
Η πρεσβεία της Κίνας στην Ελλάδα και η Ένωση Τραπεζικών και Χρηματοοικονομικών Στελεχών Ελληνικής Ναυτιλίας συνδιοργάνωσαν στον Ναυτικό Όμιλο Ελλάδος το Συνέδριο Κίνας-Ελλάδας για τη Ναυτιλιακή Χρηματοδότηση, στο πλαίσιο των εορτασμών της 10ης επετείου της Πρωτοβουλίας «Μία Ζώνη, Ένας Δρόμος».
Στην εκδήλωση συμμετείχαν ο πρόεδρος της Τράπεζας Εξαγωγών και Εισαγωγών της Κίνας Ρεν Σενγκτζούν, ο πρόεδρος της Ένωσης Τραπεζικών και Χρηματοοικονομικών Στελεχών Ελληνικής Ναυτιλίας Γιώργος Ξηραδάκης, ο υποδιοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος Θεόδωρος Πελαγίδης, ο πρέσβης της Κίνας στην Ελλάδα Σιάο Τζουντσένγκ και περισσότεροι από εβδομήντα καλεσμένοι από τους κλάδους της οικονομίας και της ναυτιλίας Κίνας και Ελλάδας, όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση της κινεζικής πρεσβείας στην Ελλάδα.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Η ελληνική ναυτιλία παραμένει ηγέτιδα παγκοσμίως [γραφήματα]
Στην ομιλία του ο πρόεδρος της Τράπεζας Εξαγωγών και Εισαγωγών της Κίνας Ρεν Σενγκτζούν, σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση, δήλωσε ότι η Τράπεζα αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους χρηματοδοτικούς οργανισμούς για πλοία στον κόσμο, και τα ναυτιλιακά πιστωτικά προϊόντα που παρέχει καλύπτουν τόσο τη ναυπήγηση όσο και την εφοδιαστική αλυσίδα της ναυτιλίας. Σημειώνεται πως επισήμανε ότι η Τράπεζα στηρίζει τους Έλληνες πλοιοκτήτες στην παραγγελία περισσότερων από 100 πλοίων διαφόρων τύπων στην Κίνα, παρέχοντας χρηματοδότηση και εγγυήσεις ύψους δισεκατομμυρίων δολαρίων και προσέθεσε ότι η Τράπεζα θα συνεχίσει να προωθεί τη ναυτιλιακή χρηματοδοτική συνεργασία της Κίνας και Ελλάδας στο πλαίσιο της Πρωτοβουλίας «Μία Ζώνη, Ένας Δρόμος» μέσα από τέσσερις συγκεκριμένες προτάσεις.
Ο πρέσβης της Κίνας στην Ελλάδα Σιάο Τζουντσένγκ δήλωσε ότι η χρηματοδότηση της ναυτιλίας διαδραματίζει καίριο ρόλο στη διασφάλιση της ομαλής λειτουργίας της ναυτιλιακής βιομηχανίας και των παγκόσμιων εφοδιαστικών αλυσίδων, προσφέροντας ζωτικής σημασίας σταθερότητα στις τελευταίες. Λαμβάνοντας υπόψη το τεράστιο μέγεθος των στόλων της Κίνας και της Ελλάδας, σημείωσε πως οι ναυτιλιακοί και χρηματοοικονομικοί κύκλοι των δύο χωρών συμβάλλουν σημαντικά στο παγκόσμιο εμπόριο και την οικονομική ανάπτυξη. Τα τελευταία χρόνια, παρατήρησε δε, η ναυτιλιακή χρηματοδότηση της Κίνας αναπτύσσεται ταχύτατα με τα χρηματοπιστωτικά της ιδρύματα να αυξάνουν συνεχώς τη στήριξή τους στη ναυτιλία. «Καθώς οι χώρες μας είναι δύο μεγάλες ναυτιλιακές δυνάμεις, η Κίνα είναι πρόθυμη να αδράξει τις ευκαιρίες που προσφέρει η 10η επέτειος της Πρωτοβουλίας “Μία Ζώνη, Ένας Δρόμος” και να συνεργαστεί με τους Έλληνες φίλους της για να κατανοήσουμε καλύτερα το μέλλον της ναυτιλιακής χρηματοδότησης και να μοιραστούμε τις ευκαιρίες ανάπτυξης που αυτή θα προσφέρει» υπογράμμισε.
Μακρά ιστορία στη σινοελληνική συνεργασία
Όπως αναφέρεται πάντα στην ίδια ανακοίνωση, ο πρόεδρος της Ένωσης Τραπεζικών και Χρηματοοικονομικών Στελεχών Ελληνικής Ναυτιλίας Γιώργος Ξηραδάκης δήλωσε ότι η σινοελληνική ναυτιλιακή συνεργασία έχει μακρά ιστορία και προσέθεσε: Εδώ και δεκαετίες, ο ελληνικός εμπορικός στόλος μεταφέρει μεγάλο ποσοστό των κινέζικων εισαγωγών και εξαγωγών, και η συνεργασία των χωρών μας στη ναυτιλιακή χρηματοδότηση εξελίσσεται ομαλά. Η Τράπεζα Εξαγωγών και Εισαγωγών της Κίνας αποτελεί ένα από τα πρώτα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα που υποστήριξε τη ναυτιλιακή χρηματοδοτική συνεργασία των χωρών μας, κάτι το οποίο η ελληνική πλευρά εκτιμά ιδιαιτέρως. Προσδοκούμε ότι στο μέλλον οι δύο χώρες θα εμβαθύνουν περαιτέρω τις φιλικές ανταλλαγές και τη συνεργασία τους, αποκομίζοντας αμοιβαίο όφελος.
Ο υποδιοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος Θεόδωρος Πελαγίδης δήλωσε, όπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση, ότι στο σημερινό περίπλοκο και ρευστό διεθνές περιβάλλον, τα μηνύματα διαλόγου και συνεργασίας που στέλνει η από κοινού οικοδόμηση της Πρωτοβουλίας «Μία Ζώνη, Ένας Δρόμος» γίνονται ολοένα και πιο σημαντικά και σημείωσε: Η Κίνα αποτελεί έναν από τους σπουδαιότερους εμπορικούς εταίρους της Ελλάδας και της Ευρώπης, ενώ το λιμάνι του Πειραιά έχει καταστεί σταυροδρόμι που ενώνει τον Θαλάσσιο Δρόμο του Μεταξιού με την Ευρώπη. Σήμερα, χάρη στη σταθερή ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας και την αύξηση της μεσαίας τάξης της Κίνας, δημιουργούνται νέες ευκαιρίες για όλον τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας. Η ελληνική πλευρά προσβλέπει στη συνεχή εμβάθυνση και επέκταση της φιλίας και της συνεργασίας των χωρών μας στο μέλλον.
Μέσα από τον διάλογο και τις ανταλλαγές στο πλαίσιο του συνεδρίου, υπογραμμίζεται στην ανακοίνωση της κινεζικής πρεσβείας, εκπρόσωποι των ναυτιλιακών και χρηματοοικονομικών τομέων της Κίνας και της Ελλάδας συζήτησαν εις βάθος θέματα που απασχολούν τον κλάδο τους, και ιδιαίτερα το ακριβές περιεχόμενο και τη λειτουργία των πολιτικών χρηματοδότησης της Τράπεζας Εξαγωγών και Εισαγωγών της Κίνας, προωθώντας σημαντικά τις σινοελληνικές ανταλλαγές και τη συνεργασία στον τομέα της ναυτιλιακής χρηματοδότησης και στην από κοινού εκμετάλλευση επιχειρηματικών ευκαιριών, στηρίζοντας την ανάπτυξη των ναυπηγήσεων και του θαλάσσιου εμπορίου των δύο χωρών.


Latest News

Τι αναμένεται στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κρουαζιέρας 2025
Σημαντικές παρουσίες στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κρουαζιέρας - Τι ετοιμάζει η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA)

Capital Ship Management: Παγκόσμια πρώτη για τάνκερ με παροχή ηλεκτρικής ενέργειας από ξηράς
Το έργο αυτό συνετέλεσε ώστε τα τάνκερ τύπου Suezmax 155k της Capital, ‘Argeus’, ‘Aristoklis’, ‘Archelaos’, ‘Aristodimos’, ‘Ayrton’, ‘Amor’, που βρίσκονται υπό κατασκευή και θα παραδοθούν μεταξύ 2025 - 2027

Η απόφαση βόμβα για το λιμάνι Βόλου, τα σενάρια της επόμενης ημέρας και μία σύμπτωση…
Το Υπερταμείο για το λιμάνι Βόλου μετά την ακύρωση του διαγωνισμού εξετάζει τα μοντέλα αξιοποίησης της Αλεξανδρούπολης και Καβάλας

Ακυρώνει η κυβέρνηση τον διαγωνισμό για το λιμάνι του Βόλου
Ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του λιμανιού του Βόλου που είχε κερδίσει ο ΟΛΘ συμφερόντων Ιβάν Σαββίδη ακυρώνεται - Η ανακοίνωση του Υπερταμείου

Υπηρεσίες του Εφετείου Θεσσαλονίκης θα στεγασθούν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης
Η σύμβαση μεταξύ ΟΛΘ, Dimera Land & Property Investments και Ελληνικού Δημοσίου προβλέπει τη μακροχρόνια υποπαραχώρηση περίπου 9.000 τ.μ.

Xclusiv: Ποια πλοία πλήτονται απο τους δασμούς Τραμπ σε χάλυβα και αλουμίνιο
Τι αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv για τους δασμούς Τραμπ και τις επιπτώσεις στη ναυτιλία

Τι θα αλλάξει από μια συμφωνία για το Ουκρανικό
Οι προβλέψεις για τον αντίκτυπο στις εμπορικές ροές και την αγορά των τάνκερ

Πράσινο φως Τραμπ σε λιμάνι στο Τέξας - Θα διακινεί 1 εκατ. βαρέλια πετρελαίου ημερησίως
Το έργο στο Τέξας θα επιτρέπεη στα γιγάντια δεξαμενόπλοια VLCC να φορτώνουν έως και 85.000 βαρέλια αργού πετρελαίου την ώρα

Υπ. Ναυτιλίας: Η αλήθεια για την ακτοπλοϊκή γραμμή Λαύριο – Αγ. Ευστράτιος – Λήμνος – Καβάλα
Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής με ανακοίνωση του παραθέτει τα γεγονότα για τη μη εκτέλεση των δρομολογίων στην ακτοπλοϊκή γραμμή

Ανησυχία για «νέα Τέμπη στο Αιγαίο»
Σε συναγερμό το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής προκειμένου να αντιμετωπίσει πρακτικές που παραπέμπουν σε «πειρατεία»