Η πρεσβεία της Κίνας στην Ελλάδα και η Ένωση Τραπεζικών και Χρηματοοικονομικών Στελεχών Ελληνικής Ναυτιλίας συνδιοργάνωσαν στον Ναυτικό Όμιλο Ελλάδος το Συνέδριο Κίνας-Ελλάδας για τη Ναυτιλιακή Χρηματοδότηση, στο πλαίσιο των εορτασμών της 10ης επετείου της Πρωτοβουλίας «Μία Ζώνη, Ένας Δρόμος».
Στην εκδήλωση συμμετείχαν ο πρόεδρος της Τράπεζας Εξαγωγών και Εισαγωγών της Κίνας Ρεν Σενγκτζούν, ο πρόεδρος της Ένωσης Τραπεζικών και Χρηματοοικονομικών Στελεχών Ελληνικής Ναυτιλίας Γιώργος Ξηραδάκης, ο υποδιοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος Θεόδωρος Πελαγίδης, ο πρέσβης της Κίνας στην Ελλάδα Σιάο Τζουντσένγκ και περισσότεροι από εβδομήντα καλεσμένοι από τους κλάδους της οικονομίας και της ναυτιλίας Κίνας και Ελλάδας, όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση της κινεζικής πρεσβείας στην Ελλάδα.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Η ελληνική ναυτιλία παραμένει ηγέτιδα παγκοσμίως [γραφήματα]
Στην ομιλία του ο πρόεδρος της Τράπεζας Εξαγωγών και Εισαγωγών της Κίνας Ρεν Σενγκτζούν, σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση, δήλωσε ότι η Τράπεζα αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους χρηματοδοτικούς οργανισμούς για πλοία στον κόσμο, και τα ναυτιλιακά πιστωτικά προϊόντα που παρέχει καλύπτουν τόσο τη ναυπήγηση όσο και την εφοδιαστική αλυσίδα της ναυτιλίας. Σημειώνεται πως επισήμανε ότι η Τράπεζα στηρίζει τους Έλληνες πλοιοκτήτες στην παραγγελία περισσότερων από 100 πλοίων διαφόρων τύπων στην Κίνα, παρέχοντας χρηματοδότηση και εγγυήσεις ύψους δισεκατομμυρίων δολαρίων και προσέθεσε ότι η Τράπεζα θα συνεχίσει να προωθεί τη ναυτιλιακή χρηματοδοτική συνεργασία της Κίνας και Ελλάδας στο πλαίσιο της Πρωτοβουλίας «Μία Ζώνη, Ένας Δρόμος» μέσα από τέσσερις συγκεκριμένες προτάσεις.
Ο πρέσβης της Κίνας στην Ελλάδα Σιάο Τζουντσένγκ δήλωσε ότι η χρηματοδότηση της ναυτιλίας διαδραματίζει καίριο ρόλο στη διασφάλιση της ομαλής λειτουργίας της ναυτιλιακής βιομηχανίας και των παγκόσμιων εφοδιαστικών αλυσίδων, προσφέροντας ζωτικής σημασίας σταθερότητα στις τελευταίες. Λαμβάνοντας υπόψη το τεράστιο μέγεθος των στόλων της Κίνας και της Ελλάδας, σημείωσε πως οι ναυτιλιακοί και χρηματοοικονομικοί κύκλοι των δύο χωρών συμβάλλουν σημαντικά στο παγκόσμιο εμπόριο και την οικονομική ανάπτυξη. Τα τελευταία χρόνια, παρατήρησε δε, η ναυτιλιακή χρηματοδότηση της Κίνας αναπτύσσεται ταχύτατα με τα χρηματοπιστωτικά της ιδρύματα να αυξάνουν συνεχώς τη στήριξή τους στη ναυτιλία. «Καθώς οι χώρες μας είναι δύο μεγάλες ναυτιλιακές δυνάμεις, η Κίνα είναι πρόθυμη να αδράξει τις ευκαιρίες που προσφέρει η 10η επέτειος της Πρωτοβουλίας “Μία Ζώνη, Ένας Δρόμος” και να συνεργαστεί με τους Έλληνες φίλους της για να κατανοήσουμε καλύτερα το μέλλον της ναυτιλιακής χρηματοδότησης και να μοιραστούμε τις ευκαιρίες ανάπτυξης που αυτή θα προσφέρει» υπογράμμισε.
