Η αποσφράγιση των οικονομικών προσφορών για την σύμβαση παραχώρησης υπηρεσιών για τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Αττικής Οδού για χρονικό διάστημα 25 ετών ανέδειξε τον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ σε πλειοδότη με προσφορά ύψους 3,27 δισ. ευρώ.
Τρεις χρηματιστηριακές, Πειραιώς, Euroxx και η AXIA σε report τους καταγράφουν τις πρώτες εκτιμήσεις για την πορεία της μετοχής του ομίλου καθώς και τις δυνατότητες -επιλογές χρηματοδότησης του έργου.
AXIA: Πρόσθετη αξία 2-7 ευρώ στη μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ δίνει η Αττική Οδός
Πειραιώς Χρηματιστηριακή: Σημαντικό αποτύπωμα στην αξία της μετοχής της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ από την παραχώρηση της Αττικής Οδού
Σχετικά με την χρηματοδότηση σημειώνεται ότι αναμένεται το 20% να έρθει από ίδια κεφάλαια και το υπόλοιπο από μακροπρόθεσμο δανεισμό. Το ποσό για τα ίδια κεφάλαια (εκτιμάται στα 650 εκατ.) θα μπορούσε να προέλθει από ένα συνδυασμό από τα διαθέσιμα μετρητά της εταιρείας (εκτιμώνται στα 300 εκατ. μετά την αφαίρεση 400 εκατ. για την χρηματοδότηση της Εγνατίας και του IRC) αλλά και επιπλέον ρευστότητα από άλλα asset του Ομίλου είτε «τραβώντας» υπάρχοντα ταμειακά διαθέσιμα είτε μέσω μόχλευσης.
Σε επίπεδο αποτίμησης αναμένουμε η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ να έχει στοχεύσει ένα υψηλό μονοψήφιο IRR που είναι πάνω από το IRR των ήδη λειτουργούντων έργων (Νέα και Κεντρική Οδος ~7,5%) αλλά πιο κάτω από την Εγνατία (~13%) που δικαιολογείται από το γεγονός ότι η Αττική Οδός έχει πολύ χαμηλό ρίσκο κυκλοφορίας και σαν αποτέλεσμα και κόστος κεφαλαίου.
Euroxx: Περαιτέρω ισχυροποίηση του χαρτοφυλακίου παραχωρήσεων με μακροπρόθεσμα έργα και επαναλαμβανόμενες σταθερές χρηματορροές
Τυπικά για έργο παραχώρησης με μεγάλη διάρκεια αναμένουμε 20% ίδια κεφάλαια και 80% τραπεζικό δανεισμό.
Όσον αφορά στις ανάγκες για τα ίδια κεφάλαια αυτά εκτιμώνται στα 650 εκατ.. Για την χρηματοδότηση θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει τα ταμειακά διαθέσιμα σε επίπεδο Ομίλου (1 δισ. στο τέλος του πρώτου τριμήνου) ή να εξαγάγει περισσότερη ρευστότητα από άλλες δραστηριότητες που έχουν ταμειακά διαθέσιμα (παράδειγμα ο ΗΡΩΝ και η ΤΕΡΝΑ, εταιρείες 100% ελεγχόμενες από τον Όμιλο είχαν διαθέσιμα 400 εκατ. στο τέλος του 2022). Σε σχέση με τα δανειακά κεφάλαια, υπενθυμίζουμε ότι στο πλαίσιο του διαγωνισμού είναι σύνηθες να περιλαμβάνεται ήδη μια συμφωνία με τις τράπεζες.
Με βάση προηγούμενες συναλλαγές και τις επιδόσεις της εταιρείας υποθέτουμε ένα equity IRR στο βασικό σενάριο στα επίπεδα του 7%-8%. Σύμφωνα με την κατανόηση μας το δυναμικό μοντέλο τιμολόγησης υπό συγκεκριμένες συνθήκες επιτρέπει για σημαντική άνοδο στην εκτιμώμενη κερδοφορία.
