστήριο αναμένεται το πρώτο τρίμηνο του 2025
Eurobank Equities: Τιμή – στόχος τα 23,40 ευρώ και σύσταση αγοράς για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Την κάλυψη της εταρείας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ξεκίνησε η Eurobank Equities βλέποντας υψηλότερη κερδοφορία και αποδόσεις για τους μετόχους
Κατσιγιάννης (ΑΒΑΞ): Ο κατασκευαστής δεν είναι πια απλά «εργολάβος»
Τι ανέφερε ο κ. Δημοσθένης Κατσιγιάννης, Διευθυντής του γραφείου στου Διευθύνοντος Συμβούλου του Ομίλου ΑΒΑΞ, μιλώντας στο 7ο Athens Investment Forum 2024
Μιχαηλίδης (ΤΕΡΝΑ): Τα τρία προαπαιτούμενα για την ανάπτυξη των υποδομών
Τι ανέφερε στο Athens Investment Forum, ο κ. Αλέξανδρος Μιχαηλίδης, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος και Γενικός Τεχνικός Διευθυντής της ΤΕΡΝΑ