
«Το πιο βαθύ σκοτάδι είναι πριν την αυγή» γράφει ο Άλκης Αλκαίος και τραγουδά ο Σωκράτης Μάλαμας. Αν και στην περίπτωση της Instashop, που κατέγραψε διπλάσιες πωλήσεις το 2022, αλλά ταυτόχρονα και διπλάσιες ζημιές, δεν ξέρουμε πότε θα «ξημερώσει». Κρίνοντας ωστόσο από το γεγονός ότι οι μεγάλοι «παίκτες» του λιανεμπορίου, όπως η Σκλαβενίτης με το πιλοτικό Sklavenitis Express, το οποίο λειτουργεί μέσω της efood και η MyMarket με την υπηρεσία Speedy, ρίχνονται στη μάχη του quick commerce, είναι ασφαλές να πούμε ότι το επόμενο στάδιο του e-commerce, όπου όλα είναι θέμα (πολύ λίγου) χρόνου, έχει προοπτικές και στην ελληνική αγορά.
Με βάση τις χρηματοοικονομικές καταστάσεις της Instashop για τη χρήση του 2022, ο κύκλος εργασιών της ανήλθε σε 3,18 εκατ. ευρώ, διπλάσιος συγκριτικά με το 2021 που ήταν 1,54 εκατ. ευρώ.
AB Βασιλόπουλος: Νέα συνεργασία με την Instashop
Εξίσου διπλάσιες όμως ήταν και ζημιές της εταιρείας που ίδρυσαν το 2015 οι Γιάννης Τσιώρης και Ιωάννα Αγγελιδάκη και τον Αύγουστο του 2020 εξαγοράστηκε από τη γερμανική πολυεθνική Delivery Hero έναντι 360 εκατ. δολαρίων.
Συγκεκριμένα, το αποτέλεσμα περιόδου μετά από φόρους διαμορφώθηκε σε ζημιές 3,56 εκατ. ευρώ, όταν το 2021 οι ζημιές μετά φόρων ήταν 1,24 εκατ. ευρώ, ενώ οι ζημιές εις νέο αγγίζουν τα 5 εκατ. ευρώ.
Επειδή όλα φαίνεται να είναι διπλάσια συγκριτικά με το 2021, η Instashop, η οποία μετράει μόλις τρία χρόνια παρουσίας στην εγχώρια αγορά ξεκινώντας από τη δραστηριοποίησή της στον τομέα του fast grocery delivery από το Ντουμπάι, σχεδόν διπλασίασε και το απασχολούμενο προσωπικό (από 66 εργαζόμενους το 2021 σε 107 εργαζόμενου το 2022).
Συνεργασίες
Με έδρα στη Θεσσαλονίκη και δραστηριότητα τόσο στην συμπρωτεύουσα όσο και στην Αθήνα, συνεργάζεται με τα σούπερ μάρκετ ΑΒ Βασιλόπουλος, My Market, Θανόπουλος, Bazaar, Prasino Biomarket και Ergon House στην Αθήνα, καθώς και Ναταλί και Green Family στη Θεσσαλονίκη.
Επιπλέον στη λιανική τροφίμων παρέχονται υπηρεσίες fast delivery σε έναν μεγάλο αριθμό μίνι μάρκετ, convenience stores, καταστημάτων με είδη για κατοικίδια, εξειδικευμένων καταστημάτων (φούρνους, ζαχαροπλαστεία, κρεοπωλεία, οπωροπωλεία, ιχθυοπωλεία, ανθοπωλεία κ.α.), φαρμακεία, καταστήματα καλλυντικών, αξεσουάρ και ηλεκτρονικών.
Εκτός από την Ελλάδα, η εταιρεία, ομόσταβλη του efood, έχει παρουσία σε Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Μπαχρέιν, Αίγυπτο, Κατάρ, Λίβανο, Σαουδική Αραβία, Ομάν και Κουβέιτ.
Με ρυθμό ανάπτυξης 13,7% «τρέχει» το q commerce
Σημειώνεται ότι τα έσοδα στον τομέα του quick commerce αναμένεται να φθάσουν τα 115,50 δισ. ευρώ το 2023, σύμφωνα με ανάλυση της Statista.
Μάλιστα την περίοδο 2023-2027 εκτιμάται ότι θα παρουσιάσουν ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 13,68%, με αποτέλεσμα ο προβλεπόμενος όγκος της αγοράς να ανέλθει σε 192,90 δισ. ευρώ έως το 2027, ενώ ο αριθμός των χρηστών το ίδιο διάστημα αναμένεται να φθάσει σε 788,6 εκατομμύρια.
Το μέσο έσοδο ανά χρήστη (ARPU) αναμένεται να ανέλθει στα 225,70 ευρώ, ενώ τα περισσότερα έσοδα προβλέπεται να παραχθούν στην Κίνα.