Μακρά ιστορία στη σινοελληνική συνεργασία
Όπως αναφέρεται πάντα στην ίδια ανακοίνωση, ο πρόεδρος της Ένωσης Τραπεζικών και Χρηματοοικονομικών Στελεχών Ελληνικής Ναυτιλίας Γιώργος Ξηραδάκης δήλωσε ότι η σινοελληνική ναυτιλιακή συνεργασία έχει μακρά ιστορία και προσέθεσε: Εδώ και δεκαετίες, ο ελληνικός εμπορικός στόλος μεταφέρει μεγάλο ποσοστό των κινέζικων εισαγωγών και εξαγωγών, και η συνεργασία των χωρών μας στη ναυτιλιακή χρηματοδότηση εξελίσσεται ομαλά. Η Τράπεζα Εξαγωγών και Εισαγωγών της Κίνας αποτελεί ένα από τα πρώτα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα που υποστήριξε τη ναυτιλιακή χρηματοδοτική συνεργασία των χωρών μας, κάτι το οποίο η ελληνική πλευρά εκτιμά ιδιαιτέρως. Προσδοκούμε ότι στο μέλλον οι δύο χώρες θα εμβαθύνουν περαιτέρω τις φιλικές ανταλλαγές και τη συνεργασία τους, αποκομίζοντας αμοιβαίο όφελος.
Ο υποδιοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος Θεόδωρος Πελαγίδης δήλωσε, όπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση, ότι στο σημερινό περίπλοκο και ρευστό διεθνές περιβάλλον, τα μηνύματα διαλόγου και συνεργασίας που στέλνει η από κοινού οικοδόμηση της Πρωτοβουλίας «Μία Ζώνη, Ένας Δρόμος» γίνονται ολοένα και πιο σημαντικά και σημείωσε: Η Κίνα αποτελεί έναν από τους σπουδαιότερους εμπορικούς εταίρους της Ελλάδας και της Ευρώπης, ενώ το λιμάνι του Πειραιά έχει καταστεί σταυροδρόμι που ενώνει τον Θαλάσσιο Δρόμο του Μεταξιού με την Ευρώπη. Σήμερα, χάρη στη σταθερή ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας και την αύξηση της μεσαίας τάξης της Κίνας, δημιουργούνται νέες ευκαιρίες για όλον τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας. Η ελληνική πλευρά προσβλέπει στη συνεχή εμβάθυνση και επέκταση της φιλίας και της συνεργασίας των χωρών μας στο μέλλον.
Μέσα από τον διάλογο και τις ανταλλαγές στο πλαίσιο του συνεδρίου, υπογραμμίζεται στην ανακοίνωση της κινεζικής πρεσβείας, εκπρόσωποι των ναυτιλιακών και χρηματοοικονομικών τομέων της Κίνας και της Ελλάδας συζήτησαν εις βάθος θέματα που απασχολούν τον κλάδο τους, και ιδιαίτερα το ακριβές περιεχόμενο και τη λειτουργία των πολιτικών χρηματοδότησης της Τράπεζας Εξαγωγών και Εισαγωγών της Κίνας, προωθώντας σημαντικά τις σινοελληνικές ανταλλαγές και τη συνεργασία στον τομέα της ναυτιλιακής χρηματοδότησης και στην από κοινού εκμετάλλευση επιχειρηματικών ευκαιριών, στηρίζοντας την ανάπτυξη των ναυπηγήσεων και του θαλάσσιου εμπορίου των δύο χωρών.
Latest News
ΟΛΘ: Σε αγορές μετοχών μετά την Dreyfus προχωρά και η πλευρά Σαββίδη
Η Belterra αγόρασε μετοχές του ΟΛΘ πάνω από την τιμή των 27 ευρώ ανά μετοχή που έχει προτείνει η Dreyfus στη δημόσια πρόταση
Αυξήσεις φωτιά στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και το 2025
Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας θα αυξηθούν έως 12% από τον Μάιο λόγω του υψηλού κόστους από το νέο καύσιμο με μειωμένο θείο
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Χρήστος Στυλιανίδης: Προς παράταση η «πράσινη μετάβαση» της ακτοπλοΐας
Ο κ. Στυλιανίδης είπε επίσης ότι στις Βρυξέλες συζητήθηκε και το θέμα της χρηματοδότησης των αγόνων γραμμών μέσω ΣΔΙΤ
Οι αμερικανικές κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο εκτινάσουν τις τιμές των ναύλων στα τάνκερ
Πολλά από τα πλοία που τέθηκαν υπό καθεστώς κυρώσεων αποτελούν μέρος του ρωσικού «σκιώδους στόλου», μετέφεραν πετρέλαιο σε Ινδία και Κίνα
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά