![Η Κίνα κρατά το παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο ζωντανό](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/ploiaa.jpg)
H Κίνα παρά τα προβλήματά της κρατά «ζωντανό» το παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο σύμφωνα με τις πλέον πρόσφατες αναλύσεις του ναυλομεσιτικού οίκου Clarksons αλλά και της ναυτιλιακής οργάνωσης Bimco. O ερευνητικός βραχίονας του βρετανικού οίκου, η Clarksons Research, προχώρησε σε μια αισιόδοξη σχετικά ανάλυση για την πορεία του θαλάσσιου εμπορίου για το υπόλοιπο της χρονιάς και συνολικά για όλο το έτος, καθώς, όπως επισημαίνει, η κινεζική ζήτηση ενισχύει την αγορά. Ετσι το θαλάσσιο εμπόριο καταγράφει θετική ρότα, έστω και όχι εντυπωσιακή σε σύγκριση με το 2022.
Ο αναλυτής David Whittaker δήλωσε ότι ο ναυλομεσιτικός οίκος έχει μια πολύ καλή εικόνα για την πορεία της αγοράς. Υστερα από ένα δύσκολο 2022 και παρά τις συνεχιζόμενες οικονομικές αντιξοότητες, το παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο έχει επιστρέψει σε θετικό έδαφος το 2023 και συνεχίζει να κάνει βήματα προς τα εμπρός, όπως τονίζει.
Maersk: Δυσοίωνες προβλέψεις για το παγκόσμιο εμπόριο
Ζήτηση
Ο ναυλομεσιτικός οίκος «μετρά» το παγκόσμιο εμπόριο και σε τόνους αλλά και τονοχιλιόμετρα μεταφερόμενου φορτίου. Σε ό,τι αφορά το φορτίο, η Κίνα, η μεγαλύτερη αγορά για τη ναυτιλία, υπήρξε βασικός μοχλός σταθεροποίησης των τάσεων φέτος, ενώ οι μεταβαλλόμενες εμπορικές συνήθειες λόγω των γεωπολιτικών εντάσεων ενισχύουν επίσης τη ζήτηση σε τονοχιλιόμετρα, σύμφωνα με τον βρετανό αναλυτή.
Η Clarksons Research προβλέπει τώρα αύξηση 3,8% στα παγκόσμια θαλάσσια τονοχιλιόμετρα φέτος και αύξηση 2,2% σε όρους μεταφερόμενης χωρητικότητας (φορτίου). Οι κίνδυνοι παραμένουν, αλλά η νέα εκτίμηση είναι θετικότερη της αύξησης 3,4% των τονομιλίων που παρατηρήθηκε το 2021 και είναι η καλύτερη από το 2017, σύμφωνα με τον Whittaker.
Είναι επίσης ενθαρρυντικό το γεγονός ότι ύστερα από τρία χρόνια το θαλάσσιο εμπόριο σε τονοχιλιόμετρα θα είναι σε όλη τη διάρκεια του 2023 αυξημένο κατά 6% πάνω από τα επίπεδα του 2019, ενώ μετρούμενο με όρους χωρητικότητας θα είναι 2% πάνω από τα επίπεδα του 2019.
Σημειώνεται ότι ο όγκος του παγκόσμιου θαλάσσιου εμπορίου μειώθηκε συνολικά κατά 0,4% το 2022, σε 12 δισ. τόνους, εν μέσω μακροοικονομικών αντιξοοτήτων, επιπτώσεων από τη σύγκρουση Ρωσίας – Ουκρανίας και αδύναμων τάσεων στην Κίνα, επισήμανε ο αναλυτής.
Η μεταβολή των εμπορικών προτύπων, ιδίως στα ενεργειακά προϊόντα ως αποτέλεσμα του πολέμου στην Ουκρανία, επέδρασε αρνητικά στα τονομίλια, που μειώθηκαν κατά 0,1% σε ετήσια βάση.
Ωστόσο το 2023, παρά τις σαφείς αδυναμίες της παγκόσμιας οικονομίας, οι τάσεις του όγκου του εμπορίου ήταν πιο ενθαρρυντικές, δήλωσε ο Whittaker. Ο μηνιαίος δείκτης παγκόσμιου θαλάσσιου εμπορίου της Clarksons παρουσιάζει βελτίωση, σημειώνοντας αύξηση 3% σε σχέση με πέρυσι από τον Ιανουάριο έως τον Ιούλιο.
Βασική κινητήρια δύναμη υπήρξε η κινεζική ζήτηση για εισαγωγές, εκτιμά η Clarksons Research.
Εισαγωγές
Οι συνολικές κινεζικές θαλάσσιες εισαγωγές αυξήθηκαν σταθερά κατά 14% μεταξύ Ιανουαρίου και Ιουλίου σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.
Οι εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος είναι αυξημένες κατά 7% λόγω της ισχυρής παραγωγής χάλυβα και της βελτιωμένης θαλάσσιας προσφοράς.
Οι αποστολές άνθρακα στη χώρα έχουν αυξηθεί κατά 76%, αν και από χαμηλή βάση, και το αργό πετρέλαιο έχει αυξηθεί κατά 17%, υπολόγισε ο Clarksons.
