![Containerships: Συνεχίζει να «ταράζει τα νερά» η MSC – Ακόμη ένας «γίγαντας» στον στόλο της](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/09/MSC_Nicola_Mastro.jpg)
Ακόμη ένα γιγάντιο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων προστέθηκε και επίσημα στον στόλο της MSC, με την ελβετική εταιρεία να συνεχίζει την ανάπτυξη των containerships με φρενήρτη ρυθμό. Συγκεκριμένα, στις 3 Σεπτεμβρίου πραγματοποιήθηκε στην Τεργέστη η ονοματοδοσία του νεότευκτου πλοίου «MSC Nicola Mastro», χωρητικότητας 24.166 TEUs.
Σύμφωνα με τον κολοσσό Mediterranean Shipping Company, που ανήκει στην οικογένεια Απόντε, το εν λόγω πλοίο ανήκει στα νεότευκτα πλοία κατηγορίας «Celestino Maresca», με συνολικό μήκος 400 μέτρα, πλάτος 61,5 μέτρα και βύθισμα 33,2 μέτρα.
«Citius, Altius, Fortius»: Τα νέα μεγαθήρια των ωκεανών που αλλάζουν τις μεταφορές
Στην ομιλία του, ο πρόεδρος του MSC Group Ντιέγκο Απόντε έκανε ιδιαίτερα αναφορά στον καπετάνιο Nicola Mastro από τον οποίο πήρε το όνομά του το πλοίο. Μεταξύ άλλων, ο Απόντε είπε πως «ήταν ένας από τους σημαντικότερους πυλώνες της MSC. Ένας σπουδαίος επαγγελματίας, ένας από τους καλύτερους καπετάνιους του στόλου μας. Ένας χαρούμενος άνθρωπος που πάντα έβρισκε μια λύση σε όλα. Αλλά πάνω απ’ όλα ένας πολύ στενός φίλος με τον οποίο ταξίδεψα στον κόσμο και έμαθα τόσα πολλά από το να είμαι κοντά του τόσα χρόνια».
Όπως και τα αδελφά πλοία MSC Tessa, MSC Irina, MSC Celestino Maresca και MSC Raya, το πλοίο κατασκευάστηκε στην Κίνα. από την Jiangnan Shipyard, θυγατρική της China State Shipbuilding Corporation.
Σε ό,τι αφορά τα επιμέρους χαρακτηριστικά του νέου «γίγαντα», το «MSC Nicola Mastro» ενσωματώνει μια σειρά καινοτόμων χαρακτηριστικών που μειώνουν τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις του, ενισχύοντας παράλληλα την επιχειρησιακή απόδοση, συμπεριλαμβανομένης μιας μικρής βολβώδους πλώρης, έλικες μεγάλης διαμέτρου και αγωγούς εξοικονόμησης ενέργειας.
«Ανοίγει η διαφορά» μεταξύ της MSC και της Maersk
Στο μεταξύ, ολοένα και περισσότερο μεγαλώνει το χάσμα των δύο κορυφαίων liner εταιρειών σε ό,τι αφορά τη μεταφορική τους ικανότητα, καθώς -σύμφωνα με δεδομένα της Αlphaliner- η MSC επέκτεινε το προβάδισμά της σε σχέση με τη Maersk.
Πιο συγκεκριμένα, 1,5 χρόνο αφότου ξεπέρασε τον ανταγωνιστή από τη Δανία, ως η μεγαλύτερη εταιρεία τακτικών γραμμών, η Mediterranean Shipping Company κατάφερε να αυξήσει τη διαφορά της από τη δεύτερη Maersk κατά 1 εκατ. TEUs. Αυτό σημαίνει ότι η MSC, κάθε εβδομάδα από τον Ιανουάριο του 2022, αυξάνει το «προβάδισμα» έναντι της Maersk κατά 12.800 TEUs.
Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, μετά από επιθετικές παραγγελίες νεότευκτων, μακροχρόνιες ναυλώσεις πλοίων και εξαγορές μεταχειρισμένων containerships, η χωρητικότητα του στόλου της MSC ανέρχεται πλέον σε πάνω από 5,13 εκατομμύρια TEUs, σχεδόν 1 εκατομμύριο περισσότερα από τα 4,14 εκατομμύρια TEUs της Maersk Line.
