Τη σύσταση Outperform για τη μετοχή της ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ με τιμή-στόχο τα 20,70 ευρώ ανά μετοχή, επαναλάμβάνει στο flash report της η Πειραιώς Χρηματιστηριακή.
Εκτός από τη στρατηγική σημασία της ανάληψης του έργου της Αττικής Οδού για τον όμιλο, οι αναλυτές του flash report θεωρούν «ότι θα έχει σημαντική επίπτωση στην αποτίμηση για τους εξής λόγους:
Euroxx: Τι σημαίνει για τον όμιλο ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ η πλειoδοσία για την Αττική Οδό
α) Χρηματοδότηση: Η πληρωμή αναμένεται στο 2ο εξάμηνο του 24 καθώς η νέα σύμβαση παραχώρησης θα ξεκινήσει το Νοέμβριο του 2024. Το ποσό των ιδίων κεφαλαίων ύψους περίπου 650 εκατ. ευρώ μπορεί να χρηματοδοτηθεί μέσω ενός συνδυασμού των ταμειακών διαθεσίμων της μητρικής ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ (σύμφωνα με το μοντέλο μας τα ταμειακά διαθέσιμα της μητρικής, στο τέλος του 2024 θα είναι πάνω από 0,3 δισ. ευρώ παρά τα περίπου 0. 4 δισ. ευρώ εισφορές ιδίων κεφαλαίων το 2023-2024 για την Εγνατία Οδό και την IRC) και αξιοποίηση περιουσιακών στοιχείων στο χαρτοφυλάκιο του ομίλου της (π.χ. επαναχρησιμοποίηση περιουσιακών στοιχείων με υψηλή δανειακή ικανότητα καθώς και διοχέτευση των διαθέσιμων σήμερα μετρητών από τις 100% θυγατρικές της στη μητρική)- Επιπλέον, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα μπορούσε να επιδιώξει να φέρει έναν εταίρο στο έργο (υπενθυμίζουμε ότι αρχικά η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η First Sentier ήταν 50/50 στο διαγωνισμό, ενώ η First Sentier φαίνεται να εξακολουθεί να ενδιαφέρεται για το έργο), μειώνοντας τη συνεισφορά της στα ίδια κεφάλαια-
β) Αποτίμηση: Θα περιμέναμε ότι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα στοχεύσει σε υψηλό μονοψήφιο IRR που είναι πάνω από τον IRR της υφιστάμενης Ιονίας και της Κεντρίκης Οδού (περίπου 7,5%) αλλά κάτω από τον αναμενόμενο IRR της Εγνατίας Οδού (περίπου 13%) που δικαιολογείται από το γεγονός ότι ο Αττικός Αυτοκινητόδρομος έχει πολύ χαμηλό κυκλοφοριακό κίνδυνο και, ως εκ τούτου, χαμηλότερο κόστος κεφαλαίου (για παράδειγμα, στην Εγνατία Οδό εφαρμόζουμε ένα CoE 9,5%, ενώ για τον Αττικό Αυτοκινητόδρομο θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 200 μονάδες βάσης χαμηλότερη)»
Το flash report
«Tο Διοικητικό Συμβούλιο του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) αποσφράγισε χθες τις οικονομικές προσφορές που υποβλήθηκαν στη διαγωνιστική διαδικασία για την ανάθεση σύμβασης παραχώρησης υπηρεσιών σχετικά με τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του Αυτοκινητόδρομου Αττικής για περίοδο 25 ετών. Μεταξύ των έξι προεπιλεγμένων επενδυτών που υπέβαλαν προσφορές, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ υπέβαλε την καλύτερη προσφορά με ποσό 3,27 δισ. ευρώ. Το ΤΑΙΠΕΔ θα προχωρήσει στην αξιολόγηση των οικονομικών προσφορών σύμφωνα με τους όρους του διαγωνισμού και οι προεπιλεγμένοι επενδυτές θα ενημερωθούν για την πορεία της διαδικασίας.
