
Ένα εμπορικό πλοίο πλήρες φορτίου απέπλευσε τη Δευτέρα από το λιμάνι της πόλης Γκουανγκτζόου, που βρίσκεται στην επαρχία Γκουανγκντόνγκ στη νότια Κίνα, με προορισμό την Βραζιλία, σηματοδοτώντας το πρώτο ναυτιλιακό εμπορικό δρομολόγιο από το τοπικό λιμάνι της κινεζικής πόλης προς την αναφερόμενη χώρα της Νότιας Αμερικής.
Πρόκειται για το πέμπτο ναυτιλιακό δρομολόγιο μεταφοράς εμπορευμάτων σε μία χώρα-μέλος της ομάδας των BRICS που το λιμάνι της Γκουανγκτζόου ξεκίνησε τη φετινή χρονιά.
Το πλοίο μετέφερε φορτίο προϊόντων 592 TEU (ισοδύναμη μονάδα χωρητικότητας φορτίου των είκοσι ποδιών) συμπεριλαμβανομένων επιβατικών οχημάτων, κατασκευαστικών μηχανημάτων και ηλεκτρικού εξοπλισμού.
Πώς τα «απόνερα» της Κίνας μπορούν να «πνίξουν» την αμερικανική οικονομία [γραφήματα]
Όπως τονίζεται, ο τελικός προορισμός του πλοίου είναι το λιμάνι του Σάντος, που είναι το μεγαλύτερο λιμάνι της Βραζιλίας.
Πτώση των εξαγωγών και των εισαγωγών τον Αύγουστο
Στο μεταξύ, πτωτικά κινήθηκαν οι εξαγωγές και οι εισαγωγές της Κίνας τον Αύγουστο, όπως έδειξαν τα επίσημα κυβερνητικά στοιχεία σήμερα Πέμπτη. Στη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου, συνεχίζουν να υφίστανται οι πιέσεις στις επιχειρήσεις τόσο από την εξασθενημένη ζήτηση από το εξωτερικό, όσο και από την υποχώρηση των καταναλωτικών δαπανών.
Ενώ τα στοιχεία ήταν καλύτερα των προβλέψεων των αναλυτών, από την άλλη καταδεικνύουν ότι ο μεταποιητικός κλάδος της Κίνας παραμένει υπό σημαντική πίεση και ότι οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής θα πρέπει να επικεντρωθούν στην τόνωση της εγχώριας ζήτησης για να στηρίξουν την ανάπτυξη, αφού οι παραγγελίες για τις εξαγωγές και τα εισαγόμενα ανταλλακτικά περιόρισαν τη δραστηριότητα των εργοστασίων τον περασμένο μήνα.
Ειδικότερα, οι εξαγωγές σημείωσαν πτώση κατά 8,8% τον Αύγουστο, για τέταρτο διαδοχικό μήνα εν συγκρίσει με τον αντίστοιχο μήνα του 2022, σύμφωνα με τα στοιχεία των τελωνείων, έναντι πτώσης της τάξεως του 14,5% τον Ιούλιο κι εκτιμήσεων για πτώση 9,2%. Παράλληλα, οι εισαγωγές συρρικνώθηκαν κατά 7,3% τον Αύγουστο, από 12,4% τον Ιούλιο, ποσοστό μικρότερο του 9% των προσδοκιών.


Latest News

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.