
Ακόμη ένα γιγάντιο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων προστέθηκε και επίσημα στον στόλο της MSC, με την ελβετική εταιρεία να συνεχίζει την ανάπτυξη των containerships με φρενήρτη ρυθμό. Συγκεκριμένα, στις 3 Σεπτεμβρίου πραγματοποιήθηκε στην Τεργέστη η ονοματοδοσία του νεότευκτου πλοίου «MSC Nicola Mastro», χωρητικότητας 24.166 TEUs.
Σύμφωνα με τον κολοσσό Mediterranean Shipping Company, που ανήκει στην οικογένεια Απόντε, το εν λόγω πλοίο ανήκει στα νεότευκτα πλοία κατηγορίας «Celestino Maresca», με συνολικό μήκος 400 μέτρα, πλάτος 61,5 μέτρα και βύθισμα 33,2 μέτρα.
«Citius, Altius, Fortius»: Τα νέα μεγαθήρια των ωκεανών που αλλάζουν τις μεταφορές
Στην ομιλία του, ο πρόεδρος του MSC Group Ντιέγκο Απόντε έκανε ιδιαίτερα αναφορά στον καπετάνιο Nicola Mastro από τον οποίο πήρε το όνομά του το πλοίο. Μεταξύ άλλων, ο Απόντε είπε πως «ήταν ένας από τους σημαντικότερους πυλώνες της MSC. Ένας σπουδαίος επαγγελματίας, ένας από τους καλύτερους καπετάνιους του στόλου μας. Ένας χαρούμενος άνθρωπος που πάντα έβρισκε μια λύση σε όλα. Αλλά πάνω απ’ όλα ένας πολύ στενός φίλος με τον οποίο ταξίδεψα στον κόσμο και έμαθα τόσα πολλά από το να είμαι κοντά του τόσα χρόνια».
Όπως και τα αδελφά πλοία MSC Tessa, MSC Irina, MSC Celestino Maresca και MSC Raya, το πλοίο κατασκευάστηκε στην Κίνα. από την Jiangnan Shipyard, θυγατρική της China State Shipbuilding Corporation.
Σε ό,τι αφορά τα επιμέρους χαρακτηριστικά του νέου «γίγαντα», το «MSC Nicola Mastro» ενσωματώνει μια σειρά καινοτόμων χαρακτηριστικών που μειώνουν τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις του, ενισχύοντας παράλληλα την επιχειρησιακή απόδοση, συμπεριλαμβανομένης μιας μικρής βολβώδους πλώρης, έλικες μεγάλης διαμέτρου και αγωγούς εξοικονόμησης ενέργειας.
«Ανοίγει η διαφορά» μεταξύ της MSC και της Maersk
Στο μεταξύ, ολοένα και περισσότερο μεγαλώνει το χάσμα των δύο κορυφαίων liner εταιρειών σε ό,τι αφορά τη μεταφορική τους ικανότητα, καθώς -σύμφωνα με δεδομένα της Αlphaliner- η MSC επέκτεινε το προβάδισμά της σε σχέση με τη Maersk.
Πιο συγκεκριμένα, 1,5 χρόνο αφότου ξεπέρασε τον ανταγωνιστή από τη Δανία, ως η μεγαλύτερη εταιρεία τακτικών γραμμών, η Mediterranean Shipping Company κατάφερε να αυξήσει τη διαφορά της από τη δεύτερη Maersk κατά 1 εκατ. TEUs. Αυτό σημαίνει ότι η MSC, κάθε εβδομάδα από τον Ιανουάριο του 2022, αυξάνει το «προβάδισμα» έναντι της Maersk κατά 12.800 TEUs.
Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, μετά από επιθετικές παραγγελίες νεότευκτων, μακροχρόνιες ναυλώσεις πλοίων και εξαγορές μεταχειρισμένων containerships, η χωρητικότητα του στόλου της MSC ανέρχεται πλέον σε πάνω από 5,13 εκατομμύρια TEUs, σχεδόν 1 εκατομμύριο περισσότερα από τα 4,14 εκατομμύρια TEUs της Maersk Line.
Όπως τονίζουν οι αναλυτές της Αlphaliner, η MSC έχει σε εξέλιξη ένα ναυπηγικό πρόγραμμα πάνω από 120 πλοίων, μεταφορικής ικανότητας τουλάχιστον 1,66 εκατ. TEUs. Στις 22 Μαΐου η εταιρεία παρέλαβε το MSC Gemma (κατασκευής 2023), χωρητικότητας 24.116 TEUs και με την παράδοση αυτή η εταιρεία έγινε ο πρώτος μεταφορέας που έφτασε σε χωρητικότητα στόλου άνω των 5 εκατ. TEUs σύμφωνα με την Alphaliner.


Latest News

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

Τραμπ: Εντολή στις υπηρεσίες να σχεδιάσουν τη Ναυτική Αναγέννηση των ΗΠΑ
Το εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της κυριαρχίας της Κίνας στη ναυτιλία των ωκεανών

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί

Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν τη συμφωνία για τις ανθρακούχες εκπομπές
Η συμφωνία επιτεύχθηκε μετά από ψηφοφορία, ένα γεγονός σπάνιο στον ΙΜΟ όπου πάντα επιδιώκεται η ομοφωνία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: +100 υποτροφίες για το Ακαδημαϊκό Έτος 2025-2026
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών χορηγεί και φέτος +100 Υποτροφίες, καθώς και την υποτροφία με τη συμβολική ονομασία «Αριστεία»

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Β. Κικίλιας: Κλειστός διαγωνισμός 4 χρόνων για τις άγονες γραμμές
Ο κ. Κικίλιας έκανε λόγο για οριζόντιο τρόπο συγκράτησης των τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια με τη μείωση κατά 50% των λιμενικών τελών

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Frederiksen (AEC) – Σημαντικός ο ρόλος των Ελλήνων εφοπλιστών στην Αρκτική
Για την ελληνική ναυτιλία μίλησε στο ΟΤ Delphi Economic Forum X ο Mads Frederiksen, εκτελεστικός διευθυντής στο Arctic Economic Council

Κικίλιας: Τι ζητεί να αλλάξει στο επιβατικό λιμάνι Πειραιά
«Η άμεση αναβάθμιση και ο εκσυγχρονισμός των υπηρεσιών του με παράλληλη επίλυση των όποιων προβλημάτων έχουν ανακύψει είναι πρώτη προτεραιότητα» δηλώνει στα «ΝΕΑ»

«Φρένο» στις τιμές των εισιτήριων μέσω της μείωσης των λιμενικών τελών
Μειώνονται κατά 50% από την 1η Μαΐου του τρέχοντος έτους και για ένα χρόνο τα λιμενικά τέλη για τους επιβάτες