Η κίνηση της μετοχής έως τώρα δείχνει την σύγχυση της αγοράς σε σχέση με την αξία του έργου με την αγορά να προσπαθεί να καταλάβει την επίδραση στα χρηματοοικονομικά του Ομίλου. Σε κάθε περίπτωση ο Όμιλος αναμένει περαιτέρω ισχυροποίηση του χαρτοφυλακίου παραχωρήσεων με μακροπρόθεσμα έργα και επαναλαμβανόμενες σταθερές χρηματορροές.
ΑΧΙΑ: Θα μπορούσε να προσθέσει 2,0 έως και 7,0 ευρώ ανά μετοχή – Έως και double digit IRR – H εταιρεία είναι σε θέση να διαχειριστεί την χρηματοδότηση χωρίς να χρειάζεται νέα κεφάλαια
Σε Flash Note για την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ μετά την κατάθεσή της υψηλότερης προσφοράς για την παραχώρηση της Αττικής Οδού (με τίμημα 3,27 δισ. ευρώ) η AXIA σημειώνει ότι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ υπέβαλε την υψηλότερη δεσμευτική προσφορά για το Διαγωνισμό παραχώρησης της Αττικής Οδού, σε μια από τις μεγαλύτερες και πιο προσοδοφόρες παραχωρήσεις αυτοκινητοδρόμων στην Ευρώπη.
Με βάση την αρχική εκτίμηση, η ΑΧΙΑ σημειώνει ότι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα είναι σε θέση να διαχειριστεί τη χρηματοδότηση του έργου χωρίς την ανάγκη για νέα κεφάλαια (ΑΜΚ) ενώ υπό ορισμένα σενάρια σχετικά με την κίνηση και τις τιμές των διοδίων το έργο θα μπορέσει να αποφέρει double digit IRR, κάνοντας το ένα πολύ κερδοφόρο έργο για την εταιρεία. Σε σχέση με την αποτίμηση η χρηματιστηριακή σημειώνει ότι υπολογίζει το incremental value σε 2,0 έως και 7,0 ευρώ ανά μετοχή (η τρέχουσα τιμή στόχος χωρίς την Αττική Οδό είναι στα 21,20)
Το νέο έργο αναμένεται να διπλασιάσει το μέγεθος του τομέα παραχωρήσεων αυτοκινητοδρόμων του Ομίλου καθιστώντας τον ένα στρατηγικό επενδυτή σε Ευρωπαϊκό πλέον επίπεδο δεδομένων και των άλλων έργων του χαρτοφυλακίου. Σημαντικό ότι το χαρτοφυλάκιο εκτός του μεγέθους του είναι ένα από τα νεότερα στην Ευρώπη με διάρκεια ζωής άνω των 20 χρόνων.
Σε σχέση με την χρηματοδότηση η ΑΧΙΑ πιστεύει ότι η εταιρεία θα χρειαστεί περίπου 650 εκατ. ίδια κεφάλαια δεδομένου του χαμηλού ρίσκου του έργου, ενώ το δανειακό κομμάτι των 2,6 δισ. ευρώ είναι σύνηθες να είναι ήδη προκαταρτικά κλεισμένο σε τέτοιους διαγωνισμούς. Σχετικά με τα ιδία κεφάλαια υπενθυμίζεται ότι στο τέλος του Α’ τριμήνου ο Όμιλος διέθετε μετρητά 1,6 δισ. ευρώ εκ των οποίων 600 εκατ. ευρώ στη μητρική που αναμένεται να αυξηθούν περαιτέρω από την κερδοφορία των άλλων δραστηριοτήτων του Ομίλου. Επίσης θα μπορούσε να εξασφαλίσει έξτρα ρευστότητα από άλλα asset. Σημειώνεται ότι πρόσφατα η ΑΧΙΑ είχε υπολογίσει τη διαθέσιμη ρευστότητα για επενδύσεις για την περίοδο 2023-26 στα επίπεδα του 1,0 δισ. ευρώ (πέραν των αναγκών για Εγνατία και Καζίνο).
Σε επίπεδο κερδοφορίας η ΑΧΙΑ σημειώνει τη σημαντική επίδραση του dynamic pricing model των διοδίων στα αναμενόμενα έσοδα, το οποίο μαζί με την αύξηση της κίνησης (ο δρόμος ήδη τρέχει με +4,0% τα τελευταία 10 χρόνια) θα οδηγήσουν τα αναμενόμενα έσοδα σε υψηλότερα επίπεδα.
