Ακόμη ένα γιγάντιο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων προστέθηκε και επίσημα στον στόλο της MSC, με την ελβετική εταιρεία να συνεχίζει την ανάπτυξη των containerships με φρενήρτη ρυθμό. Συγκεκριμένα, στις 3 Σεπτεμβρίου πραγματοποιήθηκε στην Τεργέστη η ονοματοδοσία του νεότευκτου πλοίου «MSC Nicola Mastro», χωρητικότητας 24.166 TEUs.
Σύμφωνα με τον κολοσσό Mediterranean Shipping Company, που ανήκει στην οικογένεια Απόντε, το εν λόγω πλοίο ανήκει στα νεότευκτα πλοία κατηγορίας «Celestino Maresca», με συνολικό μήκος 400 μέτρα, πλάτος 61,5 μέτρα και βύθισμα 33,2 μέτρα.
«Citius, Altius, Fortius»: Τα νέα μεγαθήρια των ωκεανών που αλλάζουν τις μεταφορές
Στην ομιλία του, ο πρόεδρος του MSC Group Ντιέγκο Απόντε έκανε ιδιαίτερα αναφορά στον καπετάνιο Nicola Mastro από τον οποίο πήρε το όνομά του το πλοίο. Μεταξύ άλλων, ο Απόντε είπε πως «ήταν ένας από τους σημαντικότερους πυλώνες της MSC. Ένας σπουδαίος επαγγελματίας, ένας από τους καλύτερους καπετάνιους του στόλου μας. Ένας χαρούμενος άνθρωπος που πάντα έβρισκε μια λύση σε όλα. Αλλά πάνω απ’ όλα ένας πολύ στενός φίλος με τον οποίο ταξίδεψα στον κόσμο και έμαθα τόσα πολλά από το να είμαι κοντά του τόσα χρόνια».
Όπως και τα αδελφά πλοία MSC Tessa, MSC Irina, MSC Celestino Maresca και MSC Raya, το πλοίο κατασκευάστηκε στην Κίνα. από την Jiangnan Shipyard, θυγατρική της China State Shipbuilding Corporation.
Σε ό,τι αφορά τα επιμέρους χαρακτηριστικά του νέου «γίγαντα», το «MSC Nicola Mastro» ενσωματώνει μια σειρά καινοτόμων χαρακτηριστικών που μειώνουν τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις του, ενισχύοντας παράλληλα την επιχειρησιακή απόδοση, συμπεριλαμβανομένης μιας μικρής βολβώδους πλώρης, έλικες μεγάλης διαμέτρου και αγωγούς εξοικονόμησης ενέργειας.
«Ανοίγει η διαφορά» μεταξύ της MSC και της Maersk
Στο μεταξύ, ολοένα και περισσότερο μεγαλώνει το χάσμα των δύο κορυφαίων liner εταιρειών σε ό,τι αφορά τη μεταφορική τους ικανότητα, καθώς -σύμφωνα με δεδομένα της Αlphaliner- η MSC επέκτεινε το προβάδισμά της σε σχέση με τη Maersk.
Πιο συγκεκριμένα, 1,5 χρόνο αφότου ξεπέρασε τον ανταγωνιστή από τη Δανία, ως η μεγαλύτερη εταιρεία τακτικών γραμμών, η Mediterranean Shipping Company κατάφερε να αυξήσει τη διαφορά της από τη δεύτερη Maersk κατά 1 εκατ. TEUs. Αυτό σημαίνει ότι η MSC, κάθε εβδομάδα από τον Ιανουάριο του 2022, αυξάνει το «προβάδισμα» έναντι της Maersk κατά 12.800 TEUs.
Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, μετά από επιθετικές παραγγελίες νεότευκτων, μακροχρόνιες ναυλώσεις πλοίων και εξαγορές μεταχειρισμένων containerships, η χωρητικότητα του στόλου της MSC ανέρχεται πλέον σε πάνω από 5,13 εκατομμύρια TEUs, σχεδόν 1 εκατομμύριο περισσότερα από τα 4,14 εκατομμύρια TEUs της Maersk Line.
Όπως τονίζουν οι αναλυτές της Αlphaliner, η MSC έχει σε εξέλιξη ένα ναυπηγικό πρόγραμμα πάνω από 120 πλοίων, μεταφορικής ικανότητας τουλάχιστον 1,66 εκατ. TEUs. Στις 22 Μαΐου η εταιρεία παρέλαβε το MSC Gemma (κατασκευής 2023), χωρητικότητας 24.116 TEUs και με την παράδοση αυτή η εταιρεία έγινε ο πρώτος μεταφορέας που έφτασε σε χωρητικότητα στόλου άνω των 5 εκατ. TEUs σύμφωνα με την Alphaliner.
Latest News
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%