Με βάση τα αποτελέσματα του διαγωνισμού, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αναμένεται να ανακηρυχθεί προτιμητέος πλειοδότης, καθώς η προσφορά της είναι 5% πάνω από όλες τις άλλες προσφορές, που ήταν το όριο που έθεσε το ΤΑΙΠΕΔ για νέο γύρο βελτιωμένων προσφορών. Πιστεύουμε ότι πρόκειται για ένα γεγονός ορόσημο για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, καθώς η Αττική Οδός είναι η μεγαλύτερη παραχώρηση αυτοκινητοδρόμου στην Ελλάδα και μία από τις μεγαλύτερες στην Ευρώπη, ενισχύοντας σημαντικά τη θέση της ως η κορυφαία εταιρεία παραχώρησης στην Ελλάδα. Το 2022, ο Αυτοκινητόδρομος Αττικής κατέγραψε έσοδα σχεδόν €200 εκατ. που προήλθαν από κυκλοφορία περίπου 86 εκατ. οχημάτων και EBITDA €132 εκατ. με διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης να προβλέπεται για το 2023 με βάση την αύξηση της κυκλοφορίας (ήταν αυξημένη κατά 13% περίπου το 1ο τρίμηνο του ’23).
Εκτός από τη στρατηγική σημασία του έργου για τον όμιλο, θεωρούμε ότι θα έχει σημαντική επίπτωση στην αποτίμηση για τους εξής λόγους: α) Χρηματοδότηση: Η πληρωμή αναμένεται στο 2ο εξάμηνο του 24 καθώς η νέα σύμβαση παραχώρησης θα ξεκινήσει το Νοέμβριο του 2024. Το ποσό των ιδίων κεφαλαίων ύψους περίπου €650 εκατ. μπορεί να χρηματοδοτηθεί μέσω ενός συνδυασμού των ταμειακών διαθεσίμων της μητρικής ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ (σύμφωνα με το μοντέλο μας τα ταμειακά διαθέσιμα της μητρικής, τα οποία παρουσιάζονται στην επόμενη σελίδα, στο τέλος του 2024 θα είναι πάνω από €0,3 δισ. παρά τα περίπου €0. 4 δισ. ευρώ εισφορές ιδίων κεφαλαίων το 2023-2024 για την Εγνατία Οδό και την IRC) και αξιοποίηση περιουσιακών στοιχείων στο χαρτοφυλάκιο του ομίλου της (π.χ. επαναχρησιμοποίηση περιουσιακών στοιχείων με υψηλή δανειακή ικανότητα καθώς και διοχέτευση των διαθέσιμων σήμερα μετρητών από τις 100% θυγατρικές της στη μητρική).
Επιπλέον, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα μπορούσε να επιδιώξει να φέρει έναν εταίρο στο έργο (υπενθυμίζουμε ότι αρχικά η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η First Sentier ήταν 50/50 στο διαγωνισμό, ενώ η First Sentier φαίνεται να εξακολουθεί να ενδιαφέρεται για το έργο), μειώνοντας τη συνεισφορά της στα ίδια κεφάλαια- β) Αποτίμηση: Θα περιμέναμε ότι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα στοχεύσει σε υψηλό μονοψήφιο IRR που είναι πάνω από τον IRR της υφιστάμενης Ιονίας και της Κεντρίκης Οδού (περίπου 7,5%) αλλά κάτω από τον αναμενόμενο IRR της Εγνατίας Οδού (περίπου 13%) που δικαιολογείται από το γεγονός ότι ο Αττικός Αυτοκινητόδρομος έχει πολύ χαμηλό κυκλοφοριακό κίνδυνο και, ως εκ τούτου, χαμηλότερο κόστος κεφαλαίου (για παράδειγμα, στην Εγνατία Οδό εφαρμόζουμε ένα CoE 9,5%, ενώ για τον Αττικό Αυτοκινητόδρομο θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 200 μονάδες βάσης χαμηλότερη).