Latest News

ΔΥΠΑ: Έναρξη υποβολής προτάσεων για νέα δράση κατάρτισης σε κλάδους αιχμής
H υποβολή προτάσεων ξεκινά σήμερα και η προθεσμία υποβολής θα λήξει την Πέμπτη 8 Μαΐου 2025, σύμφωνα με την πρόσκληση της ΔΥΠΑ

Alter Ego Media: Οι 4 πυλώνες που φέρνουν ανάπτυξη και μερίσματα
Η διοίκηση της Alter Ego Media παρουσίασε στους αναλυτές τα αποτελέσματα της χρήσης του 2024 και το στρατηγικό πλάνο ανάπτυξης του Ομίλου

Ανεβάζει τον πήχη για Eurobank και Πειραιώς η Goldman Sachs - Τι βλέπει για Εθνική
Η Goldman Sachs έδωσε νέες τιμές στόχους για τις ελληνικές τράπεζες

Οι 9 τάσεις της ευρωπαϊκής αγοράς λιανικού εμπορίου τροφίμων την επόμενη πενταετία
Η κατάσταση κρίνεται εξαιρετικά κρίσιμη, με αβεβαιότητα γύρω από τις παγκόσμιες εμπορικές ροές, σύμφωνα με το ΕΒΕΠ

Mega-deal της Metlen με την Glenfarne για υβριδικό έργο ΑΠΕ στη Χιλή
Η συνολική αξία της συναλλαγής συμφωνήθηκε στα 815 εκ. δολάρια, στη βάση συγκεκριμένων χρηματοδοτικών όρων και αναπροσαρμογών

Η ελληνική σταδιοδρομία της Unilever – Από την «Ελαϊς» σε hub για 14 χώρες
Η Unilever Hellas είναι μία από τις λίγες πολυεθνικές εταιρείες στην Ελλάδα, που συνεχίζουν να έχουν παραγωγική δραστηριότητα μετά από τα χρόνια της οικονομικής κρίσης

Ψάχνουν… χρυσάφι στον Ασπρόπυργο - Ο «πυρετός» επενδύσεων σε logistics και το αγκάθι
Εκτοξεύθηκαν οι τιμές των οικοπέδων στον Ασπρόπυργο – Τα projects για τη δημιουργία logistics που μεταμορφώνουν την περιοχή

VIDCAST – BizSound: Το marketplace όλης της Ελλάδας | Η ιστορία του SHOPFLIX
Σε αυτό το επεισόδιο φιλοξενούμε τον νέο CEO της SHOPFLIX, Γιάννη Στάθη. Συζητάμε για τα νέα καθήκοντα και για τα επόμενα σχέδια της εταιρείας.

To όραμα του Βαρδή Βαρδινογιάννη - Γιατί επενδύει στο ελληνικό eGaming
Παρά την ισχυρή οικογενειακή παράδοση, ο Βαρδής Βαρδινογιάννης ο νεότερος επενδύει σε eGaming και κυβερνοσφάλεια - Το ελληνικό όραμα και η συμμετοχή της ALTER EGO VENTURES

ΚΕΕΕ: Η υπεραπόδοση τους πλεονάσματος πρέπει να επιστρέφει στην κοινωνία
Κάθε μέτρο ενίσχυσης της μικρομεσαίας τάξης μας βρίσκει σύμφωνους, λέει ο πρόεδρος της ΚΕΕΕ, Γιάννης Βουτσινάς