Στο μεταξύ, σε μια άλλη ανάλυσή της η Bimco επιβεβαιώνει τις σχετικά αδύναμες συνθήκες στον κλάδο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Η Bimco εκτιμά ότι το παγκόσμιο εμπόριο με containerships θα κινηθεί σε ένα εύρος μεταξύ -0,5% και 0,5% το 2023 και μεταξύ 3% και 4% το 2024.
Για την αγορά του χύδην ξηρού φορτίου εκτιμά ότι ο παγκόσμιος όγκος φορτίου θα αυξηθεί μεταξύ 1,5% και 2,5% το 2023 και μεταξύ 1% και 2% το 2024.
Πιο αισιόδοξη είναι η εικόνα στην αγορά δεξαμενόπλοιων αργού πετρελαίου, η οποία θα σημειώσει αύξηση του όγκου φορτίου μεταξύ 2% και 3% το 2023 και μεταξύ 3,5% και 4,5% το 2024. Καθώς η απόσταση του μέσου δρομολογίου αυξάνεται, η Bimco εκτιμά ότι η αύξηση των τονοχιλιομέτρων θα κυμανθεί μεταξύ 5% και 6% το 2023 και μεταξύ 5,5% και 6,5% το 2024
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Δασμοί: Πώς αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/12/nautilia-768x430-1-600x336.jpg)
Οι δασμοί αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές
«Οι κυρώσεις και οι εμπορικές ρυθμίσεις, είτε επιβάλλονται είτε αναβάλλονται, έχουν άμεση επίδραση στους ναύλους» τονίζει ο οίκος Xclusiv
![Ελληνική ναυτιλία: Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ot_naut_ploio_tanker2-600x352.png)
Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ η ελληνική ναυτιλία
Μελέτη της McKinsey για την ελληνική ναυτιλία επισημαίνει την καταλυτική συμβολή του κλάδου στο διεθνές εμπόριο, ενώ παράλληλα αναλύει τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες
![Royal Caribbean Group: Γιατί ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/RCI_IC_Aerial_Side_Night_CGI12_RET_LR-1-600x200.jpg)
Γιατί η Royal Caribbean ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες
Η premium θυγατρική της Royal Caribbean Group σχεδιάζει να δρομολογήσει 10 κρουαζιερόπλοια σε ποταμούς από το 2027
![Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Επανεξελέγη πρόεδρος η Μελίνα Τραυλού](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/enosi-ellinon-efopliston-600x338.jpg)
Επανεξελέγη πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών η Μελίνα Τραυλού
Συγκροτήθηκε σε σώμα το νέο διοικητικό συμβούλιο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών για την επόμενη τριετία
![Τέλης Μυστακίδης: Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή για την Aegean Baltic Bank](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/telis-mistakidis-600x404.png)
Στον Τέλη Μυστακίδη κι επίσημα η ABBank – Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή
Ο Τέλης Μυστακίδης θα ελέγχει το 48% των μετοχών της ABBank, ενώ στο πλαίσιο της συναλλαγής η τράπεζα αποτιμήθηκε 1,1 φορές τη λογιστική της αξία
![Μελίνα Τραυλού: Η ελληνική ναυτιλία παγκόσμιο παράδειγμα αριστείας, πρωτοπορίας και ανθεκτικότητας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-3-600x393.jpg)
Τραυλού: «Η Ελλάδα ναυπηγεί 589 πλοία – Υπερέχουμε σε επενδύσεις και τεχνολογία»
Η Μελίνα Τραυλού πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών σημείωσε στην ετήσια Γ.Σ. για τον πρωταγωνιστικό ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας στην πράσινη μετάβαση
![Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-600x400.jpeg)
Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Η ετήσια γενική συνέλευση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και οι αρχαιρεσίες ολοκληρώθηκαν - Πρόεδρος για δεύτερη θητεία, αναμένεται να εκλεγεί, η Μελίνα Τραυλού
![Capital Clean Energy Carriers: Αύξηση εσόδων 64% στο τέταρτο τρίμηνο του 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/AMORE-MIO-CAPITAL-600x270.jpg)
Αύξηση εσόδων 64% για την Capital Clean Energy Carriers – Μέρισμα 0,15 δολ/ μετοχή
Η Capital Clean Energy Carriers ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα για το τέταρτο τρίμηνο του 2024
![Ναυτιλία: Κερδισμένοι και χαμένοι από τον πόλεμο δασμών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/ot_LNG22-1024x600-1-600x352.png)
Ναυτιλία: Ποιοι κερδίζουν και ποιοι χάνουν από τους πολέμους των δασμών
Κατά τον προηγούμενο «εμπορικό πόλεμο» καταγράφηκε μια πτώση της ζήτησης στα εμπορευματοκιβώτια, σύμφωνα με την DNB Markets
![Costamare: Έσπασε το φράγμα των 2 δισ. δολ. σε έσοδα το 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Costamare-slide-2-7f29710c-600x273.jpeg)
Έσπασε το φράγμα των 2 δισ. δολ. σε έσοδα το 2024 η Costamare
H Costamare συνεχίζει τη στρατηγική ανανέωσης του ιδιόκτητου στόλου και την αύξηση του μέσου μεγέθους του