Σύμφωνα με το newmoney, μετά από μια περίοδο 5 ετών ο παραχωρησιούχος θα έχει το δικαίωμα να εφαρμόσει μια ευέλικτη τιμολογιακή πολιτική σε διαφορετικές χρονικές ζώνες, υπό την προϋπόθεση ότι το μέσο ημερήσιο τέλος δεν θα υπερβαίνει ένα συγκεκριμένο επίπεδο, το οποίο συνεπάγεται σημαντικό περιθώριο για υψηλότερο τέλος σε ώρες αιχμής, ενισχύοντας τα πραγματοποιηθέντα έσοδα. Θα επανέλθουμε μόλις έχουμε περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τα οικονομικά στοιχεία του αυτοκινητοδρόμου μοντέλο και τον ακριβή αντίκτυπο στην αποτίμηση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Επαναλαμβάνουμε τη σύστασή μας Outperform για τη μετοχή με τιμή-στόχο τη 20,70 ευρώ ανά μετοχή».
Latest News
Οδηγίες προς ναυτιλομένους στη Wall Street - Ποιοι κερδίζουν, ποιοι χάνουν ανάλογα με τον νικητή
Καθώς οι Αμερικανοί ψηφίζουν δύο υποψηφίους με δραματικά διαφορετικές πολιτικές ατζέντες, οι traders από τη Σιγκαπούρη έως τη Νέα Υόρκη έχουν νέες ευκαιρίες για να κερδίσουν τεράστια κέρδη - ή να έχουν οδυνηρές απώλειες
Μικτά πρόσημα στην Ευρώπη, εν αναμονή των αμερικανικών εκλογών
Ο πανευρωπαϊκός δείκτης Stoxx 600 σημείωσε άνοδο 0,06%
«Ταβάνι» στις 1.400 μονάδες βρήκε το ΧΑ με το βλέμμα στις ΗΠΑ
Η σημερινή εικόνα στο Χρηματιστήριο Αθηνών παράπεμψε περισσότερο σε μια τεχνική αντίδραση μετά από δύο εβδομάδες κατά τις οποίες αρκετοί τίτλοι βρέθηκαν ακόμη και στα χαμηλά του Αυγούστου
Στάση αναμονής στη Wall Street, «σώμα με σώμα» Τραμπ - Χάρις
H Wall Street περιμένει τα πρώτα σημάδια από τις κρίσιμες εκλογές, αλλά έχει και την αναμονή της συνεδρίασης της Federal Reserve
Χαμηλές πτήσεις για το Χρηματιστήριο Αθηνών με το βλέμμα στις ΗΠΑ
Το Χρηματιστήριο Αθηνών δεν μπορεί, όπως αναμενόταν, να ξεφύγει από τη ροή των πληροφοριών που αφορούν τις αμερικανικές εκλογές
Το «χρυσό» trade στις αμερικανικές εκλογές - Πώς θα κινηθούν μετοχές, ομόλογα, χρυσός
Οι επενδυτές θα πρέπει να είναι έτοιμοι να εκμεταλλευτούν τις πτώσεις της αγοράς για να δημιουργήσουν μακροπρόθεσμες θέσεις, επισημαίνει η UBS
Ήπια ανοδικά το ΧΑ, «κρυφοκοιτάζει» τις 1.400 μονάδες
Περιμένοντας τα αποτελέσματα των εκλογών στις ΗΠΑ, σε ευθυγράμμιση με τις παγκόσμιες αγορές
Στάση αναμονής στις αγορές της Ευρώπης, πιέσεις σε DHL και Schaeffler
Εκτός από τις αμερικανικές εκλογές, οι αγορές προετοιμάζονται για την επικείμενη απόφαση της Federal Reserve για τα επιτόκια την Πέμπτη
Μικτά πρόσημα στην Ασία – Έδωσε στηρίξεις ο Nikkei
Ο Ιαπωνικός Nikkei 225 σημείωσε άνοδο 1,11% - Απώλειες για τον Kospi
Πώς θα επηρεάσουν οι αμερικανικές εκλογές τα χρηματιστήρια
Σε ολόκληρο τον κόσμο οι επενδυτές περιμένουν με αγωνία την έκβαση των αμερικανικών προεδρικών εκλογών