![Attica Group: Νίπτει τας χείρας της για τη δολοφονία του Αντώνη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/09/horizon.jpg)
Σε ενημερωτικό σημείωμα που απέστειλε στα μέσα ενημέρωσης η Αttica Group σχετικά με την κτηνωδία που έγινε στο λιμάνι του Πειραιά και στο πλοίο της Blue Horizon με θύμα τον 36χρονο Αντώνη Καρυώτη, ουσιαστικά ρίχνει όλο το βάρος των ευθυνών στον πλοίαρχο και τα άλλα τρία μέλη πληρώματος που έχουν συλληφθεί.
Απαντώντας στο ερώτημα γιατί δεν σταμάτησε αμέσως το πλοίο και γιατί δεν ρίχτηκε σωσίβιο με σχοινί ή άλλο μέσο προκειμένου να διασωθεί, σημειώνει πως «την ώρα που έδωσε την εντολή απόπλου δεν υπήρχε συμβάν στον καταπέλτη. Στη συνέχεια, αντελήφθη άνθρωπο να πέφτει στη θάλασσα από την κάμερα της Γέφυρας», και επισημαίνει πως «ήταν λανθασμένες και η εκτίμηση και η απόφαση του πλοιάρχου και μάλιστα έρχονται σε απόλυτη αντίθεση».
Μητσοτάκης για Blue Horizon: Αυτό το γεγονός της ντροπής δεν εκφράζει τη χώρα που θέλουμε
Σημειώνει επίσης ότι «η απαγόρευση εισόδου του θύματος έγινε με απόφαση Υπάρχου, για λόγους ασφαλείας, καθώς το πλοίο ήταν σε διαδικασία απόπλου και η επιβίβαση είχε ολοκληρωθεί» και προσθέτει πως «η βίαιη απώθηση του δεν δικαιολογείται σε καμία περίπτωση και για κανέναν λόγο»
Οι ερωτήσεις και απαντήσεις της Attica Group
Γιατί ο πλοίαρχος έβγαλε ανακοίνωση ότι το πλοίο πρέπει να καθυστερεί λόγω συμβάντος για το οποίο δεν ευθύνεται το πλοίο;
Η ανακοίνωση που αποδίδεται στο Blue Horizon, και στην οποία φέρεται να ειπώθηκε πως δεν ευθύνεται το πλοίο για το συμβάν στο λιμάνι του Πειραιά δεν έγινε από το Blue Horizon. Η ανακοίνωση έγινε από το παρακείμενο πλοίο ΕΛΥΡΟΣ, το οποίο πήρε εντολή από τις Λιμενικές Αρχές να παραμείνει στο λιμάνι.
Γνώριζε ο καπετάνιος τι συνέβαινε στον καταπέλτη; Γιατί δεν σταμάτησε αμέσως το πλοίο και γιατί δεν ρίχτηκε σωσίβιο με σχοινί ή άλλο μέσο προκειμένου να διασωθεί;
Την ώρα που έδωσε την εντολή απόπλου δεν υπήρχε συμβάν στον καταπέλτη. Στη συνέχεια, αντελήφθη άνθρωπο να πέφτει στη θάλασσα από την κάμερα της Γέφυρας. Ήταν λανθασμένες και η εκτίμηση και η απόφαση του πλοιάρχου και μάλιστα έρχονται σε απόλυτη αντίθεση με την εκπαίδευση που έχει λάβει και την πάγια ναυτική πρακτική.
Τι προβλέπουν τα πρωτόκολλα ασφαλείας για τον απόπλου του πλοίου; Τηρήθηκαν;
Τα πρωτόκολλα ασφαλείας και οι διαδικασίες της εταιρείας σύμφωνα με τη νομοθεσία και τον κώδικα ασφαλούς διαχείρισης προβλέπουν πριν την απόδεση του πλοίου, το κλείσιμο όλων των εξωτερικών ανοιγμάτων συμπεριλαμβανομένου και του καταπέλτη. Εκ του αποτελέσματος φαίνεται ότι οι προβλεπόμενες διαδικασίες δεν ακολουθήθηκαν.
Ποιοι έπρεπε να αντιδράσουν άμεσα όταν έπεσε άνθρωπος στη θάλασσα;
Πέραν του Πλοιάρχου, όλα τα εμπλεκόμενα μέλη του πληρώματος τα οποία είχαν οπτική επαφή με συμβάν.
Γιατί απαγορεύτηκε η είσοδος στο θύμα αφού είχε ήδη ανέβει στον καταπέλτη και ο κίνδυνος ήταν άμεσος;
H απαγόρευση εισόδου του θύματος έγινε με απόφαση Υπάρχου, για λόγους ασφαλείας, καθώς το πλοίο ήταν σε διαδικασία απόπλου και η επιβίβαση είχε ολοκληρωθεί. Η βίαιη απώθηση του δεν δικαιολογείται σε καμία περίπτωση και για κανέναν λόγο.
Είχε εισιτήριο το θύμα;
Ναι, είχε εισιτήριο και είχε επιβιβαστεί νωρίτερα στο πλοίο.
Τι ώρα ακριβώς απέπλευσε το πλοίο και τι ώρα ήταν προγραμματισμένο να αποπλεύσει; Έφυγε νωρίτερα ή είχε καθυστέρηση;
Η προγραμματισμένη αναχώρηση ήταν στις 21:00 και το πλοίο αναχώρησε 21:13.
