Νέα πρόταση για να αποφευχθούν οι αυξήσεις 12% για το 2023 στα διόδια των αυτοκινητοδρόμων κατεβάζουν οι παραχωρησιούχοι στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με την πολιτική ηγεσία να αναμένει την εισήγηση στο πλαίσιο της εξεύρεσης συμβιβαστικής λύσης.
Οι συζητήσεις διεξάγονται ανάμεσα στο υπουργείο και τους τέσσερις ομίλους που εκπροσωπούν τις έξι συμβάσεις παραχωρήσεων. Η πρόταση των επιχειρηματικών ομίλων δεν αποκλείεται να φτάσει στο ΥΠΟΜΕΔΙ τις επόμενες ώρες.
Παραδοχή
Πάντως, αξιωματούχοι του υπουργείου παραδέχονται ότι σε αντίθεση με το τι έχει γίνει και επιδιώκεται στα διόδια των αυτοκινητοδρόμων δεν έχουν αποφευχθεί σημαντικές αυξήσεις στο σύνολο των μεταφορικών υποδομών, δηλαδή και στο κόστος μετακίνησης που έχει πυροδοτηθεί από τις ανατιμήσεις των καυσίμων και στα ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια.
Επίσης οι ίδιοι κύκλοι παραδέχτηκαν ότι οι αυξήσεις τα τέλη των διοδίων έχουν γίνει σε όλη την Ευρώπη πλην της Ελλάδος.
Στα τρία το κόστος
Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, δείχνει να κάνει ένα βήμα πίσω, με αρμόδιους αξιωματούχους του να σημειώνουν ότι η κυβέρνηση επιδιώκει να μοιράσει το κόστος στα τρία, δηλαδή μεταξύ των παραχωρησιούχων, του δημοσίου και των χρηστών των αυτοκινητοδρόμων. Φέρνουν λοιπόν ως επιχείρημα την πρόταση του ΥΠΟΜΕΔΙ για μείωση του ΦΠΑ στο 13% από 24%, επιβαρύνοντας με τον τρόπο αυτό τον κρατικό προϋπολογισμό κατά 69 εκ. ευρώ.
Οι αποζημιώσεις
Πηγές του υπουργείου θέτουν ως προϋπόθεση η μείωση να μη συνοδευτεί με τις απαιτήσεις των παραχωρησιούχων για αποζημιώσεις της τάξης των 40 με 45 εκ. ευρώ για το πάγωμα των αυξήσεων σε όλο το 2023.
Κύκλοι του υπουργείου τονίζουν επίσης ότι στόχος είναι η μικρότερη επιβάρυνση των χρηστών από τις αυξήσεις στα διόδια. Δείχνουν δε, την περίπτωση της Πορτογαλίας όπου τα διόδια αυξήθηκαν αλλά τμηματικά με τη μετακύλιση του κόστους στα επόμενα έτη.
Αντίστοιχη συζήτηση φέρεται να γίνεται και στην ελληνική περίπτωση αλλά χωρίς να γίνονται γνωστές περισσότερες λεπτομέρειες.
Latest News
ΤΑΙΠΕΔ-ΟΑΚΑ: Υπογραφή σύμβασης 5,5 εκατ. ευρώ
Αφορά την αποκατάσταση των δύο εισόδων του Ολυμπιακού Αθλητικού Κέντρου Αθηνών (ΟΑΚΑ) - Τι είπε ο Γιάννης Βρούτσης
Προχωρούν οι επεκτάσεις του Μετρό - Οι μελέτες και οι τροποποιήσεις
Έχουν μελετηθεί επέκταση της Γραμμής 2 νότια προς Γλυφάδα και η επέκταση του Μετρό προς Καλλιθέα
Πότε ξεκινά η νέα ψηφιακή εφαρμογή για τα συμφωνητικά ανάληψης τεχνικών έργων
Αναρτώνται και βεβαιώνονται ψηφιακά στην ΑΑΔΕ τα συμφωνητικά ανάληψης τεχνικών έργων άνω των 6.000 ευρώ από εργολάβο ή υπεργολάβο
Αρδευτικό Ταυρωπού: Προσωρινός ανάδοχος το σχήμα «Άκτωρ Παραχωρήσεις - ΑΒΑΞ» - Στα 139,6 εκατ το ύψος του έργου
Το Αρδευτικό Ταυρωπού, ένα έργο ΣΔΙΤ, καλύπτει τις αρδευτικές ανάγκες 115.000 στρεμμάτων
Ολοκληρώθηκαν οι υποβρύχιες επιθεωρήσεις στη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου
Οι εργασίες στη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου έγιναν αμέσως μετά την ολοκλήρωση της καλοκαιρινής καμπάνιας επιθεωρήσεων από τους Αλπινιστές (Αέρα)
Νέος πόλεμος για την εκτροπή του Αχελώου – Οι υπέρμαχοι και οι πολέμιοι στο ΣτΕ
Ο Αχελώος και η εκτροπή του ποταμού για έβδομη φορά στο ΣτΕ – Το «μέτωπο» υπέρ των έργων που διαμορφώνεται στον κάμπο
Δυναμικό μπάσιμο AKTOR στην κατοικία – Ευκαιρίες στη στεγαστική κρίση βλέπει ο Εξάρχου
Τα σχέδια της AKTOR για το real estate αλλά και την πρόθεση να συμμετέχει σε δύο παραχωρήσεις έκανε γνωστά ο πρόεδρος και CEO Αλέξανδρος Εξάρχου
Με ΣΔΙΤ θα κατασκευαστούν 17 νέα σχολεία στην Κεντρική Μακεδονία - Τι προβλέπει η σύμβαση
Οι νέες σχολικές μονάδες αναμένεται να καλύψουν τις ανάγκες 5.000 μαθητών σε 9 δήμους
Τα 4+1 βήματα για το κυβερνητικό πάρκο στον Υμηττό - Ο «αφοπλισμός» και η μετακόμιση των ΕΑΣ
Εκτός από την Α΄ φάση του διαγωνισμού για την ανάπτυξη του κυβερνητικού πάρκου, έπονται άλλα 4 βήματα για να «αδειάσει» ο χώρος της ΠΥΡΚΑΛ
Η αναγέννηση της AKTOR – Μπάκος, Καϋμενάκης και Εξάρχου ρίχνουν… θεμέλια 2 δισ.
Πώς θα χτιστούν οι 5 θυγατρικές της AKTOR – Οι νέες μπίζνες και ο στόχος για EBITDA 430 εκατ. το 2030