Όπως τονίζουν οι αναλυτές της Αlphaliner, η MSC έχει σε εξέλιξη ένα ναυπηγικό πρόγραμμα πάνω από 120 πλοίων, μεταφορικής ικανότητας τουλάχιστον 1,66 εκατ. TEUs. Στις 22 Μαΐου η εταιρεία παρέλαβε το MSC Gemma (κατασκευής 2023), χωρητικότητας 24.116 TEUs και με την παράδοση αυτή η εταιρεία έγινε ο πρώτος μεταφορέας που έφτασε σε χωρητικότητα στόλου άνω των 5 εκατ. TEUs σύμφωνα με την Alphaliner.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Δασμοί: Πώς αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/12/nautilia-768x430-1-600x336.jpg)
Οι δασμοί αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές
«Οι κυρώσεις και οι εμπορικές ρυθμίσεις, είτε επιβάλλονται είτε αναβάλλονται, έχουν άμεση επίδραση στους ναύλους» τονίζει ο οίκος Xclusiv
![Ελληνική ναυτιλία: Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ot_naut_ploio_tanker2-600x352.png)
Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ η ελληνική ναυτιλία
Μελέτη της McKinsey για την ελληνική ναυτιλία επισημαίνει την καταλυτική συμβολή του κλάδου στο διεθνές εμπόριο, ενώ παράλληλα αναλύει τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες
![Royal Caribbean Group: Γιατί ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/RCI_IC_Aerial_Side_Night_CGI12_RET_LR-1-600x200.jpg)
Γιατί η Royal Caribbean ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες
Η premium θυγατρική της Royal Caribbean Group σχεδιάζει να δρομολογήσει 10 κρουαζιερόπλοια σε ποταμούς από το 2027
![Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Επανεξελέγη πρόεδρος η Μελίνα Τραυλού](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/enosi-ellinon-efopliston-600x338.jpg)
Επανεξελέγη πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών η Μελίνα Τραυλού
Συγκροτήθηκε σε σώμα το νέο διοικητικό συμβούλιο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών για την επόμενη τριετία
![Τέλης Μυστακίδης: Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή για την Aegean Baltic Bank](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/telis-mistakidis-600x404.png)
Στον Τέλη Μυστακίδη κι επίσημα η ABBank – Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή
Ο Τέλης Μυστακίδης θα ελέγχει το 48% των μετοχών της ABBank, ενώ στο πλαίσιο της συναλλαγής η τράπεζα αποτιμήθηκε 1,1 φορές τη λογιστική της αξία
![Μελίνα Τραυλού: Η ελληνική ναυτιλία παγκόσμιο παράδειγμα αριστείας, πρωτοπορίας και ανθεκτικότητας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-3-600x393.jpg)
Τραυλού: «Η Ελλάδα ναυπηγεί 589 πλοία – Υπερέχουμε σε επενδύσεις και τεχνολογία»
Η Μελίνα Τραυλού πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών σημείωσε στην ετήσια Γ.Σ. για τον πρωταγωνιστικό ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας στην πράσινη μετάβαση
![Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-600x400.jpeg)
Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Η ετήσια γενική συνέλευση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και οι αρχαιρεσίες ολοκληρώθηκαν - Πρόεδρος για δεύτερη θητεία, αναμένεται να εκλεγεί, η Μελίνα Τραυλού
![Capital Clean Energy Carriers: Αύξηση εσόδων 64% στο τέταρτο τρίμηνο του 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/AMORE-MIO-CAPITAL-600x270.jpg)
Αύξηση εσόδων 64% για την Capital Clean Energy Carriers – Μέρισμα 0,15 δολ/ μετοχή
Η Capital Clean Energy Carriers ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα για το τέταρτο τρίμηνο του 2024
![Ναυτιλία: Κερδισμένοι και χαμένοι από τον πόλεμο δασμών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/ot_LNG22-1024x600-1-600x352.png)
Ναυτιλία: Ποιοι κερδίζουν και ποιοι χάνουν από τους πολέμους των δασμών
Κατά τον προηγούμενο «εμπορικό πόλεμο» καταγράφηκε μια πτώση της ζήτησης στα εμπορευματοκιβώτια, σύμφωνα με την DNB Markets
![Costamare: Έσπασε το φράγμα των 2 δισ. δολ. σε έσοδα το 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Costamare-slide-2-7f29710c-600x273.jpeg)
Έσπασε το φράγμα των 2 δισ. δολ. σε έσοδα το 2024 η Costamare
H Costamare συνεχίζει τη στρατηγική ανανέωσης του ιδιόκτητου στόλου και την αύξηση του μέσου μεγέθους του