Ενδεικτικά εκτιμάται ότι με συνολική ετήσια αύξηση εσόδων (περιλαμβάνοντας πληθωρισμό, κίνηση και τιμολόγηση) στα επίπεδα του 6,5% το IRR εκτιμάται στο 9,6% ενώ σε ένα πιο αισιόδοξο σενάριο το IRR θα μπορούσε να φτάσει στο 12,4%.
Σε αυτό το σενάριο δεν έχουν ληφθεί υπόψιν συνέργειες με τα άλλα έργα παραχώρησης αλλά και με την κατασκευή.
Latest News
Οι traders ποντάρουν σε περαιτέρω αδυναμία της στερλίνας
Η στερλίνα αποδείχθηκε το πιο εύθραυστο νόμισμα μεταξύ των ομολόγων της στις ανεπτυγμένες χώρες την περασμένη εβδομάδα
«Όλα τα λεφτά» ο πληθωρισμός των ΗΠΑ για τις αγορές - Τι αναμένουν Fed, αναλυτές και επενδυτές
Τα τελευταία στοιχεία για την απασχόληση στις ΗΠΑ έφεραν τα πάνω-κάτω στις αγορές - Πώς θα κινηθούν τα επιτόκια
Η αύξηση στις αποδόσεις των ομολόγων και η ανησυχία στις αγορές
Αυτό που τρομάζει τις αγορές, είναι ότι η πρόσφατη ανόδος των αποδόσεων στα ομόλογα δεν φαίνεται να αντανακλά τις προσδοκίες για ισχυρότερη οικονομική ανάπτυξη.
Η Λιβύη θέλει να αλλάξει πίστα στην παραγωγή πετρελαίου - Το deal με 22 θαλάσσια οικόπεδα
Η Εθνική Εταιρεία Πετρελαίου στη Λιβύη (NOC) σχεδιάζει διαγωνισμό για 22 χερσαία και υπεράκτια τετράγωνα εξερεύνησης πετρελαίου
Οι καταλύτες που μπορούν να συντηρήσουν την θετική πορεία των μετοχών στο Χρηματιστήριο Αθηνών
Θετική η εικόνα που προβάλει η JP Morgan για το Χρηματιστήριο καθώς θεωρεί την Ελλάδα ως μια ελκυστική επενδυτική επιλογή εντός της Ευρωζώνης
Οι εκδικητές των ομολόγων επέστρεψαν: Ποιοι είναι και ποια η σχέση τους με την Ελλάδα
Οι χρηματοοικονομικές αγορές σήμερα έχουν τους δικούς τους αυτοδιορισμένους φύλακες: τους εκδικητές των ομολόγων
Διψήφια αύξηση στα μπόνους στελεχών μεγάλων τραπεζών της Wall Street
Οι αυξήσεις ακολουθούν δύο χρόνια συγκράτησης στον κλάδο - Οι διοικούντες σχεδιάζουν αυξήσεις που αντικατοπτρίζουν την ανάκαμψη
Ανοίγει η πόρτα του χρηματιστηρίου για τους «μικρούς» - Τι αλλάζει στην Λεωφόρο Αθηνών
Τι φέρνει στο Χρηματιστήριο Αθηνών το νομοσχέδιο της κυβέρνησης για την Κεφαλαιαγορά - Οι δυο άξονες και το διακύβευμα
Iσχυρές απώλειες στη Wall Street, αλλάζουν οι εκτιμήσεις για τη Federal Reserve
Το κλίμα στη Wall Street επιδεινώθηκε μετά την ανακοίνωση ότι η αύξηση των θέσεων εργασίας ήταν πολύ ισχυρότερη από ό,τι αναμενόταν
Επέλαση των «ταύρων» στην αγορά του ουρανίου - Το πυρηνικό στοίχημα της Big Tech
Η αναγέννηση της πυρηνικής ενέργειας φέρνει το ουράνιο στο προσκήνιο, ωστόσο οι προκλήσεις είναι πολλές και τα προβλήματα ποικίλα