Διεξάγει η εταιρεία τη δικιά της εσωτερική έρευνα και αν ναι πότε ξεκίνησε αυτή και τι έχει δείξει μέχρι στιγμής;
Η εταιρεία έχει ξεκινήσει τη διαδικασία έρευνας αμέσως μετά το συμβάν συλλέγοντας στοιχεία. Η έρευνα είναι σε εξέλιξη.
Γιατί το πλοίο χρειάστηκε 42 ολόκληρα λεπτά για να επιστρέψει στον Πειραιά;
Αναμένουμε πληροφόρηση από το Λιμενικό σχετικά με αυτή τη μεγάλη καθυστέρηση. Διερευνάται σε συνεργασία με τις Αρχές.
Ο Πλοίαρχος είχε προϋπηρεσία και εμπειρία;
Ο συγκεκριμένος Πλοίαρχος είναι διπλωματούχος πλοίαρχος από το 2015. Υπηρετεί στην εταιρεία μας 44 μήνες. Υπηρέτησε 41 μήνες ως Ύπαρχος στην εταιρεία, τους 39 από τους οποίους στο Blue Horizon. Από τον Ιούλιο του 2023 έχει αναλάβει καθήκοντα Πλοιάρχου στο συγκεκριμένο πλοίο.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Άγιος Κωνσταντίνος: Περίμεναν κρουαζιερόπλοια στο νέο λιμάνι, έχασαν και την ακτοπλοϊκή σύνδεση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/agios-konstantinos-600x464.jpg)
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
![ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Βόρεια Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
![Ferryscanner: Επεκτείνεται στις αγορές της Ιταλίας και της Κροατίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/08/Aktoploia_-1342812-limani-peiraia-600x359.jpg)
Επεκτείνεται στις αγορές Ιταλίας και Κροατίας η Ferryscanner
Οι χρήστες της Ferryscanner μπορούν πλέον να επιλέξουν και να κλείσουν τα ακτοπλοϊκά εισιτήριά τους για περισσότερους από 40 ιταλικούς και 18 κροατικούς προορισμούς
![Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Πού και γιατί δεν πέφτουν οι τιμές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ploia1-600x409.jpg)
Πού και γιατί δεν πέφτουν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
Αναμένεται η παρέμβαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού για τις τιμές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
![Ακτοπλοΐα: Σε ρότα καθυστέρησης η πράσινη μετάβαση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/aktoploia-600x399.jpg)
Σε ρότα καθυστέρησης η πράσινη μετάβαση στην ακτοπλοΐα
Το 41% των ελληνικών πλοίων που είναι σήμερα δρομολογημένα στην ακτοπλοΐα, το 2035 θα είναι ηλικίας άνω των 40 ετών
![Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Ψηλά οι τιμές, βοήθεια από την Επιτροπή Ανταγωνισμού ζητά ο Στυλιανίδης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/09/Aktoploia_-1342812-limani-peiraia-768x460-1-600x359.jpg)
Καίνε τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, σπεύδει στην Επιτροπή Ανταγωνισμού ο Στυλιανίδης
Πονοκέφαλος για την κυβέρνηση τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια με τον υπουργό Ναυτιλίας να επιδιώκει μέσα στην εβδομάδα συνάντηση με την Επιτροπή Ανταγωνισμού
![Attica Group: Στο τραπέζι placement για να αυξήσει τη διασπορά των μετοχών της](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/04/Attica-Group-768x384-1-600x300.jpg)
Εξετάζει placement η Attica Group - Με βάση τον κανονισμό για τις εισηγμένες στο ΧΑ
Τι αναφέρει σε ανακοίνωση της στο ΧΑ η Attica Group για την προσαρμογή της στο νέο κανονισμό που αφορά στη διασπορά των μετοχών των εισηγμένων εταιρειών
![Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: «Είδε» απότομη αύξηση τιμών… το υπουργείο Ναυτιλίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/08/Aktoploia_-1342812-limani-peiraia-600x359.jpg)
Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: «Είδε» απότομη αύξηση τιμών… το υπουργείο Ναυτιλίας
Μετά τα δημοσιεύματα του ΟΤ για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια το υπουργείο βλέπει αυξήσεις στα ταχύπλοα και «πανηγυρίζει» για μέση μείωση μόλις 1,61%
![Attica Group: Συμφωνία με τη Stena RoRo για ναυπήγηση νέων πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/Attica-E-Flexer-1-004-600x330.jpg)
Attica Group: Συμφωνία με τη Stena RoRo για ναυπήγηση νέων πλοίων
Συμφωνία της Αttica Group με την Stena RoRo για ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου της
![Ακτοπλοΐα: Τι ζητά ο Στυλιανίδης από την Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα εισιτήρια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/08/Aktoploia_-1342812-limani-peiraia-600x359.jpg)
Στυλιανίδης προς Επιτροπή Ανταγωνισμού: Ελέγξτε την ακτοπλοΐα για αθέμιτες πρακτικές
Επιστολή στην Επιτροπή έστειλε ο υπουργός Ναυτιλίας και ζήτησε στενότερη συνεργασία για την Ακτοπλοΐα